MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Boetiek9999
catdog schreef:
Morgen volgt een dubbele update!
Ik verheug me er al vast op.

Maan & De Jeugd van Tegenwoordig - Naar de Maan: 6,3
FMG - Boot: 4,4
Black Eyed Peas, David Guetta, Shakira - Don't You Worry: 3
Tiësto & Charli XCX - Hot in It: 5

Oef, heftige scores. Tiësto en Charli XCX doen het nog best aardig met een 5.3 maar Maan & De Jeugd (4.6) en Black Eyed Peas en co. (4.3) scoren erg mager. Dat is nog niets vergeleken met FMG die zelfs onder Kris Kross Amsterdam komen te staan en de slechtste beoordeling van het jaar pakken met een 3.0.

1 Stromae - L'enfer 7.073529412
2 Harry Styles - As It Was 6.942857143
3 Son Mieux - Multicolor 6.79
4 The Weeknd - Sacrifice 6.782352941
5 Di-Rect - Through the Looking Glass 6.554166667
6 S10 - De Diepte 6.553571429
7 Purple Disco Machine, Sophie and the Giants - In the Dark 6.406666667
8 Måneskin - Supermodel 6.390909091
9 Lizzo - About Damn Time 6.381818182
10 5 Seconds of Summer - Complete Mess 6.328571429

Snel door! Met de dubbele update met maar liefst 8 nieuwe moet er wel weer een nieuwe topper tussen staan, toch? TOCH?

Week 29:

Divine Ikubor, beter bekend als Rema, is een Nigeriaanse singer-songwriter en rapper die in 2019 al een kleine doorbraak verwierf doordat niemand minder dan Barack Obama zijn single Iron Man plaatste in zijn zomer playlist. Hierop volgde een EP met een stijl die Rema afgelopen jaar omschreef als 'Afrorave'. Een subgenre van Afrobeats met invloeden uit de Arabische en Indiase muziekstroming. Dit is volop te horen op zijn debuutalbum Rave & Roses dat onlangs uitkwam. Daarop is de single Calm Down te vinden en met onwijs lekkere streams en de heerlijke zomer in ons land is het de doorbraak voor Rema hier in Nederland.

#23. Rema - Calm Down

We maken kennis met het Schotse DJ-duo LF System, bestaande uit Conor Larkman en Sean Finnigan. Het duo heeft een prima zomer want momenteel ze met hun single Afraid to Feel bovenaan de Britse hitlijsten en hebben ze daar Harry Styles eindelijk van die positie af weten te halen. Het duo stuitte al in 2019 langs de track I Can't Stop (Turning You On) van Silk toen ze op zoek waren naar samples om te gebruiken voor een eigen productie. Door die sample uiteindelijk flink te vertragen én te versnellen kwamen ze op een uniek resultaat uit dat, volgens de heren, een homage is aan de disco edits uit de jaren 70, waarin een deel van een song werd samen geplakt met een ander deel uit de song om mensen snel de dansvloer op te trekken. In Nederland kon die hit natuurlijk ook niet uitblijven en daar Harry Styles bij ons nog altijd op #1 staat: zullen ze hem hier ook van de troon weten te stoten?

#35. LF System - Afraid to Feel

Sprak ik bij de binnenkomst van Sam Ryder al van een uniek moment daar we 3 Eurovisie songfestival hits dit jaar hadden, moet dit toch haast wel een record zijn. Ruim 2 maanden na het festival duikt een 4e hit op in de Top 40 en dit alles dankzij TikTok die de inzending van Armenië momenteel omarmt. Dit betreft de single Snap van Rosa Linn, dat in de finale op de 20e positie wist te halen. De kracht van TikTok is niet te onderschatten want waar publiekslievelingen Chanel en Cornelia Jakobs maar in de Tipparade bleven, weet Rosa ondanks tegenvallende resultaten in de finale toch de laatste lach te hebben. Rosa liet voor het eerst van zich horen tijdens het Junior Songfestival in 2013 en bracht afgelopen jaar haar debuutsingle uit samen met zangeres Kiiara die sommigen misschien nog zullen kennen van de single Gold, dat in 2015 een grote hit was in Amerika. Snap is haar tweede, en gezien het huidige succes zal die derde waarschijnlijk niet lang meer op zich laten wachten.

