Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 17 januari 2022, 21:56 uur
The Weeknd - 6,8
Alesso & Katy Perry - 4
Galantis x Lucas & Steve x Ilira - 4
Alesso & Katy Perry - 4
Galantis x Lucas & Steve x Ilira - 4
0
Boetiek9999
geplaatst: 19 januari 2022, 12:00 uur
The Weeknd - Sacrifice: 5,5
Alesso & Katy Perry - When I'm gone: 4,5
Galantis x Lucas & Steve x Ilira - Alien: 4
Alesso & Katy Perry - When I'm gone: 4,5
Galantis x Lucas & Steve x Ilira - Alien: 4
2
geplaatst: 19 januari 2022, 16:39 uur
Laat ik eens proberen aan te haken bij dit net ontdekte topic.
Op een ander platform beoordeel ik al wekelijks de binnenkomers in de tipparade, dus zoveel extra werk zal me dat hier niet opleveren...
Ik ben geen liefhebber van top 40-materiaal, dus heel veel voldoendes zul je van mij niet mogen verwachten.
Dat andere platform is de facebook-groep Chartfreaks. Da's wel het hol van de leeuw, want daarin hebben juist de top 40-fanaten zich verzameld. Ik geef de tipparade-nieuwelingen wekelijks een rapportcijfer en roep de slechtste daarvan dan uit tot de Schijtschijf; hopelijk zien ze daar de humor van in.
Anyway, week 1 t/m 3:
Ewan McVicar: heeft geluk dat de original van Rufus & Chaka Khan zo goed is, want heel veel bijzonders doet ie er niet mee. Rufus een 8, Ewan een 5.0
Martin Garrix: cliché happy-happy-EDM-rampestamper. Voor al die toffe festivals die er niet zijn en als ze er wel waren dan was ik daar niet. 4.0
Flemming - Zij wil mij: Deze is best leuk. Doet een soort van Nielsontje en dat doet ie niet slecht: 7.0 (volgens mij de eerste voldoende voor Flemming in dit topic...)
the Weeknd: ik hoor 'Thriller', ik hoor 'Wanna be startin' somethin'', ik hoor nog een hoop Michael Jackson-verwijzingen die ik niet binnen één seconde thuis kan brengen; ik hoor in ieder geval níet een nummer dat ik nog een keer wil horen: 4.0
Alesso & Katy Perry - When I'm gone: standaard ene-oor-in-andere-oor-uit dansdreutel. Doedoei. 3.0.
Galantis: Kan ik ook niks mee. Zonde hoor, dat Q zo'n zware stempel op de top 40 drukt. Wat is dat een eenheidsworst geworden de afgelopen paar jaren... 3.0
Op een ander platform beoordeel ik al wekelijks de binnenkomers in de tipparade, dus zoveel extra werk zal me dat hier niet opleveren...
Ik ben geen liefhebber van top 40-materiaal, dus heel veel voldoendes zul je van mij niet mogen verwachten.
Dat andere platform is de facebook-groep Chartfreaks. Da's wel het hol van de leeuw, want daarin hebben juist de top 40-fanaten zich verzameld. Ik geef de tipparade-nieuwelingen wekelijks een rapportcijfer en roep de slechtste daarvan dan uit tot de Schijtschijf; hopelijk zien ze daar de humor van in.
Anyway, week 1 t/m 3:
Ewan McVicar: heeft geluk dat de original van Rufus & Chaka Khan zo goed is, want heel veel bijzonders doet ie er niet mee. Rufus een 8, Ewan een 5.0
Martin Garrix: cliché happy-happy-EDM-rampestamper. Voor al die toffe festivals die er niet zijn en als ze er wel waren dan was ik daar niet. 4.0
Flemming - Zij wil mij: Deze is best leuk. Doet een soort van Nielsontje en dat doet ie niet slecht: 7.0 (volgens mij de eerste voldoende voor Flemming in dit topic...)
the Weeknd: ik hoor 'Thriller', ik hoor 'Wanna be startin' somethin'', ik hoor nog een hoop Michael Jackson-verwijzingen die ik niet binnen één seconde thuis kan brengen; ik hoor in ieder geval níet een nummer dat ik nog een keer wil horen: 4.0
Alesso & Katy Perry - When I'm gone: standaard ene-oor-in-andere-oor-uit dansdreutel. Doedoei. 3.0.
