Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
1
geplaatst: 4 november 2022, 20:15 uur
Antoon en Davina Michelle vliegen de Bottom 10 binnen met een 3.2 en een 3.3 respectievelijk. Jinho scoort ook een flinke onvoldoende met een 4.56. Beyoncé en Oliver Tree / Robin Schulz komen echter dichterbij een voldoende en scoren allebei een 5.44. Ook Maan doet het, vooralsnog, beter dan haar vorige hit met een 5.15. Måneskin komt echter overtuigend de Top 10 binnen.
In die Top 10 keert Harry Styles weer terug naar de #2e positie en moeten Purple Disco Machine en Sophie & the Giants het veld ruimen.
1 (1) Stromae - L'enfer 7.073529412
2 (3) Harry Styles - As It Was 6.978571429
3 (--) Måneskin - The Loneliest 6.916666667
4 (4) Son Mieux - Multicolor 6.9
5 (6) The Weeknd - Sacrifice 6.841176471
6 (5) LF System - Afraid to Feel 6.818181818
7 (2) Di-Rect - 90s KID 6.75
8 (8) Di-Rect - Through the Looking Glass 6.588461538
9 (9) S10 - De Diepte 6.553571429
10 (7) Sam Smith feat. Kim Petras - Unholy 6.542857143
Week 44:
Op de MTV VMA's van dit jaar kondigde ze haar nieuwste studioalbum Midnights aan met een releasedatum van 23 oktober, tellende 13 tracks. Fans van Taylor Swift keken dus reikhalzend uit naar Oktober en als extra surprise dropte miss Swift op de dag zelf nog eens 7 extra tracks voor de deluxe versie. Haar folky stijl zet ze voorlopig weer even in de koelkast en samen met producer Jack Antonoff keert ze terug met pop zoals alleen Taylor dat kan. Niet vreemd dus dat de nieuwe muziek gelijk een stuk beter aanslaat dan het werk van folklore en evermore. En hoe! Ze is, dankzij het streaming tijdperk, de eerste artiest die alle 10 de bovenste posities van de Billboard Hot 100 tegelijkertijd weet te bezetten met haar muziek. De hoogste is natuurlijk voor de single Anti-Hero die hier eveneens overtuigend binnenkomt op:
#23. Taylor Swift - Anti-Hero
De Nigeriaanse Burna Boy heeft een uitermate succesvol jaar in 2022 weten te vinden. Hij trapte eerder deze zomer zijn 4e studioalbum, Love, Damini, af met de single Last Last. Met een sample van He Wasn't Man Enough van Toni Braxton werd het wereldwijd een dikke zomerhit en heeft de track wereldwijd al bijna 150 miljoen streams op Spotify weten te verzamelen. In Nederland bleef de song, zonder backing van de radio, in de Tipparade steken. Maar Burna Boy neemt revanche dankzij onze rooie Ed. Die zit niet verlegen om een beetje radio support en dankzij zijn pop-touch is For My Hand een fijne afro beat cross-over geworden. Overigens is het niet de eerste keer dat de heren samenwerken. Ze werkten eerder al samen op Own It van Stormy, waarmee Burna twee jaar geleden hier zijn eerste Top 40 hit wist te scoren. Met in de tweede week een stijging naar #30 doet For My Hand het inmiddels al beter dan Own It.
#36. Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand
Alok scoorde prompt weer een hit dankzij Deep Down en dus is het tijd voor een vervolg. Dit doet hij door ditmaal samen te werken met de Britse Sigala, bekend van o.a. Easy Love en Lullaby met Paloma Faith. Sigala scoort in thuisland aan de lopende band hits maar recente singles met Rita Ora en David Guetta kwamen niet van de grond in Nederland. Gelukkig is dat ditmaal weer anders. En wie ook van de partij is is Ellie Goulding. De eveneens Britse schone scoorde in 2019 haar laatste hit in Nederland met Sixteen. Vreemd, want ze trapte al eerder dit jaar haar opkomende album af met de single Easy Lover, samen met Big Sean. De single flopte echter wereldwijd eveneens als de nieuwe Let It Die. Toch weet ze op de vocalen van de nieuwe track van Alok en Sigala weer een nieuwe hit te scoren. Wellicht dat dit komt door de Depeche Mode sample die prominent door de song heenloopt. Het blijft toch een iconische melodie.
#38. Alok x Sigala x Ellie Goulding - All by Myself
Kunnen jullie je nog herinneren dat ik die Kygo single met Dean Lewis benoemde die nog altijd in de Tipparade stond toen de, inmiddels Top #5, hit How Do I Say Goodbye binnenkwam? Na een recordaantal ononderbroken weken in de Tipparade te hebben gespendeerd, met maar liefst 16 weken, komt de track dan eindelijk de Top 40 binnen. Het is eigenlijk de tweede samenwerking tussen de heren want een week voor de release van Lost Without You kwam hun samenwerking Never Really Loved Me uit. Het heeft even mogen duren maar we mogen Lost Without You nu eindelijk de hit van de twee noemen!
#40. Kygo & Dean Lewis - Lost Without You
Week 45:
Het was 2017 en Rihanna scoorde haar zoveelste hit in de Top 40 als onderdeel van Wild Thoughts van DJ Khaled en Bryson Tiller. Zelf kwam ze vers af van haar meest succesvolle album tot dan toe: Anti dat het jaar daarvoor was uitgekomen. Niemand had kunnen voorspellen dat Rihanna, de meest succesvolle vrouwelijke Top 40 act ooit, toen op zeer lange hiatus zou gaan. Hier en daar dook ze nog op op een samenwerking, zoals op Believe It van PARTYNEXTDOOR maar echt overtuigend materiaal kwam er niet. Rihanna gaf aan ook even klaar te zijn met muziek en heeft sindsdien een echt mode imperium uitgebouwd met haar Fenty lijn. Een terugkeer naar muziek zagen velen ook niet eens meer gebeuren. Rihanna kon alleen al vanwege Fenty makkelijk met pensioen, zeker sinds ze in de hiatus bevallen is van haar eerste kind.
De geruchten op een comeback bleven echter rondspoken en afgelopen zomer kwam daar deels een verlossing uit toen bekend werd dat niemand minder dan Rihanna werd aangekondigd als de headliner van de Superbowl Half-Time show in 2023, een gig die ze al eerder had afgewezen. Echter hoeft de show niet gelijk nieuwe muziek te betekenen. Maar enkele maanden later kwam dan toch de verlossing: niemand minder dan Rihanna is te horen in de credits van de opkomende film Black Panther: Wakanda Forever. Een film die in het teken zal staan van het overlijden van hoofdrolspeler uit het eerste deel: Chadwick Boseman. Met die boodschap in gedachte heeft Rihanna haar eigen tribute geschreven en komt ze na 5 jaar eindelijk weer de Top 40 binnen, op weg om haar positie als succesvolste vrouwelijke Top 40 act te versterken.
En EDIT: ja jullie lezen het goed: vrouwelijke. Ik moet mijn woorden van gisteren terugnemen. Het artikel dat ik als bron had noemde Rihanna de succesvolste maar dat blijkt dus tóch David Guetta te zijn, die ook al het record van meeste entries in handen had. Een verschil van 3127 punten. Rihanna heeft dus nog wat in te halen wilt ze echt de succesvolste zijn.
#21. Rihanna - Lift Me Up
Ondanks de samenwerking met Becky Hill wist de vorige single van Joel Corry, History, bij lange na niet in de buurt te komen van het eerdere succes dit jaar met What Would You Do, een samenwerking met Guetta en Bryson Tiller (grappig, allebei die Rihanna connecties). De nieuwste single dient zich dan ook wat eerder aan dan gebruikelijk, maar History is inmiddels al exit dus geen hoge nood. Tom Grennan kan ook nog wel een hit gebruiken namelijk nadat All These Nights, net als Remind Me, niet verder kwam dan de onderste regionen. De single Lionheart (Fearless) werd gepromoot door verschillende social media filmpjes waarbij Corry en Grennan het 'gevaar' opzochten door o.a. samen te gaan bungeejumpen. In de bijbehorende video zien we ze een hele obstakellop, á la Mud Masters ondernemen. En dat blijkt genoeg voor een entry op #33, beter dan de recente #35 en #37 posities van Grennan. Gaat de single hoger dan History (#28) scoren?
#33. Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless)
In die Top 10 keert Harry Styles weer terug naar de #2e positie en moeten Purple Disco Machine en Sophie & the Giants het veld ruimen.