#37. Rosa Linn - Snap

Dat was pas een doorbraak! Zangeres MEAU wist begin dit jaar een enorme hit te scoren met haar single Dat Heb Jij Gedaan en verbleef maar liefst 8 weken op de eerste positie. Een droomdoorbraak zou je denken. Maar 3 van de opvolgsingles bleven allemaal in de Tipparade steken. Even leek het de verkeerde kant op te gaan met het hitsucces van MEAU, daar zelfs een samenwerking met Paul de Munnik niets wist te doen. Gelukkig zijn daar de heren van Racoon die, nu ze volledig Nederlandstalig zijn gegaan sinds de laatste paar jaar, natuurlijk stonden te springen voor een samenwerking met MEAU. MEAU kwam eigenlijk onder de aandacht bij Racoon doordat ze een eigen bewerking maakte van hun single De Echte Vent, genaamd De Echte Vrouw. Daar was de band flink van onder de indruk en sleepte ze een samenwerking in de wacht met een band die eigenlijk niet van de samenwerkingen is. Volgens de band komt dit namelijk omdat de juiste artiest zich namelijk nooit hiervoor heeft aangediend. “Ze maken onze liedjes vaak kutter dan we ze zelf kunnen maken.” MEAU is volgens de band de uitzondering.

#39. MEAU & Racoon - Dans M'n Ogen Dicht

Alvaro Soler, de Spaanse koning van de zomer, is eigenlijk al na zijn hit Loca in 2019 niet meer te vinden geweest in de Top 40. Stil heeft de zanger echt niet gezeten want in 2021 bracht hij nog zijn derde studioalbum Magia uit. Echter bleek er ook in Spanje zelf niet echt een hit voor hem in te zitten van dit album en het album behaalde in zijn thuisland ook een teleurstellende #29e positie, ten opzichte van de #9e positie van zijn album daarvoor Mar de Colores waarop o.a. de hits La Cintura en dus die Loca te vinden zijn. In de zoektocht naar die nieuwe hit stuitte Alvaro op Topic, de DJ bekend van zijn grote hits Breaking Me en Your Love (9PM), de ATB bewerking. In Spanje is die nieuwe hit nog niet geboren maar in Nederland ontvangen we Alvaro weer met open armen.

#40. Alvaro Soler & Topic - Solo Para Ti

z

Week 30:

Potion, de eerste single van Funk Wav Bounces Vol. 2, deed het niet super. Zeker gezien de namen die op de track te horen waren. In Nederland is de single inmiddels alweer verdwenen uit de Top 40 met een #31e positie als hoogste positie. Tijd voor de volgende single dan maar. Calvin Harris doet het ditmaal met maar liefst 3 verschillende namen, en dat zijn niet de minste! Op het nieuwe album dat 5 augustus moet verschijnen staan sowieso niet de minste namen, net als op het vorige deel. Snoop Dogg, Normani, Jorja Smith, Tinashe, Charlie Puth, 21 Savage en Pusha T. Het is maar een kleine greep uit de namen die voorbij zullen komen maar qua starpower zullen er waarschijnlijk weinig tracks te vinden zijn die de nieuwe single Stay with Me zullen overtreffen. Met Halsey, Justin Timberlake én Pharrell op één nummer moet er toch wel een gigantische hit inzitten. De eerste stap is iig gezet:

#38. Calvin Harris feat. Halsey, Justin Timberlake & Pharrell Williams - Stay with Me

Ondanks dat Waylon vaak als één van de beste zangers van Nederland gezien wordt heeft hij eigenlijk, met The Common Linnets meegerekend, maar 5 Top 40 hits gescoord, waarvan eigenlijk alleen zijn doorbraak single Wicked Ways, en Calm After the Storm een échte hit zijn geweest. Wellicht dat daar de motivatie lag voor Waylon om het eens over een andere boeg te gooien. Eind 2021 bracht hij de single Het Leven Is Te Kort uit dat de aftrap moet vormen voor een geheel Nederlandstalig album. Ondanks de populariteit van Nederlandstalige tracks de laatste jaren mocht het niet baten voor Waylon en bleef hij in de Tipparade steken. Dat is ditmaal wel anders want Waylon schrapt de Waylon en brengt zijn nieuwe single ditmaal 'anoniem' uit onder zijn eigenlijke naam: Willem. En dit doet hij ook niet alleen. Dit doet hij met niemand minder dan Jan Smit, die sinds het afschaffen van verkoopcijfers in de samenstelling van de Top 40, eigenlijk niet meer hits weet te scoren, afgezien van wat kleine hitjes met Kraantje Pappie en Broederliefde. Als Willem en Jan, het klinkt bijna als een al bekend duo, scoren Waylon en Jan Smit eindelijk weer eens een hit.

