Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
1
geplaatst: 2 maart 2019, 10:22 uur
6
Op grond van het voorgaande vreesde ik iets met donkere piano en gekwelde zang, maar het heeft gewoon een beat en autotune. Toch is het zeker wel afwijkend van de huidige hitparademuziek (ook van vroegere hitparademuziek natuurlijk). De tekst en de clip zijn inderdaad donker, griezelig zelfs, maar de muziek is eerder opgewekt. De combinatie werkt voor mij niet in de zin dat ik het graag zou opzetten, maar zoals johannesA hierboven zegt, een 6 voor de originaliteit.
Op grond van het voorgaande vreesde ik iets met donkere piano en gekwelde zang, maar het heeft gewoon een beat en autotune. Toch is het zeker wel afwijkend van de huidige hitparademuziek (ook van vroegere hitparademuziek natuurlijk). De tekst en de clip zijn inderdaad donker, griezelig zelfs, maar de muziek is eerder opgewekt. De combinatie werkt voor mij niet in de zin dat ik het graag zou opzetten, maar zoals johannesA hierboven zegt, een 6 voor de originaliteit.
0
geplaatst: 2 maart 2019, 10:45 uur
Chivv & Diquenza - Ewa Ewa:
Erg knullig en monotoon bestaande uit 2 delen los van elkaar.
2,5
Lewis Capaldi - Someone You Loved :
Clichéballad waarbij de geforceerde zang mij ook tegensteekt.
4
Billie Eilish - Bury a Friend
Een beetje griezelig, zowel het nummer als de clip. Veel doet het niet bij mij maar dit is wel origineler dan menig huidig top-40-nummer.
6
Erg knullig en monotoon bestaande uit 2 delen los van elkaar.
2,5
Lewis Capaldi - Someone You Loved :
Clichéballad waarbij de geforceerde zang mij ook tegensteekt.
4
Billie Eilish - Bury a Friend
Een beetje griezelig, zowel het nummer als de clip. Veel doet het niet bij mij maar dit is wel origineler dan menig huidig top-40-nummer.
6
0
geplaatst: 3 maart 2019, 17:58 uur
Ik moest hem in eerste instantie een paar keer horen, maar dit is echt een fantastisch nummer en inderdaad heel origineel.
9
9
0
geplaatst: 3 maart 2019, 20:37 uur
Een zeer overtuigende nieuwe nummer 1!
1. Billie Eilish - Bury a Friend (7,65/16)
2. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
3. Lizzo - Juice (7,07/22)
4. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
5. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,63/18)
6. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,51/19)
7. Lady Gaga - Always Remember Us This Way (6,21/18)
8. Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly (5,89/17)
9. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
10. Guy Sebastian - Before I Go (5,77/20)
Kygo scoort sinds zijn doorbraak in 2014 elk jaar wel meerdere hits. Soms wat kleiner, soms heel erg groot (It Ain't Me, Stole the Show, Firestone). Soms met bekende artiesten op de zang, soms juist met totaal onbekende artiesten. Maar allemaal met de herkenbare Kygo-sound. Vaak ietwat melancholische, en vrij folky liedjes, waar Kygo juist een positieve dance-productie overheen legt, die vooral tot uiting komt in de refreinen.
Ook Think About You is niks nieuws onder de zon. Het zijn de bekende piano-akkoorden, de catchy instrumentale hook na het refrein, Kygo by numbers zou ik zeggen. Maarja, never change a winning formula. Tot nog toe doen al zijn singles het uitstekend op de radio, dat zal voor deze niet anders zijn.
Nog een fun fact voor mijn generatiegenoten: de mannelijke hoofdrol in de clip is Dylan Sprouse, beter bekend als Zack van Zack & Cody.
1. Billie Eilish - Bury a Friend (7,65/16)
Kygo scoort sinds zijn doorbraak in 2014 elk jaar wel meerdere hits. Soms wat kleiner, soms heel erg groot (It Ain't Me, Stole the Show, Firestone). Soms met bekende artiesten op de zang, soms juist met totaal onbekende artiesten. Maar allemaal met de herkenbare Kygo-sound. Vaak ietwat melancholische, en vrij folky liedjes, waar Kygo juist een positieve dance-productie overheen legt, die vooral tot uiting komt in de refreinen.
Ook Think About You is niks nieuws onder de zon. Het zijn de bekende piano-akkoorden, de catchy instrumentale hook na het refrein, Kygo by numbers zou ik zeggen. Maarja, never change a winning formula. Tot nog toe doen al zijn singles het uitstekend op de radio, dat zal voor deze niet anders zijn.
Nog een fun fact voor mijn generatiegenoten: de mannelijke hoofdrol in de clip is Dylan Sprouse, beter bekend als Zack van Zack & Cody.
0
geplaatst: 3 maart 2019, 21:38 uur
Klinkt inderdaad als zijn vorige 27 hits. Niet storend, maar zeker ook niet verheffend.
5
Nog een 7,5 voor Billie
5
Nog een 7,5 voor Billie
0
geplaatst: 4 maart 2019, 18:22 uur
Geen enkele opmerking over de zangeres? Ook geen credits voor haar?
5,5
Ik sluit me bij het koor hierboven aan: niets bijzonders, niets vervelends (in ieder geval niet bij eerste beluistering).
5,5
Ik sluit me bij het koor hierboven aan: niets bijzonders, niets vervelends (in ieder geval niet bij eerste beluistering).
0
geplaatst: 4 maart 2019, 18:27 uur
ranboy schreef:
Oeps. Had het even snel tussendoor getypt. Ik weet verder niks van haar trouwens, maar ik zet sowieso altijd artiest + titel onder de clip en dat ben ik ook vergeten.