Galantis: Kan ik ook niks mee. Zonde hoor, dat Q zo'n zware stempel op de top 40 drukt. Wat is dat een eenheidsworst geworden de afgelopen paar jaren... 3.0
0
geplaatst: 21 januari 2022, 08:39 uur
The Weeknd - Sacrifice: 7,7
Alesso & Katy Perry - When I'm gone: 4,8
Galantis x Lucas & Steve x Ilira - Alien: 4,6
Alesso & Katy Perry - When I'm gone: 4,8
Galantis x Lucas & Steve x Ilira - Alien: 4,6
0
geplaatst: 21 januari 2022, 11:05 uur
Nu al de eerste verhoging: When I'm Gone van 6.0 --> 6.5. Is wel een groeiertje.
0
geplaatst: 22 januari 2022, 22:09 uur
#35. Davina Michelle - HYPER 5.0
#40. Robin Schulz & Dennis Lloyd - Young Right Now 5.0
#35. Ewan McVicar – Tell Me Something Good 6.5
#38. Martin Garrix, Matisse & Sadko, John Martin - Won’t Let You Go 6.0
#31. FLEMMING - Zij Wil Mij 2.5
#19. The Weeknd - Sacrifice 7.5
#36. Alesso & Katy Perry - When I'm Gone 4.5
#40. Galantis x Lucas & Steve x ILIRA - Alien 4.0
#40. Robin Schulz & Dennis Lloyd - Young Right Now 5.0
#35. Ewan McVicar – Tell Me Something Good 6.5
#38. Martin Garrix, Matisse & Sadko, John Martin - Won’t Let You Go 6.0
#31. FLEMMING - Zij Wil Mij 2.5
#19. The Weeknd - Sacrifice 7.5
#36. Alesso & Katy Perry - When I'm Gone 4.5
#40. Galantis x Lucas & Steve x ILIRA - Alien 4.0
0
geplaatst: 25 januari 2022, 16:42 uur
Moet ik er wel tijd voor hebben.

Maar de nieuwe update zal vanavond komen.
1
geplaatst: 25 januari 2022, 21:19 uur
The Weeknd scoort, zoals gewoonlijk, weer een prima voldoende. Katy Perry heeft het met haar comeback wat moeilijker. Maar het is nog niet zo dramatisch als de score van Galantis. Lucas & Steve lijken namelijk gebrand op die Bottom 10.
1 The Weeknd - Sacrifice 6.672727273
2 Ewan McVicar - Tell Me Something Good 5.5125
3 Martin Garrix, Matisse & Sadko, John Martin - Won't Let You Go 4.795833333
4 Alesso & Katy Perry - When I'm Gone 4.7
5 Galantis x Lucas & Steve x ILIRA - Alien 3.827272727
6 FLEMMING - Zij Wil Mij 3.715384615
Zijn comeback ging wat stroefjes van start maar met de komst van de nieuwe single is hij weer terug op zijn troon. Met L'enfer vertelt Stromae over de moelijke momenten die hij tijdens zijn pauze van de muziek ervaarde en hoe dit vaak gepaard ging met donkere gedachten. Volgens hem reisde hij in zijn hoofd vaak af naar de hel en deze rake teksten 'vertelde' Stromae in een magische performance bij het Franse journaal waar hij de song in premiere liet gaan. Het kan ook niet anders dat wij ook als een blok zouden vallen voor deze nieuwe single. Met inmiddels twee uitverkochte shows in 2023 en een aangekondigde derde in de Ziggo Dome is Stromae weer helemaal terug
#16. Stromae - L’enfer
TikTok Alert! Nadat eind 2021 de zangeres GAYLE de nieuwste rage was op TikTok en momenteel nog in de Top 5 van de Top 40 staat is het in 2022 de beurt aan de 18-jarige Canadese Lauren Spencer-Smith. Ze deed mee aan het 18e seizoen van American Idol maar kwam niet verder dan de Top 20 en strandde net voor de liveshows. Dankzij haar momentjes op TV wist ze al wel aardig wat TikTok volgers bij elkaar te verzamelen en daar teasde ze vorig jaar November een momentje van haar in de studio die maar liefst 23 miljoen keer bekeken werd. Toen kon Lauren niet anders dan de complete studio versie van het liedje op te nemen en uit te brengen. En met succes want haar doorbraak is geboren!
#22. Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed
De release van Easy on Me en het album 30 gingen door het dak, zoals gebruikelijk bij Adele. Het ging ook gepaard met een wereldwijd uitgezonden concert inclusief interview met Oprah Winfrey. Ook onze eigen Paul de Leeuw mocht haar na jaren weer eens interviewen. En ondertussen bleef Easy on Me lekker voortkabbelen in de hitlijsten. Maar nu die single nu langzamerhand aan het wegzakken is is het de perfecte tijd voor de nieuwe single. Met Oh My God, een door Greg Kurstin geproduceerde single, schroeft ze het tempo weer iets omhoog en kent wat vocale productietrucjes. Met name het achtergrondkoortje, volledig verzorgd door Adele zelf, valt op. Voor de video werkte ze na ruim 10 jaar weer samen met regisseur Sam Brown die ook destijds de video deed voor Rolling in the Deep.
