MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Ik was wel benieuwd wanneer de Ronde van Spanje begint. Dus ik dat nummer luisteren, maar wordt er een datum genoemd? Nee. Slechte service hoor.

6

7 nu nog wat meer zon en dan klinkt ie helemaal lekker

Lil Nas 7,5
Jax Jones 6,3
Luis 7.5

Ik vind hem nogal leeg klinken. Volgens mij gaat het ook over precies hetzelfde waarover het altijd gaat bij de lation zangers. Maar muzikaal stoort het verder niet of zo.

6,0

Arrie schreef:
Ik verwacht alvast minimaal een 8 van catdog.

Ik moet helaas teleurstellen. Ik voel 'm nog niet zo.

6,5

Ik vind hem nog niet zo vervelend als Despacito maar echt enthousiast word ik er ook niet van

5,5

6,28 voor Luis Fonsir

1. Billie Eilish - bad guy (7,77/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
4. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
5. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17)
6. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,10/17)
7. Lizzo - Juice (7,07/22)
8. Danny Vera - Roller Coaster (6,98/17)
9. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
10. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,63/18)

MEDUZA ft. Goodboys - Piece of Your Heart

Twee net beginnende trio’s die de krachten verenigen en op die manier hun doorbraakhit scoren. MEDUZA is een Italiaanse producerstrio dat alleen nog een remix op hun naam had staan, en Goodboys is een Brits trio dat überhaupt nog niks had uitgebracht. Er is dus ook nog niet veel over ze te vinden. Het grappige is dat in deze track een soort ‘foutje’ zit. Eén van de Goodboys was aan het overleggen maar ondertussen stond zijn microfoon nog aan en werd het dus opgenomen. Het kwam naar hun eigen zeggen redelijk per ongeluk in de track terecht, waarna ze er een specifiek stukje uit hebben geknipt en er heel mooi in hebben verwerkt. Het grappige is: de manager van de ene groep vond het tof, maar de manager van de andere groep vond het maar niks. Uiteindelijk won die eerste manager het dus en dat lijkt mij de juiste keuze: het valt lekker op en blijft goed hangen.

Verder is het gewoon een erg lekkere housetrack van het soort dat het vaak vooral goed doet in de Engelse charts. Zo nu en dan komt er één overwaaien naar Nederland, en dit is dus zo’n geval. Het valt me weer op hoe kort ie is, slechts tweeënhalve minuut, vooral omdat het om een dancetrack gaat. Zit je er net lekker in, is ie alweer afgelopen.

7,5

7,0 - Dit soort Britse dance platen vind ik toch vaak t lekkerst

5.5

6je

6,5

Een van de betere dancehits van dit jaar

7

7

7 , maar ik had bijna een half puntje aftrek gegeven vanwege de lengte. Leuke plaat.

De singles lijken weer korter te duren maar het is inderdaad een leuk nummer, het blijft alleszins hangen.

7

MEDUZA en de Goodboys nemen de tiende plek over van Sam Smith & Normani.

1. Billie Eilish - bad guy (7,77/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
4. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
5. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17)
6. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,10/17)
7. Lizzo - Juice (7,07/22)
8. Danny Vera - Roller Coaster (6,98/17)
9. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
10. MEDUZA ft. Goodboys - Piece of Your Heart (6,64/11)

Ed Sheeran & Justin Bieber - I Don’t Care

Voor zijn grote doorbrak bracht Ed Sheeran met regelmaat EP’tjes uit in eigen beheer: daarmee probeerde hij onder de aandacht te komen van een platenmaatschappij. Nouja, dat lukte en de rest is geschiedenis. Maar de vijfde EP die hij uitbracht heette No. 5 Collaborations Project. Hierop werkte hij samen met allerlei grimerappers als Wiley en JME. Sheeran is dan ook een groot hiphopliefhebber. Nu komt er een vervolg op die EP: No. 6 Collaborations Project.

