MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
As it was-Harry Styles
Styles weet met regelmaat prima popplaatjes te maken en dit is er weer zo eentje. Poppy, springerig, maar toch leuk.
7.5

Complete mess-5 Seconds of Summer
Keurig popliedje, netjes geproduceerd en nog een behoorlijke gitaarsolo ook. De tekstwending is al eens eerder gedaan natuurlijk. 5 Seconds of summer zingt: 'You make me complete - you make me a complete mess'. De groep Lit zong eind vorige eeuw al 'You make me - You make me come - You make me complete - You make me completely miserable'. 'Miserable' van Lit ging richting de 9, maar 5 Seconds of Summer krijgt een 7.0.

What would you do?-Joel Corry & David Guetta & Bryson Tiller
David Guetta werkt al jaren aan de lopende band in de fabriek, wat opnieuw een cliché dansdingetje in de EOIAOU-categorie oplevert. 4.5

When you’re gone-Shawn Mendes
Jammer van dat zeurstemmetje, maar verder een aardig popliedje.
6.5

Harry Styles - 8.5
5 Seconds of Summer - 6.5
Joel Corry x David Guetta x Bryson Tiller - 5.5
Shawn Mendes - 6.0

There's something about Harry. Mag ik eens wat overdrijven en hem pakweg de David Bowie van zijn generatie noemen? Qua persoonlijkheid en charisma dan, geboren entertainer ook. Al die Bieber, Mendes of zelfs Sheeran gevallen verbleken compleet naast hem, die komen nog niet aan zijn hielen. Ooit tegen verzet, dat ventje van die boyband daar, maar dat eerste solo-album bewees al snel dat het een verloren strijd was. Muzikaal zit dat ook allemaal erg goed in elkaar voor wat het eigenlijk "maar" is. Het totaalplaatje staat als een huis, die gast heeft talent en tonnen eigenheid. Volgens mij een blijver waar ze binnen 50 jaar met veel respect zullen over spreken, durf ik geheel voorbarig te stellen. En hij kan nog acteren ook.

Boetiek9999
Harry Styles - As it Was: 7
5 Seconds of Summer - Complete Mess: 5
Joel Corry x David Guetta x Bryson Tiller - What Would You Do: 4,5
Shawn Mendes - When You're Gone: 5 (stem is te zwak om me echt te raken)

Harry Styles - As It Was 3.0
(Overal merk ik ontzettend enthousiasme over dit nummer, en ik moet toegeven Harry heeft ook mij in het verleden erg positief verrast, maar bij deze voel ik het gewoon niet? Wat is hier nu zo goed aan? Mij raakt het totaal niet, het is geen goed popliedje, het is zeker niet alternatief, wat is het eigenlijk wel?)
5 Seconds of Summer - Complete Mess 5.5
(dit is ook geen meesterwerk, maar ik vind hem beter als die van Styles, aardig popliedje)
Joel Corry x David Guetta x Bryson Tiller - What Would You Do? 3.0
(een dance-versie van ‘Wat zou je doen?’, tja, terugverlangen naar Bløf, doffe basdreun, saai)
Shawn Mendes - When You’re Gone 4.0
(Het antwoord op Alesso & Katy Perry’s ‘When I’m Gone, en ook nog ongeveer van hetzelfde niveau, pop voor de meisjes)

SBube schreef:
Harry Styles - As It Was 3.0
(Overal merk ik ontzettend enthousiasme over dit nummer, en ik moet toegeven Harry heeft ook mij in het verleden erg positief verrast, maar bij deze voel ik het gewoon niet? Wat is hier nu zo goed aan? Mij raakt het totaal niet, het is geen goed popliedje, het is zeker niet alternatief, wat is het eigenlijk wel?)

Ik vind 'As it was' een sterke 'Take on me'-vibe hebben, A-ha 1985. Of, voor de jongere kijkertjes onder ons, 'Give yourself a try' van the 1975 van een paar jaar terug. Een vlot popliedje, geen pretenties, niet te zwaar op de hand, luistert lekker weg. Hoef je verder niet in een hokje te willen stoppen.

chartsmaster schreef:
(quote)

Ik vind 'As it was' een sterke 'Take on me'-vibe hebben, A-ha 1985. Of, voor de jongere kijkertjes onder ons, 'Give yourself a try' van the 1975 van een paar jaar terug. Een vlot popliedje, geen pretenties, niet te zwaar op de hand, luistert lekker weg. Hoef je verder niet in een hokje te willen stoppen.

Beide door jou genoemde nummers vind ik uitstekend (A-Ha) en goed (The 1975), maar dat aanstekelijke riedeltje mis ik bij Harry dan toch!