2 (3) Harry Styles - As It Was 6.978571429
3 (--) Måneskin - The Loneliest 6.916666667
4 (4) Son Mieux - Multicolor 6.9
5 (6) The Weeknd - Sacrifice 6.841176471
6 (5) LF System - Afraid to Feel 6.818181818
7 (2) Di-Rect - 90s KID 6.75
8 (8) Di-Rect - Through the Looking Glass 6.588461538
10 (7) Sam Smith feat. Kim Petras - Unholy 6.542857143
Week 44:
Op de MTV VMA's van dit jaar kondigde ze haar nieuwste studioalbum Midnights aan met een releasedatum van 23 oktober, tellende 13 tracks. Fans van Taylor Swift keken dus reikhalzend uit naar Oktober en als extra surprise dropte miss Swift op de dag zelf nog eens 7 extra tracks voor de deluxe versie. Haar folky stijl zet ze voorlopig weer even in de koelkast en samen met producer Jack Antonoff keert ze terug met pop zoals alleen Taylor dat kan. Niet vreemd dus dat de nieuwe muziek gelijk een stuk beter aanslaat dan het werk van folklore en evermore. En hoe! Ze is, dankzij het streaming tijdperk, de eerste artiest die alle 10 de bovenste posities van de Billboard Hot 100 tegelijkertijd weet te bezetten met haar muziek. De hoogste is natuurlijk voor de single Anti-Hero die hier eveneens overtuigend binnenkomt op:
#23. Taylor Swift - Anti-Hero
De Nigeriaanse Burna Boy heeft een uitermate succesvol jaar in 2022 weten te vinden. Hij trapte eerder deze zomer zijn 4e studioalbum, Love, Damini, af met de single Last Last. Met een sample van He Wasn't Man Enough van Toni Braxton werd het wereldwijd een dikke zomerhit en heeft de track wereldwijd al bijna 150 miljoen streams op Spotify weten te verzamelen. In Nederland bleef de song, zonder backing van de radio, in de Tipparade steken. Maar Burna Boy neemt revanche dankzij onze rooie Ed. Die zit niet verlegen om een beetje radio support en dankzij zijn pop-touch is For My Hand een fijne afro beat cross-over geworden. Overigens is het niet de eerste keer dat de heren samenwerken. Ze werkten eerder al samen op Own It van Stormy, waarmee Burna twee jaar geleden hier zijn eerste Top 40 hit wist te scoren. Met in de tweede week een stijging naar #30 doet For My Hand het inmiddels al beter dan Own It.
#36. Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand
Alok scoorde prompt weer een hit dankzij Deep Down en dus is het tijd voor een vervolg. Dit doet hij door ditmaal samen te werken met de Britse Sigala, bekend van o.a. Easy Love en Lullaby met Paloma Faith. Sigala scoort in thuisland aan de lopende band hits maar recente singles met Rita Ora en David Guetta kwamen niet van de grond in Nederland. Gelukkig is dat ditmaal weer anders. En wie ook van de partij is is Ellie Goulding. De eveneens Britse schone scoorde in 2019 haar laatste hit in Nederland met Sixteen. Vreemd, want ze trapte al eerder dit jaar haar opkomende album af met de single Easy Lover, samen met Big Sean. De single flopte echter wereldwijd eveneens als de nieuwe Let It Die. Toch weet ze op de vocalen van de nieuwe track van Alok en Sigala weer een nieuwe hit te scoren. Wellicht dat dit komt door de Depeche Mode sample die prominent door de song heenloopt. Het blijft toch een iconische melodie.
#38. Alok x Sigala x Ellie Goulding - All by Myself
Kunnen jullie je nog herinneren dat ik die Kygo single met Dean Lewis benoemde die nog altijd in de Tipparade stond toen de, inmiddels Top #5, hit How Do I Say Goodbye binnenkwam? Na een recordaantal ononderbroken weken in de Tipparade te hebben gespendeerd, met maar liefst 16 weken, komt de track dan eindelijk de Top 40 binnen. Het is eigenlijk de tweede samenwerking tussen de heren want een week voor de release van Lost Without You kwam hun samenwerking Never Really Loved Me uit. Het heeft even mogen duren maar we mogen Lost Without You nu eindelijk de hit van de twee noemen!
#40. Kygo & Dean Lewis - Lost Without You
Week 45:
Het was 2017 en Rihanna scoorde haar zoveelste hit in de Top 40 als onderdeel van Wild Thoughts van DJ Khaled en Bryson Tiller. Zelf kwam ze vers af van haar meest succesvolle album tot dan toe: Anti dat het jaar daarvoor was uitgekomen. Niemand had kunnen voorspellen dat Rihanna, de meest succesvolle vrouwelijke Top 40 act ooit, toen op zeer lange hiatus zou gaan. Hier en daar dook ze nog op op een samenwerking, zoals op Believe It van PARTYNEXTDOOR maar echt overtuigend materiaal kwam er niet. Rihanna gaf aan ook even klaar te zijn met muziek en heeft sindsdien een echt mode imperium uitgebouwd met haar Fenty lijn. Een terugkeer naar muziek zagen velen ook niet eens meer gebeuren. Rihanna kon alleen al vanwege Fenty makkelijk met pensioen, zeker sinds ze in de hiatus bevallen is van haar eerste kind.
De geruchten op een comeback bleven echter rondspoken en afgelopen zomer kwam daar deels een verlossing uit toen bekend werd dat niemand minder dan Rihanna werd aangekondigd als de headliner van de Superbowl Half-Time show in 2023, een gig die ze al eerder had afgewezen. Echter hoeft de show niet gelijk nieuwe muziek te betekenen. Maar enkele maanden later kwam dan toch de verlossing: niemand minder dan Rihanna is te horen in de credits van de opkomende film Black Panther: Wakanda Forever. Een film die in het teken zal staan van het overlijden van hoofdrolspeler uit het eerste deel: Chadwick Boseman. Met die boodschap in gedachte heeft Rihanna haar eigen tribute geschreven en komt ze na 5 jaar eindelijk weer de Top 40 binnen, op weg om haar positie als succesvolste vrouwelijke Top 40 act te versterken.
En EDIT: ja jullie lezen het goed: vrouwelijke. Ik moet mijn woorden van gisteren terugnemen. Het artikel dat ik als bron had noemde Rihanna de succesvolste maar dat blijkt dus tóch David Guetta te zijn, die ook al het record van meeste entries in handen had. Een verschil van 3127 punten. Rihanna heeft dus nog wat in te halen wilt ze echt de succesvolste zijn.
#21. Rihanna - Lift Me Up
Ondanks de samenwerking met Becky Hill wist de vorige single van Joel Corry, History, bij lange na niet in de buurt te komen van het eerdere succes dit jaar met What Would You Do, een samenwerking met Guetta en Bryson Tiller (grappig, allebei die Rihanna connecties). De nieuwste single dient zich dan ook wat eerder aan dan gebruikelijk, maar History is inmiddels al exit dus geen hoge nood. Tom Grennan kan ook nog wel een hit gebruiken namelijk nadat All These Nights, net als Remind Me, niet verder kwam dan de onderste regionen. De single Lionheart (Fearless) werd gepromoot door verschillende social media filmpjes waarbij Corry en Grennan het 'gevaar' opzochten door o.a. samen te gaan bungeejumpen. In de bijbehorende video zien we ze een hele obstakellop, á la Mud Masters ondernemen. En dat blijkt genoeg voor een entry op #33, beter dan de recente #35 en #37 posities van Grennan. Gaat de single hoger dan History (#28) scoren?
#33. Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless)
1
geplaatst: 4 november 2022, 23:56 uur
Alok x Ella Eyre x Kenny Dope, feat. Never Dull - Deep Down 6
MEDUZA x James Carter, feat. Elley Duhé & FAST BOY - Bad Memories 5
Dimitri Vegas x David Guetta x Azteck, feat. Nicole Scherzinger - The Drop 3
Zoë Tauran feat. Frenna - Gebruik Me 5,5
Tom Grennan - All These Nights 2
Duncan Laurence - Electric Life 6
Joel Corry & Becky Hill - History 4
Katnuf - Van Mij Zijn 6
QUIQUE - Camino 5,5
Nicky Youre & dazy - Sunroof 5
Elton John & Britney Spears - Hold Me Closer 4
David Guetta & Bebe Rexha - I’m Good (Blue) 5
FLEMMING & Ronnie Flex - Terug bij Af 3
Coldplay - Humankind 4
Suzan & Freek - Kwijt 5
Goldband - Noodgeval 7
Topic x A7S - Kernkraft 400 (A Better Day) 5.5
Lewis Capaldi - Forget Me 5
Jaap Reesema - Grijs 3
Eliza Rose x Interplanetary Animal - B.O.T.A. (Baddest of Them All) 6
Kris Kross Amsterdam x Ronnie Flex x Zoë Tauran - Adrenaline 5
MEAU - Blijven Rijden 4
Nicki Minaj - Super Freaky Girl 7
Sam Smith feat. Kim Petras - Unholy 8.5
Di-Rect - 90s KID 4
Lil Nas X - Star Walkin' 6,5
Ed Sheeran - Celestial 3
Dean Lewis - How Do I Say Goodbye 4,5
RONDÉ - Bright Eyes 6,5
Antoon - Klop Klop 4
Jinho 9 - Blind op Zoek (Trapagas) 7
Davina Michelle - I Love Me More 3
Beyoncé - Cuff It 8,5
Oliver Tree & Robin Schulz - Miss You 7,5 (al gaan de credits naar southstar)
Måneskin - The Loneliest 5
Maan - Sowieso Overhoop 7,5
MEDUZA x James Carter, feat. Elley Duhé & FAST BOY - Bad Memories 5
Dimitri Vegas x David Guetta x Azteck, feat. Nicole Scherzinger - The Drop 3
Zoë Tauran feat. Frenna - Gebruik Me 5,5
Tom Grennan - All These Nights 2
Duncan Laurence - Electric Life 6
Joel Corry & Becky Hill - History 4
Katnuf - Van Mij Zijn 6
QUIQUE - Camino 5,5
Nicky Youre & dazy - Sunroof 5
Elton John & Britney Spears - Hold Me Closer 4
David Guetta & Bebe Rexha - I’m Good (Blue) 5
FLEMMING & Ronnie Flex - Terug bij Af 3
Coldplay - Humankind 4
Suzan & Freek - Kwijt 5
Goldband - Noodgeval 7
Topic x A7S - Kernkraft 400 (A Better Day) 5.5
Lewis Capaldi - Forget Me 5
Jaap Reesema - Grijs 3
Eliza Rose x Interplanetary Animal - B.O.T.A. (Baddest of Them All) 6
Kris Kross Amsterdam x Ronnie Flex x Zoë Tauran - Adrenaline 5
MEAU - Blijven Rijden 4
Nicki Minaj - Super Freaky Girl 7
Sam Smith feat. Kim Petras - Unholy 8.5
Di-Rect - 90s KID 4
Lil Nas X - Star Walkin' 6,5
Ed Sheeran - Celestial 3
Dean Lewis - How Do I Say Goodbye 4,5
RONDÉ - Bright Eyes 6,5
Antoon - Klop Klop 4
Jinho 9 - Blind op Zoek (Trapagas) 7
Davina Michelle - I Love Me More 3
Beyoncé - Cuff It 8,5
Oliver Tree & Robin Schulz - Miss You 7,5 (al gaan de credits naar southstar)
Maan - Sowieso Overhoop 7,5
0
Boetiek9999
geplaatst: 5 november 2022, 17:16 uur
Taylor Swift - Anti-Hero: 6,5
Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand: 4,5
Alok x Sigala x Ellie Goulding - All by Myself: 3,5
Kygo & Dean Lewis - Lost Without You: 3,5
Rihanna - Lift Me Up: 4
Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless): 3
Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand: 4,5
Alok x Sigala x Ellie Goulding - All by Myself: 3,5
Kygo & Dean Lewis - Lost Without You: 3,5
Rihanna - Lift Me Up: 4
Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless): 3
0
geplaatst: 6 november 2022, 16:17 uur
Wordt een beetje moe van die rooie....
