menu

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
avatar van Arrie
Hmm, de video is bij mij niet beschikbaar. Hebben meer mensen dat probleem?

avatar van Arrie
Deze werkt wel, maar ik vind het jammer dat de videoclip dan niet te bekijken is. Die kijk ik zelf wel altijd. Als ik in de reacties van deze video kijk, blijkt inderdaad dat iedereen opmerkt dat de videoclipversie niet meer te bekijken is. Blijkbaar is ie offline gehaald ofzo? Geen idee wat daar achter zit... Het is blijkbaar wel vandaag gebeurd, dus wie weet is ie binnenkort weer terug.

Ik pas hem in ieder geval even aan in mijn post, en ik check morgenochtend wel of de videoclipversie er weer is.

avatar van Poek
P!nk 6,5
Katy 6,5
Dermot 7
Martin 7 (video bij mij ook niet beschikbaar)

avatar van Arrie
De videoclip is er weer:




Ik vond High on Life best oké, en dit een wat mindere versie ervan: 6

johannesA
6,5

avatar van catdog
6,0 vind t prima om zo nu en dan eens op de radio te horen, maar meer ook niet

avatar van remcodulac
Een stuk minder dan Dermot en dan gaat die Garrix zich er ook nog eens mee bemoeien...

6,0

avatar van ranboy
5,5

Heel erg standaard, gelukkig niet al te volgepropt, maar wel erg simpel. Het deed me aan wat recentere Coldplay-anthems denken (al zullen die zo'n sound ook niet zelf bedacht hebben).

Het verbaast me wel enigszins dat The Chainsmokers door veel mensen te standaard en clichématig werd gevonden, maar dit tot nu toe wel allemaal voldoendes krijgt. Het zal ook een kwestie van smaak zijn, maar dit vind ik dan weer een zwak aftreksel van High On Life.

3,5


avatar van catdog
Nog een 6,0 voor Dermot Kennedy. Best catchy, alleen soms wat te aangezet qua zang.


avatar van Arrie

Je eerste onvoldoende!

avatar van Arrie
Martijn moet het doen met een schamele 5,69.

1. Billie Eilish - Bury a Friend (7,59/20)
2. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
3. Lizzo - Juice (7,07/22)
4. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
5. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,63/18)
6. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,51/19)
7. Zedd & Katy Perry - 365 (6,51/12)
8. Lady Gaga - Always Remember Us This Way (6,21/18)
9. Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly (5,89/17)
10. Kygo ft. Valerie Broussard - Think About You (5,84/16)




Mabel - Don't Call Me Up

Sorry als dit topic soms wat traag verloopt. Ik doe m'n best maar heb het op dit moment ook druk met m'n scriptie en voornamelijk met totaal onproductief zijn en me er kut over voelen. Maar hey, komt vast goed!

Hoe dan ook: Mabel! In hoeverre muzikaliteit erfelijk is durf ik niet te zeggen, want dat is meer iets voor de cognitieve muziekwetenschap - niet mijn tak van sport. Er zijn echter veel voorbeelden van kinderen van grote artiesten die óók de muziek ingaan maar vervolgens nauwelijks iets bijzonders weten te produceren. Echter: er zijn ook van die families waarin iedereen muzikaal lijkt te zijn. Een voorbeeld is de Cherry-familie. Don Cherry was een zeer gewaardeerde jazzmuzikant. Dat was echter niet de vader van Neneh Cherry, zoals je nu wellicht denkt, maar wel die van Eagle-Eye Cherry. Hij was wel de stiefvader van Neneh, wiens biologische vader eveneens muzikant was. Ene Ahmadu Jah, een drummer en óók de vader van Titiyo. Volg je het nog?

Terug naar Neneh, want we waren er nog niet. Neneh trouwde met producer Cameron McVey met wie ze ook een muzikale relatie had. Deze man produceerde overigens niet alleen haar albums, maar was ook betrokken bij Blue Lines van Massive Attack en hield zich bezig met meidengroepen als All Saints en Sugababes. Deze man had uit een eerdere relatie al een zoon, Marlon Roudette, en Neneh en hij kregen ook nog een dochter: Mabel.