Gelukkig maar dat niet iedereen dezelfde smaak heeft. Dat zou een saaie wereld opleveren

Alle gekheid op een stokje mannen, maar de schrijfwijze is al vanaf het prille begin : a-ha

Harry Styles - As it Was 7

5 Seconds of Summer - Complete Mess 7,8
Deze jongens doen een beetje een Coldplay, begon met springerige poppunk in het begin en is opgeschoven naar volwassener pop met elektronische input. Dit nummer volgt overigens wel heel erg de melodie van No air van Chris Brown & Jordan Sparks als je er op gaat letten.

Joel Corry x David Guetta x Bryson Tiller - What Would You Do 5
Tja, weer zo'n lopende band werkje, het enige echte pluspunt is dat het tempo tenminste weer naar clubhouse gaat ipv die kantoordance van Lost Frequencies en aanverwanten.

Shawn Mendes - When You're Gone 6,2
Die vorige, It'll be OK begin ik steeds meer te waarderen, maar die telde voor 2021, zou nu al op een 8 zitten

#28. Antoon - Hotelschool 4.0
#32. Thomas Acda, Rolf Sanchez & Kraantje Pappie - Missen Zou 4.0
#39. Kris Kross Amsterdam, Donnie & Tino Martin - Vanavond (Uit M'n Bol) 5.5

#2. Harry Styles - As It Was 7.0
#35. 5 Seconds of Summer - Complete Mess 6.0
#37. Joel Corry x David Guetta x Bryson Tiller - What Would You Do? 5.5
#38. Shawn Mendes - When You're Gone 4.0

Harry Styles - 7,6
5 Seconds of Summer - 7
Joel Corry x David Guetta x Bryson Tiller - 5.6
Shawn Mendes - 6.5

Harry Styles - As It Was 6,2
5 Seconds of Summer - Complete Mess 5,0
Joel Corry x David Guetta x Bryson Tiller - What Would You Do? 6,8
Shawn Mendes - When You're Gone 6,4

Antoon - Hotelschool 5
Thomas Acda, Rolf Sanchez & Kraantje Pappie - Missen Zou 4
Kris Kross Amsterdam, Donnie & Tino Martin - Vanavond (Uit M'n Bol) 3

Harry Styles - As It Was 7
5 Seconds of Summer - Complete Mess 6,5
Joel Corry x David Guetta x Bryson Tiller - What Would You Do? 6,5
Shawn Mendes - When You're Gone 5,5

Harry Styles - As It Was: 7.5
5 Seconds of Summer - Complete Mess: 6.5
Joel Corry x David Guetta x Bryson Tiller - What Would You Do?: 6.0
Shawn Mendes - When You're Gone: 5.5

Harry Styles loopt in de Top 40 vrolijk door naar de #1 positie maar in onze eigen ranking moet hij het vooralsnog nog doen met een #2 positie daar hij Stromae nog voor zich moet laten. Ook 5 Seconds of Summer doen het meer dan prima en komen de Top 10 binnen, ten koste van Sorana's redruM en Kygo’s Dancing Feet. Shawn Mendes scoort een 5.5 en komt precies boven Camila's Bam Bam te staan in de ranking. Je verzint het niet. Joel Corry en consorten scoren een 5.18.

1 Stromae - L'enfer 7.073529412
2 Harry Styles - As It Was 6.845454545
3 The Weeknd - Sacrifice 6.782352941
4 Purple Disco Machine, Sophie and the Giants - In the Dark 6.406666667
5 S10 - De Diepte 6.319230769
6 5 Seconds of Summer - Complete Mess 6.3
7 George Ezra - Anyone for You 6.193333333
8 Bastille - Shut Off the Lights 6.183333333
9 Tate McRae - She's All I Wanna Be 5.885714286
10 Adele - Oh My God 5.884375

Hard to Say Goodbye bleek lastig afscheid te kunnen nemen van de Top 40. De doorbraak hit van RONDÉ is hun geen windeieren gaan liggen. De single stond maar liefst 30 weken genoteerd en is pas sinds deze week exit. Precies op het moment dat de opvolger zich mag aandienen als hoogste binnenkomer. Love Myself gaat, zoals de titel al verklapt, over de kracht van zelfliefde. Het komende jaar staat de agenda van de band lekker vol en mogen ze zelfs in de Ziggo Dome het voorprogramma van Bastille verzorgen.