Rihanna-Lift me up 6,8
Rest volgt
Rihanna-Lift me up 6,8
Rest volgt
0
geplaatst: 6 november 2022, 16:49 uur
Taylor Swift - Anti-Hero: 6
Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand: 5
Alok x Sigala x Ellie Goulding - All by Myself: 4
Kygo & Dean Lewis - Lost Without You: 5
Rihanna - Lift Me Up: 6,5
Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless): 4,5
Rihanna - Lift Me Up: 6,5
Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless): 4,5
0
geplaatst: 8 november 2022, 12:52 uur
Week 44:
Taylor Swift - Anti-Hero 6.9
(Taylor is tegenwoordig niet alleen maar een pop/country-prinsesje, maar vooral door haar laatste luisteralbums acceptabel geworden in het semi-alternatieve circuit, ik vind deze muziek ook mooi, maar ik vind haar echte country-songs en de grote pophits toch eigenlijk stiekem nog leuker)
Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand 3.0
(Het ene oor in, het andere uit, liftmuzak, dus passend dat de clip zich daar afspeelt, hoezo is dit nu opeens wel een hit eigenlijk, tiktok weer, het deuntje van Jeruselama zit er zelfs een beetje onder, en dat is niet positief imho)
Alok x Sigala x Ellie Goulding - All By Myself 5.0
(Tja, het deuntje uit ‘Enjoy the silence’ van Depeche Modewordt flink uitgemolken, tel daarbij dat er vroeger best een aardig nummer was dat ‘All by myself’ heette, dat kun je wel stellen, dat ondanks Ellie Goulding’s aardige zangstem, dat dit nummer in de verste verte niet in die voetsporen kan treden)
Kygo, Dean Lewis - Lost Without You 6.5
(Meestal ben ik niet zo van de 13 in een dozijn EDM-pop, maar Kygo vind ik daar vaak net bovenuit steken, ook nu vind ik het weer aanstekelijk en best aardig, dat hij na 16 weken tipparade nog de Top 40 in moest vind ik dan weer een beetje overdreven, want nu was ik er weer redelijk op uitgeluisterd)
Week 45:
Rihanna - Lift Me Up 7.0
(ik vind het qua muziek wel iets hebben van een oude schlagerballade, dat vond ik vroeger vreselijk, tegenwoordig luister ik lacherig met nostalgie naar, goed gezongen en het raakt de goede gevoelige snaar)
Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless) 4.5
(Corry raakt blijkbaar de goede hitsnaar bij de jeugd, ik heb dat niet, dance moet zich voor mij toch enigszins onderscheiden, dit komt zo uit de hitfabriek, domme beat, het is allemaal heel herkenbaar (Sash/Faithless, maar die deden het beter!?), maar daarom ook meer van hetzelfde)
Taylor Swift - Anti-Hero 6.9
(Taylor is tegenwoordig niet alleen maar een pop/country-prinsesje, maar vooral door haar laatste luisteralbums acceptabel geworden in het semi-alternatieve circuit, ik vind deze muziek ook mooi, maar ik vind haar echte country-songs en de grote pophits toch eigenlijk stiekem nog leuker)
Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand 3.0
(Het ene oor in, het andere uit, liftmuzak, dus passend dat de clip zich daar afspeelt, hoezo is dit nu opeens wel een hit eigenlijk, tiktok weer, het deuntje van Jeruselama zit er zelfs een beetje onder, en dat is niet positief imho)
Alok x Sigala x Ellie Goulding - All By Myself 5.0
(Tja, het deuntje uit ‘Enjoy the silence’ van Depeche Modewordt flink uitgemolken, tel daarbij dat er vroeger best een aardig nummer was dat ‘All by myself’ heette, dat kun je wel stellen, dat ondanks Ellie Goulding’s aardige zangstem, dat dit nummer in de verste verte niet in die voetsporen kan treden)
Kygo, Dean Lewis - Lost Without You 6.5
(Meestal ben ik niet zo van de 13 in een dozijn EDM-pop, maar Kygo vind ik daar vaak net bovenuit steken, ook nu vind ik het weer aanstekelijk en best aardig, dat hij na 16 weken tipparade nog de Top 40 in moest vind ik dan weer een beetje overdreven, want nu was ik er weer redelijk op uitgeluisterd)
Week 45:
Rihanna - Lift Me Up 7.0
(ik vind het qua muziek wel iets hebben van een oude schlagerballade, dat vond ik vroeger vreselijk, tegenwoordig luister ik lacherig met nostalgie naar, goed gezongen en het raakt de goede gevoelige snaar)
Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless) 4.5
(Corry raakt blijkbaar de goede hitsnaar bij de jeugd, ik heb dat niet, dance moet zich voor mij toch enigszins onderscheiden, dit komt zo uit de hitfabriek, domme beat, het is allemaal heel herkenbaar (Sash/Faithless, maar die deden het beter!?), maar daarom ook meer van hetzelfde)
1
geplaatst: 8 november 2022, 22:39 uur
weer wat aanpassing Robin 
Benson Boone-In the stars van 3 naar 1,8
Calvin Harris ft. Dua Lipa & Young Thug-Potion van 6,8 naar 7,5
Son Mieux-Multicolor van 6,7 naar 7,5
Rosa Linn-Snap van 4,2 naar 3

Benson Boone-In the stars van 3 naar 1,8
Calvin Harris ft. Dua Lipa & Young Thug-Potion van 6,8 naar 7,5
Son Mieux-Multicolor van 6,7 naar 7,5
Rosa Linn-Snap van 4,2 naar 3
0
geplaatst: 11 november 2022, 16:36 uur
Taylor Swift - Anti-Hero: 7,7
Rihanna - Lift Me Up: 6
Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless): 4
Rihanna - Lift Me Up: 6
Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless): 4
0
geplaatst: 14 november 2022, 23:21 uur
Kygo & Dean Lewis - Lost Without You 4,5
Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless) 6,8
De eerste voldoende voor Tom Grennan, mede te danken aan het Encore une fois deja vu
Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless) 6,8
De eerste voldoende voor Tom Grennan, mede te danken aan het Encore une fois deja vu
0
geplaatst: 17 november 2022, 19:27 uur
Taylor Swift - Anti-Hero 6,8
Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand 2
Alok x Sigala x Ellie Goulding - All by Myself 5,2
Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand 2
Alok x Sigala x Ellie Goulding - All by Myself 5,2
0
geplaatst: 18 november 2022, 18:14 uur
Nieuwe update volgt zsm. Lig hier knock-out met koorts dus een heel stukje typen gaat nog niet lukken 

1
geplaatst: 18 november 2022, 20:49 uur
catdog schreef:
Nieuwe update volgt zsm. Lig hier knock-out met koorts dus een heel stukje typen gaat nog niet lukken
Zeer begrijpelijk.
Gezondheid gaat altijd voor. Beterschap! De TOP 40 gaat niet lopen.
