MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
ranja schreef:
(quote)

Geen idee maar Le Tigre zou dik op 1 staan bij mij in 1999 of 2000 als ze in dat jaar het juiste nummer op single hadden uitgebracht.

Decaptacon (DFA Remix)?

GrafGantz schreef:
(quote)

Decaptacon (DFA Remix)?
zonder die remix-toevoeging dan bij voorkeur

Ha nee, de remix is nog leuker dan het origineel wat mij betreft

aerobag schreef:
(quote)

Ik presenteer u, uit ons huidige jaar getal, een nog slechter scorend nummer:

Earth by Lil Dicky

0,68 na 1613 ratings

Oja, die, ook heel slecht ja! Maar iets minder slecht vind ik. Ik vermoed dat het lage cijfer ook is omdat er iets meer wordt verwacht van Ed, Sia, John, Katy, Snoop en co...

GrafGantz schreef:
Je ligt 18 jaar voor op schema, weet niet of dat nog altijd kwalificeert als "wat vooruit werken"

Ik wil op tijd aan mijn lijstje voor 2020 beginnen! Ik kan alvast verklappen dat 2005 het topjaar van het volgend decennium lijkt te zijn.

GrafGantz schreef:
Ha nee, de remix is nog leuker dan het origineel wat mij betreft

Net nog een keer gedraaid maar nee hoor
Het stomme is ook dat er wel een clip van Deceptacon is maar nergens enige indicatie dat het een single is. Als discogs of UMD of iets anders 'm wel had dan zou ik 'm gewoon toevoegen aan RYM maar ja.

ranja schreef:
Als discogs of UMD of iets anders 'm wel had dan zou ik 'm gewoon toevoegen aan RYM maar ja.

Is dat makkelijk en kan dat ook als nieuwe gebruiker? Dit stoort me namelijk:

Mintzkov Albums: songs, discography, biography, and listening guide - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Mintzkov | Discography | Discogs

En ik ben meer singles tegengekomen die ik goed vind maar niet als single op RYM staan. Kan ik gewoon een account aanmaken en dat fixen?

En alle stomme singles weghalen zodat jullie niet in de verleiding komen erop te stemmen?

Poek schreef:
(quote)

Is dat makkelijk en kan dat ook als nieuwe gebruiker? Dit stoort me namelijk:

Mintzkov Albums: songs, discography, biography, and listening guide - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Mintzkov | Discography | Discogs

En ik ben meer singles tegengekomen die ik goed vind maar niet als single op RYM staan. Kan ik gewoon een account aanmaken en dat fixen?

En alle stomme singles weghalen zodat jullie niet in de verleiding komen erop te stemmen?

Ja, als je een account hebt kun je zelf releases toevoegen en wijzigen. Bij wijzigingen moet er wel een mod het goedkeuren (net als hier) en dat kan best een poos duren (langer dan hier). Nieuwe releases staan meteen op de site maar worden nog wel gecheckt (zeker bij nieuwe gebruikers) dus als je geen goede bronnen geeft zul je wel gewaarschuwd worden dat je niet zomaar wat mag toevoegen Hoesfoto's gaan weer wel via een mod en dat kan ook best een poosje duren.

Dank ranja!

GrafGantz: als ik deze week de wijzigingen toevoeg voor 2016 is het misschien net op tijd doorgevoerd!

#ditspelishardwerken

aerobag schreef:
(quote)

Ik presenteer u, uit ons huidige jaar getal, een nog slechter scorend nummer:

Earth by Lil Dicky

0,68 na 1613 ratings

Wauw, hoe vind je zoiets?

Die van Le Tigre scoort hier trouwens 2,5. Zo slecht vind ik die niet, al is het lang geen Deceptacon, al dan niet in de remix. Wel opvallend dat veruit het bekendste Le Tigre nummer blijkbaar geen single is geweest.

herman schreef:
Wauw, hoe vind je zoiets?