Nu zijn we eindelijk weer bij Mabel. De dochter van twee zeer muzikale mensen, en ze maakt de verwachtingen waar. En mocht je je afvragen wat er van Marlon Roudette is geworden: nou, die helpt zijn halfzusje met haar doorbraak. Hij schreef al meerdere van haar hits, waaronder haar doorbraakhit in Engeland: Finders Keepers. Aan Don't Call Me Up heeft hij overigens niet meegewerkt: helaas voor hem, want het is nu wel de grootste hit uit haar carrière. In Engeland is ze al hard op weg om een popster te worden!

avatar van Arrie
De ironie is dat ik haar minste single tot nog toe vind. Finders Keepers en Fine Line vond ik erg leuk, maar hier lijkt er ineens een professioneel songwritingteam een glasgestreken liedje voor de charts te hebben geschreven, die zij vervolgens braaf heeft ingezongen. Finder Keepers en Fine Line dragen voor mij meer plezier uit, en klinken wat speelser en net wat minder generiek.

Dat gevoel had ik er trouwens al meteen bij, maar dat is dus ook echt het geval: haar broer heeft niet meegeschreven, maar wel de megaproducer/songwriter Steve Mac, die nogal een curriculum heeft waaronder Shape of You. Van een leuke familie-aangelegenheid naar een product. Zonde hoor.

6

avatar van NewYorkCityLight
Arrie schreef:
Ik doe m'n best maar heb het op dit moment ook druk met m'n scriptie en voornamelijk met totaal onproductief zijn en me er kut over voelen. Maar hey, komt vast goed!


Heeeeeeeel herkenbaar dit... Gaat inderdaad gewoon goed komen... Laatste lootjes.

avatar van ranboy
Er komen de laatste weken ook ineens veel meer platen in de top 40 binnen, dat is gewoon niet meer bij te houden .

avatar van ranboy
5,5

Strak geproduceerd, sterke vocalen, afwijkend stukje rap met vervormde stem, inderdaad met een echo van Shape of you. Maar ik word er niet warm of koud van.

avatar van Rudi S
Arrie schreef:
(quote)

Je eerste onvoldoende!


Ik geef bijna nooit onvoldoendes, maar dit vind ik op het irritante af.

avatar van ranboy
Het valt me overigens in het algemeen al vanaf het begin van het topic op, dat praktisch alle liedjes rond de 3 minuten klokken, of iets korter. Is dat ESF-invloed?

In de jaren 90 duurden de hits volgens mij vrij vaak meer dan 5 minuten...

avatar van Arrie
Hier een (erg leuke) podcast die daar op in gaat: How Streaming Changed the Sound of Pop, an episode from Vox on Spotify - open.spotify.com

Een deel van antwoord is dat het op Spotify belangrijk is dat mensen je track helemaal afluisteren, voor de inkomsten of voor de selectie voor playlists. Of allebei, ik weet het even niet precies meer. In die podcast wordt het benoemd in ieder geval.

johannesA
4

avatar van GrafGantz
NewYorkCityLight schreef:
(quote)


Heeeeeeeel herkenbaar dit... Gaat inderdaad gewoon goed komen... Laatste lootjes.


Als je het zo schrijft haal je die scriptie natuurlijk nooit

avatar van Arrie
Mark heeft dat volgens mij al achter de rug. Thanks voor de support trouwens!

avatar van NewYorkCityLight
Arrie schreef:
Mark heeft dat volgens mij al achter de rug. Thanks voor de support trouwens!


Neen, helaasch niet. Zit in hetzelfde schuitje.

GrafGantz schreef:
(quote)


Als je het zo schrijft haal je die scriptie natuurlijk nooit


Auw. Maar goed dat ie in het Engels moet.

avatar van Arrie
Ah, had in m'n hoofd dat jij al klaar was met studeren. Geen idee hoe ik daarbij kwam.

avatar van catdog
7 - idd frapant dat ze juist met haar minste track een hit moet scoren. Finders Keepers en Fine Line zijn echt stukken beter! Wel een leuke verassing dat ze zo snel is overgewaaid naar hier. Had ik niet verwacht. En het liedje is gelukkig ook wel een groeier hier.

Leuk ook die switch van Ring Ring met Jax Jones naar Don’t Call Me Up. Weet ze wel wat ze wilt?

avatar van Dwejkk_
Zedd & Katy Perry - 365 5.0

Dermot Kennedy - Power Over Me 4.0

Martin Garrix ft. Bonn - No Sleep 2.0

Mabel - Don't Call Me Up 6.5

Succes Arnout, nog ff

avatar van NewYorkCityLight
6.5

De clip en boodschap wel erg afgekeken van 'New Rules' dus daarvoor heb ik nog 0.5 afgetrokken.

avatar van motel matches
Dit nummer heeft wel een heel hoog Dua Lipa gehalte: 6

Gast
geplaatst: vandaag om 17:48 uur

geplaatst: vandaag om 17:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.