1
geplaatst: 18 november 2022, 22:08 uur
catdog schreef:
Beterschap Robin

1
geplaatst: 23 november 2022, 23:10 uur
Even bijwerken 
#19. Maan & De Jeugd van Tegenwoordig - Naar de Maan 5.5
#28. FMG - Boot 6.5
#37. Black Eyed Peas, David Guetta, Shakira - Don't You Worry 6.0
#39. Tiësto & Charli XCX - Hot in It 7.0
#23. Rema - Calm Down 6.5
#35. LF System - Afraid to Feel 6.5
#37. Rosa Linn - Snap 4.5
#39. MEAU & Racoon - Dans M'n Ogen Dicht 4.0
#40. Alvaro Soler & Topic - Solo Para Ti 6.0
#38. Calvin Harris feat. Halsey, Justin Timberlake & Pharrell Williams - Stay with Me 7.0
#39. Willem en Jan - Tussen Jou en Mij 4.5
#40. Nathan Dawe x Ella Henderson - 21 Reasons 3.0
#31. Alok x Ella Eyre x Kenny Dope, feat. Never Dull - Deep Down 6.0
#33. MEDUZA x James Carter, feat. Elley Duhé & FAST BOY - Bad Memories 5.0
#39. Dimitri Vegas x David Guetta x Azteck, feat. Nicole Scherzinger - The Drop 5.0
#32. Zoë Tauran feat. Frenna - Gebruik Me 4.0
#38. Tom Grennan - All These Nights 3.5
#40. Duncan Laurence - Electric Life 5.5
#37. Joel Corry & Becky Hill - History 5.0
#33. Katnuf - Van Mij Zijn 5.0
#38. QUIQUE - Camino 4.0
#39. Nicky Youre & dazy - Sunroof 5.0
#30. Elton John & Britney Spears - Hold Me Closer 6.0
#31. David Guetta & Bebe Rexha - I'm Good (Blue) 5.0
#39. FLEMMING & Ronnie Flex - Terug bij Af 4.5
#40. Coldplay - Humankind 4.5
#28. Suzan & Freek - Kwijt 5.5
#34. Goldband - Noodgeval 9.0
#38. Topic x A7S - Kernkraft 400 (A Better Day) 5.0
#31. Lewis Capaldi - Forget Me 4.0
#34. Jaap Reesema - Grijs 5.0
#36. Eliza Rose & Interplanetary Animal - B.O.T.A. (Baddest of Them All) 9.0
#28. Kris Kross Amsterdam x Ronnie Flex x Zoë Tauran - Adrenaline 5.0
#38. MEAU - Blijven Rijden 4.0
#39. Nicki Minaj - Super Freaky Girl 7.0
#28. Sam Smith & Kim Petras - Unholy 6.0
#30. Di-Rect - 90s KID 6.0
#37. Lil Nas X - Star Walkin' 5.5
#25. Ed Sheeran - Celestial 5.5
#33. Dean Lewis - How Do I Say Goodbye 5.5
#38. RONDÉ - Bright Eyes 6.0
#32. Antoon - Klop Klop 3.5
#36. Jinho 9 - Blind op Zoek (Trapagas) 6.0
#37. Davina Michelle - I Love Me More 4.0
#40. Beyoncé - Cuff It 7.0
#22. Oliver Tree & Robin Schulz - Miss You 6.5
#31. Måneskin - The Loneliest 5.5
#39. Maan - Sowieso Overhoop 6.0
#23. Taylor Swift - Anti-Hero 7.0
#36. Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand 6.5
#38. Alok x Sigala x Ellie Goulding - All by Myself 3.0
#40. Kygo & Dean Lewis - Lost Without You 4.0
#21. Rihanna - Lift Me Up 5.5
#33. Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless) 6.5

#19. Maan & De Jeugd van Tegenwoordig - Naar de Maan 5.5
#28. FMG - Boot 6.5
#37. Black Eyed Peas, David Guetta, Shakira - Don't You Worry 6.0
#39. Tiësto & Charli XCX - Hot in It 7.0
#23. Rema - Calm Down 6.5
#35. LF System - Afraid to Feel 6.5
#37. Rosa Linn - Snap 4.5
#39. MEAU & Racoon - Dans M'n Ogen Dicht 4.0
#40. Alvaro Soler & Topic - Solo Para Ti 6.0
#38. Calvin Harris feat. Halsey, Justin Timberlake & Pharrell Williams - Stay with Me 7.0
#39. Willem en Jan - Tussen Jou en Mij 4.5
#40. Nathan Dawe x Ella Henderson - 21 Reasons 3.0
#31. Alok x Ella Eyre x Kenny Dope, feat. Never Dull - Deep Down 6.0
#33. MEDUZA x James Carter, feat. Elley Duhé & FAST BOY - Bad Memories 5.0
#39. Dimitri Vegas x David Guetta x Azteck, feat. Nicole Scherzinger - The Drop 5.0
#32. Zoë Tauran feat. Frenna - Gebruik Me 4.0
#38. Tom Grennan - All These Nights 3.5
#40. Duncan Laurence - Electric Life 5.5
#37. Joel Corry & Becky Hill - History 5.0
#33. Katnuf - Van Mij Zijn 5.0
#38. QUIQUE - Camino 4.0
#39. Nicky Youre & dazy - Sunroof 5.0
#30. Elton John & Britney Spears - Hold Me Closer 6.0
#31. David Guetta & Bebe Rexha - I'm Good (Blue) 5.0
#39. FLEMMING & Ronnie Flex - Terug bij Af 4.5
#40. Coldplay - Humankind 4.5
#28. Suzan & Freek - Kwijt 5.5
#34. Goldband - Noodgeval 9.0
#38. Topic x A7S - Kernkraft 400 (A Better Day) 5.0
#31. Lewis Capaldi - Forget Me 4.0
#34. Jaap Reesema - Grijs 5.0
#36. Eliza Rose & Interplanetary Animal - B.O.T.A. (Baddest of Them All) 9.0
#28. Kris Kross Amsterdam x Ronnie Flex x Zoë Tauran - Adrenaline 5.0
#38. MEAU - Blijven Rijden 4.0
#39. Nicki Minaj - Super Freaky Girl 7.0
#28. Sam Smith & Kim Petras - Unholy 6.0
#30. Di-Rect - 90s KID 6.0
#37. Lil Nas X - Star Walkin' 5.5
#25. Ed Sheeran - Celestial 5.5
#33. Dean Lewis - How Do I Say Goodbye 5.5
#38. RONDÉ - Bright Eyes 6.0
#32. Antoon - Klop Klop 3.5
#36. Jinho 9 - Blind op Zoek (Trapagas) 6.0
#37. Davina Michelle - I Love Me More 4.0
#40. Beyoncé - Cuff It 7.0
#22. Oliver Tree & Robin Schulz - Miss You 6.5
#31. Måneskin - The Loneliest 5.5
#39. Maan - Sowieso Overhoop 6.0
#23. Taylor Swift - Anti-Hero 7.0
#36. Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand 6.5
#38. Alok x Sigala x Ellie Goulding - All by Myself 3.0
#40. Kygo & Dean Lewis - Lost Without You 4.0
#21. Rihanna - Lift Me Up 5.5
#33. Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless) 6.5
1
geplaatst: 24 november 2022, 16:58 uur
Antoon - Klop Klop 4
Jinho 9 - Blind op Zoek (Trapagas) 4
Davina Michelle - I Love Me More 6
Beyoncé - Cuff It 6,3
Oliver Tree & Robin Schulz - Miss You 7
Maan - Sowieso Overhoop 6
Taylor Swift - Anti-Hero 7,2
Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand 6,3
Alok x Sigala x Ellie Goulding - All by Myself 6,5
Kygo & Dean Lewis - Lost Without You 6,5
Rihanna - Lift Me Up 6
Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless) 6
Jinho 9 - Blind op Zoek (Trapagas) 4
Davina Michelle - I Love Me More 6
Beyoncé - Cuff It 6,3
Oliver Tree & Robin Schulz - Miss You 7
Maan - Sowieso Overhoop 6
Taylor Swift - Anti-Hero 7,2
Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand 6,3
Alok x Sigala x Ellie Goulding - All by Myself 6,5
Kygo & Dean Lewis - Lost Without You 6,5
Rihanna - Lift Me Up 6
Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless) 6
3
geplaatst: 24 november 2022, 20:42 uur
Ik ben inmiddels weer opgeknapt. Morgen eerst even een bezoekje brengen aan Fred again… en dan volgt zaterdag de extra grote drie dubbele update 

1
Boetiek9999
geplaatst: 26 november 2022, 10:47 uur
catdog mijn laatste wijzigingen voor 2022:
Flemming - Zij Wil Mij: 2 naar 4,5
George Ezra - Anyone For You: 4,5 naar 3,5
Charlie Puth - Light Switch: 6 naar 5
Tate McRae - She's All I Wanna Be: 6,5 naar 8,5
Sigala - Melody: 4,5 naar 6
Antoon - Hotelschool: 4,5 naar 5
Ava Max - Maybe You’re The Problem: 7 naar 9
Flemming - Automatisch: 2 naar 4
Harry Styles - Late Night Talking:3,5 naar 7,5
Di-Rect - Through the Looking Glass: 5,5 naar 6,5
Calvin Harris feat. Halsey, Justin Timberlake & Pharrell Williams - Stay with Me: 4,5 naar 5,5
LF System - Afraid to Feel: 7 naar 5
Rema - Calm Down: 5,5 naar 7
Rosa Linn - Snap: 6 naar 4
Lewis Capaldi - Forget Me: 3,5 naar 5,5
Flemming - Zij Wil Mij: 2 naar 4,5
George Ezra - Anyone For You: 4,5 naar 3,5
Charlie Puth - Light Switch: 6 naar 5
Tate McRae - She's All I Wanna Be: 6,5 naar 8,5
Sigala - Melody: 4,5 naar 6
Antoon - Hotelschool: 4,5 naar 5
Ava Max - Maybe You’re The Problem: 7 naar 9
Flemming - Automatisch: 2 naar 4
Harry Styles - Late Night Talking:3,5 naar 7,5
Di-Rect - Through the Looking Glass: 5,5 naar 6,5
Calvin Harris feat. Halsey, Justin Timberlake & Pharrell Williams - Stay with Me: 4,5 naar 5,5
LF System - Afraid to Feel: 7 naar 5
Rema - Calm Down: 5,5 naar 7
Rosa Linn - Snap: 6 naar 4
Lewis Capaldi - Forget Me: 3,5 naar 5,5
0
geplaatst: 26 november 2022, 15:02 uur
Taylor Swift - Anti-Hero: 7.5
Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand: 6.0
Alok x Sigala x Ellie Goulding - All by Myself: 5.0
Kygo & Dean Lewis - Lost Without You: 4.5
Rihanna - Lift Me Up: 7.0
Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless): 5.5
Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand: 6.0
Alok x Sigala x Ellie Goulding - All by Myself: 5.0
Kygo & Dean Lewis - Lost Without You: 4.5
Rihanna - Lift Me Up: 7.0
Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless): 5.5
1
geplaatst: 26 november 2022, 16:00 uur
En we zijn er weer! Taylor Swift entert gelijk de Top 10 en ook Rihanna scoort prima met haar comeback (6.1). Joel & Tom scoren daar een punt onder met een 5.1. De Kygo & Dean combi zit daar iets onder met een 4.9. Een 4.79 (Burna & Ed) en een 4.26 (Alok, Sigala & Ellie) ronden de scores af.
