Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 9 januari 2021, 13:26 uur
Justin Bieber - Anyone: 2
Krezip - You are not alone: 3,5
Taylor Swift - Willow: 6
Faouzia - Minefields: 4
Shane Cod - Get out of my head: 5,5
Krezip - You are not alone: 3,5
Taylor Swift - Willow: 6
Faouzia - Minefields: 4
Shane Cod - Get out of my head: 5,5
0
geplaatst: 9 januari 2021, 17:41 uur
catdog schreef:
De lage cijfers voor Swift verbazen me wel. Gezien de scores hier op de site bij het album en de hoge critic scores / eindejaarslijstjes.
De lage cijfers voor Swift verbazen me wel. Gezien de scores hier op de site bij het album en de hoge critic scores / eindejaarslijstjes.
Mja ... Op dat album staan veel betere nummers. Dit is een 13 in een dozijn nummer zonder enige eigenheid, vind ik. Op zich niet erg, maar het is gezaag.
(imo)
0
geplaatst: 9 januari 2021, 18:53 uur
Justin Bieber - Anyone: 4.5 (waar is de Bieber van Purpose gebleven?)
Krezip - You Are Not Alone: 4.0
Taylor Swift - willow: 7.0
Faouzia & John Legend - Minefields: 6.0
Shane Codd - Get Out My Head: 7.5
Krezip - You Are Not Alone: 4.0
Taylor Swift - willow: 7.0
Faouzia & John Legend - Minefields: 6.0
Shane Codd - Get Out My Head: 7.5
0
geplaatst: 9 januari 2021, 19:30 uur
Ik ben in een goede (of gulle) bui!
Justin Bieber - Anyone 6,5
Krezip - You Are Not Alone 7
Taylor Swift - willow 6,8
Faouzia & John Legend - Minefields 7
Shane Codd - Get Out My Head 6,5
Justin Bieber - Anyone 6,5
Krezip - You Are Not Alone 7
Taylor Swift - willow 6,8
Faouzia & John Legend - Minefields 7
Shane Codd - Get Out My Head 6,5
0
geplaatst: 14 januari 2021, 20:58 uur
Morgen weer 2 nieuwe binnenkomers. Iemand die nog wat cijfers over heeft voor de eerste 2 weken? Je hoeft niet alle binnenkomers te raten. Een enkele kan ook al voldoende zijn. 

0
geplaatst: 15 januari 2021, 09:04 uur
Justin Bieber - Anyone 6,2
Krezip - You Are Not Alone 5,6
Taylor Swift - willow 7,4
Faouzia & John Legend - Minefields 6,8
Shane Codd - Get Out My Head 5
Krezip - You Are Not Alone 5,6
Taylor Swift - willow 7,4
Faouzia & John Legend - Minefields 6,8
Shane Codd - Get Out My Head 5
0
geplaatst: 15 januari 2021, 11:26 uur
De Biebs maakt zich alvast klaar voor de Bottom 20 met een score van 3.97. Krezip kan jullie ook niet bekoren met een 4.57.
De eerste 3 voldoendes, al zijn het magere, worden gescoord in de vorm van Faouzia & John Legend (5.67), Taylor Swift (5.91) en Shane Codd (6.0).
Week 3:
De hoogste binnenkomer vinden we op #20. Dit is de 17-jarige The Kid LAROI. Hij verwierf zijn bekendheid door het touren, en vriendschap, met de veels te jong, overleden rapper Juice WRLD. Zijn eerste hit wist hij dan ook in Amerika te scoren met Juice die postuum te horen was op de track 'Go'. Deze aandacht wist LAROI vast te houden en inmiddels is zijn nieuwste single is dé nieuwste hit op Tik Tok geworden. Kon ook niet anders dat deze zou overwaaien naar Nederland.
#20. The Kid LAROI - WITHOUT YOU
Achter Purple Disco Machine gaat de Duitse producer Tino Piontek schuil. Al enige tijd weten zijn tracks aan te slaan in de dance-wereld en vooral zijn remixes doen het vaak erg goed. Hij kwam het dichtst bij een Top 40 hit in 2018 met de single 'Dished (Male Stripper)'. Voor zijn nieuwste single doet hij het samen met de band Sophie and the Giants. Deze werd in eerste instantie niet opgemerkt en flopte in de Tipparade. Tot de radiostations er alsnog mee aan de haal gingen en vóila: een hit is alsnog geboren.
#38. Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized
De eerste 3 voldoendes, al zijn het magere, worden gescoord in de vorm van Faouzia & John Legend (5.67), Taylor Swift (5.91) en Shane Codd (6.0).
