Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019
zoeken in:
0
geplaatst: 7 april 2020, 20:39 uur
Angel had de vorige ronde de mazzelloting die Sevdaliza deze keer ten deel viel. Deze keer viel de loting juist slecht uit met gelijkgestemde (maar populairdere) nummers in dezelfde ladder.
3
geplaatst: 7 april 2020, 20:39 uur
Masimo schreef:
Spannend. Benieuwd naar de loting.
Ik kan alvast verklappen dat er een ladder des doods zit aan te komen.Spannend. Benieuwd naar de loting.
2
geplaatst: 7 april 2020, 20:41 uur
Mooie remonte van Georgia, kennelijk waren die welkomstcadeaus van Tim toch weer niet zo aantrekkelijk 
Verder de eerste halve finale waar de 4 nummers doorgaan, die ik vooraf had verwacht. Prima ook dat Grimes en The National het niet halen, beiden zitten ver van hun top met deze nummers. Al met al een fijne finale die we bij elkaar hebben gespeeld, maar 2 nummers die ik niet uit mezelf op zou zetten - en zelfs die ben ik beter gaan waarderen met het verloop van dit spel.

Verder de eerste halve finale waar de 4 nummers doorgaan, die ik vooraf had verwacht. Prima ook dat Grimes en The National het niet halen, beiden zitten ver van hun top met deze nummers. Al met al een fijne finale die we bij elkaar hebben gespeeld, maar 2 nummers die ik niet uit mezelf op zou zetten - en zelfs die ben ik beter gaan waarderen met het verloop van dit spel.
0
geplaatst: 7 april 2020, 20:45 uur
Qua stempercentage eindigen Sharon Van Etten, The National, Grimes & The Comet Is Coming allemaal boven Lana Del Rey!
1
geplaatst: 7 april 2020, 20:49 uur
En hiermee zijn de laatste afvallers voor De Finale van De Grote Finale bekend. Zij vormen de nummers 13 t/m 24 van onze eindlijst. De volgorde is bepaald op basis van het stempercentage behaald in Ronde 5. Bij een gelijk percentage is vervolgens gekeken naar de ladderpositie in Ronde 5, de maandpositie, het aantal #1-noteringen, #2-noteringen en ten slotte #3-noteringen. Tussen haakje de user die het nummer heeft genomineerd.
13. Sharon Van Etten - Seventeen (RYM)
14. The National - Light Years (afrekening)
15. Grimes - 4ÆM (afrekening)
16. The Comet Is Coming - Summon the Fire (Choconas)
17. Fontaines D.C. - Boys in the Better Land (reejman)
18. Tropical Fuck Storm - Paradise (topic)
19. Billie Eilish - bad guy (afrekening)
20. Lana Del Rey - The Greatest (RYM)
21. Tool - Pneuma (Johnny Marr)
22. Maquinas feat. Ayla Lemos & Eros Augustus - Corpo Frágil (aerobag)
23. The Comet Is Coming feat. Kate Tempest - Blood of the Past (Edgar18)
24. Angel Olsen - Lark (stardust_be)
13. Sharon Van Etten - Seventeen (RYM)
14. The National - Light Years (afrekening)
15. Grimes - 4ÆM (afrekening)
16. The Comet Is Coming - Summon the Fire (Choconas)
17. Fontaines D.C. - Boys in the Better Land (reejman)
18. Tropical Fuck Storm - Paradise (topic)
19. Billie Eilish - bad guy (afrekening)
20. Lana Del Rey - The Greatest (RYM)
21. Tool - Pneuma (Johnny Marr)
22. Maquinas feat. Ayla Lemos & Eros Augustus - Corpo Frágil (aerobag)
23. The Comet Is Coming feat. Kate Tempest - Blood of the Past (Edgar18)
24. Angel Olsen - Lark (stardust_be)
0
geplaatst: 7 april 2020, 20:53 uur
Dju toch, Light Years eruit betekent niks om op te haten in de finale. Nu zijn het alemaal ruime voldoendes (allemaal achtfuckingplus wat mij betreft). Dat is toch helemaal geen fun?
0
geplaatst: 7 april 2020, 20:54 uur
Edgar18 schreef:
Ik sluit me eens een keer aan bij dumb. Ik vind het ook maar een hele gewone - eigenlijk best wel saaie -maand. Dit zijn toch veelal leftovers die eerder in het jaar niet goed genoeg werden bevonden.
Zei ik toch al aerobag, geen finalist uit de laatste twee maanden van het jaar te bekennen. Juli daarentegen was een topmaand, drie finalisten en ook nog eens allemaal kanshebbers voor de eindzege.Ik sluit me eens een keer aan bij dumb. Ik vind het ook maar een hele gewone - eigenlijk best wel saaie -maand. Dit zijn toch veelal leftovers die eerder in het jaar niet goed genoeg werden bevonden.
