MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Sam Smith: 6
Di-Rect: 6,25
Lil Nas X: 5,75
Ed Sheeran: 5,5
Dean Lewis: 5
Rondé: 4

Relatief goede cijfers, maar toch hoopte ik van sommige artiesten op net iets meer.

David Guetta & Bebe Rexha-I'm good 4,5
Ik snap wel waarom Martin Garrix sexverslaafd is als je Bebe ziet , video krijgt een 10

Sam Smith/Kim Petras-Unholy 6

Di-Rect-90's Kid 7,9
Ik word hier toch erg blij van en de vorige single was ook al zeer aangenaam. Zanger heeft een fijne stem.

Lil Nas X-Star walkin' 6,8
Produktioneel prima in elkaar

Ed Sheeran-Celestial 3
Saai en hetzelfde als meeste van zijn andere werk

Dean Lewis-How do I say goodbye 3
Erg vervelende stem

Rondé-Bright eyes 2
Ach, de nieuwe Krezip heeft weer een volgende kutplaat uit. Waar Di-rect wel om kan gaan met de 90's maar het eigen maakt, proberen deze 80's te klinken met mega gedateerde produktie en maken zich niks eigen.

Week 40

Sam Smith ft. Kim Petras - Unholy 6.0
(Ik vind het geen meesterwerk, maar het heeft ook wel weer wat aparts, de bijdrage van Kim Petras vind ik dan weer niet kwaliteitsbevorderend)

DI-RECT - 90s KID 7.5
(Gewoon weer eens een lekkere rocker in de Top 40, dat wordt normaliter hard gemist)

Lil Nas X - Star Walkin’ 3.0
(dertien in een dozijn-nummer, het ene oor in, het andere uit, ook niet superirritant, tenzij je het natuurlijk oneindig vaak gaat horen en die kans/dreiging bestaat natuurlijk, maar matig)

Week 41

Ed Sheeran, Pokémon - Celestial 7.0
(Eigenlijk een dance-plaat met Edjes stem, ik vind hem wel leuk)

Dean Lewis - How Do I Say Goodbye 5.0
(Het speelt op de sentimenten, natuurlijk, maar ik voel het niet, kan ook niet zeggen dat het slecht gezongen is, maar ik houd er een mwah-gevoel bij over)

Rondé - Bright Eyes 7.2
(ze blijven gewoon leuke singles maken)

En een Herwaardering:

David Guetta & Bebe Rexha - I’m Good (Blue) 3.5 => 6.5
(ik moet bekennen, ik ben om. Toen de official video uitkwam toch nog 2 keer beluisterd en opeens vond ik hem wel aardig, een feestnummer a la The Black Eyed Peas - ‘I gotta feeling’, dus een massale opwaardering)

Lewis Capaldi - Forget Me: 5.5
Jaap Reesema - Grijs: 4,5
Eliza Rose x Interplanetary Animal - B.O.T.A. (Baddest of Them All): 6,3
Kris Kross Amsterdam x Ronnie Flex x Zoë Tauran - Adrenaline: 3
MEAU - Blijven Rijden: 6,5
Nicki Minaj - Super Freaky Girl: 4
Sam Smith ft. Kim Petras - Unholy 7,8
DI-RECT - 90s KID 7,1
Lil Nas X - Star Walkin’ 6,5
Ed Sheeran, Pokémon - Celestial 6
Dean Lewis - How Do I Say Goodbye 5,0
Rondé - Bright Eyes 5,8

Sam Smith feat. Kim Petras - Unholy: 7.5
Di-Rect - 90s KID: 6.5
Lil Nas X - Star Walkin': 7.0
Ed Sheeran - Celestial: 6.0
Dean Lewis - How Do I Say Goodbye: 5.5
RONDÉ - Bright Eyes: 4.0

We zijn wel weer eens toe aan een update?

Bear with me! Ik kom soms niet aan de wekelijkse stukjes toe en die wil ik jullie niet onthouden bij de update, dus er zit soms wat vertraging in. Ik laat het topic echter niet verwateren dus rest assured dat de update er altijd aankomt.

