Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 24 februari 2019, 23:27 uur
Het eerste deel een 7.5 en het tweede deel een 2. Voor het geheel een 4.5.
0
geplaatst: 25 februari 2019, 12:23 uur
Bij Expose the game krijg ik een langefransgevoel. Dat bedoel ik niet positief.
Ewa Ewa is catchy, maar vanwege de tekst kan ik niet hoger dan een 6.5 geven.
Ewa Ewa is catchy, maar vanwege de tekst kan ik niet hoger dan een 6.5 geven.
0
geplaatst: 26 februari 2019, 21:13 uur
De beste Nederhopper tot nu toe. Qua tekst moet je dit soort nummers natuurlijk gewoon met het verstand op nul luisteren.
8
8
0
geplaatst: 27 februari 2019, 17:35 uur
Ik geef zelf nog een 5.5 Dat is overigens ook het gemiddelde van de plaat, en dat is net niet genoeg.
1. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
2. Lizzo - Juice (7,07/22)
3. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
4. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,63/18)
5. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,51/19)
6. Lady Gaga - Always Remember Us This Way (6,21/18)
7. Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly (5,89/17)
8. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
9. Guy Sebastian - Before I Go (5,77/20)
10. Krezip - Lost Without You (5,60/17)
Lewis Capaldi - Someone You Loved
Deze jonge Schotse singer-songwriter was al een tijdje flinke stappen aan het maken, en met dit nummer beleeft hij zijn definitieve doorbraak. Een top 3-hit in Engeland! Met krachtige, emotionele stem zingt hij hoezeer hij zijn vroegere geliefde mist. In de clip komt overigens Peter Capaldi voor, die ook Dr. Who heeft gespeeld: dat is dus inderdaad familie van Lewis.
Lewis Capaldi - Someone You Loved
Deze jonge Schotse singer-songwriter was al een tijdje flinke stappen aan het maken, en met dit nummer beleeft hij zijn definitieve doorbraak. Een top 3-hit in Engeland! Met krachtige, emotionele stem zingt hij hoezeer hij zijn vroegere geliefde mist. In de clip komt overigens Peter Capaldi voor, die ook Dr. Who heeft gespeeld: dat is dus inderdaad familie van Lewis.
0
geplaatst: 27 februari 2019, 17:40 uur
MIsschien wel een mooi nummer, jammer dat die kerel er zo doorheen schreeuwt.
5
5
0
geplaatst: 27 februari 2019, 19:48 uur
5
Nogal clichématig nummer, de zang maakt het niet beter; de man heeft geen mooie stem.
Nogal clichématig nummer, de zang maakt het niet beter; de man heeft geen mooie stem.
0
geplaatst: 27 februari 2019, 21:46 uur
3
Oei nee, wat 13 in een dozijn zeg! Peter Capaldi blijft wel een baas natuurlijk.
Oei nee, wat 13 in een dozijn zeg! Peter Capaldi blijft wel een baas natuurlijk.
0
geplaatst: 1 maart 2019, 11:53 uur
Vind hem niet slecht maar ik ben bang dat dit wel een irritatie wordt als het langere tijd op de radio gedraaid wordt (en dat kan wel eens gaan gebeuren gezien de hitpotentie). Voor nu geef ik nog een:
6
6
0
geplaatst: 1 maart 2019, 13:07 uur
Allereerst dan maar wat context: ik woon hier met drie dames die allen graag naar Lewis luisteren en zeker mijn jongste dochter zal niet meer tegen me praten (of erger) als ik het waag aan de heer Capaldi een onvoldoende te geven.
Is overigens ook niet aan de orde. Het kan zijn dat mijn oren meer gewend zijn aan de stem dan die van de users hierboven die net kennis met hem maken en dat dat het het voor mij makkelijker maakt om naar het nummer zelf te luisteren zonder mogelijke irritatie vanwege die stem, maar ik vind dit ook zeker niet onvoldoende.
Goed, het haalt het niet bij een Bruises of een Grace, maar dit is toch een mooi liedje, zij het niet heel ver boven het compositorische maaiveld uitstekend.
