MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:

Een paar jaar geleden deed die andere Justin, Justin Timberlake ook zoiets. Met een platter en minder creatief nummer nadrukkelijk hengelen naar de grote zomerhit van het jaar. Dat nummer was ook nog eens schaamteloos aan het knipogen naar Happy van een jaar eerder. Om een beetje cynisch van te worden, maar ondanks dat allemaal betrapte ik me er op dat ik het toch best ok vond. Dat lukt bij dit nummer niet. Strontvervelend. Waarschijnlijk de op een na slechtste single waarbij Justin Bieber betrokken is sinds hij de baard in zijn keel heeft en Sheeran gaat vrolijk verder in zijn eigen glijvlucht naar beneden.

3.0

Het wil vrolijk zijn maar is te zoutloos en ik erger mij ook aan de geautotunede vocalen. Laat muziek toch spontaan klinken!

3,5

Zo enorm storend vind ik het niet, maar het blijft inderdaad wel erg vlak en binnen de lijntjes. Neemt niet weg dat het in een wereld zonder Duncan Laurence nu met straatlengte voorsprong op 1 zou staan in de Top 40.

5,5

Biebs en Sheeran pakken de allerlaatste plek, nog onder Wulf en Miss Montreal. Maar het brengt tenminste weer wat reuring in het topic, dat toch ietwat aan het inzakken was.

1. Billie Eilish - bad guy (7,77/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
4. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
5. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17)
6. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,10/17)
7. Lizzo - Juice (7,07/22)
8. Danny Vera - Roller Coaster (6,98/17)
9. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
10. MEDUZA ft. Goodboys - Piece of Your Heart (6,67/12)

Bastille - Joy

Inmiddels heb ik het wel zo’n beetje opgegeven met m’n scriptie. Ik zie het niet meer goed komen. Ik weet niet of het dus m’n gemoedstoestand is of dat het aan het nummer ligt, waarschijnlijk beiden, maar ik weet echt niks zinnigs te zeggen over Joy. Ik laat het maar eens aan jullie over.

Ik ben nog van de generatie die vindt dat je horizontaal moet filmen. Dus die clip.... toch een 6.5

Voor I don't care nog een 5.

Had ik aan het begin van de video maar op "decline" gedrukt.

NewYorkCityLight schreef:
Had ik aan het begin van de video maar op "decline" gedrukt.

Maar geen cijfer?

Oké volgende keer moet ik maar weer een stukje schrijven, ik merk het al.

Hah nee hoor ik moest slapen en had niet eens de moeite genomen om het nummer af te luisteren dus vandaar (en nu nog steeds niet).

johannesA
6,4

Tijd om weer wat bij te gaan werken.

Taylor Swift ft. Brendon Urie

Hmm. Beetje te vrijblijvend wat mij betreft. De stem van Brendon Urie irriteert me hier weer erg, kost wel een paar puntjes.

4.8

Martin Garrix ft. iedereen

De baslijn vind ik wel leuk. Patrick Stump vind ik dan weer helemaal kut. Verder een stuk leuker dan wat Martin Garrix over het algemeen uitbrengt. Hij kan het dus wel.

6.5

Jax Jones & Martin Solveig ft. Madison Beer

De zang bevalt me ook hier niet, typisch een anonieme zangeres. Verder beter dan gemiddeld in het genre, jammer dat de zang constant doorgaat.

5

Shawn Mendes

Nog een zanger van wie ik het stemgeluid niet zo goed trek, ik zie een trend! Verder ook een heel weinig bijzonder liedje.

4

Luis Fonsi, Sebastián Yatra & Nicky Jam

Ik trek dit soort muziek niet zo goed, met die in mijn oren enorm lelijke bastonen... Verder gaat het een beetje langs me heen.

4.5

Meduza ft. Goodboys

Inderdaad erg kort, maar wel een fijn plaatje. Dit mag wel meer in de top 40 komen wat mij betreft!

7

Ed Sheeran & Justin Bieber - I Don’t Care

Dit hoef ik niet vaker te horen, wat een zouteloos geval dit. Ed Kroket was ooit erg leuk, maar sinds Divide is het echt niets meer. Niet zo ergerlijk als Perfect echter.

