Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 20 februari 2019, 09:39 uur
Als ze dit onder een eigen account plaatsen neem ik de cijfers mee.
0
geplaatst: 20 februari 2019, 10:31 uur
Krezip - Lost Without You
Ik heb Krezip absoluut niet gemist en dit soort kutnummers is precies de reden waarom. Typisch van die niets-aan-de-hand muziek waar wij in Nederland zo hard op gaan (zie ook Miss Montreal), maar waar ik een enorme hekel aan heb. Verder let ik meestal niet zo op teksten, maar deze vind ik wel heel erg cliché.
3
Daddy Yankee & Snow - Con Calma
Ik ben eigenlijk niet heel erg bekend met het origineel, ik herken het wel, maar meer ook niet. Verder heb ik niet heel veel met die Spaanse zomersound. Echt vervelend vind ik het ook weer niet, hoewel ik het niet vaker moet gaan horen.
5
Snelle - Scars
Ik krijg een beetje jeuk van het pianootje aan het begin, typisch zo'n gevoelig pianootje. En inderdaad, zoals vaker gezegd, vrij matige raps. Wel de beste van deze week.
5.8
Ik heb Krezip absoluut niet gemist en dit soort kutnummers is precies de reden waarom. Typisch van die niets-aan-de-hand muziek waar wij in Nederland zo hard op gaan (zie ook Miss Montreal), maar waar ik een enorme hekel aan heb. Verder let ik meestal niet zo op teksten, maar deze vind ik wel heel erg cliché.
3
Daddy Yankee & Snow - Con Calma
Ik ben eigenlijk niet heel erg bekend met het origineel, ik herken het wel, maar meer ook niet. Verder heb ik niet heel veel met die Spaanse zomersound. Echt vervelend vind ik het ook weer niet, hoewel ik het niet vaker moet gaan horen.
5
Snelle - Scars
Ik krijg een beetje jeuk van het pianootje aan het begin, typisch zo'n gevoelig pianootje. En inderdaad, zoals vaker gezegd, vrij matige raps. Wel de beste van deze week.
5.8
0
geplaatst: 20 februari 2019, 11:47 uur
Joren999 schreef:
Snelle - Scars
5.8
Echt? Haal het pianootje weg en ik geef een 2,5 Snelle - Scars
5.8

0
geplaatst: 20 februari 2019, 12:07 uur
Nee ik heb er alleen aan het begin last van, zoals het nummer begint met zo'n cliché pianootje.
0
geplaatst: 20 februari 2019, 13:24 uur
6 Krezip - Lost Without You
De afscheidssingle van Krezip was nog best verteerbaar en dat geldt ook voor deze comebacksingle. Maar daar is ook alles wel meegezegd.
6 Daddy Yankee & Snow - Con Calma
Girl I've Been Hurt en Informer hebben de tand des tijds goed doorstaan vind ik, i.t.t. veel andere hits uit die tijd. Dit is gewoon lekkere reggaeton, wat ik prima kan aanhoren, maar na een jaar waarschijnlijk vergeten ben.
5 Snelle - Scars
Zo slecht vind ik dit niet, alleen heb ik die raps over monnie maken ook wel een beetje gehoord. Had best een 6 kunnen worden, maar Snelle vindt zich iets teveel een oude wijze man. Tenenkrommend.
De afscheidssingle van Krezip was nog best verteerbaar en dat geldt ook voor deze comebacksingle. Maar daar is ook alles wel meegezegd.
6 Daddy Yankee & Snow - Con Calma
Girl I've Been Hurt en Informer hebben de tand des tijds goed doorstaan vind ik, i.t.t. veel andere hits uit die tijd. Dit is gewoon lekkere reggaeton, wat ik prima kan aanhoren, maar na een jaar waarschijnlijk vergeten ben.
5 Snelle - Scars
Zo slecht vind ik dit niet, alleen heb ik die raps over monnie maken ook wel een beetje gehoord. Had best een 6 kunnen worden, maar Snelle vindt zich iets teveel een oude wijze man. Tenenkrommend.
0
geplaatst: 20 februari 2019, 20:53 uur
Ik kan de kritiek van Arrie wel volgen dat het meer diepgang lijkt te pretenderen dan de nummers van Bizzey en Frenna, maar die diepgang eigenlijk ontbreekt. Toch vind ik het wel een prima nummer. Goede productie en lekker refrein.
7
7
0
geplaatst: 22 februari 2019, 12:38 uur
Arrie tijd voor een nieuwe? The Chainsmokers zijn nog niet aan bod gekomen...
