MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019

zoeken in:
1. Underworld - Appleshine (Film Edit)
2. Chromatics - Time Rider
3. Gary Clark Jr. - This Land
4. Gemma Ray - Flood Plains

Edgar18 schreef:
Maar ja, geen Arrie, Teunnis, Koenr, Ataloona of andere users die (naar ik vermoed) op bovengenoemde artiesten gestemd zouden hebben. Pure pech!

1. Underworld - Appleshine (Film Edit)
2. La Dispute - RHODONITE AND GRIEF
3. Chromatics - Time Rider
4. Smif-N-Wessun - Stahfallah

1. Ratso feat. Nick Cave - Our Lady of Light
3. Gemma Ray - Flood Plains

Edgar18 schreef:

PS. Ik hoop wel dat de rest van The National plaat beter is. Na het schitterende High Violet lijkt de dalende lijn ingezet en dat zou echt jammer zijn van zo'n prima band.

Op basis van de albumgemiddeldes (Boxer: 4,26; High Violet: 4,21; Trouble Will Find Me: 4,11; Sleep Well Beast: 3,95) zou je inderdaad kunnen spreken van een licht-dalende lijn. Maar een gemiddelde van rond de 4* is echter nog steeds zeer goed voor MuMe-begrippen. Dus volgens mij ligt het gewoon aan jullie perceptie
Magick1 schreef:
een zekere The National-moeheid

Wat op zich niet gek is als je niet tot de diehard-fans behoort. De muziek van artiesten die me iets minder aan het hart liggen ben ik gemiddeld ook eerder zat.

Ik zal overigens de laatste zijn die gaat beweren dat SWB even briljant is als High Violet of Boxer. Maar dat negativisme over de laatste twee National-albums begrijp ik niet zo. Noem mij 1 andere indie-artiest uit de 21e eeuw die 5 albumklassiekers op rij heeft uitgebracht. En check ook nog even het gemiddelde van de laatste plaat van Arcade Fire, dat is pas een vrije val

Die laatste Arcade Fire vind ik toch nog beter dan de beste National.

Francis Bebey>>>The National

1. La Dispute - RHODONITE AND GRIEF
2. Underworld - Appleshine (Film Edit)
3. Ratso feat. Nick Cave - Our Lady of Light
4. Chromatics - Time Rider

5. Smif-N-Wessun - Stahfallah

Zeer moeilijk te rangschikken ladder. Vijf meer dan degelijke nummers! Laten we hopen dat de andere drie er worden uitgekieperd, vooral The Black Keys.

01. Chromatics - Time Rider
02. Gemma Ray - Flood Plains
03. Underworld - Appleshine (Film Edit)
04. Ratso feat. Nick Cave - Our Lady of Light

Gretz schreef:
Noem mij 1 andere indie-artiest uit de 21e eeuw die 5 albumklassiekers op rij heeft uitgebracht.
Dat hangt er helemaal vanaf wat de definitie van een 'albumklassieker' is. Gaan we dan af op jouw persoonlijke smaak of zijn er ook objectieve maatstaven voor?

Ik vind The National een uitstekende band maar voor mij zijn Alligator, Boxer en High Violet duidelijk beter dan wat erna kwam. Andere artiesten met meerdere (vijf) zeer sterke albums op rij: Sufjan Stevens, Radiohead, Kendrick Lamar (incl. un. un.), Drive-By Truckers, Songs: Ohio. En das alleen nog maar mijn persoonlijke smaak. Anderen zullen ook vast een artiest als Steven Wilson, Amenra of weet ik het wat noemen.

Ik stem vandaag nog

Edgar18 schreef:
(quote)
Dat hangt er helemaal vanaf wat de definitie van een 'albumklassieker' is. Gaan we dan af op jouw persoonlijke smaak of zijn er ook objectieve maatstaven voor?

Ik vind The National een uitstekende band maar voor mij zijn Alligator, Boxer en High Violet duidelijk beter dan wat erna kwam. Andere artiesten met meerdere (vijf) zeer sterke albums op rij: Sufjan Stevens, Radiohead, Kendrick Lamar (incl. un. un.), Drive-By Truckers, Songs: Ohio. En das alleen nog maar mijn persoonlijke smaak. Anderen zullen ook vast een artiest als Steven Wilson, Amenra of weet ik het wat noemen.