Op deze nieuwe plaat werkt ie zeker niet alleen samen met rappers, dat blijkt al uit de eerste single. Dat is een weinig verrassende en heel veilige samenwerking. Eerder had Ed Sheeran al de nummers Love Yourself en Cold Water (Major Lazer) voor Justin Bieber geschreven. Maar nu staan ze dus echt gezamenlijk op het hoesje: dat moet toch wel viral gaan?! Jazeker, ze hebben een nieuwe Spotifyrecord neergezet qat betreft aantal streams in 24 uur. Grappig genoeg wordt het nummer in Amerika, net als Shawn Mendes en Taylor Swift+Brendon Urie, door Lil Nas X van de eerste plaats gehouden. Als je die namen van de eerste plaats weet te houden heb je écht een indrukwekkende nummer 1-hit.

In Nederland hebben ze de eerste plaats ook nog niet want daar staat natuurlijk onze Duncan. In Engeland is het ze wel gelukt.

Oh by the way: Max Martin is ook nog eens de producer achter dit nummer. Met die drie namen verwacht je toch minstens de grootste hit van het jaar maar is het wel echt zo goed...? Tsja, het is vooral heel braaf en veilig.

Heel leeg. Wat mij opvalt is dat hun stemmen haast hetzelfde klinken door hoe het geproduceerd is. Er zit geen karakter in, een identiteitsloos wegwerpdeuntje.

1

4 Jax Jones & Martin Solveig ft. Madison Beer - All Day and Night
NIet echt een boeiend nummer en qua productie ook teveel dichtgesmeerd. Misschien had Solveig beter thuis kunnen blijven, want Breathe vond ik dan wel weer een leuk nummer van Jax Jones.

5 Shawn Mendes - If I Can't Have You
Eerdere hits vond ik ook niet meteen geweldig, maar werden uiteindelijk wel verteerbaar. Wellicht dat deze ook die kant uitgaat, al is het refrein mij daarvoor net te amelodieus denk ik. Nummer leent zich wel goed voor een tropical house remix, maar hopelijk blijft ons dat bespaard.

6 Luis Fonsi, Sebastián Yatra & Nicky Jam - Date La Vuelta
Ben benieuwd hoe vaak ik deze nog ga horen in de zomer/op vakantie straks. Zeker niet ergerlijk, al voel ik hem ook niet helemaal nog.

7 MEDUZA ft. Goodboys - Piece of Your Heart
Beetje Disclosure-light, maar best lekker.

4,5 Ed Sheeran & Justin Bieber - I Don’t Care
Beiden hebben wel een paar hits gehad die ik leuk vind, maar daar komt deze niet bij... Jammer dat ze het teenybopper niveau niet ontstijgen, terwijl ze dat wel zouden moeten kunnen.

johannesA
5

2,5

Ed heeft zich na het laatste album omgetoverd in één van de meest ergerlijke hit-leveranciers. Waar is de Ed gebleven van You Need Me, I Dont Need You en Sing? Zoals Arrie aanhaalt: wat voelt dit leeg zeg. Die video ook al. Ooit gehoord van overkill?

5,5

Het is wel erg lichtgewicht, maar ze pretenderen ook niet meer dan dat, ze nemen zichzelf ook niet serieus. Een lichtvoetig ritme, en vocalen die door de autotune zijn gehaald, maar ook dat lijkt de clip weer op de hak te nemen, dus nou ja, geen meesterwerk, maar ook niet vreselijk. Eigenlijk niet veel anders dan de meeste recente hits...

Ik had hem van de week al per ongeluk een keer in mijn oren en dat was best een koude douche. Nu weer even geprobeerd, maar nee.

3,0

4,5

Verder wil ik ook even van de gelegenheid gebruikmaken om Don't Call Me Up even twee volle punten omhoog te gooien naar een 8,5. Inmiddels de leukste echte hit van het jaar voor mij.

ranboy schreef:
5,5

Het is wel erg lichtgewicht, maar ze pretenderen ook niet meer dan dat, ze nemen zichzelf ook niet serieus. Een lichtvoetig ritme, en vocalen die door de autotune zijn gehaald, maar ook dat lijkt de clip weer op de hak te nemen, dus nou ja, geen meesterwerk, maar ook niet vreselijk. Eigenlijk niet veel anders dan de meeste recente hits...

+ 1, ik zou het niet beter kunnen formuleren.
Die hele lage cijfers snap ik dan ook niet.
6

Gast
geplaatst: vandaag om 20:32 uur

geplaatst: vandaag om 20:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.