Week 3:
De hoogste binnenkomer vinden we op #20. Dit is de 17-jarige The Kid LAROI. Hij verwierf zijn bekendheid door het touren, en vriendschap, met de veels te jong, overleden rapper Juice WRLD. Zijn eerste hit wist hij dan ook in Amerika te scoren met Juice die postuum te horen was op de track 'Go'. Deze aandacht wist LAROI vast te houden en inmiddels is zijn nieuwste single is dé nieuwste hit op Tik Tok geworden. Kon ook niet anders dat deze zou overwaaien naar Nederland.
#20. The Kid LAROI - WITHOUT YOU
Achter Purple Disco Machine gaat de Duitse producer Tino Piontek schuil. Al enige tijd weten zijn tracks aan te slaan in de dance-wereld en vooral zijn remixes doen het vaak erg goed. Hij kwam het dichtst bij een Top 40 hit in 2018 met de single 'Dished (Male Stripper)'. Voor zijn nieuwste single doet hij het samen met de band Sophie and the Giants. Deze werd in eerste instantie niet opgemerkt en flopte in de Tipparade. Tot de radiostations er alsnog mee aan de haal gingen en vóila: een hit is alsnog geboren.
#38. Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized
0
geplaatst: 15 januari 2021, 13:26 uur
The Kid LAROI - WITHOUT YOU 4,0
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 8,0
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 8,0
0
geplaatst: 15 januari 2021, 14:42 uur
The Kid LAROI - Without you: 2
Purple disco machine - Hypnotized: 4
Purple disco machine - Hypnotized: 4
1
geplaatst: 15 januari 2021, 14:58 uur
Wut, komt Hypnotized nu pas binnen?! Dat nummer is al bijna een jaar oud
wel een lekker nummertje nog steeds: 7,8
wel een lekker nummertje nog steeds: 7,8
0
geplaatst: 15 januari 2021, 17:58 uur
The Kid LAROI - WITHOUT YOU 5
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7,2
0
geplaatst: 17 januari 2021, 11:46 uur
The Kid LAROI - Without you 3
Purple disco machine - Hypnotized 6,8
Purple disco machine - Hypnotized 6,8
0
geplaatst: 17 januari 2021, 11:58 uur
The Kid LAROI - Without you 5
Purple disco machine - Hypnotized 6,25
Purple disco machine - Hypnotized 6,25
1
geplaatst: 17 januari 2021, 14:04 uur
Voor mezelf nog even:
Ed Sheeran - Afterglow 5,0
HVME - Goosebumps 6,3
Justin Bieber - Anyone 5,3
Krezip - You Are Not Alone 5,7
Taylor Swift - willow 4,3
Faouzia & John Legend - Minefields 4,7
Shane Codd - Get Out My Head 5,0
Hopelijk wordt het niveau wel wat beter, maar mogelijk is het meer van "dit" tegenwoordig
Ed Sheeran - Afterglow 5,0
HVME - Goosebumps 6,3
Justin Bieber - Anyone 5,3
Krezip - You Are Not Alone 5,7
Taylor Swift - willow 4,3
Faouzia & John Legend - Minefields 4,7
Shane Codd - Get Out My Head 5,0
Hopelijk wordt het niveau wel wat beter, maar mogelijk is het meer van "dit" tegenwoordig

0
geplaatst: 17 januari 2021, 14:17 uur
The Kid LAROI - Without You 4,0
1
geplaatst: 18 januari 2021, 10:39 uur
Omg Taylor in de Top 40 
willow - 9.5
Hypnotized (lol dat was m'n zomerhit van 2020, waarom nu pas?) - 9.7
You Are Not Alone - 7.4

willow - 9.5
Hypnotized (lol dat was m'n zomerhit van 2020, waarom nu pas?) - 9.7
You Are Not Alone - 7.4
0
geplaatst: 18 januari 2021, 12:36 uur
Justin Bieber - Anyone 4,1
Zo slecht als Yummy is dit niet. Maar net als bijna alles van getrouwde Bieber is het een stuk minder dan zijn Purpose tijd. Nogal een suf liedje. Tijd voor ruzie en een scheiding zou ik bijna zeggen, maar ik gun hem zijn geluk ook wel.
Krezip - You Are Not Alone 4.7
Ik zag Krezip een keer live. Voor dat ze een platencontract hadden en toen ze het heetste nieuwe bandje van Brabant waren. Een jaar of twee later kwam I Would Stay. In die schoolrammelbandjestijd waren ze het spontaanst. Dit is meer dan 20 jaar later zoveelste balladhit die het ene oor in en het andere uit gaat.
Taylor Swift - willow 6,2
Niet een van haar beste en ook niet een van haar slechtste. Vind haar singles erg wisselvallig vooral. In Nederland hebben die singles doorgaans veel minder succes dan in veel andere landen. Ze had hier maar drie top 10 hits en 12 top 40 hits. Ik heb nummers uit haar huidige folky periode gehoord die ik beter vind.