Kanye West.

Stem ook zo btw.

1. The Black Keys - Lo/Hi

2. Ratso feat. Nick Cave - Our Lady of Light
3. La Dispute - RHODONITE AND GRIEF
4. Gemma Ray - Flood Plains

Edgar18 schreef:
(quote)

De Top 250 lijkt me redelijk objectief. Met Alligator, Boxer, High Violet en Trouble Will Find Me heeft The National vier albumklassiekers in onze (album)lijst der lijsten gekregen. Sleep Well Beast is nog geen twee jaar oud en moet nog even geduld hebben (en zal bovendien ook nog even moeten rijpen bij een deel van het publiek).

Sterke ladder, zelfs mijn eigen nominatie op 2 moet zetten.

1. Chromatics - Time Rider
2. Smif-N-Wessun - Stahfallah
3. Underworld - Appleshine (Film Edit)
4. La Dispute - RHODONITE AND GRIEF

Op twee nummers na een suffe ladder. En dan helaas niet Big Thief-suf.

1. La Dispute - RHODONITE AND GRIEF

Is de edit van Julia Holters 'Les Jeux to You' wel 2019 genoeg om mee te doen?

Volgens mij mag het wel:
Teunnis schreef:
Er zijn zoals gezegd maar twee voorwaarden en dat is 1) dat het nummer in 2019 moet zijn uitgebracht - op welke manier dan ook (album/ep/single/videoclip/iets anders officieels) en 2) dat het niet al eerder genomineerd mag zijn - in welke Song van het Jaar-editie dan ook.

Masimo schreef:
Is de edit van Julia Holters 'Les Jeux to You' wel 2019 genoeg om mee te doen?
Het is nu een aparte single toch? Dan mag ie denk ik wel. Of heeft ie vorig jaar al meegedaan? Dat heb ik even niet paraat.

Gretz schreef:
De Top 250 lijkt me redelijk objectief.
Als je je baseert op deze website dan is dat inderdaad wel een redelijk objectief meetinstrument. Net even RYM gecheckt en daar scoren de vijf door mij aangehaalde artiesten zonder uitzondering een hoger gemiddelde (o.b.v. vijf albums) dan The National. Voorzichtige conclusie: The National is op MuMe populairder dan erbuiten? Hier zijn ze in ieder geval populair genoeg om met hun nieuwe single glorieus de vorige ladder te winnen.

Ik stem vanavond.

1. The Black Keys - Lo/Hi
4. Gary Clark Jr. - This Land

1. Gemma Ray - Flood Plains
3. The Black Keys - Lo/Hi
4. Gary Clark Jr. - This Land

Titmeister schreef:
Ik stem vandaag nog

Wordt morgenochtend, als het nog kan

3. La Dispute - RHODONITE AND GRIEF

Prima ladder, alle 8 zijn minimaal ok.

Vanmiddag de uitslag

Uitslag ladder 2 (18 stemmers):

1. La Dispute - RHODONITE AND GRIEF (36 punten)
2. Chromatics - Time Rider (34 punten)
3. Underworld - Appleshine (Film Edit) (30 punten)
4. Ratso feat. Nick Cave - Our Lady of Light (23 punten)
5. Gemma Ray - Flood Plains (22 punten)
6. Gary Clark Jr. - This Land (13 punten)
7. The Black Keys - Lo/Hi (12 punten)
8. Smif-N-Wessun - Stahfallah (10 punten)

Ladder 3:

Calpurnia - Cell
Dollshot - Paradise Flat
James Blake feat. André 3000 - Where's The Catch?
Josefin Öhrn + The Liberation - Desire
Julia Holter - Les Yeux to You
Palms Trax - To Paradise
Soen - Martyrs
Townes Van Zandt - All I Need

MusicMeter: Song van het Jaar 2019 (Januari) on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:15LrW0vxL2WOeeUhiOhUUR

Perfecte uitslag, al zeg ik het zelf

Gast
geplaatst: vandaag om 21:46 uur

geplaatst: vandaag om 21:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.