Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juni 2019, 17:50 uur
2,5
Ik verbaas me er eigenlijk over dat dit zo aanslaat, omdat dit zo gedateerd en amateuristisch klinkt. Meer iets dat het in de jaren '00 goed deed. Zou Marco toch weer een nummer 1-hit kunnen scoren? Ik ben benieuwd! Hij staat maar twee nummer 1-hits verwijderd van het record van The Beatles.
Ik verbaas me er eigenlijk over dat dit zo aanslaat, omdat dit zo gedateerd en amateuristisch klinkt. Meer iets dat het in de jaren '00 goed deed. Zou Marco toch weer een nummer 1-hit kunnen scoren? Ik ben benieuwd! Hij staat maar twee nummer 1-hits verwijderd van het record van The Beatles.
0
geplaatst: 5 juni 2019, 17:52 uur
Ik hoorde hier wat flarden van op het werk en dat was al traumatisch genoeg, ben niet van plan om hier doelbewust in z'n geheel naar te gaan luisteren.
0
geplaatst: 5 juni 2019, 18:16 uur
Ze nemen er ook de laatste plaats mee over in onze ranglijst, en zijn de eerste die qua gemiddelde onder de 4 duiken.
1. Billie Eilish - bad guy (7,77/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,21/22)
4. Anouk - Million Dollar (7,19/14)
5. Duncan Laurence - Arcade (7,11/17)
6. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,10/17)
7. Lizzo - Juice (7,07/22)
8. Danny Vera - Roller Coaster (6,98/17)
9. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)
10. MEDUZA ft. Goodboys - Piece of Your Heart (6,69/13)
Kris Kross Amsterdam, Kraantje Pappie & Tabitha - Moment
Kris Kross Amsterdam werd in 2011 opgericht door de gebroeders Huisman - jawel, familie van Hennie, ik geloof neefjes - en daarbij vernoemden ze hun act naar het 90s-hiphop duo Kris Kross: die twee jonge knullen die hun spijkerbroeken andersom aandeden. Dat ze dit deden, was niet zomaar: ze houden ontzettend van de 90s en laten dit graag merken. Ze werden in eerste instantie bekend als dj's maar produceren ook sinds het begin al muziek, en drie jaar geleden braken ze definitief door (inmiddels als trio) met Sex, een halve cover van Salt n Pepa's Let's Talk About Sex.
Eigenlijk is tot nog toe elke hit van Kris Kross Amsterdam een oude hit in een modern jasje. Are You Sure baseerden ze op LL Cool J's Loungin', en Whenever is een tropical house-versie van het al erg tropische Whenever Wherever. Op hun laatste en grootste hit Hij Is van Mij deden ze het subtielst, maar het refrein ervan is lichtjes gebaseerd op dat van Brandy & Monica's The Boy Is Mine. Het werd hun eerste nummer 1-hit.
Op hun nieuwe single is het weer heel duidelijk: het is een herbewerking van Een Moment Zonder Jou, een top 10-hit uit 1996. Het was de enige hit van de vrouwelijke rapper Nasty. Ik vermoed wel dat de jongere generatie er niet meteen veel herkenning bij zal hebben, het is een wat vergeten nummer, maar iedereen boven de 30 zingt het zo mee.
Ze hebben er echt een hedendaagse hit van gemaakt, met alweer de tropische vibe (marimba) en de reggaeton-achtige beat.
De zang wordt verzorgd door Tabitha, die ook al op hun vorige hit te horen was. Ze deed tegelijkertijd met Ronnie Flex de popacademie, en brak door toen Ronnie haar jaren later vroeg om mee te doen op wat tracks van hem, waaronder de single Is Dit Over. Ze was eigenlijk gefocust op Engelstalig werk maar besloot het toch maar te doen en sindsdien gaat haar carrière erg lekker.
Ook van de partij is Kraantje Pappie, wiens carrière echt een nieuwe impuls heeft gekregen sinds hij vorig jaar meedeed op Ja! van Bizzey. Sindsdien is dit alweer zijn vijfde top 10-hit.
6. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,10/17)
10. MEDUZA ft. Goodboys - Piece of Your Heart (6,69/13)
Kris Kross Amsterdam, Kraantje Pappie & Tabitha - Moment
Kris Kross Amsterdam werd in 2011 opgericht door de gebroeders Huisman - jawel, familie van Hennie, ik geloof neefjes - en daarbij vernoemden ze hun act naar het 90s-hiphop duo Kris Kross: die twee jonge knullen die hun spijkerbroeken andersom aandeden. Dat ze dit deden, was niet zomaar: ze houden ontzettend van de 90s en laten dit graag merken. Ze werden in eerste instantie bekend als dj's maar produceren ook sinds het begin al muziek, en drie jaar geleden braken ze definitief door (inmiddels als trio) met Sex, een halve cover van Salt n Pepa's Let's Talk About Sex.
Eigenlijk is tot nog toe elke hit van Kris Kross Amsterdam een oude hit in een modern jasje. Are You Sure baseerden ze op LL Cool J's Loungin', en Whenever is een tropical house-versie van het al erg tropische Whenever Wherever. Op hun laatste en grootste hit Hij Is van Mij deden ze het subtielst, maar het refrein ervan is lichtjes gebaseerd op dat van Brandy & Monica's The Boy Is Mine. Het werd hun eerste nummer 1-hit.
Op hun nieuwe single is het weer heel duidelijk: het is een herbewerking van Een Moment Zonder Jou, een top 10-hit uit 1996. Het was de enige hit van de vrouwelijke rapper Nasty. Ik vermoed wel dat de jongere generatie er niet meteen veel herkenning bij zal hebben, het is een wat vergeten nummer, maar iedereen boven de 30 zingt het zo mee.
Ze hebben er echt een hedendaagse hit van gemaakt, met alweer de tropische vibe (marimba) en de reggaeton-achtige beat.
De zang wordt verzorgd door Tabitha, die ook al op hun vorige hit te horen was. Ze deed tegelijkertijd met Ronnie Flex de popacademie, en brak door toen Ronnie haar jaren later vroeg om mee te doen op wat tracks van hem, waaronder de single Is Dit Over. Ze was eigenlijk gefocust op Engelstalig werk maar besloot het toch maar te doen en sindsdien gaat haar carrière erg lekker.
Ook van de partij is Kraantje Pappie, wiens carrière echt een nieuwe impuls heeft gekregen sinds hij vorig jaar meedeed op Ja! van Bizzey. Sindsdien is dit alweer zijn vijfde top 10-hit.
0
geplaatst: 5 juni 2019, 18:39 uur
Wel geinig: ik zat de credits eens te bekijken, en daaruit blijkt dat ook Addy van der Zwan en Mark Nieuwenhuijzen eraan mee hebben geschreven en geproduceerd. Vooral die eerste naam herkende ik meteen: dat is iemand die begin jaren '00 1001 platte danceprojecten had. Hij scoorde o.a. met Klubbheads, Drunkenmunky en Hi_Tack grote clubhits. Nieuwenhuijzen deed dan weer met Beatfreakz en de Soca Boys! Ze zitten in dezelfde hoek maar het is me nou niet duidelijk of ze nou ooit iets samen hebben gedaan en dat dat gesampled is in Moment, of dat deze twee mannen nog steeds actief zijn achter de schermen.
Nu ben ik wel benieuwd, haha.
Nu ben ik wel benieuwd, haha.
0
geplaatst: 5 juni 2019, 18:40 uur
Enne...
Dit moet ik maar nooit meer zeggen. Of meteen afkloppen.
Dit moet ik maar nooit meer zeggen. Of meteen afkloppen.

