menu

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
avatar van pureshores
Justin Bieber - Peaches: 4
Lucas & Steve - No diggity: 2 doe dan liever een degelijke nieuwe housemix van het echte origineel door een goede remixer ipv deze zeer slechte copy vocalen en bloedeloze uitvoering, ze hebben dus blijkbaar geen toestemming van Teddy Riley gekregen om de originele vocals te gebruiken wat meer dan terecht is
Racoon - Hee joh Jip: 1 vreselijk accent en uitspraak en articulering

avatar van motel matches
Justin Bieber - Peaches: 6,2
Lucas & Steve - No diggity: 2
Racoon - Hee joh Jip: 6,3

avatar van catdog
Justin Bieber feat. Daniel Caesar & Giveon - Peaches: 7.0 (had beter geweest zonder Biebs eerlijk gezegd)
Lucas & Steve & BlackStreet - No Diggity: 4,0
Racoon - Hee Joh Jip: 5,0

avatar van catdog
Oei! De herbewerking van No Diggity kan jullie duidelijk niet pleasen en pakt de onderste positie van de ranking. Racoon doet het niet veel beter en staat momenteel #38 (van de 49). Bieber komt net een voldoende te kort met een 5.49. Doen de binnenkomers van deze week het beter?

1 Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.188461538
2 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.6625
3 Miley Cyrus - Angels Like You 6.264285714
4 Sara Kays - Remember That Night? 6.213636364
5 Taylor Swift - willow 6.169230769
6 Hans Teeuwen feat. Bjørgen - Lockdown Lul 6.118181818
7 Jeangu Macrooy - Birth of a New Age 6.06875
8 Dua Lipa - We're Good 6.009090909
9 Olivia Rodrigo - drivers license 6.008333333
10 Martin Garrix feat. Tove Lo - Pressure 5.88

De hoogste binnenkomer van week 15 is afkomstig van de rapper die al de nodige controverse heeft veroorzaakt met zijn nieuwe single. De bijbehorende video heeft flink wat christenen over de pis gekregen door Satan in de video een lapdance te geven. Lil Nas X, die in 2019 als gay naar buiten kwam, steekt op een komieke manier de draak met het feit dat volgens de bijbel je als homoseksuele man naar de hel zou gaan, terwijl hij tegelijkertijd zijn homoseksualiteit en identiteit omarmt. Christenen zijn momenteel echter flink over de pis omdat ze vinden dat de video en het nummer satanisme verheerlijkt en dat het de jeugd verpest. Lil Nas schreef hierover op Twitter: "There is a mass shooting every week that our government does nothing to stop. Me sliding down a CGI pole isn't what's destroying society" and "I am an adult. I am not gonna spend my entire career trying to cater to your children. That is your job"

En dat voor een nummer dat pas 2 weken uit is. Hij weet er wel, in Nederland, zijn tweede hit mee te scoren na de monsterhit 'Old Town Road' die hij nog met Billy Ray Cyrus deed en schud hiermee zijn ééndagsvlieg status van zich af.

#34. Lil' Nas X - MONTERO (Call My by Your Name)




Rapper Donnie is al meerdere keren viral gegaan. De video van 'Barry Hay' was een schot in de roos en zijn single met Frans Bauer 'Geen Centen Maar Spullen' kon ook rekenen op flink veel views. Het leverde echter geen Top 40 hits op. Donnie doet het dit keer met volkszanger Frans Duijts. Een grootheid in de scene. Menigeen kent wel zijn feestknaller 'Jij Denkt Maar Dat Je Alles Mag van Mij'. Maar ondanks zijn status, en meerdere #1 albums, leverde dat ook hem nog nooit een Top 40 hit op. In de nieuwe gezamenlijke single die, hoe toepasselijk ook, 'Frans Duits' heet komen ze dan eindelijk voor het eerst de Top 40 binnen.

#38. Donnie & Frans Duijts - Frans Duits




Vorig jaar leverde de band Chef'Special alweer hun 6e studioalbum genaamd 'Unfold'. Dit leverde de Top 40 hit 'Trouble' op maar daar bleef het dan ook wel weer bij. Leadzanger Joshua Nolet verscheen onlangs als kandidaat in Wie Is de Mol en dat wierf weer nieuw aandacht voor de band. Recent brachten ze dan ook de nieuwe single 'Afraid of the Dark' uit en dat levert dan ook weer de nieuwste hit voor de band op. Het is inmiddels de 6e voor ze.

