MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
johannesA
7,3 Pink is leuk en dit nummer ook.

Chivv & Diquenza - Ewa Ewa 6.0

Lewis Capaldi - Someone You Loved 2.5

Billie Eilish - Bury a Friend 8.0

Kygo - Think About You 4.5

P!nk - Walk Me Home 3.5

Ik geef hem zelf een 5. Daarmee haalt P!nk net de top 10 niet. #sorrynotsorry
Kygo haalt met wat verlate cijfers wel alsnog de top 10, waardoor Guy Sebastian eruit valt.

1. Billie Eilish - Bury a Friend (7,63/19)
2. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
3. Lizzo - Juice (7,07/22)
4. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
5. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,63/18)
6. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,51/19)
7. Lady Gaga - Always Remember Us This Way (6,21/18)
8. Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly (5,89/17)
9. Kygo ft. Valerie Broussard - Think About You (5,87/15)
10. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)

Zedd & Katy Perry - 365

Omdat ik vandaag een geslaagde date had, gooien we er een liefdesliedje in: de samenwerking die Zedd en Katy Perry op valentijnsdag uitbrachten. Nou kan ik mijn date geruststellen: ik ben niet zo geobsedeerd-verliefd als Katy in dit liedje.

Het is inmiddels alweer meer dan tien jaar geleden dat ze doorbrak met I Kissed a Girl, en maar weinig popsterren zijn zo'n carrière gegeven als die van P!nk. Ik heb het idee dat popsterren vaak maar een houdbaarheid van zo'n tien jaar hebben, en ook Katy's succes is behoorlijk afgenomen. Haar laatste album was zelfs een behoorlijke flop vergeleken met haar voorgaande albums, ondanks dat de radio ons Chained to the Rhythm behoorlijk door de strot heeft gedouwd.

Slim is het dus om met een hippe producer samen te werken die nog lang niet over zijn houdbaarheid heen is. Zedd scoort hit na hit met zijn radiovriendelijke dance-pop, en kan Katy zomaar weer een enorme megahit bezorgen. Een vergelijkbare vriendendienst kreeg ze twee jaar terug van Calvin Harris (met Feels).

Om het af te maken zit er nog een leuke clip bij waarin Katy een robot is die iets te ver gaat in haar obsessieve liefde voor Zedd.

Arrie schreef:
Nou kan ik mijn date geruststellen: ik ben niet zo geobsedeerd-verliefd als Katy in dit liedje.

Je bent bang dat ze meeleest?

Ja dat slaat eigenlijk ook nergens op. Iedereen weet dat er geen vrouwen op MusicMeter komen.

7,5 Zedd kán het wel, het is jammer dat hij het alleen niet vaak laat zien.

Katy & Zedd : 8

catdog schreef:
(Try This is een onontdekte parel)

+1. Maar eigenlijk heeft ze na 'I'm Not Dead' maar weinig singles uitgebracht die ik nog steeds leuk vind. 'Sober' en 'I Don't Believe You' zijn prima en daar houd het wel mee op. Die nummers zijn inmiddels ook alweer 10 jaar oud.

Voor deze P!nk : 4.5

Arrie schreef:

Ik heb het idee dat popsterren vaak maar een houdbaarheid van zo'n tien jaar hebben, en ook Katy's succes is behoorlijk afgenomen. Haar laatste album was zelfs een behoorlijke flop vergeleken met haar voorgaande albums.

Wrijf nog maar wat zout in mijn wonden #justice4witness.

I Kissed a Girl vond ik bloedirritant, maar de singles van Teen Dream en Prism kan ik goed hebben. Dit vind ik dan weer helemaal niks. Te veel quasi-hipheid en te weinig inhoud.

4

johannesA
6,8

Prima popliedje

6,5

Het topic stort ineens in, lijkt wel. Maar 8 stemmers voor Katy... Wel overwegend postief met een mooie zevende plaats tot gevolg. Exit voor Benny Blanco.

