MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Love, Don't Let Me Go! Hoe kon ik die vergeten?

Voor de liefhebbers van Again van Archive: ik heb de 2LP binnen, gekocht op discogs en die klinkt geweldig. Ik zie dat mijn verkoper er (ietsje duurder) nog eentje aanbiedt mocht je belangstelling hebben:

Archive - You All Look The Same To Me (2002, Gatefold, Vinyl) | Discogs

Normaal gesproken is vinyl onbetaalbaar voor dit album. Wel staat Fool maar 4 minuten op deze Franse persing.

Ik zie weer iets raars op RYM. In verband met "bewijsmateriaal" doe ik niet cryptisch, het gaat om Sebastien Tellier. Zijn veruit bekendste nummer is La Ritournelle, maar uit welk jaar komt dat nummer?

Sébastien Tellier Albums: songs, discography, biography, and listening guide - Rate Your Music - rateyourmusic.com suggereert 2005. Wikipedia bevestigt dat: "It was released as a single on September 26, 2005,".

Maar waarom heeft het nummer maar 3 stemmen en het obscure Beyond All Strategies 264? Even klikken.

Wat blijkt: Beyond All Strategies heeft als a-kant La Ritournelle. Er staan nog vier niet-primaries uit 2005 maar de naam La Ritournelle (?!)

De gemeenschap van RYM vindt dus massaal dat het een single uit 2003 is, wellicht ten onrechte. Volgen we de RYM-gemeenschap?

zaaf
Ik volg altijd RYM. Geen discussie. Nou check ik speciaal voor jou even Discogs, en daar staat wat ik al vermoedde: op grotere schaal uitgebracht in 2005, maar in Frankrijk (onder andere op 12" getiteld Beyond All Strategies) al in 2003. Ik houd RYM en dus 2003 aan.

Hoe heet dat album uit 1991 ook al weer met de hit Losing my Religion?

zaaf
ik kan je niet volgen

Poek schreef:
Ik zie weer iets raars op RYM. In verband met "bewijsmateriaal" doe ik niet cryptisch, het gaat om Sebastien Tellier. Zijn veruit bekendste nummer is La Ritournelle, maar uit welk jaar komt dat nummer?

Sébastien Tellier Albums: songs, discography, biography, and listening guide - Rate Your Music - rateyourmusic.com suggereert 2005. Wikipedia bevestigt dat: "It was released as a single on September 26, 2005,".

Maar waarom heeft het nummer maar 3 stemmen en het obscure Beyond All Strategies 264? Even klikken.

Wat blijkt: Beyond All Strategies heeft als a-kant La Ritournelle. Er staan nog vier niet-primaries uit 2005 maar de naam La Ritournelle (?!)

De gemeenschap van RYM vindt dus massaal dat het een single uit 2003 is, wellicht ten onrechte. Volgen we de RYM-gemeenschap?

Viel mij ook al op, maar het nummer stond in 2004 al kort genoteerd in de Franse top 200. Dus we kunnen er wel vanuit gaan dat 2005 sowieso te laat is. En dus zaaf en RYM volgen.

Voor mij maakt deze serieuze kans op de 1e plek, dus goed dat je het even onder de aandacht brengt

zaaf schreef:
ik kan je niet volgen

Mijn lijst is bij je binnen (de bevestiging bij mij dan weer niet )

zaaf
nu kan ik je heel goed volgen. ik dacht dat het mss op het Tellier onderwerp sloeg.
mooie nr 1 heb je

zaaf

Petula Clark

Mijn videotip voor 2003: pluimvee op amfetamine die een populair instrument niet bespelen. Bepaalde steenvruchten wel, zo blijkt in de clip. wendyvortex weet die dingen.

herman schreef:
(quote)

Viel mij ook al op, maar het nummer stond in 2004 al kort genoteerd in de Franse top 200. Dus we kunnen er wel vanuit gaan dat 2005 sowieso te laat is. En dus zaaf en RYM volgen.

Voor mij maakt deze serieuze kans op de 1e plek, dus goed dat je het even onder de aandacht brengt

Had hier ook hoog gescoord, maar heb hem over het hoofd gezien. Beyond All Strategies kwam ik wel tegen, maar dat deed geen belletje branden

/edit: nog even m'n lijstje gecheckt, en had op plek 4 geëindigd. Zonde.