#40. Chef'Special - Afraid of the Dark



avatar van Emichel
Lil Nas X - MONTERO (call my by your name): 7
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts: 2
Chef'Special - Afraid of the dark: 4

avatar van Emichel
[quote]catdog schreef:
Justin Bieber feat. Daniel Caesar & Giveon - Peaches: 7.0 (had beter geweest zonder Biebs eerlijk gezegd)
Biebs heeft het al even niet meer, nee.

avatar van ranboy
Lil Nas X - MONTERO (call my by your name): 5,5 (wat je noemt een spraakmakende clip; het liedje is minder bijzonder)
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts: 4 (als je weet dat rapper Donnie en Frans Duijts een liedje opnemen dat Frans Duits heet, dan valt me het resultaat erg mee)
Chef'Special - Afraid of the dark: 3,5 (niks aan)

avatar van SBube
SBube schreef:

Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 8,0
Bruno Mars, Anderson .Paak, Silk Sonic - Leave the Door Open 8,0
Taylor Swift - willow 7,5
Shane Codd - Get Out My Head 7,0
ATB, Topic, A7S - Your Love (9PM) 7,0
Hans Teeuwen feat. Bjørgen - Lockdown Lul: 7.0
JC Stewart - Break My Heart 7,0
Bebe Rexha - Sacrifice 7,0
Sia & David Guetta - Floating Through Space 6,5
The Kid LAROI - WITHOUT YOU 6,5
Ed Sheeran - Afterglow 6,5
Faouzia & John Legend - Minefields 6,5
Martin Garrix feat. Tove Lo - Pressure 6,0
P!nk & Willow Sage Hart - Cover Me in Sunshine: 6.0
Imagine Dragons - Follow you: 6,0
Miley Cyrus - Angels like you 6,0
Jeangu Macrooy - Birth of a New Age 5,8
Krezip - You Are Not Alone 5,5
Dotan - There will be a way 5,0
Joel Corry x RAYE x David Guetta - BED 5.0
Snelle & Maan - Blijven Slapen 5.0
Sheppard - Learning to fly 5,0
Tungevaag, Sick Individuals & MARF - Miss You: 4.5
Lost Frequencies - Rise 4,5
Sara Kays - Remember That Night? 4,0
Paul de Munnik etc. - Als ik je weer zie 3,0
Suzan & Freek - Goud 3,0
Lucas & Steve - I Want It All 3,0
Olivia Rodrigo - Drivers License 3,0
Tom Grennan - Little bit of love 3,0
Lucas & Steve - No diggity: 3,0
Justin Bieber - Peaches: 3,0
Justin Bieber - Hold On 3,0
Metejoor feat. Babet - 1 op een Miljoen 2,7
Black Eyed Peas feat. Shakira - GIRL LIKE ME 2.5
3JS - Vreemde leegte 2,3
Marco Borsato - Een moment: 2,2
Jason Derulo feat. Adam Levine - Lifestyle 2,0
Rolf Sanchez - Ven Ven 2,0
Davina Michelle - Nobody is perfect 1,5
Nathan Evans - Wellerman 1,0
HVME - GOOSEBUMPS 1,0
Justin Bieber - Anyone 1,0
Masked Wolf - Astronaut in the ocean: 1,0
Bilal Wahib feat. Ronnie Flex - 501 1,0
Racoon - Hee joh Jip: 1,0


Nieuwe beoordelingen:
Lil Nas X - MONTERO (call my by your name): 1,0
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts: 1,0
Chef'Special - Afraid of the dark: 1,0

Wat een kwelling, om dit te moeten luisteren!

avatar van Poek
Ter compensatie dan maar:

Lil Nas X - MONTERO (call my by your name): 10,0
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts: 10,0
Chef'Special - Afraid of the dark: 8,0

avatar van pureshores
Lil Nas X - MONTERO (call my by your name) 5
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts 6,2 (ik vind hem wel grappig)
Chef'Special - Afraid of the dark 2 (boring 13 in een dozijn)

avatar van SBube
Poek schreef:
Ter compensatie dan maar:

Lil Nas X - MONTERO (call my by your name): 10,0
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts: 10,0
Chef'Special - Afraid of the dark: 8,0


Tja, ik wou er eigenlijk niks van zeggen, maar ik kan het toch niet laten.

Ik vind het oprecht alledrie van de vreselijkste kutmuziek, dat je het okee vindt, dat kan ik nog geloven, maar bij het allerbeste wat er ooit gemaakt is, want dat betekent een 10 toch ...?

Dat heeft toch niks met compenseren te maken ...