1
geplaatst: 4 maart 2019, 22:57 uur
6,0 -- doe mij maar de bliepjes-Kygo. Cut Your Teeth blijft heerlijk.
0
geplaatst: 4 maart 2019, 23:29 uur
catdog schreef:
Cut Your Teeth blijft heerlijk.
Cut Your Teeth blijft heerlijk.
Weet niet of het komt omdat het toevallig zijn eerste hit was maar dit vind ik ook nog steeds de leukste.
0
geplaatst: 4 maart 2019, 23:31 uur
NewYorkCityLight schreef:
Weet niet of het komt omdat het toevallig zijn eerste hit was maar dit vind ik ook nog steeds de leukste.
(quote)
Same. Al komt It Ain't Me erg in de buurt.
0
geplaatst: 5 maart 2019, 20:37 uur
Ik heb nooit veel met Kygo gehad (een enkele uitzondering als It Ain't Me daargelaten) en dat al zijn nummers hetzelfde klinken maakt het dan niet beter.
4,5
4,5
0
geplaatst: 6 maart 2019, 21:24 uur
Kygo komt 0,01 punt te kort, maar er hebben ook maar tien mensen gestemd. Als er zometeen nog wat vaste deelnemers stemmen, kan Kygo de top 10 nog net halen, wie weet...
1. Billie Eilish - Bury a Friend (7,61/18)
P!nk - Walk Me Home
Van de week hoorde ik There You Go weer eens in de Tivoli Popquiz: de single waar het voor P!nk allemaal mee begon, bijna twintig jaar geleden. Die single deed qua stijl nog heel erg denken aan Destiny's Child en dat soort R&B van eind jaren '90, maar ze ging al snel haar eigen pad en trok meer naar de rock toe. Nu ze bijna veertig is, scoort ze nog steeds hits, al zijn de rockinvloeden er wel weer vanaf. Tegenwoordig schrijft ze pure popliedjes, maar het is ontzettend knap hoe goed ze daar nog altijd mee scoort. Zo werd What About Us in 2017 nog een dikke nummer 1-hit.
Een andere nummer 1-hit was haar duet met Nate Ruess, Just Give Me a Reason, en met die Nate Ruess - ook bekend van fun. - heeft ze nu ook haar nieuwe single Walk Me Home geschreven. Het heeft een folky vibe door het gitaarspel en het drumritme. Prettig dat de zangeres zich niet conformeert aan wat er nu hip is, maar tegelijkertijd des te opvallender dat het toch nog zo goed scoort.
1. Billie Eilish - Bury a Friend (7,61/18)
P!nk - Walk Me Home
Van de week hoorde ik There You Go weer eens in de Tivoli Popquiz: de single waar het voor P!nk allemaal mee begon, bijna twintig jaar geleden. Die single deed qua stijl nog heel erg denken aan Destiny's Child en dat soort R&B van eind jaren '90, maar ze ging al snel haar eigen pad en trok meer naar de rock toe. Nu ze bijna veertig is, scoort ze nog steeds hits, al zijn de rockinvloeden er wel weer vanaf. Tegenwoordig schrijft ze pure popliedjes, maar het is ontzettend knap hoe goed ze daar nog altijd mee scoort. Zo werd What About Us in 2017 nog een dikke nummer 1-hit.
Een andere nummer 1-hit was haar duet met Nate Ruess, Just Give Me a Reason, en met die Nate Ruess - ook bekend van fun. - heeft ze nu ook haar nieuwe single Walk Me Home geschreven. Het heeft een folky vibe door het gitaarspel en het drumritme. Prettig dat de zangeres zich niet conformeert aan wat er nu hip is, maar tegelijkertijd des te opvallender dat het toch nog zo goed scoort.
0
geplaatst: 6 maart 2019, 22:25 uur
6,5
De song heeft inderdaad een vrolijke uptempo beat met een folky inslag, maar de tekst is juist wat melancholiek, er is veel mis in de wereld maar de liefde kan veel goed maken (of zoiets). Van Pink's muziek ben ik nooit fan geweest, maar ze heeft een goede krachtige stem en ze zingt hier niet overdreven gekweld. De fun.-invloeden hoor ik in de compositie wel terug. Pink kan nog wel even vooruit.
De song heeft inderdaad een vrolijke uptempo beat met een folky inslag, maar de tekst is juist wat melancholiek, er is veel mis in de wereld maar de liefde kan veel goed maken (of zoiets). Van Pink's muziek ben ik nooit fan geweest, maar ze heeft een goede krachtige stem en ze zingt hier niet overdreven gekweld. De fun.-invloeden hoor ik in de compositie wel terug. Pink kan nog wel even vooruit.
1
geplaatst: 6 maart 2019, 23:26 uur
5 - ben wel een liefhebber van P!nk (Try This is een onontdekte parel) maar met dit soort Ed Sheeran achtige liedjes hoeft ze bij mij niet aan te komen. Al is het nog wel duidelijk beter dan Sheeran.
0
geplaatst: 7 maart 2019, 00:21 uur
Deze van P?nk is me te Fun.ny 5,5
Voor Kygo en Valerie nog een 6,5
Voor Kygo en Valerie nog een 6,5
0
geplaatst: 7 maart 2019, 01:41 uur
Die guy van fun. maakt best leuke muziek maar moet aub wel bij P!nk uit de buurt blijven. Dit is me te gladjes voor haar doen.
5 #stemnellygh
5 #stemnellygh
* denotes required fields.