menu

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
avatar van pureshores
Marshmello & Khalid - Numb
4


Son Mieux - Multicolor
6,7 (ik hoor dit wel al veel te vaak)


Rolf Sanchez - Darte Un Beso
2 (weer die zelfde reggaeton beat die Iglesias en Shakira ook 30.000x gebruiken) erg vervelend nummer

avatar van Arrie
#33. The Kid LAROI - Thousand Miles

Dit is dan de leadsingle van zijn debuutplaat, en dat snap ik niet. De sound is prima, maar het liedje blijft totaal niet hangen, het is echt zoeken naar een pakkend refrein. En plots is het ook weer voorbij. Klinkt heel erg Post Malone-achtig, en dat klopt want dezelfde producers/schrijvers zitten erachter. Maar meer dan een fijne sound hoor ik hier niet in.
Cijfer: 4

#39. Armin van Buuren & Billen Ted, feat. JC Stewart - Come Around Again

Armin is haast net zo’n hitfabriek als Guetta dus kan je mijn commentaar op de laatste Guetta hier ook zo plaatsen. Die van Guetta vind ik echter een stuk leuker, dit is degelijk maar pakt me niet.
Cijfer: 4

#31. George Ezra - Green Green Grass

Nog meer degelijkheid van George Ezra. Altijd gezellig.
Cijfer: 6

#34. FLEMMING - Automatisch

Catchy deuntje. Raps hadden niet gehoeven.
Cijfer: 6

#39. Ava Max - Maybe You're the Problem

Heeft een lekkere drive, maar net als de meeste hits van Ava mist dit voor mij toch net iets speciaals.
Cijfer: 6

#40. Sigourney K feat. Ronnie Flex - 100 SMSjes

Te makkelijk. Summer Jam 2003 is wel heerlijk jeugdsentiment, maar dit doet me denken aan Cristian D’s Amsterdam waarop Fouradi’s 1 Ding wordt gebruikt: het voegt net wat te weinig toe, te weinig een eigen draai.
Cijfer: 5

#36. Benson Boone - In the Stars

In de muziek van Benson hoor ik erg weinig. Ghost Town en In the Stars zijn beide liedjes die niet blijven hangen en enorm vergeetbaar zijn. Klinkt ook enorm inwisselbaar, we hebben al zoveel van dit soort zangers gehad. Dean Lewis, James Arthur, etc.
Cijfer: 3

#40. Lizzo - About Damn Time

Lekker discoplaatje van Lizzo, waarmee ze echter niet zo meer mee weet te verrassen. Het voelt voor mij als een herhalingsoefening. Jammer, want Lizzo heeft meer te bieden.
Cijfer: 6

#26. Måneskin - Supermodel

Daadwerkelijke rock in de Top 40 is zeldzaam geworden, maar Maneskin krijgt het toch maar mooi voor elkaar om weer een hit te scoren. Ook dit vind ik een gevalletje ‘degelijk maar niet meer dan dat’. De zanger heeft charisma maar van het liedje sla ik niet steil achterover.
Cijfer: 5,5

#33. Zoë Tauran feat. Bilal Wahib - Solo

Prettig R&B-plaatje!
Cijfer: 7

#35. Lady Gaga - Hold My Hand

Te over de top, te veel bombast, en daaronder schuilt geen interessant liedje helaas.
Cijfer: 2

#38. Kalush Orchestra - Stefania

Los van alle politiek etc: erg leuk liedje! Het refrein doet folkloristisch aan en vind ik erg sterk. De raps in de coupletten bevallen me ook prima, en het geheel is ook leuk geproduceerd. Oekraïne is een favoriet ESC-land van me en hiermee laten ze weer zien waarom. Ook Ruslana en Jamala behoren tot mijn favoriete winnaars.
Cijfer: 8

#29. Sam Ryder - SPACE MAN

Hier vind ik dan weer helemaal niks aan. Na vaker horen begin ik wel te begrijpen wat mensen hierin aanspreekt, maar voor mij is het heel erg ‘meh’. Vergelijkbaar met Michael Schulte een paar jaar terug. Beiden ook supermarktplaatjes (ja, ik heb Space Man ook al in de supermarkt gehoord).
Cijfer: 5