#32. Adele - Oh My God
Als je dacht dat we in 2022 weer eventjes verlost zouden zijn van Ed Sheeran dan heb je het mis. De Brit die vorig jaar de hit van het jaar scoorde met Bad Habits, de Kerst #1 scoorde met Elton John en deze week eindelijk de Top 10 bereikt met Overpass Graffiti is alweer terug en voor deze nieuwe introduceert hij de Nigeriaanse Adedamola Adefolahan, oftewel Fireboy DML, aan Nederland. Deze zanger begon langzaamaan wat herkenning te krijgen nadat hij werd uitgenodigd door Jimmy Fallon om wat songs te komen spelen. Het nummer Champion, dat hij daar liet horen, werd uiteindelijk gedraaid tijdens de overwinning van FC Bayern München op de UEFA Super Cup. Een ander nummer van zijn debuutalbum Laughter, Tears and Goosebumps, genaamd Scatter, werd dan weer gebruikt voor de soundtrack van FIFA 21. Voor een remix van zijn song Peru weet hij niemand minder dan Sheeran te strikken en dit levert hem dan zijn eerste hit in Nederland op!
#37. Fireboy DML & Ed Sheeran - Peru
Rita Ora is niet vies van een dance-samenwerking. Afgelopen jaar bracht ze al samenwerkingen met Sigala, Imanbek en David Guetta uit maar Nederland leek even uitgekeken op Rita die de jaren daarvoor toch wel echt dikke hits wist te scoren. Dankzij de hulp van onze eigen Sam Feldt krijgen we toch weer nieuwe muziek van Rita op ons padje daar ze Sam komt vergezellen op zijn nieuwe hit Follow Me. En hier weet hij, na een jaar afwezigheid in de Top 40, toch weer een hit mee te scoren. Iets dat een samenwerking vorig jaar met Kesha niet lukte. Of het net zo'n grote hit wordt als Sam's 'Post Malone' of Rita's 'Anywhere' moeten we maar even afwachten.
#40. Sam Feldt & Rita Ora - Follow Me
1 The Weeknd - Sacrifice 6.672727273
2 Ewan McVicar - Tell Me Something Good 5.5125
3 Martin Garrix, Matisse & Sadko, John Martin - Won't Let You Go 4.795833333
4 Alesso & Katy Perry - When I'm Gone 4.7
5 Galantis x Lucas & Steve x ILIRA - Alien 3.827272727
6 FLEMMING - Zij Wil Mij 3.715384615
Zijn comeback ging wat stroefjes van start maar met de komst van de nieuwe single is hij weer terug op zijn troon. Met L'enfer vertelt Stromae over de moelijke momenten die hij tijdens zijn pauze van de muziek ervaarde en hoe dit vaak gepaard ging met donkere gedachten. Volgens hem reisde hij in zijn hoofd vaak af naar de hel en deze rake teksten 'vertelde' Stromae in een magische performance bij het Franse journaal waar hij de song in premiere liet gaan. Het kan ook niet anders dat wij ook als een blok zouden vallen voor deze nieuwe single. Met inmiddels twee uitverkochte shows in 2023 en een aangekondigde derde in de Ziggo Dome is Stromae weer helemaal terug
#16. Stromae - L’enfer
TikTok Alert! Nadat eind 2021 de zangeres GAYLE de nieuwste rage was op TikTok en momenteel nog in de Top 5 van de Top 40 staat is het in 2022 de beurt aan de 18-jarige Canadese Lauren Spencer-Smith. Ze deed mee aan het 18e seizoen van American Idol maar kwam niet verder dan de Top 20 en strandde net voor de liveshows. Dankzij haar momentjes op TV wist ze al wel aardig wat TikTok volgers bij elkaar te verzamelen en daar teasde ze vorig jaar November een momentje van haar in de studio die maar liefst 23 miljoen keer bekeken werd. Toen kon Lauren niet anders dan de complete studio versie van het liedje op te nemen en uit te brengen. En met succes want haar doorbraak is geboren!