Als het gaat om week 40 en week 41 hebben we eindelijk weer eens wat voldoendes uit te delen! Lizzo en 5 Seconds of Summer moeten plaats ruimen in de Top 10 voor binnenkomers Di-Rect en Sam Smith / Kim Petras. Lil Nas X heeft een 5.81 en Ed Sheeran zit op een 5.5. De overige songs scoren nog wel onvoldoendes met een 4.7 voor Dean Lewis en een 4.6 voor RONDÉ.

1 Stromae - L'enfer 7.073529412
2 Di-Rect - 90s KID 7.05
3 Harry Styles - As It Was 6.942857143
4 Son Mieux - Multicolor 6.854545455
5 LF System - Afraid to Feel 6.833333333
6 The Weeknd - Sacrifice 6.782352941
7 Sam Smith feat. Kim Petras - Unholy 6.66
8 Di-Rect - Through the Looking Glass 6.588461538
9 S10 - De Diepte 6.553571429
10 Purple Disco Machine, Sophie and the Giants - In the Dark 6.406666667

Week 42:

Met een onetake videoclip van de single Klop Klopt trapt Antoon zijn nieuwste EP af die ook de naam Klop Klop heeft meegekregen. Klop Klop is een persoonlijke favoriet van Antoon en vertelt op melodische wijze hoe hij het hart heeft veroverd van een meisje. De hoop is dat mensen zich hierin herkennen en dat lijkt zo te zijn want, in tegenstelling tot voorgaande singles Centraal Station en Echo blijft deze níet in de Tip steken heeft Antoon zijn 7e Top-40 hit te pakken!

#32. Antoon - Klop Klop

We mogen steeds vaker Belgische urban talenten in de Top 40 verwelkomen. Scoorde laatst Katnuf al een dikke hit, en hadden we eerder nog Cristian D met zijn Amsterdam, is het dit keer de beurt aan Kevin Shomba alias Jinho 9 die in zijn muziek zijn Jamaicaanse en Congolese roots verwerkt. Een samenwerking met landgenootje Katnuf had hij er al op zitten maar solo weet hij hier in Nederland zijn eerste hit te scoren. Inmiddels heeft hij al meer dan 6 miljoen streams weten te verzamelen met deze single en komt hij binnen op:

#36. Jinho 9 - Blind op Zoek (Trapagas)

12 hits had ze al op haar naam staan maar haar vorige single, eerder dit jaar uitgebracht, No Angel, bleef in de Tipparade steken ondanks flink wat airplay van de Nederlandse stations. Gelukkig is dat wel weer anders voor Davina Michelle met de opvolger: I Love Me More. Hier zegt ze zelf over: 'I Love Me More gaat over dat je jezelf als persoon op de eerste plaats moet zetten en dat je je niet moet laten overrulen wanneer mensen je als stront behandelen. Het is belangrijk om zelfliefde te hebben.'

#37. Davina Michelle - I Love Me More

Men upload een video met een klein beetje footage van de album shoot, gebruikt het als de thumbnail voor de video en noemt het CLIQUEBAIT. Enkele weken later upload je een 2 minuten video van de opener van je nieuwe album en noemt het een OFFICIAL TEASER. Vervolgens upload je pas flink wat weken later een minuut durende video op Instagram van één van je albumtracks en vervolgens laat je iedereen weer in het duister tasten. Ja de fans van Beyoncé moeten al sinds Juli wachten op minstens één volledige video van haar Renaissance album. Af en toe wat teases maar niemand weet hoe en wanneer het beeldmateriaal gaat verschijnen. En als zij het zelf niet doet dan kiezen fans maar de nieuwe single. Cuff It ging weken na de albumrelease viraal op TikTok en stijgt nu wereldwijd naar boven in de hitlijsten. Ook Nederland blijft hierbij niet achter. En nu maar wachten... en wachten op die video's!

#40. Beyoncé - Cuff It

Week 43:

De Amerikaanse zanger én comedian Oliver Tree bracht in 2020, als onderdeel van zijn album Ugly Is Beautiful, de single Jerk uit. De single kreeg vergelijkingen met het werk van Billy Joel Armstrong. Vervolgens ging de Duitse DJ Southstar eerder dit jaar met de song aan de haal en maakte de track Miss You die vervolgens een paar maanden viraal ging op TikTok. Echter verscheen vlaak daarna een versie van Robin Schulz, die Oliver Tree ook credit op de track, maar eigenlijk bijna identiek klinkt als de versie van Southstar. Hier waren veel mensen niet over te spreken en de Duitse hitlijsten weigerden zelfs de versie van Schulz op te nemen in eerste instantie. De manager van Schulz gaf later aan dat de vergelijkingen met de Southstar versie 'intentioneel' waren en dat Schulz eigenlijk op een remix versie samen met Southstar hoopte, dat niet van de grond kwam. In Nederland kwamen beide versies binnen in de Tip maar de Schulz versie trekt aan het langste eind en komt in week 43 de Top 40 binnen terwijl de Southstar versie nog in de Tip staat...