#34. Di-Rect - Through the Looking Glass

Dit is toch gewoon een kopie van The War on Drugs?
Cijfer: 3

#39. Swedish House Mafia feat. Connie Constance - Heaven Takes You Home

Fijne vocalen. Prettig houseplaatje, niet meer niet minder.
Cijfer: 6,5

#20. Harry Styles - Late Night Talking

Harry Styles’ debuutplaat vond ik matig, puur het kopiëren van seventies-classic rock, zonder iets eigens eraan toe te voegen. Inmiddels heeft ie wel z’n eigen geluid gevonden dat nu meer 80s is. Nu staat ie garant voor kwaliteit, al is dit geen As It Was.
Cijfer: 7

#38. Calvin Harris feat. Dua Lipa & Young Thug - Potion

Leuke combinatie van artiesten, maar uiteindelijk toch ook weer te veel een herhalingsoefening. Had meer ingezeten.
Cijfer: 6

#25. Antoon - Olivia

Prima artiest, maar kiest te veel voor de makkelijke hitweg. Voordat hij hits scoorde, maakte hij veel leukere dingen. Dit is wel weer een stapje vooruit na het matige Hallo.
Cijfer: 6

#28. Kate Bush - Running Up That Hill [RE-ENTRY]

Voor mij ook een herontdekking gebleken. Het nummer ken ik uiteraard al erg lang, maar heeft me nu plots veel meer gegrepen. Prachtig.
Cijfer: 9

#37. La Fuente - I Want You

Geen idee waarom deze gedateerde dance ineens zo aanslaat.
Cijfer: 5

#40. OneRepublic - I Ain't Worried

Weer een radiovriendelijk deuntje van OneRepublic, catchy en vrolijk. De band heeft wel dingen gedaan waar ik niks mee kan, maar hier kan ik geen hekel aan hebben.
Cijfer: 5,5

#36. OBZ - Ik Ben Kachel

Werkelijk geen enkel idee hoe dit een hit kan worden. Ik heb zelden Top 40-hits gehoord met zulke slechte zang.
Cijfer: 1

#37. Lost Frequencies & James Arthur - Questions

Inmiddels wordt het wel lastig om nog iets zinnigs te zeggen over alle dance-pop, en eigenlijk is het al jaren zo dat er continu dergelijke plaatjes binnenkomen. Radiovriendelijk, veilige, degelijk geproduceerde dancepop-plaatjes die behang vormen op radiostations als 538. Die airplay helpt dan weer mee aan de Top 40-noteringen. De vorige Lost Frequencies sprong er dan weer uit, en was wel echt een sterk liedje, maar deze is weer inwisselbaar.
Cijfer: 5

#39. Alesso feat. Zara Larsson - Words

Deze is dan wel een stuk lekkerder, al vind ik wel dat Alesso een totaal gezichtsloze producer is. Cijfer: 6,5

#33. Marshmello & Khalid - Numb

Te simpel, kunnen allebei wel beter.
Cijfer: 3,5

#36. Son Mieux - Multicolor

Verrassende binnenkomer. Scoort naar mijn idee al jaren hitjes bij 3FM maar nooit blijft er iets bij me hangen. Inmiddels is Radio 2 ook enthousiast, begrijp ik. Het is wel aardig ja, ligt lekker in het gehoor, een positieve, opzwepende sound.
Cijfer: 6,5

#39. Rolf Sanchez - Darte Un Beso

Voor mij een genre / sound dat sowieso lekker in het gehoor klinkt, dit is daar echter geen hoogvlieger in. Rolf heeft het voor mij nooit zo gedaan, al is mijn moeder wel fan. Ik heb meer met de artiesten uit Puerto Rico en Zuid-Amerika. Vervelend is het verder niet.
Cijfer: 5,5

avatar van Joren999
Arrie schreef:

#28. Kate Bush - Running Up That Hill [RE-ENTRY]

Voor mij ook een herontdekking gebleken. Het nummer ken ik uiteraard al erg lang, maar heeft me nu plots veel meer gegrepen. Prachtig.
Cijfer: 9
Herkenbaar, ik had dit eigenlijk ook. Vond het al een prima nummer, maar i.c.m. met de serie (ja ik heb hem gekeken) valt het helemaal op zijn plek.

Daarover gesproken, is Master of Puppets al gespot?

avatar van catdog
Marshmello & Khalid - Numb: 6.0
Son Mieux - Multicolor: 6.0
Rolf Sanchez - Darte Un Beso: 5.0

avatar van catdog
76 entries, een half jaar op weg. Tijd voor een tussenstand! (Met een nieuwe binnenkomer in de Top 10!)