#22. Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed
De release van Easy on Me en het album 30 gingen door het dak, zoals gebruikelijk bij Adele. Het ging ook gepaard met een wereldwijd uitgezonden concert inclusief interview met Oprah Winfrey. Ook onze eigen Paul de Leeuw mocht haar na jaren weer eens interviewen. En ondertussen bleef Easy on Me lekker voortkabbelen in de hitlijsten. Maar nu die single nu langzamerhand aan het wegzakken is is het de perfecte tijd voor de nieuwe single. Met Oh My God, een door Greg Kurstin geproduceerde single, schroeft ze het tempo weer iets omhoog en kent wat vocale productietrucjes. Met name het achtergrondkoortje, volledig verzorgd door Adele zelf, valt op. Voor de video werkte ze na ruim 10 jaar weer samen met regisseur Sam Brown die ook destijds de video deed voor Rolling in the Deep.
#32. Adele - Oh My God
Als je dacht dat we in 2022 weer eventjes verlost zouden zijn van Ed Sheeran dan heb je het mis. De Brit die vorig jaar de hit van het jaar scoorde met Bad Habits, de Kerst #1 scoorde met Elton John en deze week eindelijk de Top 10 bereikt met Overpass Graffiti is alweer terug en voor deze nieuwe introduceert hij de Nigeriaanse Adedamola Adefolahan, oftewel Fireboy DML, aan Nederland. Deze zanger begon langzaamaan wat herkenning te krijgen nadat hij werd uitgenodigd door Jimmy Fallon om wat songs te komen spelen. Het nummer Champion, dat hij daar liet horen, werd uiteindelijk gedraaid tijdens de overwinning van FC Bayern München op de UEFA Super Cup. Een ander nummer van zijn debuutalbum Laughter, Tears and Goosebumps, genaamd Scatter, werd dan weer gebruikt voor de soundtrack van FIFA 21. Voor een remix van zijn song Peru weet hij niemand minder dan Sheeran te strikken en dit levert hem dan zijn eerste hit in Nederland op!
#37. Fireboy DML & Ed Sheeran - Peru
Rita Ora is niet vies van een dance-samenwerking. Afgelopen jaar bracht ze al samenwerkingen met Sigala, Imanbek en David Guetta uit maar Nederland leek even uitgekeken op Rita die de jaren daarvoor toch wel echt dikke hits wist te scoren. Dankzij de hulp van onze eigen Sam Feldt krijgen we toch weer nieuwe muziek van Rita op ons padje daar ze Sam komt vergezellen op zijn nieuwe hit Follow Me. En hier weet hij, na een jaar afwezigheid in de Top 40, toch weer een hit mee te scoren. Iets dat een samenwerking vorig jaar met Kesha niet lukte. Of het net zo'n grote hit wordt als Sam's 'Post Malone' of Rita's 'Anywhere' moeten we maar even afwachten.
#40. Sam Feldt & Rita Ora - Follow Me
0
geplaatst: 26 januari 2022, 05:35 uur
Zijn comeback ging wat stroefjes? Dat is dan toch ietwat een verkeerde indruk, denk ik. Santé is de single van zijn echte comeback. Die scoorde in zowel alternatieve als gangbare hitlijsten en ging alles behalve onopgemerkt voorbij. Werd meteen ook terug opgepikt in de US and A (enz), alwaar hij een indrukwekkende live mocht gaan geven bij Jimmy Fallon, waar wel degelijk over gepraat werd. Niet in het minst met veel bejubelende woorden van wereldartiesten. 't Haalde daar zelfs het nieuws. Voor iemand die toch enige tijd uit de spotlights verdwenen is, zou ik van een instant rake comeback spreken. Dat Nederland niet meteen volgde, daar kan de rest van de wereld niet aan doen.
En L'enfer, dat is de overtreffende trap op dat vlak. Santé is her en der opnieuw binnen gekomen na zijn L'enfer-stunt.
Wat is Ed Sheeran toch weggezakt, naar mijn gevoel. Waar is die jongen met zijn gitaar en memorabele hits vol eigenheid gebleven? Dit scoort waarschijnlijk eveneens, maar mij doet het niets meer.
Enfin, de punten.
Stromae - 9.0
Lauren Spencer Smith - 6.0
Adele - 6.0
Fireboy DML & Ed Sheeran - 5.0
Sam Feldt & Rita Ora - 6.0
En L'enfer, dat is de overtreffende trap op dat vlak. Santé is her en der opnieuw binnen gekomen na zijn L'enfer-stunt.Wat is Ed Sheeran toch weggezakt, naar mijn gevoel. Waar is die jongen met zijn gitaar en memorabele hits vol eigenheid gebleven? Dit scoort waarschijnlijk eveneens, maar mij doet het niets meer.
Enfin, de punten.