Maar goed laat de spel/threadleider dat maar beoordelen en je gaat natuurlijk over je eigen punten!

avatar van Poek
SBube schreef:

Ik vind het oprecht alledrie van de vreselijkste kutmuziek, dat je het okee vindt, dat kan ik nog geloven, maar bij het allerbeste wat er ooit gemaakt is, want dat betekent een 10 toch ...?

Dat heeft toch niks met compenseren te maken ...


Wel hoor. Als jij alles wat je stom vindt een 1 geeft (best wel vaak) dan geef ik als ik het leuk vind een 10. Qua gemiddelde klopt het dan wel ongeveer.

avatar van Koenr
Lil Nas X - MONTERO (call my by your name): 7,4

avatar van SBube
Poek schreef:

Wel hoor. Als jij alles wat je stom vindt een 1 geeft (best wel vaak) dan geef ik als ik het leuk vind een 10. Qua gemiddelde klopt het dan wel ongeveer.


Oh, maar je ziet al mijn beoordelingen erbij staan, zeker alles van een 5,0 en lager vind ik niet leuk, maar sommigen zijn daarin zo erg 'niet leuk' (imho) dat een 1 gerechtvaardigd is, maar goed, verder laat ik het hierbij!

Wat ik alleen raar vind, dat je denkt mij te moeten compenseren, het gaat er toch om, wat jezelf van die liedjes vindt, onafhankelijk wat een ander ervan vindt!

avatar van Poek
Ik zie bij voorkeur dat het gemiddelde een beetje goede weergave is van de gemiddelde mening, vandaar.

avatar van SBube
Poek schreef:
Ik zie bij voorkeur dat het gemiddelde een beetje goede weergave is van de gemiddelde mening, vandaar.


Dat is een gemiddelde dus altijd

Maar jij hebt liever geen extreme meningen!

avatar van motel matches
Lil Nas X - MONTERO (call my by your name): 7,5
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts: 6,4
Chef'Special - Afraid of the dark: 5,6

avatar van SBube
Ik wil overigens voor deze graag mijn punt aanpassen
Tom Grennan - Little bit of love 3,0 => 6,0

Dit komt met name door deze versie:


avatar van catdog
Om nog even een kleine reactie te plaatsen op eerder: het maakt mij voor het berekenen van de scores niet veel uit wat ieder stemt. Daar hoef ik het niet mee eens of oneens te zijn. Dat mag iedereen wat mij betreft voor zichzelf bepalen. Het bespreken an sich is leuk genoeg.

Mijn scores voor afgelopen week:
Lil Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name): 7.5
Donnie & Frans Duijts - Frans Duits: 4.0
Chef'Special - Afraid of the Dark: 4.0

avatar van catdog
We hebben weer een nieuwe entry in de Top 10 deze week! In de Top 3 weliswaar. Lil Nas X pakt met MONTERO overtuigend de #3e positie in het klassement. Voor Chef'Special pakt het iets minder positief uit. Hun lopen nét de Bottom 3 mis met een 4.0. Frans Duijts & Donnie doen het niet veel beter met een 4.8.

1 Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.188461538
2 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.6625
3 Lil' Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) 6.3625
4 Miley Cyrus - Angels Like You 6.264285714
5 Sara Kays - Remember That Night? 6.213636364
6 Taylor Swift - willow 6.169230769
7 Hans Teeuwen feat. Bjørgen - Lockdown Lul 6.118181818
8 Jeangu Macrooy - Birth of a New Age 6.06875
9 Dua Lipa - We're Good 6.009090909
10 Olivia Rodrigo - drivers license 6.008333333

Wat brengt week 16 ons?

Iets meer dan 10 jaar geleden stond een sample van Boney M.'s 'Gotta Go Home' garant voor een wereldhit afkomstig van Armand van Helden en A-Trak onder de naam Duck Sauce. Met 'Barbra Streisand' stond Boney M. weer eens even wereldwijd in de hitlijsten. En warempel: bijna 11 jaar na dato scoort ook een andere DJ, Majestic, een hit met een sample van Boney M. Ditmaal blijven ze dicht bij het origineel en heet het simpelweg, net als het origineel, 'Rasputin'.