1 Kate Bush - Running Up That Hill 8.394444444
1 Stromae - L'enfer 7.073529412
2 Harry Styles - As It Was 6.942857143
3 The Weeknd - Sacrifice 6.782352941
4 S10 - De Diepte 6.553571429
5 Di-Rect - Through the Looking Glass 6.535
6 Son Mieux - Multicolor 6.528571429
7 Lizzo - About Damn Time 6.47
8 Måneskin - Supermodel 6.43
9 Purple Disco Machine, Sophie and the Giants - In the Dark 6.406666667
10 5 Seconds of Summer - Complete Mess 6.328571429

11 Harry Styles - Late Night Talking 6.31
12 George Ezra - Anyone for You 6.193333333
13 Bastille - Shut Off the Lights 6.183333333
14 Tate McRae - She's All I Wanna Be 6.092857143
15 Kalush Orchestra - Stefania 5.985
16 Ava Max - Maybe You're the Problem 5.95
17 Adele - Oh My God 5.884375
18 Kygo feat. DNCE - Dancing Feet 5.857142857
19 Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed 5.75625
20 Charlie Puth - Light Switch 5.628571429

21 Shawn Mendes - When You're Gone 5.6
22 Sorana & David Guetta - redruM 5.6
23 James Hype & Miggy Dela Rosa - Ferrari 5.584615385
24 Machine Gun Kelly feat. WILLOW - emo girl 5.578571429
25 Camila Cabello feat. Ed Sheeran - Bam Bam 5.535714286
26 RONDÉ - Love Myself 5.5
27 Krezip & Danny Vera - Make It a Memory 5.484615385
28 Lady Gaga - Hold My Hand 5.4
29 Sam Ryder - Space Man 5.4
30 Ewan McVicar - Tell Me Something Good 5.340625

31 Calvin Harris feat. Dua Lipa & Young Thug - Potion 5.34
32 Donnie & Mart Hoogkamer - Bieber van de Kroeg 5.285714286
33 Imagine Dragons - Bones 5.214285714
34 OneRepublic - I Ain't Worried 5.21
35 Bankzitters - Je Blik Richting Mij 5.05
36 Alesso & Katy Perry - When I'm Gone 5.041176471
37 David Guetta feat. Becky Hill & Ella Henderson - Crazy What Love Can Do 5.035714286
38 Willy William - Trompeta 5.028571429
39 Thomas Acda, Rolf Sanchez & Kraantje Pappie - Missen Zou 5.025
40 Becky Hill & Galantis - Run 4.992857143

41 George Ezra - Green Green Grass 4.983333333
42 Swedish House Mafia feat. Connie Constance - Heaven Takes You Home 4.98
43 Tom Grennan - Remind Me 4.964285714
44 Joel Corry x David Guetta x Bryson Tiller - What Would You Do? 4.957142857
45 La Fuente - I Want You 4.95
46 SERA - Take a Chance 4.913333333
47 The Kid LAROI - Thousand Miles 4.866666667
48 Armin van Buuren x Billen Ted, feat. JC Stewart - Come Around Again 4.8375
49 Suzan & Freek - Honderd Keer 4.814285714
50 Antoon - Hallo 4.771428571

51 Sam Feldt & Rita Ora - Follow Me 4.7625
52 Fireboy DML & Ed Sheeran - Peru 4.68125
53 The Chainsmokers - High 4.596666667
54 Marshmello & Khalid - Numb 4.571428571
55 Martin Garrix, Matisse & Sadko, John Martin - Won't Let You Go 4.565625
56 Imanbek & Byor - Belly Dancer 4.507142857
57 Ed Sheeran feat. Taylor Swift - The Joker and the Queen 4.5
58 Alesso feat. Zara Larsson - Words 4.481818182
59 Jax Jones feat. MNEK - Where Did You Go? 4.476923077
60 Sigala - Melody 4.438461538

61 Zoë Tauran feat. Bilal Wahib - Solo 4.32
62 Antoon - Hotelschool 4.208333333
63 FLEMMING - Automatisch 4.15
64 Cristian D feat. $hirak, Brysa & Ashafar - Amsterdam 4.146666667
65 Galantis x Lucas & Steve x ILIRA - Alien 4.123529412
66 Gabry Ponte, R3HAB, Timmy Trumpet - Call Me 4.033333333
67 Jaap Reesema - Mijn Kleine Presidentje 3.964285714
68 FLEMMING - Zij Wil Mij 3.958823529
69 Benson Boone - In the Stars 3.95
70 Sigourney K & Ronnie Flex - 100 SMSjes 3.916666667

71 Antoon - Olivia 3.88
72 Rolf Sanchez - Darte Un Beso 3.857142857
73 Lost Frequencies & James Arthur - Questions 3.8
74 OBZ - Ik Ben Kachel 3.388888889
75 Kris Kross Amsterdam, Donnie & Tino Martin - Vanavond (Uit M'n Bol) 3.083333333

Door naar week 27!