In de Top 10 is Måneskin hun positie al kwijt en duikelen ze naar #13. Ook Di-Rect verdwijnt met 90s Kid en Harry keert terug.
2 (2) Harry Styles - As It Was 6.978571429
3 (4) Son Mieux - Multicolor 6.972727273
4 (--) Taylor Swift - Anti-Hero 6.95
5 (5) The Weeknd - Sacrifice 6.841176471
6 (10) Sam Smith feat. Kim Petras - Unholy 6.7
7 (8) Di-Rect - Through the Looking Glass 6.665384615
8 (6) LF System - Afraid to Feel 6.625
10 (--) Harry Styles - Late Night Talking 6.523076923
Week 46:
We trappen deze week af met de zangeres die hier niet onverdienstelijk wist te scoren met haar laatste single Sowieso Overhoop. Maar al vlak na de binnenkomst daarvan bracht Maan een samenwerking met Goldband uit, die niet op haar album te vinden was. Gezien de populariteit van Goldband, dat momenteel nog op #25 staat met Noodgeval, slaat deze single enorm aan en is het momenteel zelfs de #1 in de Spotify charts.
Een samenwerking met Goldband stond hoog op het verlanglijstje van Maan: "Vorig jaar heb ik de boys ontmoet tijdens de 3FM Awards en toen zijn we maatjes geworden. Op dat moment was ik bezig met het maken van mijn nieuwe album en ik wilde ze heel graag op de plaat hebben. Ik ben ook echt fan van ze, zo vet en zo eigen in wat ze doen. Juist omdat de samenwerking zo onverwacht is, vind ik het leuk. Gelukkig wilde de jongens dat ook. Dus toen zijn we samen de studio ingedoken en is het liedje ontstaan."
#13. Maan feat. Goldband - Stiekem
We maken kennis met de in Nederland wonende, maar uit Congo afkomstige, zanger Claude Kiambe, alias Claude. Hij verwierf in 2019 al enige bekendheid dankzij zijn deelname aan The Voice Kids maar dankzij zijn deelname én winst aan het programma van Are You Next? van muziekzender Xite en label Cloud 9 Music wist Claude een platencontract bij Cloud 9 in de wacht te slepen. Door zijn meertaligheid schrijft hij zijn muziek in het Nederlands, Engels en Frans en die combi levert hij uiteindelijk af in zijn debuutsingle dat gelijk al een dikke hit is!
#32. Claude - Ladada (Mon Dernier Mot)
Trustfall, zo moet het negende studioalbum van P!nk gaan heten met een release gepland voor 17 februari volgend jaar. Eerder dit jaar bracht ze al de single Irrelevant uit, als antwoord op de Roe v. Wade controverse in Amerika. Deze single bleef echter in de Tipparade steken maar P!nk is terug met de eerste officiële single van het nieuwe album: Never Gonna Not Dance Again. Naast een tribute aan Olivia Newton-John performde P!nk deze single ook al vorig weekend bij de American Music Awards. Zoals niet ongewoon bij een P!nk single is ook deze weer geproduceerd door superproducer Max Martin.
#35. P!nk - Never Gonna Not Dance Again
Week 47:
Ava Max, Becky Hill, Charli XCX, Mabel, Rita Ora. De samenwerkingen met de vrouwelijke supersterren legt Tiësto geen windeieren en dus gaat hij vrolijk verder op deze tour en rijgt hij inmiddels zijn 29e Top 40 hit aan zijn naam. Ditmaal krijgt hij hulp van Tate McRae. De zangeres die in 2020 haar doorbraak vond opende het jaar nog knallend met She's All I Wanna Be, momenteel #17 in onze ranking, maar opvolgers van haar debuutalbum I Used to Think I Could Fly, dat in Mei uitkwam, deden allen niks. Gelukkig is Tiësto daar om haar weer die nieuwe hit te bieden!
#28. Tiësto feat. Tate McRae - 10:35
Haar samenwerking met Frenna en Kevin zorgden natuurlijk vorig jaar al voor een hit maar dankzij haar deelname aan het Songfestival eerder dit jaar is S10 dan toch wat meer een gevestigde naam in de Nederlandse pop-scéne geworden. Het was nog even afwachten, daar een samenwerking met Blof in de Tipparade bleef steken, maar haar nieuwste single, afkomstig van haar album Ik Besta Voor Altijd Zolang JIj aan Mij Denkt dat vorige maand uitkwam, levert S10 haar haar derde Top 40-hit op.
Wie voor het eerst de lijst der lijsten haalt is Froukje die een stukje mee mag zingen op de single. Froukje, al flinke tijd lieveling hier op MuMe, studeerde songwriting in Rotterdam en vond ze een thuis bij TopNotch die haar eerste EP vorig jaar uitbracht met o.a. de singles Heb Ik Dat Gezegd? en Onbezonnen. Eerder dit jaar werkte Froukje al samen met S10 op haar tweede EP Uitzinnig en die samenwerking beviel zo goed dat ze het nogmaals deden, ditmaal voor het project van S10. En voilà, die eerste hit is geboren!
#37. S10 feat. Froukje - Nooit Meer Spijt
Zei ik laatst iets over de populariteit van Antoon? Neuh, die levert nog altijd geen deuk op want ook een losse track van zijn nieuwste EP Klop Klop weet weer de Nederlandse Top 40 binnen te komen. Bijgestaan door de Almeerse Dopebwoy, die in 2020 een kleine hit scoorde met Vakantie, brengen ze hier de track Meteoriet. Samen hebben ze inmiddels al bijna 5 miljoen streams op Spotify met het nummer, een miljoen verwijderd van Klop Klop. Zullen ze die single voorbij streven?
#39. Antoon feat. Dopebwoy - Meteoriet
Week 48:
Meghan Trainor. Nog bekend? In 2014 enterde ze met een knaller de muziekindustrie en wist ze wereldwijd een monsterhit te scoren met haar single All About That Bass, dat in Nederland tot een #3e positie kwam. Waar haar debuutalbum allemaal soortgelijke plaatjes in de doo-wop stijl bevatte schudde Meghan dit imago van zich af met de opvolger. Daarvan verscheen de single NO! nog in de Top 40, maar al vrij snel daarna bleek het game over voor Meghan. Ook Internationaal scoorde ze nog lastig hits, ondanks dat ze nog flink wat muziek uitbracht.
Toevalligerwijs grijpt ze op haar nieuwe single, afkomstig van haar 5e studioalbum Takin' It Back, weer terug op die doo-wop stijl. Uitermate geschikt voor TikTok die de nieuwe single dan ook weer volledig omarmde. En dat levert voor Meghan weer hernieuwd chartsucces wereldwijd op en komt ze 6 jaar later weer de Top 40 binnen op:
#29. Meghan Trainor - Made You Look
Multicolor betekende de doorbraak voor Camiel Meiresonne, die achter het project Son Mieux zit. Zelfs in onze eigen Top 10 staat de band stevig in de bovenste regionen. Na 22 weken verlaat Multicolor dan eindelijk de Top 40 maar Son Mieux levert gelijk de opvolger aan, die al een extra steuntje kreeg dmv de Alarmschijf. This Is the Moment is een viering van de mooie momenten die de band afgelopen zomer dankzij alle festivals mochten beleven. “In een tijd waarin de wereld sneller en sneller blijft draaien, je tegelijkertijd overspoeld wordt met alles wat er om je heen is gebeurd en nog gaat komen. This Is The Moment nodigt je uit om stil te staan en vanuit die stilstand dit moment te vieren, samen dansend in de tijd.” geeft Camiel aan.
#31. Son Mieux - This Is the Moment
Maar liefst 12 weken in de Tipparade, en de opvolger staat inmiddels alweer genoteerd in diezelfde lijst, maar Ava Max komt dan nu toch eindelijk de Top 40 binnen met haar single Million Dollar Baby. De tweede single afkomstig van haar tweede studioalbum Diamonds & Dancefloors, dat oorspronkelijk gepland stond voor release in oktober dit jaar. Maar het album lekte in zijn volledigheid online en dus besloot Ava dat ze weer wat ging bijschaven aan het album. De release staat nu gepland voor 27 januari volgend jaar. Wellicht dat we Ava binnenkort nog mogen terugzien met die derde single Weapons, maar nu doen we het met die tweede, na Maybe You're the Problem: Million Dollar Baby.
#33. Ava Max - Million Dollar Baby
In de Top 10 is Måneskin hun positie al kwijt en duikelen ze naar #13. Ook Di-Rect verdwijnt met 90s Kid en Harry keert terug.
2 (2) Harry Styles - As It Was 6.978571429
3 (4) Son Mieux - Multicolor 6.972727273
4 (--) Taylor Swift - Anti-Hero 6.95
5 (5) The Weeknd - Sacrifice 6.841176471
6 (10) Sam Smith feat. Kim Petras - Unholy 6.7
7 (8) Di-Rect - Through the Looking Glass 6.665384615
8 (6) LF System - Afraid to Feel 6.625
10 (--) Harry Styles - Late Night Talking 6.523076923
Week 46:
We trappen deze week af met de zangeres die hier niet onverdienstelijk wist te scoren met haar laatste single Sowieso Overhoop. Maar al vlak na de binnenkomst daarvan bracht Maan een samenwerking met Goldband uit, die niet op haar album te vinden was. Gezien de populariteit van Goldband, dat momenteel nog op #25 staat met Noodgeval, slaat deze single enorm aan en is het momenteel zelfs de #1 in de Spotify charts.