0
geplaatst: 7 april 2020, 20:56 uur
Hoe komen jullie er trouwens bij dat Sevdaliza de ideale halve finale lootte? Volgens mij had ze haar grootste directe rivaal letterlijk in dezelfde ladder zitten in de vorm van sad day en ook Grimes en Georgia trekken ongeveer een vergelijkbaar publiek.
0
geplaatst: 7 april 2020, 20:58 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Zei ik toch al aerobag, geen finalist uit de laatste twee maanden van het jaar te bekennen. Juli daarentegen was een topmaand, drie finalisten en ook nog eens allemaal kanshebbers voor de eindzege. Ja podverredorrie, zit ik weer fout. Nouja, dan zal Georgia eigenlijk ook gewoon een wereldhit zijn.
Overigens mogen het dan 'restjes' zijn, ik had Jaimie Branch, Blood Incantation, Erika de Casier, Billy Woods en White Ward mooie aanvullingen gevonden voor de finale
0
geplaatst: 7 april 2020, 20:59 uur
Die eerste zeer zeker, en ook Erika en Billy mag ik graag horen.
1
geplaatst: 7 april 2020, 21:06 uur
123poetertjes schreef:
Hoe komen jullie er trouwens bij dat Sevdaliza de ideale halve finale lootte? Volgens mij had ze haar grootste directe rivaal letterlijk in dezelfde ladder zitten in de vorm van sad day en ook Grimes en Georgia trekken ongeveer een vergelijkbaar publiek.
Iets met kamp A en kamp B ofzo. Weet ik verder ook niet, ik draai ook maar een half jaar mee
1
geplaatst: 7 april 2020, 21:08 uur
aerobag schreef:
Iets met kamp A en kamp B ofzo. Weet ik verder ook niet, ik draai ook maar een half jaar mee
(quote)
Hier in Song van het Jaar 2012 uitgelegd: MusicMeter: Song van het Jaar 2012 competitie
Het lijkt me wel evident dat Sevdaliza vooral veel punten kreeg van het kamp dat ook BCNR, clipping. Altin Gün en Catarina naar de finale heeft gestemd. De niet-poptimisten zeg maar
(maar goed, hokjes zijn natuurlijk altijd vaag en nooit volledig kloppend)
0
geplaatst: 7 april 2020, 21:12 uur
Mmm... Maar trekken BC;NR en Altin Gun niet verschillende stemmers? Kamp C?
0
geplaatst: 7 april 2020, 21:13 uur
Kamp 1 is op zoek naar nieuw geluid (' progressief') , Kamp 2 zoekt meer de herkenning (conservatief, nou goed laten we het maar prog noemen ).
Zo is het ook nu nog wel. Conservatief vind ik altijd een wat negatieve bijklank hebben, maar een beter woord heb ik ook niet meteen voorhanden.
1
geplaatst: 7 april 2020, 21:15 uur
Zou leuk zijn om eens een Chevy-analyse zoals in de Ladder los te laten in dit topic. Mijn (denk ik niet zo'n controversiële) voorspelling is dat er inderdaad grofweg twee kampen te trekken zijn in dit topic, met aan de ene kant van het spectrum de Masimo's en aerobags, en aan de andere kant de Simon77's en dumb_helicopters. Desalniettemin zijn er gok ik ook nog best wat mensen die daar een beetje buiten vallen door én experimentele muziek, én de wat conventionelere indie te waarderen, zoals een Cervantes.
Masimo schreef:
Mmm... Maar trekken BC;NR en Altin Gun niet verschillende stemmers? Kamp C?
Ik zou daar één van zijn, heb volgens mij nog geen punten gegeven aan Altin Gün (hoewel ik het prima muziek vind), en altijd de volle mep aan BC;NRMmm... Maar trekken BC;NR en Altin Gun niet verschillende stemmers? Kamp C?
2
geplaatst: 7 april 2020, 21:16 uur
Haha. Of Kamp Kritische Blik misschien.
Cervantes is Kamp Onvoorspelbaar.
0
geplaatst: 7 april 2020, 21:18 uur
Het ligt misschien aan mij maar ik hoor in BCNR eigenlijk niet zoveel nieuw geluid. Het is wel relatief spannende en misschien wat ontoegankelijke muziek.
2
geplaatst: 7 april 2020, 21:18 uur
aerobag schreef:
ik had Jaimie Branch etc. mooie aanvullingen gevonden voor de finale
ik had Jaimie Branch etc. mooie aanvullingen gevonden voor de finale
Hou op met me, je geeft mij nog een schuldgevoel na de uitschakeling op 1 punt toen.....