#35. RONDÉ - Love Myself

De Britse DJ James Hype brak in 2017 door in zijn thuisland danzkij een bewerking van En Vogue's 'Don't Let Go' met de single 'More Than Friends'. Ook in Nederland werd deze single regelmatig gedraaid maar een Tipparade positie, laat staan Top 40 hit, zat er voor hem niet in. Begin vorig jaar begon James met wekelijkse muziekproductiestreams op Twitch en dat leverde hem gelijk wat vernieuwde interesse op. Samen met de Britse acteur / zanger Miggy Dela Rosa scoort hij nu zijn eerste Top 40 hit. Ferrari kenmerkt zich door zijn sample van I Need a Girl: Part II van P. Diddy die er in 2002, samen met Part I, een giga hit mee scoorde. Sindsdien heeft Diddy zelf er nog nieuw leven in proberen te blazen samen met Ozuna op zijn single Eres Top, maar James Hype pakt het hitsucces ditmaal.

#38. James Hype & Miggy Dela Rosa - Ferrari

De comeback van Krezip gaat vrolijk door. Ruim 3 jaar na terugkomst weet de band toch nog bijna jaarlijks een nieuwe hit te scoren. Ditmaal doen ze het met Danny Vera die we al eventjes gemist hebben in de Top 40, daar zijn laatste hit alweer in 2020 ligt. De populariteit van Danny is echter niet te stoppen, daar Roller Coaster nog steeds de bovenste regionen in de Top 2000 mag verzorgen. De samenwerking is tot stand gekomen nadat Krezip onthulde dat Danny bij hun in de klas zat tijdens de Rockacademie. Ze zijn elkaar nooit uit het oog verloren en hebben geduldig gewacht tot het moment rijp was voor een samenwerking. Ze geven aan: 'We schreven een liedje als een telefoongesprek tussen twee oude bekenden die elkaar er bovenop proberen te zingen in verwarrende tijden’.

#40. Krezip & Danny Vera - Make It a Memory

Rondé - Love Myself 7.0
(Het is (nog) geen ‘Hard to say goodbye’, maar een aardig popliedje)

James Hype, Miggy Dela Rosa - Ferrari 5.0
(het is niets bijzonders, maar het irriteert ook niet, ene oor in, andere uit)

Krezip & Danny Vera - Make It A Memory 5.0
(Mij is het te zoetsappig, te zeer ook een succesvervolg proberen te maken op Roller Coaster, die was echt, deze voelt fake)

Rondé - Love Myself 2,5

James Hype, Miggy Dela Rosa - Ferrari 6,8

Krezip & Danny Vera - Make It A Memory 2

Rondé - Love Myself 4 (de vorige ging na 15 weken flink vervelen, deze helaas al na 2x luisteren, zwak refrein)

James Hype, Miggy Dela Rosa - Ferrari 6 (lekker tempo)

Krezip & Danny Vera - Make It A Memory 5 (ik vreesde veel lager uit te komen want ik ben allergisch voor de zang van Jacqueline Govaerts, maar hier stoorde het minder, en Danny Vera heeft een mooie stem, en het liedje ging ook nog wel)

Rondé - 7.0
James Hype, Miggy Dela Rosa - 6.5
Krezip, Danny Vera - 6.0

Er zijn al slechtere lichtingen geweest.

Love myself-Rondé
Een heel aardig popliedje. Wordt ongetwijfeld een dikke radiohit.
7.0

Ferrari-James Hype & Miggy Dela Rosa
Zo zo, maar liefst vier regels tekst! Daar is iemand even goed voor gaan zitten. Drumcomputertje, repeterend sampletje en klaar is kees. Het resultaat is niet eens zo heel vreselijk trouwens, maar uitblinken in creativiteit doet het nou ook weer niet.
5.5

Make it a memory-Krezip & Danny Vera
Sommige dingen hadden niet per sé gehoeven. De reünie van Krezip bijvoorbeeld. Of de reünie van Danny Vera. Samen komen ze niet verder dan een zielig liedje over wegkijken van het nieuws (op zich niks mis mee, doe ik ook). Maar jongens, er zit geen pit in hè, dit is opvulling!
5.0

Rondé - Love Myself 7,0
Dat springerige ligt me wel

James Hype, Miggy Dela Rosa - Ferrari 6,8

Krezip & Danny Vera - Make It A Memory 5,7

Rondé - Love Myself 6,5

James Hype, Miggy Dela Rosa - Ferrari 6

Krezip & Danny Vera - Make It A Memory 7,3

aanpassingen catdog

S10-De diepte van 6,2 naar 7

Donnie & Mart Hoogkamer-Bieber van de kroeg van 2 naar 4

Kygo ft.DNCE-Dancing feet van 6,2 naar 7

Nieuwe update volgt morgenavond!

RONDÉ - Love Myself: 6.0
James Hype & Miggy Dela Rosa - Ferrari: 6.0
Krezip & Danny Vera - Make It a Memory: 5.5

RONDÉ mist net de Top 10 met een 5.88. James Hype komt daarentegen wel onze Top 10 binnen, ten koste van Adele. Krezip & Danny Vera staan wat lager met een 5.19.