1. Billie Eilish - Bury a Friend (7,63/19)
7. Zedd & Katy Perry - 365 (6,35/8)
8. Lady Gaga - Always Remember Us This Way (6,21/18)
9. Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly (5,89/17)
10. Kygo ft. Valerie Broussard - Think About You (5,87/15)

Dermot Kennedy - Power Over Me

We hebben weer een remcodulac-zanger! Namelijk de Ierse Dermot Kennedy. Hij is al sinds jongs af aan bezig met muziek, speelt vanaf zijn tiende gitaar, ging op zijn veertiende liedjes schrijven, en werd vervolgens ook regelmatig door zijn vader naar Dublin gebracht zodat ie daar op open mic-avonden mee kon doen. Op de universiteit studeerde hij klassieke muziek, maar na drie jaar stopte hij er weer mee, om uiteindelijk rond te gaan reizen als straatmuzikant. In die hoedanigheid kwam ie een keer Glen Hansard tegen, die hem uitnodigde om eens met hem op het podium te staan. Zo ging het de goede kant op met de carrière van Dermot Kennedy, maar uiteindelijk wist hij pas écht door te breken dankzij Spotify-afspeellijsten.

Kennedy stond bovendien op BBC's Sound of 2019 Longlist, dus dit moet zijn jaar worden. Dat zou het ook zomaar kunnen worden, want dit soort muziek doet het tegenwoordig ook goed. We zijn immers al meerdere remcodulac-zangers tegengekomen. Het sluit thematisch trouwens nog aardig aan op het vorige nummer, want ook Kennedy lijkt redelijk geobsedeerd door iemand te zijn.

De stem doet me nogal aan Mumford & Sons denken, de stijl ook wel enigszins (de latere M&S dan). Het is inderdaad een bekende sound inmiddels, karaktervolle mannenstem, een beat, maar niet te druk geproduceerd, wat lichte gospelinvloeden en klaar is kees. Zeker goed gedaan, maar niet overtuigend.

Overigens opnieuw een liedje dat ik al van de radio kende (Radio 2). De meeste top 40 entry's hoor ik hier voor het eerst.

5,25

Goed optreden op BKS!

8,0

Lager kost me mijn huwelijk

Nog even een 7,3 voor Katy, moest een beetje aan BANKS denken. Mis wel een beetje haar signatuur.

Dermot is niet echt mijn ding, iemand die elke lettergreep zo'n enge sisobibber in zijn stem legt. 4,5

Wat Niek zegt... Brrrr

2,5

johannesA
5. Hoor dit liedje regelmatig, maar verveelt erg snel.

Nog een 7,5 voor Katy en Zedd Arrie

Ik dacht deze man niet te kennen voor dit nummer maar kennelijk stond hij op BKS dus dan moet ik op zijn minst zijn naam eerder hebben zien staan. Even het blokkenschema van toen erbij gepakt, zo te zien was ik toen bij Unknown Mortal Orchestra. In ieder geval vind ik dit nummer niet storend en is het slim in elkaar gezet maar echt fan van dit soort nummers zal ik ook nooit worden.

6,5

Ik loop flink achter, tijd om een inhaalslag te maken.

Chainsmokers & 5SOS:

Youngblood vond ik kut, afgezien van #selfie (geinig) en Closer vind ik Chainsmokers kut, dit vind ik ook kut. Klein beetje bonuspunten voor het lome tempo, maar verder vind ik hier weinig aan, typisch ene oor in andere oor uit hitparadepop. Staat dit nog in de top 40?

4

Chivv & Diquenza

Het stoere bevalt me niet. Maar verder eigenlijk ook niet heel veel mis mee. Expose the Game bevalt me een stuk beter, maar daar gaat hier de beoordeling hier niet om.

5

Lewis Capaldi

Nee gast, zing normaal. Verder totaal inwisselbaar met die Duitse knakker van het ESF die vorig jaar tot kotsen toe de hemel in geprezen werd op Q op mijn vorige werk. Het liedje zelf heb ik wel een beetje een zwak voor, had het iemand laten zingen en er had een 7 uit gerold. Dit soort zang moet echt eens gaan uitsterven.

4.5

Billie Eilish

Geen typische hitparadepop dit. Ik weet alleen nog niet helemaal wat ik ervan vind, het is wel minimalistisch en dat is vaak toch niet zo mijn ding. Wel intrigrerend, dus uiteindelijk toch een ruime voldoende.