1
geplaatst: 22 februari 2019, 12:46 uur
Ja, zometeen! Was het topic niet uit het oog verloren hoor! Ik weet dat we nu ietwat achterliggen maar dat halen we wel weer in met de snelheid van de Top 40. Soms komt het leven tussen MuMe door.
1
geplaatst: 22 februari 2019, 15:35 uur
Ik heb de scores wat licht aangepast. Dat zit zo: tot nu toe telde ik gewoon met een rekenmachientje op mijn smartphone de scores bij elkaar op en deelde het door het aantal stemmers. Als er dan later een stemmer bij kwam, vermenigvuldigde ik het gemiddelde met het aantal stemmers om er dan de nieuwe score(s) bij te tellen en door het nieuwe aantal stemmers te delen. Kost weinig tijd, maar dat zorgt natuurlijk voor kleine verschillen vanwege het afronden. Daarom heb ik nu maar een Excel-bestandje aangemaakt en daar alle scoren in gezet. Kan ik aan het eind ook de gemiddeldes en toplijstjes per deelnemer plaatsen!
De top 10 blijft wel hetzelfde.
Hoe dan ook: Snelle scoort een 5,30. Een krappe onvoldoende.
1. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
2. Lizzo - Juice (7,07/22)
3. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
4. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,63/18)
5. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,51/19)
6. Lady Gaga - Always Remember Us This Way (6,21/18)
7. Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly (5,89/17)
8. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
9. Guy Sebastian - Before I Go (5,77/20)
10. Krezip - Lost Without You (5,60/17)
The Chainsmokers ft. 5 Seconds of Summer - Who Do You Love
Een ietwat onverwachtse samenwerking wellicht, maar het is niet de eerste band met wie producersduo The Chainsmokers samenwerkt. Hun Colplay-collab werd immers een enorme hit. 5 Seconds of Summer was meteen een flinke hype toen ze doorbraken met She Looks so Perfect, vooral onder tienermeisjes. Het waren ook knappe boys waardoor ze al snel werden weggezet als boyband, maar dat is onterecht: de mannen bespelen gewoon zelf hun instrumenten en schrijven hun eigen liedjes. Het heeft er overigens ook mee te maken dat hun eerste singles wat One Direction-achtig waren. Daarna zijn ze een tijdje de old school poppunkkant opgegaan met singles die deden denken aan Blink-182 en dat soort spul. Maar pas vorig jaar scoorden ze, na een tijdje rust, hun eerste Top 40-hit, en meteen een enorme hit. Youngblood was verrassend hedendaags: pop met EDM-invloed. Overigens nog steeds één van mijn favoriete hits van vorig jaar. Hoe dan ook, dan is de samenwerking met The Chainsmokers alweer minder gek.
De top 10 blijft wel hetzelfde.
Hoe dan ook: Snelle scoort een 5,30. Een krappe onvoldoende.
The Chainsmokers ft. 5 Seconds of Summer - Who Do You Love
Een ietwat onverwachtse samenwerking wellicht, maar het is niet de eerste band met wie producersduo The Chainsmokers samenwerkt. Hun Colplay-collab werd immers een enorme hit. 5 Seconds of Summer was meteen een flinke hype toen ze doorbraken met She Looks so Perfect, vooral onder tienermeisjes. Het waren ook knappe boys waardoor ze al snel werden weggezet als boyband, maar dat is onterecht: de mannen bespelen gewoon zelf hun instrumenten en schrijven hun eigen liedjes. Het heeft er overigens ook mee te maken dat hun eerste singles wat One Direction-achtig waren. Daarna zijn ze een tijdje de old school poppunkkant opgegaan met singles die deden denken aan Blink-182 en dat soort spul. Maar pas vorig jaar scoorden ze, na een tijdje rust, hun eerste Top 40-hit, en meteen een enorme hit. Youngblood was verrassend hedendaags: pop met EDM-invloed. Overigens nog steeds één van mijn favoriete hits van vorig jaar. Hoe dan ook, dan is de samenwerking met The Chainsmokers alweer minder gek.
0
geplaatst: 22 februari 2019, 15:38 uur
5 Seconds of Summer heeft naar mijn mening dus best toffe dingen gedaan, en dat maakt het zo zonde dat ze in zee gaan met The Chainsmokers. Dit klinkt als tig andere Chainsmokers-liedje. Volgens mij hebben die echt een soort 'template' waar ze mee werken.