We openen met Imagine Dragons die onlangs hun 6e studioalbum uitbrachten: de opvolger van Mercury - Act I, Mercury - Act 2 waarvan we in Bones de eerste single zagen. Net als op die single zitten op de nieuwe single, Sharks, de producers Mattman & Robin achter de knoppen. Het Zweedse productie duo is al jaren één van de grootste hitleveranciers en voor hun bijdrage aan Taylor Swift's '1989' mochten ze al een Grammy in de wacht slepen. Enkele andere bekende hits van ze zijn Lose You to Love Me van Selena Gomez en Cake By the Ocean van DNCE. Voor Imagine Dragons hebben ze er inmiddels 13 geproduceerd, waar ook eerdere hits Believer en Enemy onder vallen. Sharks mag zich de klapper van de week noemen! Liefhebbers van de band kunnen het nieuwste album nu ook als dubbel-album verkrijgen met beide acts van Mercury samen gebundeld.

#34. Imagine Dragons - Sharks




Het zal je bijna ontgaan zijn maar ondanks de populariteit van Beyoncé heeft ze de afgelopen 10 jaar maar 3 solo hits gescoord, waarvan zelfs niets van haar best ontvangen album tot nu toe, Lemonade, de lijst haalde. Dat is gelukkig met de aankondiging van haar nieuwste studioalbum: Act I: Renaissance, wel anders. Zijn Imagine Dragons nou trendsetters met hun Act? Met de leadsingle Break My Soul is het gelijk raak. Net als Drake grijpt Bey ditmaal terug op de 90's house sounds met een kleine hint richting Show Me Love van Robin S. Waar Drake echter in zee ging met moderne house producers doet Beyoncé het met enkele van haar gebruikelijke producers: The-Dream en Christopher "Tricky" Stewart, die eerder al Single Ladies voor haar produceerden. Ook gebruikt de song een sample van Big Freedia's Explode uit 2014. Veel weten we nog niet over Renaissance, buiten de album cover en het feit dat het op 29 juli zal uitkomen. Er gaan wel geruchten over productie samenwerkingen met Raphael Saadiq en OneRepublic's Ryan Tedder. We gaan het meemaken!

#35. Beyoncé - Break My Soul




Wie had gedacht dat één van de mannen achter Blue (Da Ba Dee) ruim 22 jaar later nog een blijvende naam in de Top 40 zou zijn. Maar toch is het zo: Gabry Ponte is binnen een jaar tijd alweer toe aan zijn derde Top 40-hit. Ditmaal doet hij het opnieuw met de man met wie hij zijn eerste hit Thunder scoorde: LUM!X, die net terugkomt van een dramatische verschijning op het Eurovisie Songfestival voor Oostenrijk waar hij 15e (van de 17) werd in de eerste halve finale. De nieuwe single We Could Be Together grijpt terug op een dance-hit van 21 jaar geleden, bijna even oud als die hit van Eiffel 65. Daddy DJ van Daddy DJ, die overigens ook meegenomen wordt als feature, wordt ditmaal voor de tweede keer nieuw leven ingeblazen, nadat Basshunter, van Boten Anna, dit natuurlijk ook al deed in 2006 met Vi Sitter I Ventrilo Och Spelar Dota. Die kwam tot de 18e positie. Kunnen Gabry Ponte en LUM!X dit ditmaal overtreffen?

#40. Gabry Ponte & LUM!X, feat. Daddy DJ - We Could Be Together



avatar van SBube
Imagine Dragons - Sharks 5.0
(We moeten het hier vaak over Imagine Dragons hebben, hoe minder de band wordt, hoe groter de hitmachine, deze vind ik nog één van de minst slechte van het recente werk, maar het ene oor in, het andere uit)

Beyoncé - Break My Soul 3.0
(Nou ben ik nooit een heel groot bewonderaar van de muziek van Beyoncé geweest, maar dit is wel heel matig)

Gabry Ponte, Lum!x feat. Daddy DJ - We Could Be Together 3.0
(Niemendalletje)

avatar van ranboy
Imagine Dragons - Sharks: 5 (hitmachine of niet, dit liedje heeft geen sterke melodie/refrein en moet het hebben van de productie)

Beyoncé - Break My Soul: 5,5 (het swingt, het gaat ergens over en Beyoncé kan nog steeds goed zingen. Het is alleen niet erg aan mij besteed.)