0
geplaatst: 5 juni 2019, 18:52 uur
6,5 sowieso wel leuk voor een feestje. Plus Tabitha is wel een prima zangeres
0
geplaatst: 5 juni 2019, 18:59 uur
Arrie schreef:
2,5
2,5
Meeliftend op de Davina-hype. Plus de huisvrouwen kunnen eens dansen op Marco’s muziek en dat zullen ze ook wel waarderen.
0
geplaatst: 5 juni 2019, 22:33 uur
Wel apart om de toch verdrietige teksten te combineren met dat tropische ritme, maar vermoedelijk valt dat de jongere generatie niet op. Zonder meer goed gedaan, de zang en de rap, zelfs de clip is voor Nederlandse begrippen prima. Ja, misschien wel beter dan het origineel.
6,25
6,25
1
geplaatst: 5 juni 2019, 23:24 uur
Is "Een Moment Zonder Jou" een vergeten hit? Toegegeven, ik had de naam Nasty niet zo 1, 2, 3 kunnen reproduceren (onthouden voor eventuele popquizglorie), maar in elk geval het refrein is me toch wel bijgebleven. Van de rest hoeft dit "origineel" het niet te hebben, ook niet van de vlakke beat eronder.
Des te opmerkelijker dat deze bewerking dan toch nog wel lager weet te scoren. De reggaeton touch is een lichte verbetering, Tabitha is qua zang niet slechter dan Nasty en ze hebben allebei een licht irritant accent, maar de tekstuele bijdrage en voordracht van die zak haalt het geheel nadrukkelijk naar beneden.
Ik ben het dus (ook wel eens leuk) een met de waardering van Lex: 4,5
Des te opmerkelijker dat deze bewerking dan toch nog wel lager weet te scoren. De reggaeton touch is een lichte verbetering, Tabitha is qua zang niet slechter dan Nasty en ze hebben allebei een licht irritant accent, maar de tekstuele bijdrage en voordracht van die zak haalt het geheel nadrukkelijk naar beneden.
Ik ben het dus (ook wel eens leuk) een met de waardering van Lex: 4,5
0
geplaatst: 5 juni 2019, 23:54 uur
remcodulac schreef:
Is "Een Moment Zonder Jou" een vergeten hit? Toegegeven, ik had de naam Nasty niet zo 1, 2, 3 kunnen reproduceren (onthouden voor eventuele popquizglorie), maar in elk geval het refrein is me toch wel bijgebleven.
Is "Een Moment Zonder Jou" een vergeten hit? Toegegeven, ik had de naam Nasty niet zo 1, 2, 3 kunnen reproduceren (onthouden voor eventuele popquizglorie), maar in elk geval het refrein is me toch wel bijgebleven.
Maar volgens mij ben jij wel boven de 30.
Wordt het tegenwoordig nog gedraaid op de radio of feestjes ofzo? In mijn ervaring niet.
0
geplaatst: 6 juni 2019, 07:07 uur
Zit op werk wat verder van de muziekinstallatie dus hoor niet alle details even goed, en vroeg me al af waarom ze op Q-Music opeens bijna dagelijks een oude hit uit de 90s draaiden. Weer een mysterie dat ontrafeld wordt dankzij MuMe. Ik kon trouwens wel de naam Nasty direct reproduceren, evenals vrijwel de gehele tekst. God wat ben ik oud 

0
geplaatst: 6 juni 2019, 22:11 uur
Taylor Swift ft. Brendon Urie - ME! 6.0
Martin Garrix ft. Macklemore & Patrick Stump - Summer Days 5.0
Jax Jones & Martin Solveig ft. Madison Beer - All Day and Night 6.5
Shawn Mendes - If I Can't Have You 4.0
Luis Fonsi, Sebastián Yatra & Nicky Jam - Date La Vuelta 5.5
MEDUZA ft. Goodboys - Piece of Your Heart 5.5
Ed Sheeran & Justin Bieber - I Don’t Care 4.5
Bastille - Joy 4.5
Marco Borsato, Armin van Buuren & Davina Michelle - Hoe Het Danst 2.0
Kris Kross Amsterdam, Kraantje Pappie & Tabitha - Moment 4.0