#33. Majestic & Boney M. - Rasputin




Na hun grootste hit tot dan toe, 'Zoutelande', en een remix van hun albumtrack 'Zachtjes Zingen' deed BLØF het weer even rustig aan. Tot nu. De Zeeuwse band is terug en hun nieuwste single komt gelijk netjes weer de Top 40 binnen. Ze doen dit op:

#38. BLØF - Horizon




Het hoofd, de schouders, de knieen en de tenen zijn inmiddels wel aangeraakt en dus is het weer tijd voor de volgende hit. Het Franse DJ-duo Ofenbach is voor hun nieuwste single 'Wasted Love' de studio ingedoken met ene Lagique. Wie? Een simpele Google search levert nog niets op. Het laat zich nog raden dus wie de vocals op deze track verzorgd. Wel is het duidelijk dat er weer een nieuwe hit voor de heren van Ofenbach bijgeschreven kan worden.

#39. Ofenbach feat. Lagique - Wasted Love



avatar van SBube
SBube schreef:

Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 8,0
Bruno Mars, Anderson .Paak, Silk Sonic - Leave the Door Open 8,0
Taylor Swift - willow 7,5
Shane Codd - Get Out My Head 7,0
ATB, Topic, A7S - Your Love (9PM) 7,0
Hans Teeuwen feat. Bjørgen - Lockdown Lul: 7.0
JC Stewart - Break My Heart 7,0
Bebe Rexha - Sacrifice 7,0
Sia & David Guetta - Floating Through Space 6,5
The Kid LAROI - WITHOUT YOU 6,5
Ed Sheeran - Afterglow 6,5
Faouzia & John Legend - Minefields 6,5
Imagine Dragons - Follow you: 6,0 => 6,5
Martin Garrix feat. Tove Lo - Pressure 6,0
P!nk & Willow Sage Hart - Cover Me in Sunshine: 6.0
Miley Cyrus - Angels like you 6,0
Tom Grennan - Little bit of love 3,0 => 6.0
Jeangu Macrooy - Birth of a New Age 5,8
Krezip - You Are Not Alone 5,5
Dotan - There will be a way 5,0
Joel Corry x RAYE x David Guetta - BED 5.0
Snelle & Maan - Blijven Slapen 5.0
Sheppard - Learning to fly 5,0
Tungevaag, Sick Individuals & MARF - Miss You: 4.5
Lost Frequencies - Rise 4,5
Sara Kays - Remember That Night? 4,0
Paul de Munnik etc. - Als ik je weer zie 3,0
Suzan & Freek - Goud 3,0
Lucas & Steve - I Want It All 3,0
Olivia Rodrigo - Drivers License 3,0
Lucas & Steve - No diggity: 3,0
Justin Bieber - Peaches: 3,0
Justin Bieber - Hold On 3,0
Metejoor feat. Babet - 1 op een Miljoen 2,7
Black Eyed Peas feat. Shakira - GIRL LIKE ME 2.5
3JS - Vreemde leegte 2,3
Marco Borsato - Een moment: 2,2
Jason Derulo feat. Adam Levine - Lifestyle 2,0
Rolf Sanchez - Ven Ven 2,0
Davina Michelle - Nobody is perfect 1,5
Nathan Evans - Wellerman 1,0
HVME - GOOSEBUMPS 1,0
Justin Bieber - Anyone 1,0
Masked Wolf - Astronaut in the ocean: 1,0
Lil Nas X - MONTERO (call my by your name): 1,0
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts: 1,0
Chef'Special - Afraid of the dark: 1,0
Bilal Wahib feat. Ronnie Flex - 501 1,0
Racoon - Hee joh Jip: 1,0


Nieuwe beoordelingen:
Majestic & Boney M. - Rasputin (weer een overbodige cover) 3,5
BLØF - Horizon 7,0 (gewoon lekker)
Ofenbach feat. Lagique - Wasted Love 4,0 (had niet in de herkansing gehoeven)

En nog één aanpassing:
Imagine Dragons - Follow you: 6,0 => 6,5

avatar van ranboy
Majestic & Boney M. - Rasputin: 2 (fantasieloos)
BLØF - Horizon 4 (het klinkt weer als Blof, en verder valt er niets over te zeggen)
Ofenbach feat. Lagique - Wasted Love 5 (ook behoorlijk clichématig)

avatar van pureshores
Majestic & Boney M. - Rasputin 6,3 (simpel maar vermakelijk)
BLØF - Horizon 6,8 (geheid overkill want dit is waar de Nederlandse radiozenders weer op springen)
Ofenbach feat. Lagique - Wasted Love 4 (zoals ranboy zegt, clichématig en bijzonder dat zelfs 20 seconden in de video op het eind nog uit nutteloze stilte bestaan, is het echt zo moeilijk om de aandacht van jongeren er 5 minuten bij te houden met een plaat)