Gabry Ponte, Lum!x feat. Daddy DJ - We Could Be Together: 3 (dit is wel heel weinig)

avatar van pureshores
Imagine Dragons-Sharks 4
Formulematig identiteitsloze groep

Beyonce-Break my soul 6
De house toer maar wel erg safe

Gabry Ponte, Lum!x feat. Daddy DJ - We Could Be Together 4
Wegwerpnummer van de week, maar minder erg dan van te voren verwacht.

avatar van catdog
Joren999 schreef:



Daarover gesproken, is Master of Puppets al gespot?


Vandaag van #156 naar #112 gestegen in Spotify. Opleving is er maar dat gaat geen Kate Bushje worden

avatar van Dwejkk_
#29. Sam Ryder - SPACE MAN 6.0
#34. Di-Rect - Through the Looking Glass 6.5
#39. Swedish House Mafia feat. Connie Constance - Heaven Takes You Home 6.5

#20. Harry Styles - Late Night Talking 6.0
#38. Calvin Harris feat. Dua Lipa & Young Thug - Potion 7.0

#25. Antoon - Olivia 3.0
#28. Kate Bush - Running Up That Hill [RE-ENTRY] 9.5
#37. La Fuente - I Want You 6.0
#40. OneRepublic - I Ain't Worried 5.5

#36. OBZ - Ik Ben Kachel 5.0
#37. Lost Frequencies & James Arthur - Questions 4.5
#39. Alesso feat. Zara Larsson - Words 4.0

#33. Marshmello & Khalid - Numb 6.0
#36. Son Mieux - Multicolor 8.5
#39. Rolf Sanchez - Darte Un Beso 4.5

#34. Imagine Dragons - Sharks 5.0
#35. Beyoncé - Break My Soul 7.5
#40. Gabry Ponte & LUM!X, feat. Daddy DJ - We Could Be Together 4.0

avatar van motel matches
Marshmello & Khalid - Numb 5
Son Mieux - Multicolor 7,7
Rolf Sanchez - Darte Un Beso 5
Imagine Dragons - Sharks 6
Beyoncé - Break My Soul 6,4
Gabry Ponte & LUM!X, feat. Daddy DJ - We Could Be Together 2

avatar van Joren999
catdog schreef:
(quote)


Vandaag van #156 naar #112 gestegen in Spotify. Opleving is er maar dat gaat geen Kate Bushje worden
Onderhand op #12 gekeken naar de hele wereld. Nederland blijft echter achter met #97.

avatar van catdog
Joren999 schreef:
(quote)
Onderhand op #12 gekeken naar de hele wereld. Nederland blijft echter achter met #97.


Zelfde geval als met Something in the Way van Nirvana eerder dit jaar door The Batman. Daar bleef NL ook erg in achter.

avatar van Joren999
Nederland heeft gewoon geen smaak

Zonder geinen, ik heb het idee dat de Nederlandse radio wel heel erg conservatief/voorzichtig is met wat ze omarmen.

avatar van catdog
Oh absoluut. Die hebben die laatste van Lizzo niet eens toegevoegd joh. 538 durft Maneskin of Lady Gaga (powerballad he) niet aan. Qmusic durft Charli XCX of Beyoncé niet aan. Het lijkt alleen maar erger te worden. De strijd om de luistercijfers is natuurlijk groter dan ooit dus dan wordt er volledig op safe gespeeld.

Mooiste voorbeeld: elke single van Dua Lipa wordt omarmd want Dua Lipa is hot. Maar brengt ze een single uit met Megan Thee Stallion. Oei, dan beginnen we er niet aan want rap.

avatar van Joren999
Inderdaad. Elk zielloos (mijn mening) danceplaatje wordt dan wel omarmd en vervolgens een halfjaar kapot gedraaid.

Dat rap en buitenlandse hiphop geweerd worden op de Nederlandse radio is al jaren zo. Dat zelfs Maneskin en Lady Gaga te ver gaan verbaast me wel. Willen we alleen nog maar Nederlandstalig + slappe dance?

avatar van pureshores
catdog schreef:
Oh absoluut. Die hebben die laatste van Lizzo niet eens toegevoegd joh. 538 durft Maneskin of Lady Gaga (powerballad he) niet aan. Qmusic durft Charli XCX of Beyoncé niet aan. Het lijkt alleen maar erger te worden. De strijd om de luistercijfers is natuurlijk groter dan ooit dus dan wordt er volledig op safe gespeeld.