4
4
0
geplaatst: 22 februari 2019, 15:48 uur
Vrij standaard, maar kan hier wel naar luisteren. 'Youngblood' vond ik verschrikkelijk.
6
6
0
geplaatst: 22 februari 2019, 18:39 uur
Youngblood was ook een van mijn favoriete Top 40-hits van vorig jaar, echt een heel sterk nummer. Deze is niet zó goed, maar toch andermaal weer een goed dancenummer van The Chainsmokers, wat mij betreft na Calvin Harris de beste commerciële dance-artiest van dit moment.
8
8
0
geplaatst: 22 februari 2019, 23:11 uur
Snelle - Scars 4.5
The Chainsmokers ft. 5 Seconds of Summer - Who Do You Love 3.5
The Chainsmokers ft. 5 Seconds of Summer - Who Do You Love 3.5
0
geplaatst: 23 februari 2019, 09:19 uur
3
Ik sta een beetje te kijken van de niet dramatische cijfers. Dit is gewoon The Chainsmokers op automatische piloot. Het eerste degelijke nummer moet ik nog van ze horen. Die refreinen waarbij de derde zin een ander patroon volgt dan de rest van het refrein ben ik ook wel een beetje klaar mee. (Klinkt heel onduidelijk maar weet niet hoe ik het in muziektermen zou moeten uitleggen).
Ik sta een beetje te kijken van de niet dramatische cijfers. Dit is gewoon The Chainsmokers op automatische piloot. Het eerste degelijke nummer moet ik nog van ze horen. Die refreinen waarbij de derde zin een ander patroon volgt dan de rest van het refrein ben ik ook wel een beetje klaar mee. (Klinkt heel onduidelijk maar weet niet hoe ik het in muziektermen zou moeten uitleggen).
0
geplaatst: 23 februari 2019, 11:56 uur
Wederom een zielloos standaardnummer met allerhande clichés.
3
3
0
geplaatst: 24 februari 2019, 14:50 uur
Een 5.22 voor Chainsmokers + 5SOS, net onder Snelle.
Chivv & Diquenza - Ewa Ewa
Opgelet: Chivv heeft twee nieuwe tracks uitgebracht, maar deze horen eigenlijk bij elkaar en als je de video kijkt, wordt duidelijk waarom. Op YouTube heeft hij het dan ook als één track uitgebracht, maar op andere media zijn het twee losse tracks. Dit zorgt ervoor dat de tracks ook los van elkaar in aanmerking komen voor de charts. Hierdoor is enkel Ewa Ewa de Top 40 binnengekomen. Nogal onhandig want hierdoor verdwijnt de hele bedoeling van het nummer. Maar het gaat wat betreft de cijfers dus enkel om de eerste helft van de video.
Chivv is vooral bekend als de helft van SBMG, waarmee hij een paar jaar terug een grote hit scoorde met 4x Duurder. Hierop loopt ie vooral erg veel op te scheppen en rapt ie ook dat ie wel de liefde zou willen bedrijven met Monica Geuze, of nouja, liefde... Hij doet ook o.a. mee op JA! van Bizzey, HUTS van The Blockparty & Esko, en Cartier van Dopebwoy. Allemaal vergelijkbare lege tracks. De zoveelste rapper dus. Maar het lijkt erop dat dat toch niet de rapper is die Chivv wil zijn.
De eerste helft van zijn nieuwe video past naadloos in het voorgaande rijtje. Opzwepende beat, aantrekkelijke vrouwen in de clip, een tekst over seks, auto's, etc. En Ex on the Beach, letten jullie op, jordidj1, 123poetertjes, Johnny Marr, Lena in de clip! Hoe dan ook: na een paar minuten wordt die muziek weggedraaid, en maakt het plaats voor een melancholische pianobeat. Daaroverheen levert Chivv kritiek op datgene dat hij net zelf heeft laten zien - en niet voor de eerste keer - en op de muziekindustrie en het publiek die hem zouden forceren om zulke dingen te maken ipv 'real shit'. Het feit dat Ewa Ewa nu veel beter scoort dan dit tweede gedeelte genaamd Expose the Game bevestigt nu precies zijn punt.
Hij had het eigenlijk op elk medium enkel als één track moeten uitbrengen, want nu draait iedereen toch gewoon Ewa Ewa en heeft het de neiging om zijn doel voorbij te schieten. Nu moeten we in dit topic ook Ewa Ewa beoordelen terwijl dit nummer eigenlijk bedoeld is als een voorbeeld van lege, stompzinnige muziek.