#39. Willem en Jan - Tussen Jou en Mij

En we sluiten de week af met de hekkensluiter: enter DJ Nathan Dawe. De Britse producer zorgde eigenlijk stiekem voor de revival van zangeres Ella Henderson, die momenteel nog genoteerd staat als onderdeel van Crazy What Love Can Do. Met een sped-up vocal van Ella bracht hij in 2020 de single Lighter uit samen met YouTuber en Rapper KSI. Gezien de enorme populariteit van KSI daar werd Lighter een enorme hit en ondanks dat Ella niet credited was als feature, wellicht gezien haar gedaalde populariteit destijds, mocht ze wel mee in alle promo rondom de single en dat zorgde eigenlijk voor een kettingreactie aan nieuwe samenwerkingen met verschillende DJ's die haar weer nieuw hitsucces opleverde, waarvan het in Nederland ook nog zagen met Hurricane samen met Ofenbach. Nathan Dawe zelf zat in Nederland dichtbij een hit dankzij een samenwerking met Little Mix maar die échte Top 40 hit scoort hij dankzij een nieuwe samenwerking met Ella. Met een sample van Calabria van Rune scoren ze in de UK al een Top 10 hit. Hoe gaat het hier in NL verlopen?

#40. Nathan Dawe x Ella Henderson - 21 Reasons

Deze had ik al klaar staan, die van deze week gaan we nog (een keer) beluisteren:

Rema - Calm Down 2.0
(ik heb weinig tot niets hiermee, boring, liftmuziek)

LF System - Afraid To Feel 6.0
(Doet bij vlagen aan een oude disco-kraker uit de 70’s denken, dat maakt het enigszins leuk)

Rosa Linn - Snap 4.5
(het is niet superslecht, maar ook niet echt bijzonder, wat reclame al niet kan doen, wel een typisch achtergrondliedje)

Alvaro Soler, Topic - Solo Par Ti 4.5
(zwijmelliedje met een beatje eronder, ene oor in, andere oor uit, zoals het meeste in de Top 40)

Wat aanpassingen:
Beyoncé - Break My Soul: 7.5 —> 8.0 — wat werkt die Big Freedia sample lekker zeg!
Shawn Mendes - When You’re Gone: 5.5 —> 4.5
Swedish House Mafia feat. Connie Constance - Heaven Takes You Home: 5.0 —> 6.5
SERA - Take a Chance: 5.0 —> 4.0
The Kid LAROI - Thousand Miles: 6.5 —> 6.0
OBZ - Ik Ben Kachel: 5.5 —> 4.5

Rema - Calm Down: 5 (ook niet mijn genre, maar toch wel aangenaam mellow)

LF System - Afraid To Feel: 4,5 (aparte plaat, met die vertragingen en versnellingen; het meest aparte is dan wel dat het een grote hit wordt, en dat vind ik op zich dan wel positief)

Rosa Linn - Snap: 6 (ik kan mij deze niet meer herinneren. de coupletten klinken niet fijn (qua stem), de refreinen met zwaardere koortjes vind ik best oké)

MEAU & Racoon - Dans M'n Ogen Dicht: 3,5 (als Meau gaat 'zingen', wil ik hem al afzetten; Racoon weet dat niet om te draaien, die zijn ook al jaren de weg kwijt, het was namelijk ooit wel een leuk bandje)

Alvaro Soler & Topic - Solo Para Ti: 4,5 (tsja, klinkt wel erg commercieel en standaard, maar niet echt irritant)

Calvin Harris feat. Halsey, Justin Timberlake & Pharrell Williams - Stay with Me: 4 (ook erg gelikt, maar weinig aan; wel opmerkelijk lang, met ruim 5 minuten)

Willem en Jan - Tussen Jou en Mij: 5 (curieuze song, door de onverwachte samenwerking, maar ook door de tekst; zo'n enthousiaste lofzang op de vriendschap kom je niet vaak tegen; daardoor wel sympathiek)