Mooiste voorbeeld: elke single van Dua Lipa wordt omarmd want Dua Lipa is hot. Maar brengt ze een single uit met Megan Thee Stallion. Oei, dan beginnen we er niet aan want rap.


Ik hoorde Lizzo zelfs op Omroep Gelderland en die draaien heel behoudend.

Er komt een moment dat Dua keihard wordt gedumpt door 538/Q.
Toen ik nog gedwongen moest luisteren naar 538 in de begin 00's tot 2004 was het Robbie Wiiliams voor en achter en elke single werd Alarmsschijf of kapot gedraaid en kwam 8x per dag voorbij, ik betwijfel of die na 2010 nog ooit de playlist daar heeft gehaald. Net als dat Beyonce en Lady Gaga non existent zijn opeens bij die zenders.

avatar van pureshores
Joren999 schreef:

Dat rap en buitenlandse hiphop geweerd worden op de Nederlandse radio is al jaren zo. Dat zelfs Maneskin en Lady Gaga te ver gaan verbaast me wel. Willen we alleen nog maar Nederlandstalig + slappe dance?



Nederlandstalig, slappe dance en Prostitutiepop (= The Script, Maroon5, One Republic die maken wat op dit moment "hip" is en geen eigen geluid hebben)

avatar van Joren999
Oh ja, die was ik ook vergeten. Maar de namen die je noemt zijn ook al 10-20 jaar bezig.
Verder natuurlijk ook de James van de week, de totaal anonieme siso met een hoedje en aardappel. Nee, ik ben niet onder de indruk van het radiolandschap.


avatar van catdog
Imagine Dragons - Sharks: 5.5
Beyoncé - Break My Soul: 7.5
Gabry Ponte & LUM!X, feat. Daddy DJ - We Could Be Together: 5.0

avatar van catdog
Beyoncé pakt een kleine voldoende met een 5.99. Imagine Dragons een 5.0 en Gabry Ponte momenteel, op Kris Kross Amsterdam na, de onderste regionen met een 3.5. Son Mieux stijgt flink in de Top 10.

1 Stromae - L'enfer 7.073529412
2 Harry Styles - As It Was 6.942857143
3 Son Mieux - Multicolor 6.877777778
4 The Weeknd - Sacrifice 6.782352941
5 S10 - De Diepte 6.553571429
6 Di-Rect - Through the Looking Glass 6.531818182
7 Lizzo - About Damn Time 6.47
8 Måneskin - Supermodel 6.43
9 Purple Disco Machine, Sophie and the Giants - In the Dark 6.406666667
10 5 Seconds of Summer - Complete Mess 6.328571429

6 Top 40 hits scoorden ze maar liefst in de periode van 2005-2013. Al meer dan 9 jaar is het stil in de Top 40 rondom de Jeugd van Tegenwoordig maar deze week hebben ze hun nieuwste eindelijk te pakken. En dit allemaal door de hulp van Maan die daar apentrots op is! 'Mijn hele generatie is met hen opgegroeid. Ik vind ze keihard, vooral omdat ze zo erg hun eigen pad volgen. Ze zijn de grootste legendes!' Al sinds de eerste studiosessie met producer Bas Bron was het raak! 'Freestylend in de studio kwam het staccato refrein 'Naar. De. Maan. En. Nooit. Meer. Terug.' tot stand en de rest van de track vormde zich daar als vanzelf omheen.' En volgens Jeugd-lid Pepijn is het zelfs 'de meest organische samenwerking van het decennium'. Ze komen met 'Naar de Maan' overtuigend binnen op:

#19. Maan & De Jeugd van Tegenwoordig - Naar de Maan




Family Money Gang, oftewel FMG, tekenden in 2016 al een contract bij Rotterdam Airlines, het label dat achter de hitsuccessen zat van Sevn Alias. Een echte doorbraak bleef echter uit ondanks meerdere samenwerkingen met de grote namen uit de NL Hip-Hop scene. De groep, volledig bestaande uit de drie familieleden Revie, Menga en Sevirio, brachten zelfs al drie albums uit. Inmiddels zijn ze weg bij Rotterdam Airlines en moederbedrijf Sony Music en brengen ze weer onafhankelijk muziek uit. En prompt is die eerste hit geboren! Met Boot zijn ze niet weg te slaan uit de bovenste regionen van de Spotify lijsten en dit levert uiteindelijk een mooie Top 40 hit op!