Chivv & Diquenza - Ewa Ewa
Opgelet: Chivv heeft twee nieuwe tracks uitgebracht, maar deze horen eigenlijk bij elkaar en als je de video kijkt, wordt duidelijk waarom. Op YouTube heeft hij het dan ook als één track uitgebracht, maar op andere media zijn het twee losse tracks. Dit zorgt ervoor dat de tracks ook los van elkaar in aanmerking komen voor de charts. Hierdoor is enkel Ewa Ewa de Top 40 binnengekomen. Nogal onhandig want hierdoor verdwijnt de hele bedoeling van het nummer. Maar het gaat wat betreft de cijfers dus enkel om de eerste helft van de video.
Chivv is vooral bekend als de helft van SBMG, waarmee hij een paar jaar terug een grote hit scoorde met 4x Duurder. Hierop loopt ie vooral erg veel op te scheppen en rapt ie ook dat ie wel de liefde zou willen bedrijven met Monica Geuze, of nouja, liefde... Hij doet ook o.a. mee op JA! van Bizzey, HUTS van The Blockparty & Esko, en Cartier van Dopebwoy. Allemaal vergelijkbare lege tracks. De zoveelste rapper dus. Maar het lijkt erop dat dat toch niet de rapper is die Chivv wil zijn.
De eerste helft van zijn nieuwe video past naadloos in het voorgaande rijtje. Opzwepende beat, aantrekkelijke vrouwen in de clip, een tekst over seks, auto's, etc. En Ex on the Beach, letten jullie op, jordidj1, 123poetertjes, Johnny Marr, Lena in de clip! Hoe dan ook: na een paar minuten wordt die muziek weggedraaid, en maakt het plaats voor een melancholische pianobeat. Daaroverheen levert Chivv kritiek op datgene dat hij net zelf heeft laten zien - en niet voor de eerste keer - en op de muziekindustrie en het publiek die hem zouden forceren om zulke dingen te maken ipv 'real shit'. Het feit dat Ewa Ewa nu veel beter scoort dan dit tweede gedeelte genaamd Expose the Game bevestigt nu precies zijn punt.
Hij had het eigenlijk op elk medium enkel als één track moeten uitbrengen, want nu draait iedereen toch gewoon Ewa Ewa en heeft het de neiging om zijn doel voorbij te schieten. Nu moeten we in dit topic ook Ewa Ewa beoordelen terwijl dit nummer eigenlijk bedoeld is als een voorbeeld van lege, stompzinnige muziek.
0
geplaatst: 24 februari 2019, 15:18 uur
Tja, lastig te beoordelen deze als je dat tweede stuk erachteraan kijkt. Eigenlijk vind ik hem wel catchy. En onze advocate pompt het niveau ook wel even op natuurlijk.
6,5 dan maar
6,5 dan maar
0
geplaatst: 24 februari 2019, 15:34 uur
Eigenlijk voelt het net als een serie beoordelen op basis van 1 aflevering, zonder het gehele plan van het seizoen mee te krijgen. Hij had het beter op een 0 to 100 / The Catch Up achtige manier aan elkaar kunnen verbinden dan twee losse tracks. Lastig, maar los ervan is 'Ewa Ewa' gewoon lekker lomp op een leuke manier. LENA LENA LENA.
6,5
6,5
0
geplaatst: 24 februari 2019, 18:41 uur
4,5 Chainsmokers + 5SOS
Dit komt zo uit de Chainsmokers-fabriek gerold. Wel erg generiek.
4 Chivv
Minder generiek, maar ik vind het lang geen Huts of 4 keer duurder.
Dit komt zo uit de Chainsmokers-fabriek gerold. Wel erg generiek.
4 Chivv
Minder generiek, maar ik vind het lang geen Huts of 4 keer duurder.
0
geplaatst: 24 februari 2019, 18:54 uur
Who Do You Love
Eens met de kritiek hierboven over hoe generiek dit is: 4,0
Ewa Ewa
Hm, ik moet toegeven dat ik hem eigenlijk ook wel catchy vind, maar toch: 5,5
(Expose the Game
Van mij mag hij zo wel door, maar ik ben het grote publiek niet: 7,0)
Eens met de kritiek hierboven over hoe generiek dit is: 4,0
Ewa Ewa
Hm, ik moet toegeven dat ik hem eigenlijk ook wel catchy vind, maar toch: 5,5
(Expose the Game
Van mij mag hij zo wel door, maar ik ben het grote publiek niet: 7,0)
* denotes required fields.