Faouzia & John Legend - Minefields 3.7
Ik ben helemaal niet zo weg van de stem van Faouzia (op dit nummer dan) en vind beide stemmen slecht matchen. Nogal dreinerig nummer ook. Nee, dit is het niet voor me.
Shane Codd - Get Out My Head 4,1
Wel heel veel hedendaagse cliches hierin. En erg op Tiktoklengte ook met tweeenhalve minuut.
The Kid Laroi - Without You 6.0
Soort van guilty pleasure, dit enorm overdramatische teenage angst liedje dat klinkt alsof een hiphopproducer een kampvuurballad produceerde. En de tekst is heel erg van een 17-jarige. Kan flink inzakken als ik hem beu raak.
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.9
Kende dit al lang, maar dat heb je weleens met hits tegenwoordig. Echt heel tof en als het niveau van de hits ongeveer zo blijft als de afgelopen twee jaar en ik dit beoordelen een heel jaar vol ga houden is dit geheid top 10 van 2021. Met kilometers voorsprong de binnenkomer van dit jaar tot nu toe.
Behoorlijke kans dat we vrijdag een binnenkomer in de top 5 en misschien wel op 1 hebben trouwens. En het is nog een behoorlijk goed nummer ook.
Zo slecht als Yummy is dit niet. Maar net als bijna alles van getrouwde Bieber is het een stuk minder dan zijn Purpose tijd. Nogal een suf liedje. Tijd voor ruzie en een scheiding zou ik bijna zeggen, maar ik gun hem zijn geluk ook wel.
Krezip - You Are Not Alone 4.7
Ik zag Krezip een keer live. Voor dat ze een platencontract hadden en toen ze het heetste nieuwe bandje van Brabant waren. Een jaar of twee later kwam I Would Stay. In die schoolrammelbandjestijd waren ze het spontaanst. Dit is meer dan 20 jaar later zoveelste balladhit die het ene oor in en het andere uit gaat.
Taylor Swift - willow 6,2
Niet een van haar beste en ook niet een van haar slechtste. Vind haar singles erg wisselvallig vooral. In Nederland hebben die singles doorgaans veel minder succes dan in veel andere landen. Ze had hier maar drie top 10 hits en 12 top 40 hits. Ik heb nummers uit haar huidige folky periode gehoord die ik beter vind.
Faouzia & John Legend - Minefields 3.7
Ik ben helemaal niet zo weg van de stem van Faouzia (op dit nummer dan) en vind beide stemmen slecht matchen. Nogal dreinerig nummer ook. Nee, dit is het niet voor me.
Wel heel veel hedendaagse cliches hierin. En erg op Tiktoklengte ook met tweeenhalve minuut.
The Kid Laroi - Without You 6.0
Soort van guilty pleasure, dit enorm overdramatische teenage angst liedje dat klinkt alsof een hiphopproducer een kampvuurballad produceerde. En de tekst is heel erg van een 17-jarige. Kan flink inzakken als ik hem beu raak.
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.9
Kende dit al lang, maar dat heb je weleens met hits tegenwoordig. Echt heel tof en als het niveau van de hits ongeveer zo blijft als de afgelopen twee jaar en ik dit beoordelen een heel jaar vol ga houden is dit geheid top 10 van 2021. Met kilometers voorsprong de binnenkomer van dit jaar tot nu toe.
Behoorlijke kans dat we vrijdag een binnenkomer in de top 5 en misschien wel op 1 hebben trouwens. En het is nog een behoorlijk goed nummer ook.
0
geplaatst: 19 januari 2021, 10:02 uur
starbright boy schreef:
Een beetje verwarrend maar ik merk op dat de video-versie een minuut korter duurt dan de normale single:
0
geplaatst: 21 januari 2021, 14:01 uur
The Kid LAROI - Without You: 5.5 (ik vond 'So Done' leuker, de single die moest wijken door het Tik-Tok succes van 'Without You')
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized: 8.0
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized: 8.0
0
geplaatst: 21 januari 2021, 14:02 uur
Wel weer typisch dat de Nederlandse commerciële stations Hypnotized maandenlang links hebben laten liggen. Had gewoon een dikke hit in juli moeten zijn, niet in deze troosteloze winter.
0
geplaatst: 22 januari 2021, 08:58 uur
The Kid LAROI - Without You 5,4
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7,6
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7,6
1
geplaatst: 22 januari 2021, 09:56 uur
The Kid LAROI moet het doen met een magere 4.54 maar Purple Disco Machine & Sophie and the Giants hebben de eerste topscore van het jaar te pakken met een 7.29. Dat is zelfs hoger dan de #1 van vorig jaar! Celeste scoorde toen een 7.14.