Martin Garrix ft. Macklemore & Patrick Stump - Summer Days 5.0
Jax Jones & Martin Solveig ft. Madison Beer - All Day and Night 6.5
Shawn Mendes - If I Can't Have You 4.0
Luis Fonsi, Sebastián Yatra & Nicky Jam - Date La Vuelta 5.5
MEDUZA ft. Goodboys - Piece of Your Heart 5.5
Ed Sheeran & Justin Bieber - I Don’t Care 4.5
Bastille - Joy 4.5
Marco Borsato, Armin van Buuren & Davina Michelle - Hoe Het Danst 2.0
Kris Kross Amsterdam, Kraantje Pappie & Tabitha - Moment 4.0
4
geplaatst: 7 juni 2019, 12:50 uur
Ach ja, Nasty. Ik ben al ver, ver boven de 30 en ongeveer van de leeftijd dat je je kapot schrikt hoe lang dat alweer geleden is (bijna 23 jaar om precies te zijn). Het was in de 90's echt een The Box- en TMF-hit. Ze draaiden het grijs daar. En het was ook wel een dingetje toen: een Nederlandstalige vrouwelijke rapper. De tand des tijds heeft er een beetje aangezeten en de productie van het origineel klinkt wel heel erg '90's. Dus dat dit nummer een update krijgt is niet heel gek. De cover is toch wel een aardig stukje minder,. En dat zit 'm er met name in dat ik het nummer van Nasty veel persoonlijker vind aanvoelen. Deze cover is een stuk gelikter en tegelijk ook vlakker. En het is een beetje een nederhopplaat die de gemiddelde muzikaal conservatievere dertigplusser ook nog wel kan hebben. Weinig scherpe randjes en daardoor behoorlijk op maat voor de radiostations die naar nederlandstalige hiphopplaatjes zoeken die ze wel gaan draaien (want enerzijds een zeer populair genre, anderzijds wordt het door veel luisteraars ook vaak helemaal niet gewaardeerd en zijn ze bang die te verliezen).
Ik hou het op een 5,5
Blijft de vraag staan wat er gebeurd is met Nasty, ze had nog een kleinere hit in de slipstream. Toegegeven, die is ook wel een heel flink stuk minder, sterker nog, een behoorlijke zeikplaat. Er is ook nog een album uitgebracht. Maar daarna niks meer van gehoord.
Ik hou het op een 5,5
Blijft de vraag staan wat er gebeurd is met Nasty, ze had nog een kleinere hit in de slipstream. Toegegeven, die is ook wel een heel flink stuk minder, sterker nog, een behoorlijke zeikplaat. Er is ook nog een album uitgebracht. Maar daarna niks meer van gehoord.
0
geplaatst: 7 juni 2019, 18:43 uur
Kris Kross Amsterdam is toch wel mijn guilty pleasure-artiest. Hij Is Van Mij was wel leuker.
7
7
0
geplaatst: 7 juni 2019, 19:09 uur
Best typisch ook dat hun recente single met Ally Brooke van Fifth Harmony, een originele compositie, dan weer 0,0 doet.
Vámanos behoort juist tot hun leukere werk.
Vámanos behoort juist tot hun leukere werk.
0
geplaatst: 7 juni 2019, 21:18 uur
Nog een 6je van mezelf. Gemiddelde wordt daarmee een 5,67.
Meduza zakt naar plek 11 waardor Sam en Normani weer terugkeren.
10. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,63/18)
Kygo & Rita Ora - Carry On
De tweede hit van het jaar voor Kyrre Gørvell-Dahll, beter bekend als Kygo. Ditmaal een grotere release want hij hoort bij de soundtrack van de film Pokémon: Detective Pikachu. Bovendien was de vorige single, Think About You, met de totaal onbekende Valerie Broussard. Carry On is echter met Rita Ora die al een aantal grote hits op haar naam heeft staan. En waar Think About You niet verder kwam dan de 26e plaats, is Carry You daar na een paar weken al voorbij.