#28. FMG - Boot




Met hun latin uitstapje in 2020 waren de Black Eyed Peas weer terug aan de top! Althans voornamelijk in de Spaanstalige landen. In Amerika en vooral de UK bleven de successen van de hits van weleer duidelijk uit. Mamacita, een flinke hit ook in Nederland, met maar liefst 317 miljoen weergaves op YouTube bereikte in Amerika maar de #62e positie en was helemaal niet te vinden in de Britse hitlijsten. Voor will.i.am en consorten was het duidelijk: tijd om David Guetta weer een belletje te geven. De man achter de grootste hit van de groep tot nu toe: I Gotta Feeling. Met een sound die flink doet denken aan de hits van The E.N.D. en The Beginning zijn ze weer terug in de Nederlandse hitlijsten. Met nog steeds een absentie van Fergie en het uitzwaaien van tijdelijk lid J. Rey Soul grijpen ze weer terug op de zangeres met wie ze in 2021 in Nederland ook nog een klein hitje scoorde: Shakira. En die kan ook wel weer een hit gebruiken. Echter heeft het, vooralsnog, nog niet voor het herleefde succes in de USA en UK gezorgd. Maar dat kan nog altijd komen.

#37. Black Eyed Peas, David Guetta, Shakira - Don't You Worry




Met haar laatste studioalbum 'Crash' bereikte Charli XCX haar grootste hitsucces tot nu toe! Op het meer poppy album, voor haar doen, staan o.a. de hits Good Ones en Beg for You, waarvan die laatste dichtbij een hit in NL zat maar ondanks support van 538 en SLAM! deed deze niets op streaming hier. Wel bereikte 'Crash' de 16e positie in de albumcharts, haar hoogste positie hier tot nu toe na eerder een #65e positie te hebben behaald met 'Sucker' uit haar 'Boom Clap' tijd. In de UK, waar de hitjes wel aardig lukken, bereikte ze zelfs de #1e positie. Charli is hotter dan ooit en wie ziet daar natuurlijk heil in? Onze eigen Tiësto, die niet vies is van een samenwerking met een zangeres die hot is op het moment getuige zijn laatste paar samenwerkingen met Mabel, Becky Hill en zijn #1 hit met Ava Max. En dankzij Tiësto mag Charli XCX inmiddels haar 7e Top 40 hit op haar naam schrijven!

#39. Tiësto & Charli XCX - Hot in It



Boetiek9999
Maan & De Jeugd van Tegenwoordig - Naar de Maan: 3
FMG - Boot: 0,5 (het ergste is dat ze nog steeds dezelfde rijmpjes gebruiken als in 2015.
Black Eyed Peas, David Guetta, Shakira - Don't You Worry: 3,5
Tiësto & Charli XCX - Hot in It: 5,5

avatar van SBube
Maan & De Jeugd Van Tegenwoordig - Naar de Maan 3.0
(wegwerpmuziek van de ergste soort, zal wel een enorme zomerhit worden)

FMG - Boot 1.0
(oh mijn god, dit doet gewoon pijn aan de oren, ik doe zo mijn best om minder een 1 te geven dit jaar, maar dit is toch al weer nummer 6 dit jaar)

Black Eyed Peas, Shakira, David Guetta - Don’t You Worry 5.0
(tja, ook geen muzikaal meesterwerk natuurlijk, maar na de vorige 2 klinkt deze bijna doenbaar, maar een voldoende kun je dit toch ook niet geven)

Tiësto & Charli XCX - Hot In It 4.0
(Ik was fan van ‘The Business’ en ‘The Motto’ en ook Charli XCX heeft wel wat aardige songs uitgebracht de laatste jaren, niet diegene die de Top 40 bereikten, helaas, deze samenwerking vind ik maar magertjes)

avatar van ranboy
Maan & De Jeugd van Tegenwoordig - Naar de Maan: 4 (het past niet goed bij elkaar; de bijdrage van Maan kan ik beter hebben dan die van DJVT...)
FMG - Boot: 2,5 (behoorlijk verschrikkelijk, en zonder de autotune waarschijnlijk nog erger)
Black Eyed Peas, David Guetta, Shakira - Don't You Worry: 3,5 (wat een ideeënarmoede)
Tiësto & Charli XCX - Hot in It: 3 (het enige positieve is dat het lekker kort duurde)

Dit was zonder twijfel gemiddeld de slechtste entryweek ooit...