#22. Oliver Tree & Robin Schulz - Miss You

Met Supermodel scoorden ze een grote hit met de hulp van superproducer Max Martin en daarna mochten ze een emotionele ballad ter gehore brengen op de soundtrack van ELVIS eerder dit jaar. Op die emotionele ballad tour gaat Måneskin nu weer even voort met songwriter hulp van Rami, een songwriter/ producer die veel met Martin heeft samengewerkt. De bijbehorende video heeft de band geheel in een Oktober/ Spooky jasje gegooid met veel horror en dramatiek, gefilmd in Villa Tittoni Traversi in het noorden van Italië. In thuisland is het alweer een dikke #1 hit. In Nederland komt de band voorzichtig binnen op:

#31. Måneskin - The Loneliest

Na succesvolle singles met Snelle, Antoon en de Jeugd van Tegenwoordig bracht Maan afgelopen week spectaculair haar nieuwste studioalbum Leven uit, vernoemd naar de gelijknamige single die we vorig jaar nog tegenkwamen in de Top 40. Dit volgt op de aankondiging van haar show in de Ziggo Dome in December die eerder dit jaar gedaan werd. Streven was om het album voor de show nog uit te brengen en dat is nu dus gelukt. Oh en daar hoort natuurlijk een nieuwe single bij. Maan zegt hierover: ‘Dit album is een bundel van verhalen die vertellen hoe ik mezelf na 25 jaar nog steeds beter leer kennen, val en op sta en het liefst voor altijd jong zou willen blijven en dat is ook waar de nieuwe single Sowieso Overhoop over gaat. Dansend door het leven met een rugzak vol ervaringen’,

#39. Maan - Sowieso Overhoop

Antoon-Klop klop 2

Jinho 9-Blind op zoek 5,8

Davina Michelle-I love me more 1

Beyonce-Cuff it 4

Week 42:

Antoon - Klop Klop 2.0
(Het vierde nummer van Antoon dat de Top 40 dit jaar binnenkomt, als ik het goed terugzie in mijn lijst, ik vind dat hij constante kwaliteit levert en ik geef dus weer hetzelfde punt, heeft hij in totaal toch al 8 punten van mij verzamelt dit jaar)

Jinho 9 - Blind Op Zoek (Trapagas) 2.0
(Zelfde niveau, misschien nog wel een tandje erger als Antoon, maar we willen ook niet te vaak een 1 geven)

Davina Michelle - I Love Me More 2.5
(Nooit een groot fan van deze dame (dat is een eufemisme, want ze komt op mij altijd een beetje ordinair over) geweest, alleen ‘Hyper’ kon me enigszins bekoren, want dat past bij haar schreeuwerige stem, dit is een niemendalletje en doet me niks)

Beyoncé - Cuff It 4.0
(Nog zo’n dame waar ik muzikaal nooit van gehouden heb, daar komt hiermee geen verandering in, maar het is niet zo erg als bij de vorige nieuwkomers, magere week, de laatste weken kon ik weer eens wat hogere scores geven, dat zat er deze keer echt niet in)

Week 43:

Oliver Tree & Robin Schulz - Miss You 4.0
(Het is ook weer niet heeel slecht, maar het heeft wel iets heel irritants over zich)

Måneskin - The Loneliest 6.5
(Iets heel anders van deze Italianen, de obligatoire ballade, qua opbouw heeft het wel iets weg van ‘My immortal’ van Evanescence, al is dat een heel andere stem en vind ik die ook veel beter, ik heb hier aan moeten wennen, ik hoor ze toch liever wat steviger, maar het is wel een voldoende)

Maan - Sowieso Overhoop 4.0
(Ik heb een haat-liefde verhouding met de liedjes van Maan, soms vind ik ze heel aanstekelijk en lekker in het gehoor liggen, de andere keren voel ik het niet, dit valt weer in de 2de categorie, een niemendalletje zonder meerwaarde en ze moet sowieso niet rappen, dat is nog een half punt aftrek)