De laatste keer dat we een entry op #1 kregen in de Top 40 stamt alweer uit 2015 toen Adele dat lukte met 'Hello'. Bijna 6 jaar later hebben we er eindelijk weer één. En ditmaal zelfs van een compleet 'nieuwe' artiest! De 17-jarige zangeres Olivia Rodrigo heeft bij de jongere doelgroep al enige bekendheid geschaard als Disney sterretje. Zo was ze te zien in de series Bizaardvark en High School Musical: The Musical: The Series. In 2020 mocht Rodrigo dan tekenen bij Interscope en Geffen. Dit resulteerde op 8 januari in het uitbrengen van haar debuutsingle en die werd zo goed ontvangen dat ze meteen naar boven schoot in de Spotify charts en de radiostations hem massaal oppikten en dus hebben we nu na jaren weer de eerste entry op:
#1. Olivia Rodrigo - drivers license
De Vrienden van Amstel LIVE kon vorig jaar nog niets vermoedend doorgaan maar dit jaar waren zij natuurlijk ook gedwongen om het óf te lassen óf het festijn digitaal plaats te laten vinden. Dit laatste gebeurde en een aantal artiesten van deze 2021 editie sloegen de handen ineen om een gezamenlijke single uit te brengen over vriendschap in deze moeilijke tijden. Voor Typhoon betekent dit overigens meteen zijn eerste Top 40 hit.
#25. Paul de Munnik, Typhoon, Maan, Thomas Acda - Als Ik Je Weer Zie
Over Dotan is inmiddels al veel geschreven. Na een turbulente periode lijkt de zanger weer opgekrabbeld. In 2019 leverde dat nog de hit 'Numb' op maar in 2020 moest hij het alsnog even zonder hit doen. In 2021 vind hij zijn weg weer terug naar de hitlijsten met zijn nieuwste single.
#39. Dotan - There Will Be a Way
De laatste keer dat we een entry op #1 kregen in de Top 40 stamt alweer uit 2015 toen Adele dat lukte met 'Hello'. Bijna 6 jaar later hebben we er eindelijk weer één. En ditmaal zelfs van een compleet 'nieuwe' artiest! De 17-jarige zangeres Olivia Rodrigo heeft bij de jongere doelgroep al enige bekendheid geschaard als Disney sterretje. Zo was ze te zien in de series Bizaardvark en High School Musical: The Musical: The Series. In 2020 mocht Rodrigo dan tekenen bij Interscope en Geffen. Dit resulteerde op 8 januari in het uitbrengen van haar debuutsingle en die werd zo goed ontvangen dat ze meteen naar boven schoot in de Spotify charts en de radiostations hem massaal oppikten en dus hebben we nu na jaren weer de eerste entry op:
#1. Olivia Rodrigo - drivers license
De Vrienden van Amstel LIVE kon vorig jaar nog niets vermoedend doorgaan maar dit jaar waren zij natuurlijk ook gedwongen om het óf te lassen óf het festijn digitaal plaats te laten vinden. Dit laatste gebeurde en een aantal artiesten van deze 2021 editie sloegen de handen ineen om een gezamenlijke single uit te brengen over vriendschap in deze moeilijke tijden. Voor Typhoon betekent dit overigens meteen zijn eerste Top 40 hit.
#25. Paul de Munnik, Typhoon, Maan, Thomas Acda - Als Ik Je Weer Zie
Over Dotan is inmiddels al veel geschreven. Na een turbulente periode lijkt de zanger weer opgekrabbeld. In 2019 leverde dat nog de hit 'Numb' op maar in 2020 moest hij het alsnog even zonder hit doen. In 2021 vind hij zijn weg weer terug naar de hitlijsten met zijn nieuwste single.
#39. Dotan - There Will Be a Way
0
geplaatst: 22 januari 2021, 13:37 uur
Olivia Rodrigo - Drivers License: 6,5
Paul de Munnik - Als ik je wee zie: 3,5
Dotan - There will be a way: 6
Paul de Munnik - Als ik je wee zie: 3,5
Dotan - There will be a way: 6
0
geplaatst: 22 januari 2021, 20:07 uur
Mijn stem voor de tipparade van deze week (blij verrast dat zowel Matt, Wies als Amber in het overzicht staan, had ik echt niet gedacht
)
https://i.vgy.me/JVwRfy.jpg
)https://i.vgy.me/JVwRfy.jpg
1
geplaatst: 22 januari 2021, 20:15 uur
Ik wijzig mijn stem voor The Kid Laroi naar een 6.5
Olivia Rodrigo - Drivers License: 3.0
Paul de Munnik etc. - Als ik je wee zie: 3,0
Dotan - There will be a way: 5.0
Mijn stemmen voor de tipparade:
1 Kings Of Leon - The Bandit
2 Foo Fighters - Waiting on a war