Nog wat aanpassingen

Ed Sheeran-Afterglow van 3 naar 2 (ontzettend beige en muziek voor mensen die niet van muziek houden)

Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized van 6,8 naar 7,5 (hij wordt steeds leuker)

Riton X Nightcrawlers-Friday van 4,5 naar 3 (dat domme gelach en geroep, dit zou in de 90's geen platenmaatschappij waard hebben gevonden om uit te brengen)

avatar van Emichel
Majestic & Boney M. - Rasputin: 3
BLØF - Horizon: 4
Ofenbach feat. Lagique - Wasted love: 3,5

avatar van GrafGantz
pureshores schreef:
muziek voor mensen die niet van muziek houden


Ha, die term gebruik ik al zo'n 25 jaar

avatar van pureshores
GrafGantz schreef:
(quote)


Ha, die term gebruik ik al zo'n 25 jaar



daar kan je nog 25 jaar mee vooruit

avatar van motel matches
Majestic & Boney M. - Rasputin: 3 (zucht)
BLØF - Horizon: 6 (het ge-oh-oh in het refrein kost punten)
Ofenbach feat. Lagique - Wasted love: 5,5

avatar van catdog
Majestic & Boney M. - Rasputin: 5.0
BLØF - Horizon: 4.5
Ofenbach feat. Lagique - Wasted Love: 4.5

avatar van catdog
Oef, er komen vaker tracks in de Bottom 5 binnen lijkt het dan in de Top 5. Deze week enteren Majestic & Boney M. die Bottom 5 met een 3.8 gemiddeld. Ofenbach mag ook niet echt blij zijn met een 4.4. BLØF doet het iets beter maar nog geen voldoende met een 5.3.

1 Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.242307692
2 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.6625
3 Lil' Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) 6.3625
4 Miley Cyrus - Angels Like You 6.264285714
5 Sara Kays - Remember That Night? 6.213636364
6 Taylor Swift - willow 6.169230769
7 Hans Teeuwen feat. Bjørgen - Lockdown Lul 6.118181818
8 Jeangu Macrooy - Birth of a New Age 6.06875
9 Dua Lipa - We're Good 6.009090909
10 Olivia Rodrigo - drivers license 6.008333333

In 2010 bleek Jaap Reesema de eerste winnaar van X-Factor / Idols die met zijn debuutsingle geen nummer #1 hit wist te scoren. Zijn debuutsingle bleek ook zijn enige hit. Tot dan dat grote succes eerder dit jaar en hij eindelijk 11 jaar na dato die #1 hit scoorde. Het succes van 'Nu Wij Niet Meer Praten' met Pommelien Thijs bleek een opmars voor meer en net nu die single de Top 40 uitvliegt komt zijn nieuwe single binnen. Ook ditmaal houdt hij het bij het Nederlands:

#32. Jaap Reesema - Alles Komt Goed




Miss Montreal haalt voor haar nieuwe single de 'Komt Goed' sectie weg en houdt het simpelweg bij 'Alles'. Wellicht omdat zij juist net níet die #1 hit wist te scoren met haar single 'Door de Wind'. Ze bleef op een #3e positie hiermee steken. Wel blijft ze, net als vele andere Nederlandse artiesten die bekend zijn geworden door het Engels repertoire, voorlopig doorpakken op de switch naar het Nederlands. Naar eigen zeggen omdat de teksten dan persoonlijker aanvoelen. Hoe dan ook, de nieuwste single van Sanne Hans en haar band komt binnen op:

#37. Miss Montreal - Alles




Als hekkensluiter deze week vinden we de Zweedse DJ Alesso. In 2014 alweer scoorde hij een monsterhit samen met Tove Lo, 'Heroes (We Could Be)'. Alesso is sindsdien een echte naam in de EDM scene. Toch wist hij nooit een echt vervolg aan dit hitsucces te breien. In 2018 stond hij nog 3 weken genoteerd samen met Conor Maynard op de single 'Remedy' maar met #35 als hoogste positie is dat niet echt een dikke hit gebleken. Tijd om dan de koning van de Nederlandse dansvloer om hulp te vragen. En Armin helpt maar graag een handje mee. Samen komen ze binnen op:

#40. Alesso & Armin van Buuren - Leave a Little Love



avatar van ranboy
Jaap Reesema: 3,5 (erg clichématig)
Miss Montreal: 2,5 (nog meer clichés, en irritant gezongen)
Alesso & Armin Van Buuren: 5 (ook niet erg origineel, maar nog wel aan te horen)

Gast
geplaatst: vandaag om 08:35 uur

geplaatst: vandaag om 08:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.