Stromae - 9.0
Lauren Spencer Smith - 6.0
Adele - 6.0
Fireboy DML & Ed Sheeran - 5.0
Sam Feldt & Rita Ora - 6.0
0
geplaatst: 26 januari 2022, 10:05 uur
Stroefjes als in: je verwacht toch meer resultaat van iemand als Stromae die na 6 jaar eindelijk weer nieuwe muziek uitbrengt. In Frankrijk en Vlaanderen miste het de toppositie en kwam het in de jaarlijst van Wallonië enkel tot de 59e positie. Opgepikt in de USA? Niet echt. Hij mag dan wel een live performance hebben weggegeven maar elke dag treden daar artiesten op in talk shows. In de charts deed het daar 0,0. Tuurlijk behaalt hij het nieuws als hij terug is, maar de echte impact: die mist bij Santé wereldwijd, niet alleen in Nederland.
Ter vergelijk: de live performance van L'enfer heeft al bijna evenveel views als de live performance van Santé. Of vergelijk bijv. eens de resultaten van een Papaoutai, de vorige leadsingle, met dat van Santé.
Ter vergelijk: de live performance van L'enfer heeft al bijna evenveel views als de live performance van Santé. Of vergelijk bijv. eens de resultaten van een Papaoutai, de vorige leadsingle, met dat van Santé.
0
geplaatst: 26 januari 2022, 12:26 uur
Stromae: 6,75
Lauren Spencer Smith: 5
Adele: 5,25
Fireboy DML & Ed Sheeran 5
Sam Feldt & Rita Ora: 3,5
Lauren Spencer Smith: 5
Adele: 5,25
Fireboy DML & Ed Sheeran 5
Sam Feldt & Rita Ora: 3,5
1
geplaatst: 26 januari 2022, 12:31 uur
De meeste Belgische muziek komt de landsgrenzen niet over (sterker nog, vaak is het zelfs in eigen land moeilijk om zelfs maar de taalgrens over te steken met je muziek) dus wat Stromae nu flikt vind ik sowieso best indrukwekkend, zeker aangezien er negen jaar tussen beide platen zit.
Met zo'n atypisch nummer als Santé zo hoog scoren in de hitparades zie ik eerder als een bevestiging dat het vlotjes loopt ipv stroef, ook al was er minder chart longevity. En hoeveel andere Belgen doen er wel eens talkshow optredens in Amerika? Ik vind dat hij het best goed doet in ieder geval, zo in zijn eentje zonder internationale features à la Angèle. Met L'Enfer wel als overtreffende trap op Santé inderdaad, maar marketingtechnisch gezien beter zo dan omgekeerd
Maar bovenal: eindelijk weer eens vijf binnenkomers in dezelfde week, hoe lang is dat niet geleden? Zou om de andere week wel mogen om de zaken wat interessant te houden.
Met zo'n atypisch nummer als Santé zo hoog scoren in de hitparades zie ik eerder als een bevestiging dat het vlotjes loopt ipv stroef, ook al was er minder chart longevity. En hoeveel andere Belgen doen er wel eens talkshow optredens in Amerika? Ik vind dat hij het best goed doet in ieder geval, zo in zijn eentje zonder internationale features à la Angèle. Met L'Enfer wel als overtreffende trap op Santé inderdaad, maar marketingtechnisch gezien beter zo dan omgekeerd

Maar bovenal: eindelijk weer eens vijf binnenkomers in dezelfde week, hoe lang is dat niet geleden? Zou om de andere week wel mogen om de zaken wat interessant te houden.
0
geplaatst: 26 januari 2022, 12:56 uur
catdog schreef:
Of vergelijk bijv. eens de resultaten van een Papaoutai, de vorige leadsingle, met dat van Santé.
Of vergelijk bijv. eens de resultaten van een Papaoutai, de vorige leadsingle, met dat van Santé.
Grappig genoeg werd er destijds eerst al een video van Formidable uitgebracht. Ik was meteen enthousiast maar een hit werd het toen niet, althans niet in Nederland. Pas na het succes van Papaoutai werd het in Nederland opnieuw geprobeerd met Formidable en toen pas werd het een hit. In België lijkt het wel anders te hebben gelopen.
0
geplaatst: 26 januari 2022, 13:00 uur
Stromae - L’Enfer 6.6 (hier had ik heel veel luisterbeurten voor nodig, maar tenslotte wel ontdekt dat het wel voldoende is)
Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed 6.5 (ook hier had ik wel een paar luisterbeurten voor nodig, maar uiteindelijk viel een kwartje, nog niet dat ik het buitengewoon vind, maar wel okee)
Adele - Oh My God 7.0 (bij beluistering van het album vond ik dit al het beste nummer, dat ik nog niet kende, al weet ik ook niet of het de vergelijking met het vroegere werk kan doorstaan, maar dik voldoende)
Fireboy DML & Ed Sheeran - Peru 3.0 (zelfs dit met Ed moet in de lijst, waarom?)