Nathan Dawe x Ella Henderson - 21 Reasons:5 (dit zit ook weer gehaaid in elkaar, met die sample, en best een vlot liedje

Boetiek9999
Rema - Calm Down: 5,5
LF System - Afraid to Feel: 7
Rosa Linn - Snap: 6
MEAU & Racoon - Dans M'n Ogen Dicht: 4

Alvaro Soler & Topic - Solo Para Ti: 5
Calvin Harris feat. Halsey, Justin Timberlake & Pharrell Williams - Stay with Me: 4,5 (opkomst van JP is hier overbodig)
Willem en Jan - Tussen Jou en Mij: 3
Nathan Dawe x Ella Henderson - 21 Reasons: 3,5

Rema - Calm Down 2
Ik behoor duidelijk niet tot de doelgroep, maar dit nummer wekt alleen maar irritatie op, niks zomers uit te halen voor mij.

LF System - Afraid to Feel 8,4
Een beetje een gimmick, maar het is goed gedaan, plus dat ik moeite heb het origineel te herleiden.
Als het maar geen trend gaat worden, want dan is de lol er zo weer vanaf.

Rosa Linn - Snap 4,2
Vervelende stem en hoog Ikea commercial gehalte, niks aan de hand muziek dus

MEAU & Racoon - Dans M'n Ogen Dicht 1 (eigenlijk -100)
Wat een kwelling dit, Racoon in het Nederlands is al 1 van de ergste rotzooiuitingen van de afgelopen jaren maar dat MEAU kind heeft zo'n mega overdreven articulatie en kutstem. Misschien kunnen ze dit in Ter Apel op een speaker zetten bij het AZC en zeggen, hier luistert de gemiddelde Nederlander naar, dat jaagt mensen vast wel weg, dan kunnen ze voorkomen dat mensen buiten moeten slapen.
Zonder twijfel is dit voor mij al de slechtste single in de top 40 van dit jaar, daar kan niemand onder komen.
Dit is zo verschrikkelijk dat een paar andere zeer lage noteringen moeten worden bijgesteld, want in verhouding klopt dat nu niet meer.

Rema - Calm Down: 7.0
LF System - Afraid to Feel: 7.5
Rosa Linn - Snap: 6.0
MEAU & Racoon - Dans M'n Ogen Dicht: 5.0
Alvaro Soler & Topic - Solo Para Ti: 4.5
Calvin Harris feat. Halsey, Justin Timberlake & Pharrell Williams - Stay with Me: 6.5
Willem & Jan - Tussen Jou en Mij: 4.0
Nathan Dawe x Ella Henderson - 21 Reasons: 6.0

aanpassing

Willy William - Trompeta van 4,8 naar 6
(Het Vierdaagseweek effect)

Calvin Harris, Justin Timberlake, Halsey & Pharrell - Stay With Me 6.0
(een verzameling van veel talent probeert een Silk Sonic-achtige plaat te maken, 2de luisterbeurt iets beter gevoel als bij de eerste, maar ik ben niet geheel overtuigd, de gezongen bijdrage van Halsey vind ik verreweg het beste deel dan nog)

Willem & Jan - Tussen Jou En Mij 5.0
(ik vind het beter als veel Nederlandstalig dat hier voorbij komt, maar dat is ook niet zo moeilijk, Waylon heeft ook gewoon een goede stem, bij Jan(tje) vind ik dat veel minder, dus een voldoende kan ik echt niet geven)

Nathan Dawe feat. Ella Henderson - 21 Reasons 3.0
(typisch 13 in een dozijn-nummer, waarmee de top 40 tegenwoordig volstaat, d(r)euntje, beatje, zangeresje, toet, toet, toet. Nee)

Ik heb er nog eentje overgeslagen, zag ik, en nog wel het beste paard uit de stal (sarcasme mode off):

Meau x Racoon - Dans M’n Ogen Dicht 1.0
(Oh, wat vind ik dit verschrikkelijk slecht, sowieso al een bloedhekel aan Racoon sinds zij Nederlandstalig geworden zijn en dan ook nog samen met overdrijftante Meau, hier is er weer 1)

LF System - Afraid to Feel: 7,5

Nog een verhoging

Rondé - Love Myself van 2,5 naar 3,5

Alvaro Soler scoorde met Sofia, maar dit nieuwe nummer is toch minder niveau
Ik geef een 5