Een samenwerking met Goldband stond hoog op het verlanglijstje van Maan: "Vorig jaar heb ik de boys ontmoet tijdens de 3FM Awards en toen zijn we maatjes geworden. Op dat moment was ik bezig met het maken van mijn nieuwe album en ik wilde ze heel graag op de plaat hebben. Ik ben ook echt fan van ze, zo vet en zo eigen in wat ze doen. Juist omdat de samenwerking zo onverwacht is, vind ik het leuk. Gelukkig wilde de jongens dat ook. Dus toen zijn we samen de studio ingedoken en is het liedje ontstaan."
#13. Maan feat. Goldband - Stiekem
We maken kennis met de in Nederland wonende, maar uit Congo afkomstige, zanger Claude Kiambe, alias Claude. Hij verwierf in 2019 al enige bekendheid dankzij zijn deelname aan The Voice Kids maar dankzij zijn deelname én winst aan het programma van Are You Next? van muziekzender Xite en label Cloud 9 Music wist Claude een platencontract bij Cloud 9 in de wacht te slepen. Door zijn meertaligheid schrijft hij zijn muziek in het Nederlands, Engels en Frans en die combi levert hij uiteindelijk af in zijn debuutsingle dat gelijk al een dikke hit is!
#32. Claude - Ladada (Mon Dernier Mot)
Trustfall, zo moet het negende studioalbum van P!nk gaan heten met een release gepland voor 17 februari volgend jaar. Eerder dit jaar bracht ze al de single Irrelevant uit, als antwoord op de Roe v. Wade controverse in Amerika. Deze single bleef echter in de Tipparade steken maar P!nk is terug met de eerste officiële single van het nieuwe album: Never Gonna Not Dance Again. Naast een tribute aan Olivia Newton-John performde P!nk deze single ook al vorig weekend bij de American Music Awards. Zoals niet ongewoon bij een P!nk single is ook deze weer geproduceerd door superproducer Max Martin.
#35. P!nk - Never Gonna Not Dance Again
Week 47:
Ava Max, Becky Hill, Charli XCX, Mabel, Rita Ora. De samenwerkingen met de vrouwelijke supersterren legt Tiësto geen windeieren en dus gaat hij vrolijk verder op deze tour en rijgt hij inmiddels zijn 29e Top 40 hit aan zijn naam. Ditmaal krijgt hij hulp van Tate McRae. De zangeres die in 2020 haar doorbraak vond opende het jaar nog knallend met She's All I Wanna Be, momenteel #17 in onze ranking, maar opvolgers van haar debuutalbum I Used to Think I Could Fly, dat in Mei uitkwam, deden allen niks. Gelukkig is Tiësto daar om haar weer die nieuwe hit te bieden!
#28. Tiësto feat. Tate McRae - 10:35
Haar samenwerking met Frenna en Kevin zorgden natuurlijk vorig jaar al voor een hit maar dankzij haar deelname aan het Songfestival eerder dit jaar is S10 dan toch wat meer een gevestigde naam in de Nederlandse pop-scéne geworden. Het was nog even afwachten, daar een samenwerking met Blof in de Tipparade bleef steken, maar haar nieuwste single, afkomstig van haar album Ik Besta Voor Altijd Zolang JIj aan Mij Denkt dat vorige maand uitkwam, levert S10 haar haar derde Top 40-hit op.
Wie voor het eerst de lijst der lijsten haalt is Froukje die een stukje mee mag zingen op de single. Froukje, al flinke tijd lieveling hier op MuMe, studeerde songwriting in Rotterdam en vond ze een thuis bij TopNotch die haar eerste EP vorig jaar uitbracht met o.a. de singles Heb Ik Dat Gezegd? en Onbezonnen. Eerder dit jaar werkte Froukje al samen met S10 op haar tweede EP Uitzinnig en die samenwerking beviel zo goed dat ze het nogmaals deden, ditmaal voor het project van S10. En voilà, die eerste hit is geboren!
#37. S10 feat. Froukje - Nooit Meer Spijt
Zei ik laatst iets over de populariteit van Antoon? Neuh, die levert nog altijd geen deuk op want ook een losse track van zijn nieuwste EP Klop Klop weet weer de Nederlandse Top 40 binnen te komen. Bijgestaan door de Almeerse Dopebwoy, die in 2020 een kleine hit scoorde met Vakantie, brengen ze hier de track Meteoriet. Samen hebben ze inmiddels al bijna 5 miljoen streams op Spotify met het nummer, een miljoen verwijderd van Klop Klop. Zullen ze die single voorbij streven?
#39. Antoon feat. Dopebwoy - Meteoriet
Week 48:
Meghan Trainor. Nog bekend? In 2014 enterde ze met een knaller de muziekindustrie en wist ze wereldwijd een monsterhit te scoren met haar single All About That Bass, dat in Nederland tot een #3e positie kwam. Waar haar debuutalbum allemaal soortgelijke plaatjes in de doo-wop stijl bevatte schudde Meghan dit imago van zich af met de opvolger. Daarvan verscheen de single NO! nog in de Top 40, maar al vrij snel daarna bleek het game over voor Meghan. Ook Internationaal scoorde ze nog lastig hits, ondanks dat ze nog flink wat muziek uitbracht.
Toevalligerwijs grijpt ze op haar nieuwe single, afkomstig van haar 5e studioalbum Takin' It Back, weer terug op die doo-wop stijl. Uitermate geschikt voor TikTok die de nieuwe single dan ook weer volledig omarmde. En dat levert voor Meghan weer hernieuwd chartsucces wereldwijd op en komt ze 6 jaar later weer de Top 40 binnen op:
#29. Meghan Trainor - Made You Look
Multicolor betekende de doorbraak voor Camiel Meiresonne, die achter het project Son Mieux zit. Zelfs in onze eigen Top 10 staat de band stevig in de bovenste regionen. Na 22 weken verlaat Multicolor dan eindelijk de Top 40 maar Son Mieux levert gelijk de opvolger aan, die al een extra steuntje kreeg dmv de Alarmschijf. This Is the Moment is een viering van de mooie momenten die de band afgelopen zomer dankzij alle festivals mochten beleven. “In een tijd waarin de wereld sneller en sneller blijft draaien, je tegelijkertijd overspoeld wordt met alles wat er om je heen is gebeurd en nog gaat komen. This Is The Moment nodigt je uit om stil te staan en vanuit die stilstand dit moment te vieren, samen dansend in de tijd.” geeft Camiel aan.
#31. Son Mieux - This Is the Moment
Maar liefst 12 weken in de Tipparade, en de opvolger staat inmiddels alweer genoteerd in diezelfde lijst, maar Ava Max komt dan nu toch eindelijk de Top 40 binnen met haar single Million Dollar Baby. De tweede single afkomstig van haar tweede studioalbum Diamonds & Dancefloors, dat oorspronkelijk gepland stond voor release in oktober dit jaar. Maar het album lekte in zijn volledigheid online en dus besloot Ava dat ze weer wat ging bijschaven aan het album. De release staat nu gepland voor 27 januari volgend jaar. Wellicht dat we Ava binnenkort nog mogen terugzien met die derde single Weapons, maar nu doen we het met die tweede, na Maybe You're the Problem: Million Dollar Baby.
#33. Ava Max - Million Dollar Baby
0
geplaatst: 26 november 2022, 16:38 uur
Maan feat. Goldband: 5 (begint matig, later wat aardiger)
Claude: 6,5 (erg aanstekelijk)
P!NK: 4,5 (veel drukte, weinig inhoud)
Tiësto: 5 (tsja, alweer vergeten)
S10 ft. Froukje: 4,5 (weinig interessant, wel bloedige clip)
Antoon ft. Dopebwoy: 4,75 (niet echt mijn ding, beetje saai)
Meghan Trainor: 5 (ook niet mijn straatje, wel opvallend ouderwets, en toch wel beetje aardig)
Son Mieux: 6 (een voldoende wil ik nog wel geven, maar lang niet zo sterk als Multicolour of de singles die eraan voorafgingen; een beetje gemakkelijk, die disco-invloeden)
Ava Max: 5,5 (strak uitgevoerde song, refrein komt mij wel erg bekend voor...)
Claude: 6,5 (erg aanstekelijk)
P!NK: 4,5 (veel drukte, weinig inhoud)
Tiësto: 5 (tsja, alweer vergeten)
S10 ft. Froukje: 4,5 (weinig interessant, wel bloedige clip)
Antoon ft. Dopebwoy: 4,75 (niet echt mijn ding, beetje saai)
Meghan Trainor: 5 (ook niet mijn straatje, wel opvallend ouderwets, en toch wel beetje aardig)
Son Mieux: 6 (een voldoende wil ik nog wel geven, maar lang niet zo sterk als Multicolour of de singles die eraan voorafgingen; een beetje gemakkelijk, die disco-invloeden)
Ava Max: 5,5 (strak uitgevoerde song, refrein komt mij wel erg bekend voor...)
0
geplaatst: 26 november 2022, 16:45 uur
Doet mij zelf denken aan Can’t Fight the Moonlight van LeAnn Rimes, en ik hoor er elementen uit Call My Name van Cheryl uit terug.
1
geplaatst: 26 november 2022, 16:49 uur
catdog schreef:
Doet mij zelf denken aan Can’t Fight the Moonlight van LeAnn Rimes, en ik hoor er elementen uit Call My Name van Cheryl uit terug.
(quote)
Heel goed, ik zocht naar Can't fight the moonlight!