avatar van Poeha
Marshmello & Khalid - Numb: 5,8
Son Mieux - Multicolor: 6,0
Rolf Sanchez - Darte Un Beso: 6,3

Imagine Dragons - Sharks: 6,4
Beyoncé - Break My Soul: 4,0 (die is flink afgegleden)
Gabry Ponte & LUM!X, feat. Daddy DJ - We Could Be Together: 6,3

Maan & De Jeugd van Tegenwoordig - Naar de Maan: 6,9 (Maan verzorgt absoluut het betere deel van het nummer)
FMG - Boot: 2,3
Black Eyed Peas, David Guetta, Shakira - Don't You Worry: 6,1
Tiësto & Charli XCX - Hot in It: 7,5

catdog
Opwaardering voor Di-Rect - Through the Looking Glass: 8,8 -> 9,6

avatar van LucM
The Kid LAROI - Thousand Miles: 4,5 (niet zo'n slecht liedje maar zijn zang boeit mij weinig)
Armin van Buuren & Billen Ted, feat. JC Stewart - Come Around Again: 3 (doorsnee dancepop zonder bezieling of originaliteit)
George Ezra - Green Green Grass: 5,5 (vriendelijke radiopop maar niet meer)
FLEMMING - Automatisch: 3 (tekst stelt niets voor)
Ava Max - Maybe You're the Problem: 5 (aardige radiopop maar niet bijzonder)
Sigourney K feat. Ronnie Flex - 100 SMSjes: 2 (vreselijke bewerking van Summerjam)
Benson Boone - In the Stars: 4 (mij te mierzoet en te standaard)
Lizzo - About Damn Time: 5,5 (lekker ritme maar geen goede stem)
Måneskin - Supermodel: 6 (niet zo goed als hun ESF-nummer maar aanvaardbaar)
Zoë Tauran feat. Bilal Wahib - Solo: 2,5 (zang en tekst vallen erg tegen)
Lady Gaga - Hold My Hand: 6,5 (wat bombastisch maar degelijk met goede stem)
Kalush Orchestra - Stefania: 8 (eindelijk iets origineels)
Sam Ryder - SPACE MAN: 7 (goede stem, aardig liedje)
Di-Rect - Through the Looking Glass: 6 (War-on-Drugs-kloon maar niet slecht voor hun doen)
Swedish House Mafia feat. Connie Constance - Heaven Takes You Home: 3 (maffioze rommel)
Harry Styles - Late Night Talking: 5 (de kazige synths doen het nummer geen goed)
Calvin Harris feat. Dua Lipa & Young Thug - Potion: 4,5 (zonder de rap was het een aardig liedje)
Antoon - Olivia: 2,5 (vreselijke geautotunede stem)
Kate Bush - Running Up That Hill: 9 (toen was het top-40-niveau duidelijk hoger)
La Fuente - I Want You: 1,5 (geen melodie, geen inhoud)
OneRepublic - I Ain't Worried: 5 (beter aanhoorbaar maar te doorsnee)

avatar van catdog
Maan & De Jeugd van Tegenwoordig - Naar de Maan: 5.0 -- bijdrage van de Jeugd is wel érg mager
FMG - Boot: 6.5 -- het zal wel aan mij liggen maar dit is gewoon een lekker zomerplaatje
Black Eyed Peas, David Guetta, Shakira - Don't You Worry: 5.5 -- leuk en kut tegelijk, komt eigenlijk door die hele magere productie
Tiësto & Charli XCX - Hot in It: 6.0 -- niet zo sterk als The Motto maar gewoon een leuke stamper

avatar van pureshores
Maan & De Jeugd van Tegenwoordig - Naar de Maan 4,2
In tegenstelling met wat Poeha vindt, is de Chic-light esque 80's begeleidingstrack de enige reden voor mijn cijfer, de bijdrage van Maan kan mij gestolen worden

FMG - Boot 3,5
En dat komt door de 2e rapper die komt opzetten met wat lichtelijk silly rijmpjes waardoor ik moest lachen

Black Eyed Peas, David Guetta, Shakira - Don't You Worry 3,5
Tja, recycle I gotta feeling en die Shakira weet van gekkigheid ook niet meer wat ze moet doen lijkt wel

Tiësto & Charli XCX - Hot in It 6,2
De enige degelijke dan maar, wel lopende band werk voor Tijs' sound sinds 2 jaar

avatar van catdog
Morgen volgt een dubbele update!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:35 uur

geplaatst: vandaag om 15:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.