Sam Feldt, Rita Ora - Follow Me 5.0 (typisch dance-niemendalletje met zangeresje)
Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed 6.5 (ook hier had ik wel een paar luisterbeurten voor nodig, maar uiteindelijk viel een kwartje, nog niet dat ik het buitengewoon vind, maar wel okee)
Adele - Oh My God 7.0 (bij beluistering van het album vond ik dit al het beste nummer, dat ik nog niet kende, al weet ik ook niet of het de vergelijking met het vroegere werk kan doorstaan, maar dik voldoende)
Fireboy DML & Ed Sheeran - Peru 3.0 (zelfs dit met Ed moet in de lijst, waarom?)
Sam Feldt, Rita Ora - Follow Me 5.0 (typisch dance-niemendalletje met zangeresje)
1
geplaatst: 26 januari 2022, 13:06 uur
Stromae - L'enfer: De Belgen zijn de keizers van de Franstalige muziek. Brel was dat in de jaren '60/'70. Stromae is dat nu. Een topprestatie, zowel tekstueel als muzikaal. Bovendien een performer van de bovenste plank. Indrukwekkend. 9.0
Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed: Ik ben niet van de TikTok. Ik ben ook niet van de liedjes met vingerknippen. En ook niet van de bakvissen-liedjes over luddevedu. Los daarvan: best aardig liedje. 7.0
Adele - Oh My God: Adele is diep, diep gedaald. Het door de mangel gehaalde piepstemmetje waarmee de track begint zet meteen de toon; is ze een wannabe-r&b-sterretje geworden of zo? De rest van het nummer is absoluut niet in staat om de stemming te keren; wat een nietszeggend clichénummer. Oh my god, wat een verkwanseling van talent; een 3.0
Fireboy DML & Ed Sheeran - Peru: Zingt Ed Sheeran hier ook op? Ik geloof dat ik 'm gemist heb. Zielloos Latin-gepruttel; Sheeran zakt hier onder z'n dieptepunt. Over verkwanseling van talent gesproken. 2.0
Sam Feldt & Rita Ora - Follow Me: Alweer vingerknippen!
Verder een cliché dansplaatje. Duizend keer eerder gedaan, gaat nog duizend keer hierna gedaan worden. Kan ik niet warm of koud van worden. 4.5
Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed: Ik ben niet van de TikTok. Ik ben ook niet van de liedjes met vingerknippen. En ook niet van de bakvissen-liedjes over luddevedu. Los daarvan: best aardig liedje. 7.0
Adele - Oh My God: Adele is diep, diep gedaald. Het door de mangel gehaalde piepstemmetje waarmee de track begint zet meteen de toon; is ze een wannabe-r&b-sterretje geworden of zo? De rest van het nummer is absoluut niet in staat om de stemming te keren; wat een nietszeggend clichénummer. Oh my god, wat een verkwanseling van talent; een 3.0
Fireboy DML & Ed Sheeran - Peru: Zingt Ed Sheeran hier ook op? Ik geloof dat ik 'm gemist heb. Zielloos Latin-gepruttel; Sheeran zakt hier onder z'n dieptepunt. Over verkwanseling van talent gesproken. 2.0
Sam Feldt & Rita Ora - Follow Me: Alweer vingerknippen!

Verder een cliché dansplaatje. Duizend keer eerder gedaan, gaat nog duizend keer hierna gedaan worden. Kan ik niet warm of koud van worden. 4.5
1
geplaatst: 26 januari 2022, 14:35 uur
ArthurDZ schreef:
Wellicht is stroef ook niet het juiste woord. Had zelf iig wat meer verwacht van Santé, ondanks dat het een beetje atypisch klinkt. Ik vond hem overal sneller uit de hitlijsten verdwijnen dan verwacht, zeker nadat ik toch wel een behoorlijke behoefte aan nieuwe muziek van de man terug zag komen afgelopen jaren op social media. Met hoe L'enfer het nu doet, zo had ik het met Santé verwacht. Want ook L'enfer klinkt atypisch als je kijkt naar wat er anno nu op de radio gespeeld wordt.