0
geplaatst: 30 november 2022, 12:27 uur
Week 46:
Maan feat. Goldband - Stiekem 5.0
(Het is niet heel slecht, maar ik vind het ook absoluut niet bijzonder, nou ben ik normaliter al geen fan van Goldband en bij Maan vind ik het soms leuk en soms ook weer (helemaal) niet, deze vind ik, zoals geschreven, niet echt de moeite waard)
Claude - Ladada (Mon Dernier Mot) 2.0
(Ik hoorde dat dit beschreven werd als de Nederlandse Stromae, maar dan wel een behoorlijk zwakke imitatie, dat Nederlands met een Frans accent stoort mij bijvoorbeeld, van Stromae vind ik ook niet alles meer goed, maar dit vind ik veel slechter, het irriteert mij in zijn geheel zelfs)
P!nk - Never Gonna Not Dance Again 7.0
(Pink’s vorige, met een duidelijke politieke boodschap, flopte, hoewel ik hem wel aardig vond, hier gaat ze weer terug naar vrolijke pop/dansmuziek, lekker in het gehoor liggend, beetje disco-vibe zelfs, yep, deze krijgt een stempel van goedkeuring)
Week 47:
Tiësto feat. Tate McRae - 10:35 6.5
(Er staat tegenwoordig veel EDM in de Top 40, het meest kan me niet of nauwelijks bekoren, maar 2 DJ’s weten, in ieder geval bij mij, meestal wel de juiste toon aan te slaan, Kygo en Tiësto. Ik kwam er van de week trouwens achter dat Tate McRae niet het zoveelste Amerikaanse popprinsesje is, zij komt uit Canada)
S10 feat. Froukje - Nooit Meer Spijt 5.5
(Mij doen deze Nederlands(talig)e dames niet zo heel veel, ik kan het ook niet echt slecht noemen, maar ze raken mij eigenlijk nooit qua muziek en/of tekst en daar lijken ze wel altijd voor te gaan)
Antoon feat. Dwopebwoy - Meteoriet 1.5
(dit durft ik wel echt slecht te noemen, Antoon scoort bij mij eigenlijk altijd een 2, de inbreng van Dwopebwoy zorgt nog voor een half puntje aftrek)
Week 48 volgt nog
Maan feat. Goldband - Stiekem 5.0
(Het is niet heel slecht, maar ik vind het ook absoluut niet bijzonder, nou ben ik normaliter al geen fan van Goldband en bij Maan vind ik het soms leuk en soms ook weer (helemaal) niet, deze vind ik, zoals geschreven, niet echt de moeite waard)
Claude - Ladada (Mon Dernier Mot) 2.0
(Ik hoorde dat dit beschreven werd als de Nederlandse Stromae, maar dan wel een behoorlijk zwakke imitatie, dat Nederlands met een Frans accent stoort mij bijvoorbeeld, van Stromae vind ik ook niet alles meer goed, maar dit vind ik veel slechter, het irriteert mij in zijn geheel zelfs)
P!nk - Never Gonna Not Dance Again 7.0
(Pink’s vorige, met een duidelijke politieke boodschap, flopte, hoewel ik hem wel aardig vond, hier gaat ze weer terug naar vrolijke pop/dansmuziek, lekker in het gehoor liggend, beetje disco-vibe zelfs, yep, deze krijgt een stempel van goedkeuring)
Week 47:
Tiësto feat. Tate McRae - 10:35 6.5
(Er staat tegenwoordig veel EDM in de Top 40, het meest kan me niet of nauwelijks bekoren, maar 2 DJ’s weten, in ieder geval bij mij, meestal wel de juiste toon aan te slaan, Kygo en Tiësto. Ik kwam er van de week trouwens achter dat Tate McRae niet het zoveelste Amerikaanse popprinsesje is, zij komt uit Canada)
S10 feat. Froukje - Nooit Meer Spijt 5.5
(Mij doen deze Nederlands(talig)e dames niet zo heel veel, ik kan het ook niet echt slecht noemen, maar ze raken mij eigenlijk nooit qua muziek en/of tekst en daar lijken ze wel altijd voor te gaan)
Antoon feat. Dwopebwoy - Meteoriet 1.5
(dit durft ik wel echt slecht te noemen, Antoon scoort bij mij eigenlijk altijd een 2, de inbreng van Dwopebwoy zorgt nog voor een half puntje aftrek)
Week 48 volgt nog
0
geplaatst: 30 november 2022, 13:31 uur
Week 48 (en enkele herwaarderingen):
Meghan Trainor - Made You Look 4.5
(Ik heb onlangs zelfs wat nummers van Meghan in mijn eigen afspeellijsten gehad, maar dat was toen ze de country-richting op ging, dit is weer een ouderwets popniemendalletje van haar en niet leuk)
Son Mieux - This Is The Moment 6.6
(ze hebben al beter gedaan, maar toch is het nog ruim voldoende)
Ava Max - Million Dollar Baby 6.8
(voor dit popprinsesje heb ik een zwak, zij maakt lekkere songs en het oog wil ook wat)
Herwaarderingen:
Måneskin - The Loneliest 6.5 => 7.0
(blijkt bij vakere beluistering, toch nog een betere rockballade als eerder gedacht)
Stromae - L’Enfer 6.6 => 6.5
(als ik hem vergelijk met andere nummers, die ik waardeerde, is die tiende net te veel)
Taylor Swift - Anti-Hero 6.9 => 7.0
(waarom ik hier eerder die tiende onder de 7 zat, snap ik nu helemaal niet meer)
Meghan Trainor - Made You Look 4.5
(Ik heb onlangs zelfs wat nummers van Meghan in mijn eigen afspeellijsten gehad, maar dat was toen ze de country-richting op ging, dit is weer een ouderwets popniemendalletje van haar en niet leuk)
Son Mieux - This Is The Moment 6.6
(ze hebben al beter gedaan, maar toch is het nog ruim voldoende)
Ava Max - Million Dollar Baby 6.8
(voor dit popprinsesje heb ik een zwak, zij maakt lekkere songs en het oog wil ook wat)
Herwaarderingen:
Måneskin - The Loneliest 6.5 => 7.0
(blijkt bij vakere beluistering, toch nog een betere rockballade als eerder gedacht)
Stromae - L’Enfer 6.6 => 6.5
(als ik hem vergelijk met andere nummers, die ik waardeerde, is die tiende net te veel)
Taylor Swift - Anti-Hero 6.9 => 7.0
(waarom ik hier eerder die tiende onder de 7 zat, snap ik nu helemaal niet meer)
0
geplaatst: 1 december 2022, 19:49 uur
1e drie (zo'n massa ineens en sommige screencaps nodigen al niet uit tot meteen luisteren)
Maan feat. Goldband - Stiekem 4,5
P!nk - Never Gonna Not Dance Again 6,2
Alleen maar toe te juichen dat het "I am a rock chick" hier er volledig af is
Ava Max - Million Dollar Baby 7,3
Het huppelt iedere keer alle kanten op en er wordt elke keer iets gejat of er is wat te herkennen, maar het blijft lang in je hoofd hangen op een niet irritante manier, deze ook weer.
Nog lang niet op het niveau van de Premier League (Dua/Ariana) maar ze is er al ruim 5 jaar bij.
Maan feat. Goldband - Stiekem 4,5
P!nk - Never Gonna Not Dance Again 6,2
Alleen maar toe te juichen dat het "I am a rock chick" hier er volledig af is
Ava Max - Million Dollar Baby 7,3
Het huppelt iedere keer alle kanten op en er wordt elke keer iets gejat of er is wat te herkennen, maar het blijft lang in je hoofd hangen op een niet irritante manier, deze ook weer.
Nog lang niet op het niveau van de Premier League (Dua/Ariana) maar ze is er al ruim 5 jaar bij.
0
geplaatst: 1 december 2022, 22:16 uur
Maan feat. Goldband - Stiekem: 6.5
Claude - Ladada (Mon Dernier Mot): 7.0
P!nk - Never Gonna Not Dance Again: 7.0
Tiësto feat. Tate McRae - 10:35: 6.5
S10 feat. Froukje - Nooit Meer Spijt: 7.0
Antoon feat. Dopebwoy - Meteoriet: 5.0
Meghan Trainor - Made You Look: 6.0
Son Mieux - This Is the Moment: 6.0
Ava Max - Million Dollar Baby: 6.5
Kijk, dit zijn nou eens leuke cijfers
Claude - Ladada (Mon Dernier Mot): 7.0
P!nk - Never Gonna Not Dance Again: 7.0
Tiësto feat. Tate McRae - 10:35: 6.5
S10 feat. Froukje - Nooit Meer Spijt: 7.0
Antoon feat. Dopebwoy - Meteoriet: 5.0
Meghan Trainor - Made You Look: 6.0
Son Mieux - This Is the Moment: 6.0
Ava Max - Million Dollar Baby: 6.5
Kijk, dit zijn nou eens leuke cijfers

0
geplaatst: 6 december 2022, 15:44 uur
Maan feat. Goldband - Stiekem 6,5 (de combinatie beter dan de artiesten individueel)
Claude - Ladada (Mon Dernier Mot) 7 (een nieuwe Westfries hoog in de hitlijst!)
P!nk - Never Gonna Not Dance Again 7
Tiësto feat. Tate McRae - 10:35 6
S10 feat. Froukje - Nooit Meer Spijt 6,3 (S10 ook al Westfries)
Antoon feat. Dopebwoy - Meteoriet 6 (het wordt eenzijdig, maar ook Antoon is een Westfries)
Meghan Trainor - Made You Look 5
Son Mieux - This Is the Moment 5,5
Ava Max - Million Dollar Baby 5,8
Claude - Ladada (Mon Dernier Mot) 7 (een nieuwe Westfries hoog in de hitlijst!)