Calvin Harris, Justin Timberlake, Halsey & Pharrell - Stay With Me: 4

LF System scoort lekker en pakt een overtuigende top 3 positie:

3 LF System - Afraid to Feel 6.816666667
4 Son Mieux - Multicolor 6.79
5 The Weeknd - Sacrifice 6.782352941
6 Di-Rect - Through the Looking Glass 6.554166667
7 S10 - De Diepte 6.553571429
8 Purple Disco Machine, Sophie and the Giants - In the Dark 6.406666667
9 Måneskin - Supermodel 6.390909091
10 Lizzo - About Damn Time 6.381818182

De rest scoort echter niet zo lekker. Een kleine greep:

34 Rosa Linn - Snap 5.34
47 Calvin Harris feat. Halsey, Justin Timberlake & Pharrell Williams - Stay with Me 5
58 Alvaro Soler & Topic - Solo Para Ti 4.7
69 Nathan Dawe x Ella Henderson - 21 Reasons 4.375
70 Rema - Calm Down 4.3
73 Willem & Jan - Tussen Jou en Mij 4.25
90 MEAU & Racoon - Dans M'n Ogen Dicht 2.9

Omdat de Nederlandse radio heeft besloten, ondanks zeer goede streams, het prachtige nummer van Joji niet te draaien, flopt deze en krijgen we deze week maar 1 binnenkomer in de Top 40.

De Braziliaanse DJ Alok scoorde in 2017 een kleine hit met Hear Me Now, met welbekend fluitdeuntje. Dit was een samenwerking met mede DJ Bruno Martini en zanger Zeeba. Het trio deed dit nog over met de single Never Let Me Go maar bleven daarmee in de Tipparade hangen. Het bekende recept om dan jaren later alsnog weer een hit te scoren? Een bekende 90's house sample pakken natuurlijk! En ditmaal niet één, maar twee! De bekende piano riedel van Crystal Waters 'Gypsy Woman' keert terug maar mag nu de leidraad vormen op een prominente sample van The Bomb van The Bucketheads, a.k.a. Kenny Dope, die dankzij een nieuwe productiebijdrage 27 jaar later zijn tweede hit scoort. Het idee voor deze 'mash-up' kwam van producer Never Dull die eerder dit jaar al een eigen variant van de mash-up maakte met Gypsy Woman veel prominenter aanwezig. Als grondlegger van deze mash-up kreeg hij de credited feature en voor deze nieuwe hit mocht Ella Eyre de vocale update geven. En Ella kennen we natuurlijk nog van haar megahit met Rudimental uit 2013, Waiting All Night, en haar zomerknaller Came Here for Love uit 2017, samen met Sigala.

#31. Alok x Ella Eyre x Kenny Dope, feat. Never Dull - Deep Down

Willem & Jan - Tussen Jou en Mij 8,3
Lekker nummer, evenals Willem's vorige Het Leven Is Te Kort.

LF System - Afraid to Feel 7,3
Ben in een positieve vibe, zo aan het begin van de vakantie.

Alok x Ella Eyre x Kenny Dope, feat. Never Dull - Deep Down: 4 (tsja, een sample moet natuurlijk kunnen, maar als het twee overbekende samples zijn en je nauwelijks nog kan horen wat eraan is toegevoegd, dan kan ik geen hoog cijfer uitdelen)

denk dat ik zo kapot gemaakt was door Racoon dat ik Alvaro vergeten ben

Alvaro Soler & Topic - Solo Para 5,2
Niks aan de hand zomernummer en niet zo irritant als Sofiya

Calvin Harris feat. Halsey, Justin Timberlake & Pharrell Williams - Stay with Me 7,5
Eindelijk een nummer dat de tijd neemt en nog eens over de 4 minuten komt, ondanks de rits bekende namen die daarvoor nodig is. Leuk hoe er een disco vibe komt de laatste minuut. Vind vooral de bijdrage van Timberlake leuk.

Willem & Jan - Tussen Jou En Mij 4,5
Jan had wel weg mogen blijven, dan had dit een voldoende gehad.

Nathan Dawe feat. Ella Henderson - 21 Reasons 4
en weer de verplichte hapslikweg danceplaat waarvan je twijfelt of die echt allemaal de top 40 halen.
Ook weer een bekende sample, makkelijk scoren.

