MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
6,5

Dergelijke clips en teksten ben ik ook niet per se fan van, maar puur op basis van de muziek vind ik het gewoon erg lekker. Goeie beat weer van Spanker.

Iets meer smoel wel dan Jonas brothers

5,5

Khalid - Talk 5.5

YUNGBLUD & Halsey ft. Travis Barker - 11 Minutes 6.0

Anouk - Million Dollar 6.5

Duncan Laurence - Arcade 4.0

Jonas Brothers - Sucker 6.5

Frenna, Priceless & Murda - Rompe 6.5

Frenna en co scoren een 4,90.

Door de laatstemmers zijn er wel wat veranderingen in de top 10. Vooral de 4 van Luuk voor Duncan kwam hard aan.

1. Billie Eilish - Bury a Friend (7,59/20)
2. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
3. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
4. Lizzo - Juice (7,07/22)
5. Duncan Laurence - Arcade (7,00/16)
6. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
7. Jonas Brothers - Sucker (6,66/14)
8. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,63/18)
9. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,51/19)
10. YUNGBLUD & Halsey ft. Travis Baker - 11 Minutes (6,50/17)

Marshmello ft. Chvrches - Here With Me

Chvrches is op MusicMeter een aardig geliefd bandje dus het is een verrassing dat ze nu ineens in de Top 40 te vinden zijn! The Mother We Share is zelfs een moderne MuMe-klassieker, met meerdere finaleplekken in De Witte Trui en al meerdere jaren een top 300-plek in de MuMeladder. Maar het is natuurlijk ook wel een bijzonder poppy bandje, met waanzinnig pakkende synthpopliedjes. Heel gek is het ook weer niet dat ze de aansluiting bij de mainstream vinden. Dat is wel te danken aan ene Christopher Comstock, bekend van de marshmellow op z’n hoofd en grote hits als Friends (met Anne-Marie), Wolves (met Selena Gomez) en Happier (met Bastille).

Hoewel de muziek van Chvrches van zichzelf al niet bijzonder diepgaand is, is het door de productie van Marshmello wel erg plat geworden. De typische EDM-pop die we inmiddels erg goed kennen. Een commerciële knieval van de kerkjes? Wie zal het zeggen, het valt in ieder geval op dat het mede geschreven en geproduceerd is door de grote Steve Mac. Hé, die naam hebben we al eerder gezien, toch? Ah ja, bij Don’t Call Me Up, de grote doorbraakhit van Mabel!

Niet zo goed als de allerbeste kerkjessongs, maar nog steeds erg lekker 8,1

Ben wel een synthpopliefhebber, maar heb nooit zo gesnapt waarom uitgerekend Chvrches zo groot is geworden (op Get Away na heb ik met geen enkel nummer een klik gehad), maar dit is wel een erg slap aftreksel. Ook Marshmello heeft wel leuker gemaakt (Friends).

5

De muziek is erg standaard maar niet vervelend. Ik vind de zang eerlijk gezegd wel behoorlijk verschrikkelijk. Is dit het normale Churches-stemgeluid, of is haar stem hier nogal vervormd?

4,5

4,5 saaaai

Frenna 7
Marshello 6

CHVRCHES gun ik al het succes van de wereld maar dat ze uitgerekend scoren met het slechtste nummer dat ze ooit gemaakt hebben... jammer dit

6 omdat Lauren het nog redt van een onvoldoende

johannesA
6,3

Inderdaad heeft CHVRCHES nog veel betere nummers, maar ik vind het wel uitsteken boven de meeste vergelijkbare dancepopnummers

7

Marshmello scoort erg wisselend, ondanks de aanwezigheid van de Chvchres, en haalt een gemiddelde van 5,93.

1. Billie Eilish - Bury a Friend (7,59/20)
2. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
3. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
4. Lizzo - Juice (7,07/22)
5. Duncan Laurence - Arcade (7,00/16)
6. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
7. Jonas Brothers - Sucker (6,66/14)
8. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,63/18)
9. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,51/19)
10. YUNGBLUD & Halsey ft. Travis Baker - 11 Minutes (6,50/17)

Davina Michelle - Skyward

Vorig jaar had Davina Michelle onverwachts een enorme doorbraak toen ze het lied Duurt te Lang van Glen Faria zong in het programma De Beste Zangers van Nederland. Het raakte precies de juiste snaar bij half Nederland, en het stond elf weken op 1. Je zou verwachten dat ze een vergelijkbaar nummer als opvolger uitbrengt, dat is hoe het meestal gaat, maar ik vermoed dat dat niet is wat Davina zelf wil.

Ze deed in 2016 auditie bij Idols en deed dat met het lied Nobody’s Perfect van Jessie J, een krachtige mid-tempo pop-ballad. Ze ging door maar werd al snel uitgeschakeld. Vervolgens ging ze covers zingen op YouTube, en daar ging ze uiteindelijk viraal mee toen haar cover van P!nk’s What About Us werd opgepikt door P!nk zelf. De video heeft inmiddels al 13 miljoen views. Het geeft een indruk van de richting die ze zelf tof vindt, Engelstalig dus.

En dus is haar nieuwe single ook Engelstalig, en zit het best wel in dezelfde hoek van Jessie J’s Nobody Perfect, of een Halo van Beyoncé (willekeurige associatie die ik heb). Ik ben benieuwd of ze daar nog over heeft moeten ruzieën met de platenmaatschappij want een opvolger die afwijkt van de doorbraaksingle is niet de veilige weg. De single wordt echter al flink gepusht door de radio en doet het dus prima. Zou ze een blijver zijn?

Marsmellow - Here with Me : 2.0
Davina Michelle - Skyward : 5.0

Even wat muggenziften hoor: Duurt Te Lang stond zelfs elf weken op 1

Aangepast

SanderT schreef:
Even wat muggenziften hoor: Duurt Te Lang stond zelfs elf weken op 1

Het duurde in ieder geval te lang (sorry hoor).

Klinkt internationaal en eigentijds. De zang van Davina is hier veel beter te pruimen dan op Duurt te lang. Maar ook weer een erg standaard liedje, dat ditmaal 4 minuten duurt, en dus wat veel herhaling bevat.

5,5

johannesA
7,7 prima

Ze wil graag de P!nk kant op dat is duidelijk te horen, goed aan te horen vind ik

7

Het heeft inderdaad een internationaal geluid. Helaas niet een stijl waar ik iets mee heb. Ook geen boeiend liedje. Professioneel gemaakt, maar ik vind er niet veel aan.

5

5,5 ik verwacht nog wel meer van haar. Op deze single heeft de platenmaatschappij nog iets teveel invloed gehad gok ik zo

Gast
geplaatst: vandaag om 09:08 uur

geplaatst: vandaag om 09:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.