De thread was weer eens per ongeluk uit "Mijn Updates" verdwenen zonder dat ik het door had. Een hele tijd al. Hoe ik dit nog moet gaan inhalen? *krabt aan hoofd* Misschien maak ik een selectie van wat ik al ken. We'll see.

esteban schreef:
De thread was weer eens per ongeluk uit "Mijn Updates" verdwenen zonder dat ik het door had. Een hele tijd al. Hoe ik dit nog moet gaan inhalen? *krabt aan hoofd* Misschien maak ik een selectie van wat ik al ken. We'll see.

https://media.tenor.com/wPwsT9YWDfQAAAAC/kermit-darkside.gif

https://4.bp.blogspot.com/-TiCXOrIs8Ng/VuSr7U_pWCI/AAAAAAAAHuA/e0EZ5coasHMHrWE0Mqmxx8xcaJwcPrrdg/s1600/tumblr_inline_nwvq9z8MRG1qbiz5t_540.gif

Ik heb me beperkt tot wat ik ken en waar ik 6 of meer voor over heb.

LF System - Afraid to Feel = 6.5
Alvaro Soler & Topic - Solo Para Ti = 6.0
Tom Grennan - All These Nights = 6.0
Nicky Youre & dazy - Sunroof = 6.5
Elton John & Britney Spears - Hold Me Closer = 6.0
Coldplay - Humankind = 7.5
Goldband - Noodgeval = 8.5
Di-Recht - 90s KID = 6.0
Sam Smith & Kim Petras - Unholy = 6.5
Lil Nas X - Star Walkin' = 6.5
Måneskin - The Loneliest = 8.5

Mag ik ook een paar puntjes verhogen? (als dat niet te lastig is)

Harry Styles - As it Was = 9.0
The Weeknd - Sacrifice = 8.0
Son Mieux - Multicolor = 7.5

esteban schreef:
(afbeelding)

Ik heb me beperkt tot wat ik ken en waar ik 6 of meer voor over heb.

LF System - Afraid to Feel = 6.5
Alvaro Soler & Topic - Solo Para Ti = 6.0
Tom Grennan - All These Nights = 6.0
Nicky Youre & dazy - Sunroof = 6.5
Elton John & Britney Spears - Hold Me Closer = 6.0
Coldplay - Humankind = 7.5
Goldband - Noodgeval = 8.5
Di-Recht - 90s KID = 6.0
Sam Smith & Kim Petras - Unholy = 6.5
Lil Nas X - Star Walkin' = 6.5
Måneskin - The Loneliest = 8.5

Mag ik ook een paar puntjes verhogen? (als dat niet te lastig is)

Harry Styles - As it Was = 9.0
The Weeknd - Sacrifice = 8.0
Son Mieux - Multicolor = 7.5

Ik neem ze mee! Verhogen (of verlagen) mag natuurlijk ook altijd!

Suzan & Freek - Kwijt 5,5
Goldband - Noodgeval 6
Topic x A7S - Kernkraft 400 (A Better Day) 6

Lewis Capaldi - Forget Me 6
Jaap Reesema - Grijs 3,5
Eliza Rose & Interplanetary Animal - B.O.T.A. (Baddest of Them All) 6,5

Kris Kross Amsterdam x Ronnie Flex x Zoë Tauran - Adrenaline 6 (vanwege de video)
MEAU - Blijven Rijden 5
Nicki Minaj - Super Freaky Girl 7

Sam Smith & Kim Petras - Unholy 6
Di-Rect - 90s KID 6
Lil Nas X - Star Walkin' 6,5
Ed Sheeran - Celestial 5
Dean Lewis - How Do I Say Goodbye 3
RONDÉ - Bright Eyes 5
(t/m 7 oktober)

Eindelijk een medestander voor Super Freaky Girl

Antoon - Klop Klop: 3
Jinho 9 - Blind Op Zoek (Trapagas): 3,5
Davina Michelle - I Love Me More: 3
Beyoncé - Cuff It: 3
Oliver Tree & Robin Schulz - Miss You: 3,5
Måneskin - The Loneliest: 6
Maan - Sowieso Overhoop: 4,5

Sta overigens echt te kijken van de scores voor Beyoncé. Met afstand één van de betere entries van dit jaar.

catdog schreef:
Sta overigens echt te kijken van de scores voor Beyoncé. Met afstand één van de betere entries van dit jaar.