Alok x Ella Eyre x Kenny Dope, feat. Never Dull - Deep Down 6,2
Ondanks de bekende samples zitten ze wel redelijk gelaagd over elkaar dat er nog een nieuw soort 70's sfeer doorheen tettert. Beter gedaan dan Nathan Dawe en Riton X Nightcrawlers vorig jaar

Alok x Ella Eyre x Kenny Dope feat. Never Dull - Deep Down 3.0
(Wat krijg je als je 2 crapnummers samenvoegt? Dat weten we dan ook weer, niets waar men blij van wordt)

Rema - Calm Down: 3,5
Rosa Linn - Snap: 4,0
MEAU & Racoon - Dans M'n Ogen Dicht: 2,0
Alvaro Soler & Topic - Solo Para Ti: 5 5
Calvin Harris feat. Halsey, Justin Timberlake & Pharrell Williams - Stay with Me: 5,5
Nathan Dawe x Ella Henderson - 21 Reasons: 6,3

Alok x Ella Eyre x Kenny Dope feat. Never Dull - Deep Down: 4,5 (overdaad, aan samples, schaadt)

Verhoging:
Willem & Jan - Tussen Jou en Mij 8,3 -> 8,9 (Waylon is zeker een van de beste zangers in NL op dit moment)

en weer een aanpassing

Calvin Harris feat. Dua Lipa & Young Thug - Potion van 6,8 naar 8
Heerlijk zomers, deze Harris bevalt me beter dan dat EDM 10.000 man in een hal werk van 2010 tot 2014

Alok x Ella Eyre x Kenny Dope, feat. Never Dull - Deep Down: 5.5

Alok en consorten scoren mager met een 4.64.

De score van LF System stijgt iets maar is nog niet voldoende om Harry Styles weg te jagen van de #2 positie.

3 LF System - Afraid to Feel 6.885714286
4 Son Mieux - Multicolor 6.79
5 The Weeknd - Sacrifice 6.782352941
6 Di-Rect - Through the Looking Glass 6.554166667
7 S10 - De Diepte 6.553571429
8 Purple Disco Machine, Sophie and the Giants - In the Dark 6.406666667
9 Måneskin - Supermodel 6.390909091
10 Lizzo - About Damn Time 6.381818182

Het Italiaanse trio MEDUZA brak in 2019 door met een monsterhit in de vorm van Piece of Your Heart en zorgde daarna voor de eerste hit van Becky Hill in Nederland met de opvolger Lose Control. Sindsdien volgden er nog hits met Dermot Kennedy en Hozier. Voor de nieuwste hit schakelen ze de hulp in van producer James Carter die sinds 2017 aardig naam voor zichzelf aan het maken is. Het leverde hem al een samenwerking met Ava Max op maar die eerste hit heeft hij te danken aan MEDUZA. Voor de vocalen van Bad Memories wordt ditmaal de hulp ingeschakeld van zangeres Elley Duhé die in 2018 al een Top 10 hit scoorde in de Top 40 toen ze de vocalen mocht verzorgen op Happy Now van Zedd. Eerder dit jaar zat ze nog zelf dichtbij een eigen hit toen haar single Middle of the Night viral ging op TikTok maar het bleek niet voldoende voor een Top 40-notering. Tot slot mag ook het duo FAST BOY een stukje meezingen op de nieuwe single Bad Memories. De Duitse broers stonden voorheen al bekend als Coconut Combo en Oh Brother. Onder die eerste naam namen ze deel aan The Voice of Germany, waar ze niet verder kwamen dan The Battles, en onder die tweede naam brachten ze een tijdje Duitstalige muziek uit. Voor hun Internationale stap zijn ze officieel FAST BOY en die eerste hit is geboren!