Ik geef het een 6,5
Er moet met zo langzamerhand in zijn algemeenheid ook iets van het hart. Kijk, ik zal vanuit blind en doof makende liefde voor mijn vrouw en kinderen wel enigszins geïndoctrineerd zijn, maar aan de andere kant wordt er op deze site wel heel veel en snel afgegeven op zangers met een rauwe, enigszins emotievolle stem. Deze Lewis Capaldi, Rag'n'Bone Man, Tom Walker, Tom Grennan (niet toevallig allemaal artiesten die ik live heb gezien of ga zien) krijgen al snel het verwijt dat ze te luid zingen, te clichématig of het gevoel faken. Soms iets te makkelijk, in mijn ogen. Misschien kunnen jullie iets meer moeite doen om tot een gefundeerd oordeel te komen? Dan beloof ik dat ik de Bizzey's en Frenna's nog wat kansen ga geven
Is overigens ook niet aan de orde. Het kan zijn dat mijn oren meer gewend zijn aan de stem dan die van de users hierboven die net kennis met hem maken en dat dat het het voor mij makkelijker maakt om naar het nummer zelf te luisteren zonder mogelijke irritatie vanwege die stem, maar ik vind dit ook zeker niet onvoldoende.
Goed, het haalt het niet bij een Bruises of een Grace, maar dit is toch een mooi liedje, zij het niet heel ver boven het compositorische maaiveld uitstekend.
Ik geef het een 6,5
Er moet met zo langzamerhand in zijn algemeenheid ook iets van het hart. Kijk, ik zal vanuit blind en doof makende liefde voor mijn vrouw en kinderen wel enigszins geïndoctrineerd zijn, maar aan de andere kant wordt er op deze site wel heel veel en snel afgegeven op zangers met een rauwe, enigszins emotievolle stem. Deze Lewis Capaldi, Rag'n'Bone Man, Tom Walker, Tom Grennan (niet toevallig allemaal artiesten die ik live heb gezien of ga zien) krijgen al snel het verwijt dat ze te luid zingen, te clichématig of het gevoel faken. Soms iets te makkelijk, in mijn ogen. Misschien kunnen jullie iets meer moeite doen om tot een gefundeerd oordeel te komen? Dan beloof ik dat ik de Bizzey's en Frenna's nog wat kansen ga geven

0
geplaatst: 1 maart 2019, 15:06 uur
Geen probleem met de stem, maar het nummer is mwah. Toch een 6, anders krijgt mag Remco niet meer met me quizzen van zijn gezin.
Ik lees mee he. Nu schuif ik bij alle artiesten met zo'n stem het blaadje naar jou door....
(gelukkig gebruiken drie van de vier gewoon hun eigen naam)
remcodulac schreef:
Er moet met zo langzamerhand in zijn algemeenheid ook iets van het hart. Kijk, ik zal vanuit blind en doof makende liefde voor mijn vrouw en kinderen wel enigszins geïndoctrineerd zijn, maar aan de andere kant wordt er op deze site wel heel veel en snel afgegeven op zangers met een rauwe, enigszins emotievolle stem. Deze Lewis Capaldi, Rag'n'Bone Man, Tom Walker, Tom Grennan (niet toevallig allemaal artiesten die ik live heb gezien of ga zien)
Er moet met zo langzamerhand in zijn algemeenheid ook iets van het hart. Kijk, ik zal vanuit blind en doof makende liefde voor mijn vrouw en kinderen wel enigszins geïndoctrineerd zijn, maar aan de andere kant wordt er op deze site wel heel veel en snel afgegeven op zangers met een rauwe, enigszins emotievolle stem. Deze Lewis Capaldi, Rag'n'Bone Man, Tom Walker, Tom Grennan (niet toevallig allemaal artiesten die ik live heb gezien of ga zien)
Ik lees mee he. Nu schuif ik bij alle artiesten met zo'n stem het blaadje naar jou door....