4

Bastille

Een gemiddelde Bastille. Niet slecht, niet goed. Verticale video's moeten wel opdonderen.

5

4,5

Zoals mijn ‘stukje’ al impliceerde: nietszeggend.

Een 5,68 voor Bastille. Stukje hoger dan hun andere plaat van dit jaar.

1. Billie Eilish - bad guy (7,77/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
4. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
5. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17)
6. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,10/17)
7. Lizzo - Juice (7,07/22)
8. Danny Vera - Roller Coaster (6,98/17)
9. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
10. MEDUZA ft. Goodboys - Piece of Your Heart (6,69/13)

Marco Borsato, Armin van Buuren & Davina Michelle - Hoe Het Danst

We hebben zowaar weer een plaat van meer dan vier minuten! Maar of men er in dit topic nou zo blij mee gaat zijn... Ik merk wel dat ik (wellicht ook door Songfestival) best gewend ben geraakt aan de korte nummers want het voelde op een gegeven moment alsof ie bijna klaar zou zijn, en toen ging ie toch nog even verder.

Het is een opvallende samenwerking: Marco Borsato, van wie we toch niet veel meer horen, met een dance-producer! Eigenlijk vind ik het best wel wat voor Marco om dat te doen, dus misschien eerder opvallend dat ie nu pas op het idee kwam. Rood is immers ook al een halve dance-plaat. Het levert hem zijn eerste top 10-hit sinds 2013 op.

De track begint eigenlijk gewoon als een typische Borsato-Ewbank-track (Ewbank heeft er uiteraard ook aan meegeschreven), het is eigenlijk gewoon een emotionele ballad die op een gegeven moment transformeert tot een clubtrack. Davina Michelle komt ook nog even langs. Ik dacht dat zij zich op het Engelstalige repertoire wilde focussen, maar dit is natuurlijk ook te leuk om niet te doen. Alweer haar derde top 10-hit, haar carrière begint in ieder geval uitstekend.

Nou, ik ben benieuwd, slijpt uw messen maar...

Oh btw: m'n scriptie-deadline is een flink eind naar achteren gezet en ik voel mezelf ook alweer wat beter.

Arrie schreef:

Het is een opvallende samenwerking: Marco Borsato, van wie we toch niet veel meer horen, met een dance-producer! Eigenlijk vind ik het best wel wat voor Marco om dat te doen, dus misschien eerder opvallend dat ie nu pas op het idee kwam. Rood is immers ook al een halve dance-plaat. Het levert hem zijn eerste top 10-hit sinds 2013 op.

Is deze helemaal langs je heen gegaan of heb je hem gewoon verbannen uit je geheugen (ik geef je geen ongelijk).

NewYorkCityLight schreef:
(quote)

Is deze helemaal langs je heen gegaan of heb je hem gewoon verbannen uit je geheugen (ik geef je geen ongelijk).

Dat laatste.

Bastille 6,75
Misschien wel hun beste sinds Pompeii

Borsato & Co 4,5
Twee clichés in een, daar wordt het niet beter van

Bastille: been here done that. Een aardige radiovuller, maar het klinkt precies zoals hun vorige hits. Directe voorganger Doom Days had een iets hoger cijfer gekregen

6,5

Marco/Davina/Armin: Nee, van Borsato zal ik nooit fan worden. Hij heeft het al bonter gemaakt dan dit, daarom slechts een milde onvoldoende

5

johannesA
6,3 Davina redt het liedje.

Bastille: 5,0
Marco en co: 4,5

Marco etc..6

Bastille 6

3.5 voor Marco en co. Vervelend nummer maar als ik het ga vergelijken met Rood en Muziek valt het eigenlijk weer mee.

Kreupele tekst, slecht gezongen, cliché muziek (op beide fronten).

3,5 (ik vond Ed en Justin net iets erger)

Gast
geplaatst: vandaag om 17:24 uur

geplaatst: vandaag om 17:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.