#33. MEDUZA x James Carter, feat. Elley Duhé & FAST BOY - Bad Memories

En van de ene rits namen gaan we door naar de andere rits aan namen. Voor The Drop laat de Belgische DJ Dimitri Vegas zijn maatje, en broer, Like Mike ditmaal achterwege en schakelt de hulp in van producer Azteck, oftewel Kiley McPhail. Kiley begon al rond de eeuwwisseling als zanger als onderdeel van de band The Termites dat na het tekenen van een platencontract werd omgedoopt naar Busted. Maar nog voor ze die grote hit in de vorm van Year 3000 scoorden was McPhail al vertrokken uit de band. Inmiddels is hij al jaren actief als producer in de vorm van Azteck en helpt Dimitri Vegas hem aan die eerste hit. Of ligt dit aan David Guetta? De man die niet van ophouden weet draagt namelijk ook een stukje bij aan The Drop. De vocalen van The Drop worden verzorgd door niemand minder dan Nicole Scherzinger, ex-leadzangeres van The Pussycat Dolls. Diezelfde Pussycat Dolls lanceerden vol trots hun comeback aan begin 2020. En COVID gooide roet in de hele comeback plannen en inmiddels heeft de groep het weer voor gezien gehouden en is Nicole weer solo de studio ingedoken. Door mee te helpen aan The Drop heeft ze haar eerste hit sinds 11 jaar, toen ze een hit scoorde met Don't Hold Your Breath, te pakken!

#39. Dimitri Vegas x David Guetta x Azteck, feat. Nicole Scherzinger - The Drop

Benson Boone - In the Stars 4
Lizzo - About Damn Time 6,5
Måneskin - Supermodel 4
Zoë Tauran feat. Bilal Wahib - Solo 5
Lady Gaga - Hold My Hand 5
Kalush Orchestra - Stefania 7

Sam Ryder - SPACE MAN
Di-Rect - Through the Looking Glass 7
Swedish House Mafia feat. Connie Constance - Heaven Takes You Home 7
Harry Styles - Late Night Talking 6,7
Calvin Harris feat. Dua Lipa & Young Thug - Potion 7

Waarschijnlijk straks meer.

Poek schreef:
Benson Boone - In the Stars 4
Lizzo - About Damn Time 6,5
Måneskin - Supermodel 4
Zoë Tauran feat. Bilal Wahib - Solo 5
Lady Gaga - Hold My Hand 5
Kalush Orchestra - Stefania 7

Sam Ryder - SPACE MAN
Di-Rect - Through the Looking Glass 7
Swedish House Mafia feat. Connie Constance - Heaven Takes You Home 7
Harry Styles - Late Night Talking 6,7
Calvin Harris feat. Dua Lipa & Young Thug - Potion 7

Waarschijnlijk straks meer.

Space Man mist nog een beoordeling

Sam Ryder - SPACE MAN 6,5

Antoon - Olivia 4,5
Kate Bush - Running Up That Hill [RE-ENTRY] 7
La Fuente - I Want You 6
OneRepublic - I Ain't Worried 6,5

OBZ - Ik Ben Kachel 7 (wat een boel azijnzeikers hier!)
Lost Frequencies & James Arthur - Questions 4
Alesso feat. Zara Larsson - Words 5,5

Marshmello & Khalid - Numb 6,5
Son Mieux - Multicolor 7,5
Rolf Sanchez - Darte Un Beso 5

Imagine Dragons - Sharks 5
Beyoncé - Break My Soul 5,5
Gabry Ponte & LUM!X, feat. Daddy DJ - We Could Be Together 6

Maan & De Jeugd van Tegenwoordig - Naar de Maan 6
FMG - Boot 6
Black Eyed Peas, David Guetta, Shakira - Don't You Worry 4
Tiësto & Charli XCX - Hot in It 6,3

(t/m 14 juli)

MEDUZA x James Carter, feat. Elley Duhé & FAST BOY - Bad Memories 6 (weliswaar een refrein dat eindeloos herhaald wordt, maar het klinkt toch best aardig)

Dimitri Vegas x David Guetta x Azteck, feat. Nicole Scherzinger - The Drop: 4,5 (toch knap dat je in ruim 2 minuten al zo veel in herhaling kan vallen)

Meduza x James Carter ft. Elley Duhé & Fast Boy - Bad Memories 5.0
(ik vind het geen diepe onvoldoende, waarom niet is eigenlijk de vraag, de tekst is redelijk eentonig, maar hij heeft toch wel een catchy vibe, het irriteert (nog) niet)

Dimitri Vegas x David Guetta & Nicole Scherzinger x Acteck - The Drop 3.0
(Deze heeft wel een hoge irritatie-factor, komt ook nergens echt los, nee, da’s niks)

Gast
geplaatst: vandaag om 11:44 uur

geplaatst: vandaag om 11:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.