6.8

Kygo

Nog zo'n artiest die toendertijd op Q werd binnengehaald als de nieuwe Beethoven, of eigenlijk was dat toch maar een prutser in vergelijking met deze knul. De makkelijk in het gehoor liggende muziek van Kygo doet me erg weinig vaak. Ook hier wordt de standaard trukendoos weer open getrokken, inclusief standaard zangeresje. Verder ook niet verschrikkelijk en het helpt ook dat ik het niet iedere 3 uur hoor.

5.3

P!nk

Laat ik voorop stellen dat ik P!nk een heel vermoeiend fenomeen vind onderhand, dat imago van een ontzettend stoere vrouw met de meest generieke pop bedenkbaar... Nou is hier duidelijk een fun. vleug overheen gegoten (niet gek natuurlijk) en in tegenstelling tot het verschrikkelijke Just give me a reason vind ik het hier wel aardig gedaan. Het scheelt ook wel dat die verschrikkelijke uithalen uit dat vorige nummer (hoe heet dat ook weer? Van een jaar geleden) hier ook achterwege zijn gelaten. Kleine voldoende.

6.3

Zedd & Katy Perry

Van Zedd heb ik nog nooit een fatsoenlijke compositie gehoord, Katy Perry is voor mij heel erg wisselend. Deze vind ik eigenlijk wel aardig, niets heel erg verheffends, maar ook hier een kleine voldoende. Die mag Zedd mooi op zijn palmares bij schrijven!

6

Dermot Kennedy

De stem lijkt inderdaad op Mumford & Sons. Beter dan de vorige siso in ieder geval. Maar echt voelen doe ik hem ook niet, dus ook hier een kleine voldoende.

(Oh, clips die halverwege besluiten om de muziek tijdelijk weg te draaien om de een of andere reden - ik kijk ze niet - vind ik schijtirritant)

6.5

Joren999 schreef:

Chainsmokers & 5SOS:

Youngblood vond ik kut, afgezien van #selfie (geinig) en Closer vind ik Chainsmokers kut, dit vind ik ook kut. Klein beetje bonuspunten voor het lome tempo, maar verder vind ik hier weinig aan, typisch ene oor in andere oor uit hitparadepop. Staat dit nog in de top 40?

Inmiddels bovenste helft van de Top 40.

Ik zag het, maar ondertussen ook alweer aan het dalen.

Ik geef nog een 5.

Dermot scoort vrij matig met een 5,33.

1. Billie Eilish - Bury a Friend (7,59/20)
7. Zedd & Katy Perry - 365 (6,51/11)
8. Lady Gaga - Always Remember Us This Way (6,21/18)
9. Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly (5,89/17)
10. Kygo ft. Valerie Broussard - Think About You (5,84/16)

Martin Garrix ft. Bonn - No Sleep

Toen ik net naar de Wikipediapagina van Martin Garrix ging, zag ik staan dat ie 22 jaar oud is, en dat voelde wat vreemd. Dat komt doordat hij al zo'n gevestigde naam is dat je vergeet hoe jong ie nog is. Toen ie doorbrak met EDM-stamper Animals was ie dan ook nog maar zeventien. Aanvankelijk bracht ie vooral instrumentale danceplaten uit, maar hij ging al snel met vocalisten werken om popliedjes te maken met dance-invloeden erin. Net als Avicii, Kygo, Axwell & Ingrosso en noem ze maar op. Zijn recente samenwerkingen met Bonn passen ook in die lijn, en hebben nogal een stadionmeezinger- en meespringergevoel.

Bonn zou je trouwens ook kunnen kennen van zijn bijdrage aan More Than You Know van Axwell & Ingrosso, al kreeg hij daar nog geen featuring-credits voor zijn vocalen. Maar als songwriter is ie al wat langer bezig. Onder zijn echte naam Kristoffer Fogelmark heeft hij bijvoorbeeld nog samengewerkt met One Direction. Nu Martin Garrix hem wél de credits gunt, bijvoorbeeld op zijn vorige hit High on Life, ligt er wellicht wel een mooie solocarrière in het verschiet voor de man!

Maar zo ver is het nog niet: nu doet ie het nog in dienst van Nederlands grootste exportproduct, Martin Garrix.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:25 uur

geplaatst: vandaag om 08:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.