Persoonlijk kon ik er niet naar luisteren omdat in elke tweede zin het f-woord zat. Daar zit ik me het hele liedje aan te ergeren. Zonder dat zou het wel tussen 5 en 6 uitkomen.

Oliver Tree & Robin Schulz - Miss You 5,8
Lijkt weggerend uit 1994/1995 maar dan met een soort indie vocal erdoorheen.

Måneskin - The Loneliest 6,7
Dit komt wel erg op Lewis Capaldi/Harry Styles terrein, het wordt dan op de helft met wat gitaarsolowerk toch wel wat eigener. Mooie clip.

Maan - Sowieso Overhoop 2
Is dit een poging om Dua Lipa te imiteren (Don't start now) video en nummer, maar dan van een Aldi uitverkoopbak level?

Loop hopeloos achter, maar deze moet ik er alvast doorheen knallen.

Maan - Sowieso Overhoop 8,5
Niet zo goed als bijvoorbeeld Duke Dumont's Ocean Drive uit 2015 (dat is een vette 10), maar wel met een soortgelijke feel, waar je me meteen mee te pakken hebt. Potverdriedubbeltjes wat een fijne beat.

Imagine Dragons - Sharks 7
Beyoncé - Break My Soul 8,5
Gabry Ponte & LUM!X, feat. Daddy DJ - We Could Be Together 3
Maan & De Jeugd van Tegenwoordig - Naar de Maan 6
FMG - Boot 6
Black Eyed Peas, David Guetta, Shakira - Don't You Worry 2
Tiësto & Charli XCX - Hot in It 8
Rema - Calm Down 8
LF System - Afraid to Feel 7
Rosa Linn - Snap 4
MEAU & Racoon - Dans M'n Ogen Dicht 5,5
Alvaro Soler & Topic - Solo Para Ti 6
Calvin Harris feat. Halsey, Justin Timberlake & Pharrell Williams - Stay with Me 7
Willem en Jan - Tussen Jou en Mij 6
Nathan Dawe x Ella Henderson - 21 Reasons 6

Antoon - Klop Klop: 4.5
Jinho 9 - Blind op Zoek (Trapagas): 6.0
Davina Michelle - I Love Me More: 4.0
Beyoncé - Cuff It: 8.5
Oliver Tree & Robin Schulz - Miss You: 6.5
Måneskin - The Loneliest: 7.5
Maan - Sowieso Overhoop: 5.5

Dank voor alle laatstemmers! Schud de algehele score weer flink door elkaar!

Morgen weer een dubbele update met, voor degenen die onder een steen hebben geleefd, de comeback van de succesvolste Top 40 artiest aller tijden.

Marco B komt met een nieuw nummer?

David G will be in da house.

Poeha schreef:
Marco B komt met een nieuw nummer?

David G will be in da house.

David G beleeft geen comeback, die is er al (op 1 in de top 40).

Ik vermoed een zangeres afkomstig van Barbados...

Ik zat niet op te letten, die staat er nog in. Volg het verder ook niet zo, zie altijd wel waar catdog mee komt.
Maar David Guetta is wel de succesvolste artiest in de Top 40.
Rih toch niet?

Als catdog dat zegt, dan is het zo .

Poeha schreef:
Ik zat niet op te letten, die staat er nog in. Volg het verder ook niet zo, zie altijd wel waar catdog mee komt.
Maar David Guetta is wel de succesvolste artiest in de Top 40.
Rih toch niet?

Guetta heeft de meeste Top 40 entries. Als het gaat om meeste punten (#1 = 40, #40 = 1 punt) en dus de 'succesvolste' dan is het RiRi.

Antoon - Klop Klop: 4.5
Jinho 9 - Blind op Zoek (Trapagas): 5.5
Davina Michelle - I Love Me More: 6
Beyoncé - Cuff It: 7,7
Oliver Tree & Robin Schulz - Miss You: 7,4
Måneskin - The Loneliest: 6,3
Maan - Sowieso Overhoop: 6,4

Gast
geplaatst: vandaag om 05:47 uur

geplaatst: vandaag om 05:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.