1 Stromae - L'enfer 7.073529412
2 Harry Styles - As It Was 6.845454545
3 The Weeknd - Sacrifice 6.782352941
4 Purple Disco Machine, Sophie and the Giants - In the Dark 6.406666667
5 S10 - De Diepte 6.380769231
6 5 Seconds of Summer - Complete Mess 6.3
7 George Ezra - Anyone for You 6.193333333
8 Bastille - Shut Off the Lights 6.183333333
9 James Hype & Miggy Dela Rosa - Ferrari 6.075
10 Tate McRae - She's All I Wanna Be 5.885714286

David Guetta neemt overtuigende leiding als het gaat om de artiest met de meeste Top 40 hits. Met de nieuwste single Crazy What Love Can Do komt de teller op 56 Top 40-entries te staan, waarbij hij Madonna en BZN, de vorige recordhouders, passeert. Als we de single lijsten voor de Top 40 erbij pakken komt hij op een derde plaats nog net achter Cliff Richard en Elvis Presley.

Voor deze nieuwe single pakt Guetta het gelijk groots uit. Hij heeft niet één maar twee van de hotste dance vocalisten van het moment op zijn track gegooid. Becky Hill weet haar grote doorbraak van vorig jaar door te zetten en Ella Henderson zet haar momentum om in een groter hitsucces dan toen ze voor het eerst ten tonele verscheen in 2014. Met een Thelma & Louise achtige clip erbij knallen de drie de Top 40 binnen!

#30. David Guetta feat. Becky Hill & Ella Henderson - Crazy What Love Can Do

We maakten alweer 17 jaar geleden kennis met Akon die toen een dikke #1 hit scoorde met Lonely. De opvolger daarvan, de single Belly Dancer (Bananza), bleek echter niet aan het Nederlands publiek besteed en bleef in de Tipparade steken. Toch geraakt de single anno 2022 opnieuw onder de aandacht. Danzkij TikTok steeg de track van Akon alweer flink in de streaming lijsten en in de club rotaties, maar het bleek ook voer voor vele nieuwe versies. Onlangs verscheen een sample op een drill-beat waar o.a. Cardi B op te horen is. Maar het nummer is ook compleet geremixt. En dat door niemand minder dan de Kazachstaanse Imanbek die vorig jaar nog genoteerd stond met Sofia Reyes en Sean Paul en het jaar daarvoor die monsterhit scoorde dankzij zijn remix van Roses van SAINt JHN. Samen met de Russische DJ Byor wordt er 17 jaar na dato alsnog een hit gescoord met Belly Dancer.

#35. Imanbek & Byor - Belly Dancer

Tom Grennan vormt de hekkensluiter van week 17 en daarmee is de nieuwe single Remind Me alweer zijn 4e Top 40 hit. Met Remind Me levert hij zijn eerste single van zijn aankomende derde studioalbum af. De aankondiging moet nog volgen maar die kan niet lang meer duren. Afgelopen week kwam Tom nog in het nieuws omdat hij vertelde dat hij slachtoffer was van een gewelddadige overval in New York. Iets waar hij, denk ik, liever niet aan herinnerd worden. Maar die nieuwe hit, daar zal hij wel in zijn nopjes mee zijn.

#40. Tom Grennan - Remind Me

David Guetta & Becky Hill & Ella Henderson - Crazy What Love Can Do 5.0
(Tja, weer zo’n typisch niemendalletje, ene oor in, andere oor uit, hij stoort/irriteert niet, maar is er wel één van 13 in een dozijn, achtergrondmuziek voor de jeugd)
Imanbek & Byor - Belly Dancer 3.0
(Deze vind ik wel irritant, zowel de stem als de beat, nee, bah)
Tom Grennan - Remind Me 4.5
(Deze jongen heeft geen slechte stem, maar ook hij maakt veelal wegwerpmuziek met een beatje eronder, maak eens een echt zingnummer met inhoud)

Boetiek9999
David Guetta feat. Becky Hill & Ella Henderson - Crazy What Love Can Do: 5,5 (vrij nietszeggend inderdaad, maar deze stoort ook nergens)
Imanbek & Byor - Belly Dancer: 6
Tom Grennan - Remind Me: 4

David Guetta feat. Becky Hill & Ella Henderson - Crazy What Love Can Do: 4
Imanbek & Byor - Belly Dancer: 4,5
Tom Grennan - Remind Me: 6,5

Ik verhoog één cijfer:

Tate McRae - She's all I wanna be 6.5 -> 7.0

Gast
geplaatst: vandaag om 06:51 uur

geplaatst: vandaag om 06:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.