ArthurDZ schreef:
Ik juich het ook enorm toe, maar de radiostations in Nederland kennende steken hun daar wel een stokje voor. Je zal maar nog steeds Thunder, Heat Waves en Hard to Say Goodbye in je A-rotatie hebben meedraaien. Of nog erger: Undeniable van Kygo die niet hoger kwam dan #39 en al sinds week 48 niet meer in de hitlijsten staat.
0
geplaatst: 26 januari 2022, 14:36 uur
Arrie schreef:
Grappig genoeg werd er destijds eerst al een video van Formidable uitgebracht. Ik was meteen enthousiast maar een hit werd het toen niet, althans niet in Nederland. Pas na het succes van Papaoutai werd het in Nederland opnieuw geprobeerd met Formidable en toen pas werd het een hit. In België lijkt het wel anders te hebben gelopen.
(quote)
Haha meen je. Dacht altijd dat Papaoutai er veel eerder was, maar dat blijkt dus toch ook even anders te liggen. Blijft leuk dit soort feitjes

0
geplaatst: 26 januari 2022, 17:19 uur
Stromae - L’enfer: 8.0
Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed: 5.5
Adele - Oh My God: 8.0
Fireboy DML & Ed Sheeran - Peru: 6.0
Sam Feldt & Rita Ora - Follow Me: 6.0
Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed: 5.5
Adele - Oh My God: 8.0
Fireboy DML & Ed Sheeran - Peru: 6.0
Sam Feldt & Rita Ora - Follow Me: 6.0
1
geplaatst: 26 januari 2022, 20:37 uur
Stroefjes als in: je verwacht toch meer resultaat van iemand als Stromae die na 6 jaar eindelijk weer nieuwe muziek uitbrengt.
Eerder omgekeerd eigenlijk. Dat zijn terugkeer meteen raak zou zitten was helemaal niet zo vanzelfsprekend na die lange afwezigheid. Het was nog maar de vraag of ze hem overal zomaar opnieuw in de armen zouden sluiten. En dat gebeurde dus wel. Als Belg met een minder toegankelijke song (zeker voor de US) meteen bij Jimmy, in 't Frans dan nog? Waar dan nog veel over nagepraat werd op allerhande manieren. Laten we dat noemen zoals het is: Straf! Nóg meer verwachten? Dat vind ik persoonlijk wat vreemd. Zeker als je zegt dat je van Santé verwacht had wat L'enfer nu doet. Want wat L'enfer doet, hoedje af hoor.
Ter vergelijk: de live performance van L'enfer heeft al bijna evenveel views als de live performance van Santé.
Dat is ook logisch. L'enfer, waarbij hij dit nummer tijdens een nieuwsuitzending begon te zingen als antwoord op een vraag, was een stunt van jewelste, ééntje die zo goed als meteen overal trending was. Dit was niet zomaar een "gewoon" live-optreden, zoals bij Santé wel het geval was. Uiteraard zijn de views van de tweede single op kortere tijd ongeveer even hoog. Spreekt voor zich, toch? Eneuh, of ze nu al dan niet dicht bij elkaar zitten, het kan aardig tellen qua views.
Enfin, hoe dan ook: Santé!
Laten we klinken op de aankomende plaat en uitkijken naar de derde single.
0
geplaatst: 26 januari 2022, 23:18 uur
Stromae - L’enfer 6,8
Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed 5
Adele - Oh My God 4
Fireboy DML & Ed Sheeran - Peru 3,2
Sam Feldt & Rita Ora - Follow Me 4,5
Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed 5
Adele - Oh My God 4
Fireboy DML & Ed Sheeran - Peru 3,2
Sam Feldt & Rita Ora - Follow Me 4,5
2
geplaatst: 27 januari 2022, 10:43 uur
Toch nog even hier reclame maken voor de Grote Awardshow van Musicmeter, De Jordy's (editie 2). Waar beter dat te doen dan hier bij de echte kenners? 
(Ik maak specifiek ook in dit topic reclame, omdat de beste hitparade-categorie op dit moment voor geen meter loopt
dus schroom jullie zeker niet om jullie favoriete hits te nomineren!)
De Jordy's 2021 - Musicmeter's eigen Grammy Awards - MusicMeter.nl
We zitten nu in ronde 1, wat erop neerkomt dat we de shortlists aan het samenstellen zijn waar in ronde 2 op gestemd kan worden. Je hebt nog de tijd tot zaterdag 29 januari, 23u59, om in zoveel categorieën als je zelf wil minimum drie en maximum tien albums/nummers/artiesten/... te nomineren. Zij die met de meeste nominaties gaan lopen, komen op de shortlist terecht en maken kans op een Jordy Award.