Poek schreef:
Mijn videotip voor 2003: pluimvee op amfetamine die een populair instrument niet bespelen. Bepaalde steenvruchten wel, zo blijkt in de clip. wendyvortex weet die dingen.

Yes i know Staat in mijn lijstje!

GrafGantz schreef:
/edit: nog even m'n lijstje gecheckt, en had op plek 4 geëindigd. Zonde.

Je kan 'm sowieso nog op 20 zetten?

Lijstje op de bus, ben benieuwd of meerdere mensen mijn nummer één ook in hun top 20 hebben.

jordidj1 schreef:
Lijstje op de bus, ben benieuwd of meerdere mensen mijn nummer één ook in hun top 20 hebben.

Ik

Mijn lijst ook ingestuurd, dit keer 7x UK (waarvan 2x dezelfde band), 7x USA (waarvan 2x dezelfde band), en 1x Frankrijk, Canada, Noorwegen, Denemarken en Rusland en dan nog een split met 1 kant Nederland en 1 kant UK,

2003. Het jaar waarin ...

- De wereld begon door te draaien, is het niet Donnie?
- De klok tikt voor twee verschillende van mijn favoriete bands.
- Het einde van hun huidige carrière in zicht is voor twee verschillende van mijn favoriete zangeressen.
- Een aanstormende superster wel wéét maar niet wil toegeven dat hij mooi fout zit.
- Een dame bewijst dat ze Eminem niet nodig heeft om een hit te scoren.
- Niet één maar drie olifanten in de kamer voor vernieuwend en funky ultratop-geweld zorgen.
- RMH, toch een held, me voor de allerlaatste keer muzikaal zou kunnen bekoren.

Poek schreef:
(quote)

Je kan 'm sowieso nog op 20 zetten?

Ik meen me te herinneren dat ons aller zaaf nog niet zo lang geleden heeft aangegeven geen wijzigingen achteraf meer te accepteren. Dacht het even terug te vinden met de zoekfunctie, maar als ik binnen dit topic zoek op berichten van zaaf krijg ik zowaar nul treffers en ik kan hem ook niet taggen hier. Zal wel weer een bug zijn op deze vlekkeloos lopende website

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik meen me te herinneren dat ons aller zaaf nog niet zo lang geleden heeft aangegeven geen wijzigingen achteraf meer te accepteren. Dacht het even terug te vinden met de zoekfunctie, maar als ik binnen dit topic zoek op berichten van zaaf krijg ik zowaar nul treffers en ik kan hem ook niet taggen hier. Zal wel weer een bug zijn op deze vlekkeloos lopende website

Zaaf is zo ongrijpbaar, dat maakt dit topic zo spannend

aerobag schreef:
(quote)

Zaaf is zo ongrijpbaar, dat maakt dit topic zo spannend

En tegelijkertijd is ie overal. Heil zaaf!

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik kan het ook niet terugvinden, maar er stond iets als “1 op 1 wijzigen is ok, maar niet alles doorschuiven.”

Poek schreef:
(quote)

Ik kan het ook niet terugvinden, maar er stond iets als “1 op 1 wijzigen is ok, maar niet alles doorschuiven.”

Ja, dat dus. Als ik een nieuwe nummer 4 kies schuift bij mij dus alles door, ben niet van plan om m'n huidige nummer 4 te skippen. Kan hem natuurlijk op plek 20 zetten en m'n huidige 20e plek skippen, maar dat zet nou ook niet echt zoden aan de dijk.

zaaf
GrafGantz schreef:
(quote)

gelukkig kan ik verschijnen als ik wil.
je mag vervangen maar niet schuiven.

GrafGantz schreef:
(quote)

En tegelijkertijd is ie overal. Heil zaaf!

Het schijnt dus dat als je gaat schuiven met je ingezonden lijstje, vervolgens een vinylplaat van Ween - The Mollusk doormidden breekt en dan 'Promo! Promo! Promo!' roept, dat Zaaf dan verschijnt in je woonkamer

aerobag schreef:
(quote)

Het schijnt dus dat als je gaat schuiven met je ingezonden lijstje, vervolgens een vinylplaat van Ween - The Mollusk doormidden breekt en dan vervolgens 'Promo! Promo! Promo!' roept, dat Zaaf dan verschijnt in je woonkamer

Nee, daar zitten we op te wachten...

Bij Ween telt de promo regel niet!

Bedenk me nu wel dat ik Monique ben vergeten in 2005...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:11 uur

geplaatst: vandaag om 16:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.