Het nummer is onder andere gescheven door Josh Cumbee, die je zou kunnen kennen van zijn featuring op Sunny Days van Armin van Buuren. Zijn vocalen zijn ook op de achtergrond te horen, verwerkt in de muziek. Al in 2016 werd er een demoversie opgenomen door Charlie Puth, deze versie circuleert ook al een paar jaar op het internet. Uiteindelijk heeft het dan toch nog een tijd geduurd voor de uiteindelijke versie verscheen met Rita Ora, je vraagt je af hoe dat achter de schermen gaat...
Meduza zakt naar plek 11 waardor Sam en Normani weer terugkeren.
10. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,63/18)
Kygo & Rita Ora - Carry On
De tweede hit van het jaar voor Kyrre Gørvell-Dahll, beter bekend als Kygo. Ditmaal een grotere release want hij hoort bij de soundtrack van de film Pokémon: Detective Pikachu. Bovendien was de vorige single, Think About You, met de totaal onbekende Valerie Broussard. Carry On is echter met Rita Ora die al een aantal grote hits op haar naam heeft staan. En waar Think About You niet verder kwam dan de 26e plaats, is Carry You daar na een paar weken al voorbij.
Het nummer is onder andere gescheven door Josh Cumbee, die je zou kunnen kennen van zijn featuring op Sunny Days van Armin van Buuren. Zijn vocalen zijn ook op de achtergrond te horen, verwerkt in de muziek. Al in 2016 werd er een demoversie opgenomen door Charlie Puth, deze versie circuleert ook al een paar jaar op het internet. Uiteindelijk heeft het dan toch nog een tijd geduurd voor de uiteindelijke versie verscheen met Rita Ora, je vraagt je af hoe dat achter de schermen gaat...
0
geplaatst: 7 juni 2019, 21:20 uur
Deze bevalt me beter dan Think About You. Rita Ora vind ik een fijne zangeres, en deze voelt net wat minder inwisselbaar. Het blijft natuurlijk wel de standaard Kygo-sound, waar nauwelijks enige ontwikkeling in zit. Maar het klinkt niet onaangenaam.
6,5
6,5
0
geplaatst: 8 juni 2019, 00:47 uur
7,5 vind deze heel fijn! Eindelijk weer eens een goeie Kygo. Die vocal loop in de drop is zeer nice
0
geplaatst: 8 juni 2019, 09:19 uur
Ik vind het knap hoeveel hits Rita Ora heeft gescoord, zonder echt een eigen geluid te hebben. Deze draagt toch ook weer overduidelijk een Kygo-stempel. Overigens vind ik hem aanzienlijk beter dan zijn laatste worpen.
6,8
6,8
0
geplaatst: 8 juni 2019, 09:29 uur
starbright boy schreef:
Ach ja, Nasty. Ik ben al ver, ver boven de 30 en ongeveer van de leeftijd dat je je kapot schrikt hoe lang dat alweer geleden is (bijna 23 jaar om precies te zijn).
Ach ja, Nasty. Ik ben al ver, ver boven de 30 en ongeveer van de leeftijd dat je je kapot schrikt hoe lang dat alweer geleden is (bijna 23 jaar om precies te zijn).
Shit, dit dus. Ben gisteren 32 geworden, maar nu voel ik me pas echt oud

Zonder meer ben ik niet zo'n fan van het oppoetsen van oude hits, maar deze vind ik nog wel aardig gedaan. Waarschijnlijk val ik inmiddels ook in de door jou beschreven doelgroep van dertigplussers
Een 6,5.
0
geplaatst: 8 juni 2019, 10:23 uur
Prettig geluid, goed geproduceerd maar niet overgeproduceerd. Wel een aparte clip met allemaal rare beestjes...
6,25
6,25
* denotes required fields.