Het was zowat de eerste keer dat ik het nummer beluisterde toen hij instroomde bij de beste 96 en ik vond de eerste 6 minuten mwah en de laatste 5 minuten boeiend, vandaar een mooie vierde plek achter enkele al gekende favorieten.
Nu bijna 2 weken later vind ik het veruit het beste nummer van 2019; zoveel spanning en emotie.........

2
geplaatst: 7 april 2020, 21:19 uur
Kamp 123p is in elk geval de morele winnaar hier, de tering wat een finale
Ja, ik mis Nihiloxica. Ja,ik mis Shabaka. Ja, Simbi was een absolute must of desnoods Flohio in die plaats. Maar op zich zijn dat offers die ik best wil doen wetende dat we dit er voor voor terugkrijgen. Thanks liefies! x
Ja, ik mis Nihiloxica. Ja,ik mis Shabaka. Ja, Simbi was een absolute must of desnoods Flohio in die plaats. Maar op zich zijn dat offers die ik best wil doen wetende dat we dit er voor voor terugkrijgen. Thanks liefies! x
3
geplaatst: 7 april 2020, 21:21 uur
Arrie schreef:
Het ligt misschien aan mij maar ik hoor in BCNR eigenlijk niet zoveel nieuw geluid. Het is wel relatief spannende en misschien wat ontoegankelijke muziek.
Van BCNR heb ik wel weer het idee dat het het gezicht kan worden of misschien al is van een flinke revival waar ook black midi, TFS, Squid, Pottery, girl band (die al wat langer bestaan natuurlijk) e.a. deel van uitmaken.Het ligt misschien aan mij maar ik hoor in BCNR eigenlijk niet zoveel nieuw geluid. Het is wel relatief spannende en misschien wat ontoegankelijke muziek.
0
geplaatst: 7 april 2020, 21:23 uur
123poetertjes schreef:
(quote)
Van BCNR heb ik wel weer het idee dat het het gezicht kan worden of misschien al is van een flinke revival waar ook black midi, TFS, Squid, Pottery e.a. deel van uitmaken Daar hoop ik ook enorm op
2
geplaatst: 7 april 2020, 21:23 uur
Is dat al van 2012 geleden? Ik word oud. Gertjan en ik zijn kennelijk de enige (vaste) overblijvers van toen?
Nog over de kampen, ik zei toen ook al:
Verder sluit ik me aan bij Koen: na de fiasco's in de kwartfinales zijn we er alsnog in geslaagd een degelijke finale bij elkaar te stemmen. Dat Little Simz er niet bij is blijft wel ongelooflijk bizar.
Nog over de kampen, ik zei toen ook al:
Af en toe komt er wel eens iemand van kamp 2 in kamp 1 en vice versa, uiteraard.
Verder sluit ik me aan bij Koen: na de fiasco's in de kwartfinales zijn we er alsnog in geslaagd een degelijke finale bij elkaar te stemmen. Dat Little Simz er niet bij is blijft wel ongelooflijk bizar.
2
geplaatst: 7 april 2020, 21:24 uur
Gretz schreef:
Het lijkt me wel evident dat Sevdaliza vooral veel punten kreeg van het kamp dat ook BCNR, clipping. Altin Gün en Catarina naar de finale heeft gestemd. De niet-optimisten zeg maar
(maar goed, hokjes zijn natuurlijk altijd vaag en nooit volledig kloppend)
Het lijkt me wel evident dat Sevdaliza vooral veel punten kreeg van het kamp dat ook BCNR, clipping. Altin Gün en Catarina naar de finale heeft gestemd. De niet-optimisten zeg maar
(maar goed, hokjes zijn natuurlijk altijd vaag en nooit volledig kloppend) De niet optimisten, pardon Geert? Ik zou het eerder de ''nog wat meer'' alternatieve stroming noemen.....

1
geplaatst: 7 april 2020, 21:44 uur
Dance Lover schreef:
De niet optimisten, pardon Geert? Ik zou het eerder de ''nog wat meer'' alternatieve stroming noemen.....
(quote)
De niet optimisten, pardon Geert? Ik zou het eerder de ''nog wat meer'' alternatieve stroming noemen.....
Typo, ik wilde poptimisten zeggen (damn autocorrect
)
0
geplaatst: 7 april 2020, 21:47 uur
Ploppesteksel schreef:
Is dat al van 2012 geleden? Ik word oud. Gertjan en ik zijn kennelijk de enige (vaste) overblijvers van toen?
Ik stroomde halverwege 2012 in. Verder kun je stoepkrijt en DjFrankie ook nog wel tot de oude garde rekenen
0
geplaatst: 7 april 2020, 21:47 uur
Hmm ik zou mezelf in het progressieve kamp scharen maar maakt dat me dan meteen een niet-poptimist? Ik vind poptimist ook niet aansluiten op conservatief.
* denotes required fields.