(gelukkig gebruiken drie van de vier gewoon hun eigen naam)
0
geplaatst: 1 maart 2019, 19:59 uur
Een onvoldoende voor Lewis. Misschien moet Remco's dochter eens een account maken! Als goedmaker is het wel de nieuwe nummer 1 in Engeland.
Billie Eilish - Bury a Friend
We vervolgen met de zeventienjarige Billie Eiliesh, één van de grootste popsensaties van dit moment, zeker als je het aan een gemiddeld tienermeisje zou vragen. Die tienermeisjes waren van de week dan ook al massaal verenigd in de Ronda (TivoliVredenburg) om Billie te aanschouwen. Haar enorme populariteit is opvallend want Billie is muzikaal gezien best wel eigenwijs. Maar haar karakter is één van de redenen dat ze zo geliefd is. Altijd leuk om interviews met haar te kijken.
Hoe dan ook: Bury a Friend! Donker en spannend. Je hoort niet vaak iemand op de radio 'I wanna end me' zingen. Ze heeft er zelf over verteld dat ze zich heeft verplaatst in het monster onder haar bed, en dat ze eigenlijk zelf dit monster is omdat ze zelf de grootste vijand van haarzelf is.
Billie Eilish - Bury a Friend
We vervolgen met de zeventienjarige Billie Eiliesh, één van de grootste popsensaties van dit moment, zeker als je het aan een gemiddeld tienermeisje zou vragen. Die tienermeisjes waren van de week dan ook al massaal verenigd in de Ronda (TivoliVredenburg) om Billie te aanschouwen. Haar enorme populariteit is opvallend want Billie is muzikaal gezien best wel eigenwijs. Maar haar karakter is één van de redenen dat ze zo geliefd is. Altijd leuk om interviews met haar te kijken.
Hoe dan ook: Bury a Friend! Donker en spannend. Je hoort niet vaak iemand op de radio 'I wanna end me' zingen. Ze heeft er zelf over verteld dat ze zich heeft verplaatst in het monster onder haar bed, en dat ze eigenlijk zelf dit monster is omdat ze zelf de grootste vijand van haarzelf is.
0
geplaatst: 1 maart 2019, 20:09 uur
8,3 omdat ik 7 Rings nog net wat leuker vind
Maar een fijne, frisse wind door de hitlijsten.
Maar een fijne, frisse wind door de hitlijsten.
0
geplaatst: 1 maart 2019, 20:24 uur
Het is zover, popsterren die na 2000 geboren zijn, zijn onder ons! 
7
Ik vind het best een leuk nummer in ieder geval, tof dat zo'n van de norm afwijkend liedje tegenwoordig nog een grote hit kan worden ook.

7
Ik vind het best een leuk nummer in ieder geval, tof dat zo'n van de norm afwijkend liedje tegenwoordig nog een grote hit kan worden ook.
0
geplaatst: 1 maart 2019, 20:36 uur
Al een beetje stukgedraaid op 3FM helaas. Ook opvallend: een DJ gaf kaartjes weg voor het concert, ging het meisje dat ze kreeg huilen. Ze had ook al een paar duizend berichten gestuurd geloof ik. Maar nu ik lees dat ze zo populair is bij tienermeisjes begrijp ik het.
6,6
6,6
0
geplaatst: 1 maart 2019, 20:46 uur
Ah, het meisje met het Dave Grohl goedkeuringsstempel 
Maar terecht, denk ik, op basis van dit nummer.
Beste tot nu toe: 8,5

Maar terecht, denk ik, op basis van dit nummer.
Beste tot nu toe: 8,5
0
geplaatst: 1 maart 2019, 20:52 uur
8,5 eindelijk weer een nummer op niveau na de afgelopen paar matige weken
0
geplaatst: 1 maart 2019, 21:04 uur
7
Wel een stuk leuker dan de vorige singles, daar hoorde ik niet zoveel in.
Wel een stuk leuker dan de vorige singles, daar hoorde ik niet zoveel in.
* denotes required fields.