P!nk - Never Gonna Not Dance Again 7
Tiësto feat. Tate McRae - 10:35 6
S10 feat. Froukje - Nooit Meer Spijt 6,3 (S10 ook al Westfries)
Antoon feat. Dopebwoy - Meteoriet 6 (het wordt eenzijdig, maar ook Antoon is een Westfries)
Meghan Trainor - Made You Look 5
Son Mieux - This Is the Moment 5,5
Ava Max - Million Dollar Baby 5,8
2
geplaatst: 6 december 2022, 19:46 uur
Even wat inhalen:
Katnuf - Van Mij Zijn 3,0
QUIQUE - Camino 4,5
(door Chan Chan ietsje hoger uitgevallen)
Nicky Youre & dazy - Sunroof 6,8
Elton John & Britney Spears - Hold Me Closer 8,7
(omdat Tiny Dancer een weergaloos nummer is en omdat Elton er zelf bij betrokken is)
David Guetta & Bebe Rexha - I'm Good (Blue) 5,0
FLEMMING & Ronnie Flex - Terug bij Af 6,5
Coldplay - Humankind 7,3
---
Suzan & Freek - Kwijt 4,5
Goldband - Noodgeval 8,5
(heerlijk nummer)
Topic x A7S - Kernkraft 400 (A Better Day) 7,4
---
Lewis Capaldi - Forget Me 5,7
Jaap Reesema - Grijs 7,2
Eliza Rose & Interplanetary Animal - B.O.T.A. (Baddest of Them All) 3,5
---
Kris Kross Amsterdam x Ronnie Flex x Zoë Tauran - Adrenaline 6,5
MEAU - Blijven Rijden 6,0
Nicki Minaj - Super Freaky Girl 1,5 (sorry catdog)
(de sample zorgt nog voor een 0,5 omhoog)
---
Sam Smith & Kim Petras - Unholy 2,5
(Sam zorgt voor de positieve score, maar verder is het net Minaj)
Di-Rect - 90s KID 7,5
Lil Nas X - Star Walkin' 5,0
Ed Sheeran - Celestial 7,2
(prima nummer van Edje)
Dean Lewis - How Do I Say Goodbye 6,5
RONDÉ - Bright Eyes 6,8
---
Antoon - Klop Klop 3,2
Jinho 9 - Blind op Zoek (Trapagas) 2,5
Davina Michelle - I Love Me More 4,5
Beyoncé - Cuff It 7,8
(hey, dat had ik niet meer verwacht, een lekkere (disco) track van B.)
Oliver Tree & Robin Schulz - Miss You 4,8
Måneskin - The Loneliest 6,3
---
Taylor Swift - Anti-Hero 7,1
Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand 2,2
Alok x Sigala x Ellie Goulding - All by Myself 6,7
(ook hier zorgt de (DM) sample voor een (behoorlijke) opwaardering, ik trap er toch weer in
Kygo & Dean Lewis - Lost Without You 5,9
Rihanna - Lift Me Up 2,0
(Pffffffff....)
Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless) 6,4
---
Maan feat. Goldband - Stiekem 8,0
Claude - Ladada (Mon Dernier Mot) 6,7
(beter dan die saaie Stromae in ieder geval)
P!nk - Never Gonna Not Dance Again 6,9
Tiësto feat. Tate McRae - 10:35. 6,3
S10 feat. Froukje - Nooit Meer Spijt 6,7
Antoon feat. Dopebwoy - Meteoriet 3,5
Meghan Trainor - Made You Look 4,2
Son Mieux - This Is the Moment 8,8
(Dacht eerst dat Jungle weer een nieuw nummer uit hadden. Hun sterkste track tot nog toe)
Ava Max - Million Dollar Baby 8,3
(potver twee erg strakke tracks achter elkaar, het wordt hier nog eens wat)
Edit: Al die voldoendes voor RiRi
Update:
Maan - Sowieso Overhoop 8,5 -> 8,7
Katnuf - Van Mij Zijn 3,0
QUIQUE - Camino 4,5
(door Chan Chan ietsje hoger uitgevallen)
Nicky Youre & dazy - Sunroof 6,8
Elton John & Britney Spears - Hold Me Closer 8,7
(omdat Tiny Dancer een weergaloos nummer is en omdat Elton er zelf bij betrokken is)
David Guetta & Bebe Rexha - I'm Good (Blue) 5,0
FLEMMING & Ronnie Flex - Terug bij Af 6,5
Coldplay - Humankind 7,3
---
Suzan & Freek - Kwijt 4,5
Goldband - Noodgeval 8,5
(heerlijk nummer)
Topic x A7S - Kernkraft 400 (A Better Day) 7,4
---
Lewis Capaldi - Forget Me 5,7
Jaap Reesema - Grijs 7,2
Eliza Rose & Interplanetary Animal - B.O.T.A. (Baddest of Them All) 3,5
---
Kris Kross Amsterdam x Ronnie Flex x Zoë Tauran - Adrenaline 6,5
MEAU - Blijven Rijden 6,0
Nicki Minaj - Super Freaky Girl 1,5 (sorry catdog)
(de sample zorgt nog voor een 0,5 omhoog)
---
Sam Smith & Kim Petras - Unholy 2,5
(Sam zorgt voor de positieve score, maar verder is het net Minaj)
Di-Rect - 90s KID 7,5
Lil Nas X - Star Walkin' 5,0
Ed Sheeran - Celestial 7,2
(prima nummer van Edje)
Dean Lewis - How Do I Say Goodbye 6,5
RONDÉ - Bright Eyes 6,8
---
Antoon - Klop Klop 3,2
Jinho 9 - Blind op Zoek (Trapagas) 2,5
Davina Michelle - I Love Me More 4,5
Beyoncé - Cuff It 7,8
(hey, dat had ik niet meer verwacht, een lekkere (disco) track van B.)
Oliver Tree & Robin Schulz - Miss You 4,8
Måneskin - The Loneliest 6,3
---
Taylor Swift - Anti-Hero 7,1
Burna Boy feat. Ed Sheeran - For My Hand 2,2
Alok x Sigala x Ellie Goulding - All by Myself 6,7
(ook hier zorgt de (DM) sample voor een (behoorlijke) opwaardering, ik trap er toch weer in
Kygo & Dean Lewis - Lost Without You 5,9
Rihanna - Lift Me Up 2,0
(Pffffffff....)
Joel Corry & Tom Grennan - Lionheart (Fearless) 6,4
---
Maan feat. Goldband - Stiekem 8,0
Claude - Ladada (Mon Dernier Mot) 6,7
(beter dan die saaie Stromae in ieder geval)
P!nk - Never Gonna Not Dance Again 6,9
Tiësto feat. Tate McRae - 10:35. 6,3
S10 feat. Froukje - Nooit Meer Spijt 6,7
Antoon feat. Dopebwoy - Meteoriet 3,5
Meghan Trainor - Made You Look 4,2
Son Mieux - This Is the Moment 8,8
(Dacht eerst dat Jungle weer een nieuw nummer uit hadden. Hun sterkste track tot nog toe)
Ava Max - Million Dollar Baby 8,3
(potver twee erg strakke tracks achter elkaar, het wordt hier nog eens wat)
Edit: Al die voldoendes voor RiRi

Update:
Maan - Sowieso Overhoop 8,5 -> 8,7
1
geplaatst: 6 december 2022, 19:55 uur
De rest van het 3-luik
Claude - Ladada (Mon Dernier Mot) 6,2
Tiësto feat. Tate McRae - 10:35 7,5
UitverkoopTiesto maar aan de andere kant is dit Pop anno 2022
S10 feat. Froukje - Nooit Meer Spijt 5
Antoon feat. Dopebwoy - Meteoriet 2
Ja Robin, je dacht toch niet dat alles erdoor zou slippen
Meghan Trainor - Made You Look 4,5
Die is weer terug bij Af all that bass
Son Mieux - This Is the Moment 6,0
Ik dacht dat dit een "band" was, maar dit is een hele grote stap naar dat kutbandje Chef Special, ik hoop dat dit een one off is om van Multicolor te profiteren, anders is dit jammer voor deze groep. Dit klinkt als lopende band pop, maar ze krijgen nog even de gunfactor van mij.
Claude - Ladada (Mon Dernier Mot) 6,2
Tiësto feat. Tate McRae - 10:35 7,5
UitverkoopTiesto maar aan de andere kant is dit Pop anno 2022
S10 feat. Froukje - Nooit Meer Spijt 5
Antoon feat. Dopebwoy - Meteoriet 2
Ja Robin, je dacht toch niet dat alles erdoor zou slippen
Meghan Trainor - Made You Look 4,5
Die is weer terug bij Af all that bass
Son Mieux - This Is the Moment 6,0
Ik dacht dat dit een "band" was, maar dit is een hele grote stap naar dat kutbandje Chef Special, ik hoop dat dit een one off is om van Multicolor te profiteren, anders is dit jammer voor deze groep. Dit klinkt als lopende band pop, maar ze krijgen nog even de gunfactor van mij.
2
geplaatst: 6 december 2022, 19:57 uur
En omdat ik Poeha erg hoog heb zitten
aanpassing
Elton John & Britney Spears - Hold Me Closer was 4 ----> 6,2
Ik betrap mezelf erop dat ik het steeds leuker ga vinden.
aanpassing
Elton John & Britney Spears - Hold Me Closer was 4 ----> 6,2
Ik betrap mezelf erop dat ik het steeds leuker ga vinden.
* denotes required fields.