Hij had 'm sowieso nog liggen van een ander (heel passend) topic

Poek schreef:
(quote)

Hij had 'm sowieso nog liggen van een ander (heel passend) topic

ssssst, niet mijn geheimen verklappen.

Nou wist ik deze uit mijn hoofd, maar je kan natuurlijk ook de RYM charts ranken op slechte eerst.
Custom chart - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Mijn 1997:

1. Geneva – Tranquillizer
2. Eels - Beautiful Freak
3. Blur – Beetlebum
4. Stereophonics - Local Boy in the Photograph
5. The Verve Pipe - The Freshmen
6. Foo Fighters - Everlong
7. Radiohead - Paranoid Android
8. Cornershop - Brimful of Asha
9. Radiohead - Karma Police
10. Belle and Sebastian - Like Dylan in the Movies
11. Lamb - Górecki
12. Bob Dylan - Love Sick
13. Caesar - Before My Head Explodes
14. Spain - Every Time I Try
15. R.E.M. - Electrolite
16. Monaco - What Do You Want From Me?
17. The Verve - The Drugs Don't Work
18. Stereophonics - A Thousand Trees
19. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
20. Mansun - Wide Open Space

Het is dat het een promo is, anders had ik voor het eerst Various Artists in mijn lijstje... The Whole Shebang hier is geweldig.

Hehe, eindelijk kan ik hardcore in mijn lijst opnemen

I've seen the storyline played out so many times before

Dat is het leven jonguh!

Ook wel wat leuke Nederlandse dames dit jaar, met Bloem (nee, niet aan je moeder vragen) en die Amsterdamse op de brommer.

Dat ranken op slechtste had ik nog niet eerder gedaan, maar nu wel:

Slechtste nummers van 1998

Maar wat ik herken vind ik niet per se slechter dan wat bovenin staat. Faith, aardige cover. Come with me, kek. I Don't Want to Miss a Thing, ok, die vind ik niet zo goed. Follow the Leader, best grappig. Under the Bridge, ach, niet slechter dan het origineel. My Heart Will Go On, die heeft echt een te hoog cijfer nog. Everybody Get Up iets te laag.

herman kan het vast beter, zo'n lijst maken!

(Bloem zonder Womb en brommerdame niet kansloos voor mijn top 20, trouwens)

Dat valt inderdaad goed mee. Staan best nummers bij die nog net aan te horen zijn. Maar Soca Boys is dan wel weer een van de nummers die bij mij 0,5* scoort.

Lijstje maken over deze jaren vind ik wel lastiger, van de vroege jaren '90 heb ik grofweg 3 keer zoveel beluisterd/bestemd als van deze periode. Maar Surfin' USA door Aaron Carter zou ik bijna nieuwsgierig naar worden...

Overigens staan er tussen 40 en 50 al nummers met een rating van gemiddeld 2.5, in de top 1500 staan soms lagere gemiddeldes...

Ik zag dat er ook nummers zijn die zowel in de top 1500 als in de floplijst staan. Het helpt als je veel stemmen hebt... Het is jammer dat je niet kunt zoeken op singles met weinig stemmen en hoge gemiddelden die buiten de toplijst vallen.

Wat ik dan niet snap: op flop 996 staat de nummer 55 van 1998. Op 995 de nummer 117. Op 994 de nummer 519. Het lijkt alsof ze voor de top- en floplijst andere criteria hanteren voor rangschikken?

zaaf
Nog 3,16 dagen over voor de editie 1998 , 18 lijsten binnen...

Ik hoop op wellustige bijdragen van:

50tracks, ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, dix, Film Pegasus, ForWhomThePeteTolls, J.J. Wever, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, likeahurricane, luigifort, Marzipaintree, motel matches, nelis, Poek, remcodulac, Rudi S, Salvadore, stardust_be en wibro

Ik verwacht geen verrassingen.

zaaf
Ha een subtiele hint! Zou iemand hem vergeten?

zaaf
hahahaha, een draai om je oren kan je krijgen

Promo schlomo

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:53 uur

geplaatst: vandaag om 15:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.