Voor alle spelregels en beschikbare categorieën, klik op de link hierboven! Het ligt allemaal nog altijd heel dicht bij elkaar, dus je favorieten maken nog allemaal kans

(Ik maak specifiek ook in dit topic reclame, omdat de beste hitparade-categorie op dit moment voor geen meter loopt
dus schroom jullie zeker niet om jullie favoriete hits te nomineren!)De Jordy's 2021 - Musicmeter's eigen Grammy Awards - MusicMeter.nl
We zitten nu in ronde 1, wat erop neerkomt dat we de shortlists aan het samenstellen zijn waar in ronde 2 op gestemd kan worden. Je hebt nog de tijd tot zaterdag 29 januari, 23u59, om in zoveel categorieën als je zelf wil minimum drie en maximum tien albums/nummers/artiesten/... te nomineren. Zij die met de meeste nominaties gaan lopen, komen op de shortlist terecht en maken kans op een Jordy Award.
Voor alle spelregels en beschikbare categorieën, klik op de link hierboven! Het ligt allemaal nog altijd heel dicht bij elkaar, dus je favorieten maken nog allemaal kans

0
geplaatst: 28 januari 2022, 11:48 uur
Stromae - L’enfer 8
Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed 6
Adele - Oh My God 6,3
Fireboy DML & Ed Sheeran - Peru 5
Sam Feldt & Rita Ora - Follow Me 4
Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed 6
Adele - Oh My God 6,3
Fireboy DML & Ed Sheeran - Peru 5
Sam Feldt & Rita Ora - Follow Me 4
0
Boetiek9999
geplaatst: 28 januari 2022, 13:03 uur
Stromae - L’enfer: 1
zijn lichaam lijkt het beu te zijn, maar zijn geest blijft vijandig tegen stribbelen, al zal de sterk gekelderde weergaven deze ook aan het twijfelen brengen.
Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed: 4,5
Adele - Oh My God: 5
Fireboy DML & Ed Sheeran - Peru: 4
Sam Feldt & Rita Ora - Follow Me: 5,5
zijn lichaam lijkt het beu te zijn, maar zijn geest blijft vijandig tegen stribbelen, al zal de sterk gekelderde weergaven deze ook aan het twijfelen brengen.
0
geplaatst: 28 januari 2022, 13:28 uur
Boetiek9999 schreef:
Een 1.0 voor Stromae? Dan ben ik wel benieuwd naar de motivatie...
0
geplaatst: 28 januari 2022, 13:47 uur
Typische tegenstem? Dat fenomeen zie je op dit forum wel vaker gebeuren wanneer iemand niet wild is van een song, maar het nummer wel goed scoort. Dan volgt vaak een extreem lage score. (omgekeerd ook hoor)
0
Boetiek9999
geplaatst: 28 januari 2022, 13:54 uur
esteban schreef:
Typische tegenstem? Dat fenomeen zie je op dit forum wel vaker gebeuren wanneer iemand niet wild is van een song, maar het nummer wel goed scoort. Dan volgt vaak een extreem lage score. (omgekeerd ook hoor)
Nee hoor, Stromae verlangt terug naar de tijd waarin hij een wereldster was, jammer voor hem werkt deze formule niet meer en sta ik paraat om deze goedkope recycling voor hem af te straffen. Typische tegenstem? Dat fenomeen zie je op dit forum wel vaker gebeuren wanneer iemand niet wild is van een song, maar het nummer wel goed scoort. Dan volgt vaak een extreem lage score. (omgekeerd ook hoor)

2
geplaatst: 28 januari 2022, 13:57 uur
How wrong can you be?
Nuja, ik bedoel het allemaal niet zo serieus hoor.
Je mag dat gerust vinden. Maar het maakt voor mij weinig sense. Dan toch een afstraffing zowaar.
Je mag dat gerust vinden. Maar het maakt voor mij weinig sense. Dan toch een afstraffing zowaar.
0
geplaatst: 28 januari 2022, 18:09 uur
#16. Stromae - L’enfer 5.5
#22. Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed 2.5
#32. Adele - Oh My God 6.5
#37. Fireboy DML & Ed Sheeran - Peru 6.5
#40. Sam Feldt & Rita Ora - Follow Me 4.5
#22. Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed 2.5
#32. Adele - Oh My God 6.5
#37. Fireboy DML & Ed Sheeran - Peru 6.5
#40. Sam Feldt & Rita Ora - Follow Me 4.5
0
Boetiek9999
geplaatst: 28 januari 2022, 23:09 uur
esteban schreef:
How wrong can you be?
Ok boomerHow wrong can you be?
* denotes required fields.