MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
1413 is ook een mooi nummer van mijn naamgenoot.

Als ik kon toveren, toverde ik 30 nummers in mijn top 20.

Wurgers in de herhaling met een oudje van de Kinks
Indianen die Bob Dylan eren.
Het slechte gedrag van een hardrock band.
Het moet niet erger worden

herman schreef:

Als ik kon toveren, toverde ik 30 nummers in mijn top 20.

Ah met zo'n liedje van Yes die eigenlijk uit 10 liedjes bestaat, past die wel op een single

zaaf
Nog 3,05 dagen over voor de editie 1987 , 24 lijsten binnen...

Ik hoop op krasse bijdragen van:

50tracks, ArthurDZ, Bonk, catchup, Gretz, herman, J.J. Wever, johan de witt, Justus18, Koenr, luigifort, Marzipaintree, motel matches, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S, rudolphS, Salvadore, wibro

Nou, dat was even zoeken naar een krasse knar, maar ik heb er toch nog eentje gevonden die een mooie single in 1987 heeft uitgebracht, al was zijn echte artistieke comeback pas in 1989.

Ik heb 1 nummer van een band die niet uit Hawaii komt maar gewoon uit (Noord) Nederland..
Wel engelstalig, daarnaast ook 1 nederlandstalig nummer in m'n lijst.
Verder is het nog feest (kerst en verjaardag) en komen zowel zomer als winter voor.
Al met al een hoop liedjes waar ik van hou, veel van hou.

ranja schreef:
Ik heb 1 nummer van een band die niet uit Hawaii komt maar gewoon uit (Noord) Nederland..

Maar morgen zijn ze wel in Hawaii toch? Al dan niet met een extra grote drugsgebruiker.

Poek schreef:
Nou, dat was even zoeken naar een krasse knar, maar ik heb er toch nog eentje gevonden die een mooie single in 1987 heeft uitgebracht...

Leuk dat je Max erin hebt gezet!

zaaf
Headroom? is een jaar te laat...

zaaf
Nog 1,39 dagen over voor de editie 1987 , 31 lijsten binnen...

Ik hoop op gloedvolle bijdragen van:

50tracks, ArthurDZ, Bonk, catchup, Gretz, J.J. Wever, Justus18, Koenr, luigifort, Marzipaintree, Poek, remcodulac, Rudi S, rudolphS

zaaf
43 rokende lijsten ontvangen

280 singles zijn genoemd, nu weer onder de 300 ...

de nr 1 werd 20x vermeld wat goed was voor slechts 466 punten

de nr 20 heeft er 196 dus de lat ligt redelijk hoog!

Mooi en nooit opgeven, huilen en afscheid nemen tot je op 1 staat hoewel 20 ook al prima zou zijn voor onzee held

zaaf
20. M/A/R/R/S - Pump Up the Volume 
https://www.youtube.com/watch?v=w9gOQgfPW4Y

Punten : 196
Nom. : 10x
Nr. 1 van : wendyvortex, andré

RYM's #67 voor 1987
House

Ja! En deze hoort ook in onze eindlijst 1987. Zeer moeizaam tot stand gekomen track van een bijna abusievelijk ontstane samenwerking tussen Colourbox en A.R. Kane. Is ook de enige output gebleken. Men wilde een dancetrack maken in de lijn van de overwaaiende househausse, maar kon het ab-so-luut niet met elkaar vinden. Dus werden de bijdragen apart geleverd en door Martyn Young van Colourbox in samenwerking net DJ's Chris "C.J." Macintosh en Dave Dorrell, die voor de scratching en de samples zorgden, in elkaar gemixt en geproduceerd. Opvallende sample die gebruikt is is de tekstuele van stalgenoten Eric B & Rakim, van het nummer I Know You Got Soul. De titel van het nummer zit hier dus uiteraard in besloten.
Het nummer wordt gezien als belangrijke stap in de ontwikkeling van acid house.

19. Sugarcubes - Birthday
https://www.youtube.com/watch?v=149Fln0DtUc

Punten : 198
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #7 voor 1987
Indie Pop, Art Pop, Dream Pop

Ah, de eerste internationale schimpscheut van Björk Guðmundsdóttir. Al zeer vroeg in de muziek gerold en een zeer onrustig (band-)leven leidde haar tot The Sugarcubes, samen met o.a. haar ex-man (huwelijk was van zeer korte duur) en vader van haar zoon Sindri.
Het debuutalbum werd geproduceerd door de jongste van de Shulman broers (Gentle Giant), Ray.

Goedemorgen! Gelijk beginnen met Pump Up the Volume: iedereen wakker. Eerst wel, maar uiteindelijk toch net niet in mijn top 20 (22). Lekker hoor.

Marrs, de grootste hit van het 4AD label, heeft het niet gehaald bij mij.
Sugarcubes wel, op 11.

Pump bij mij op 42, goed dat tie er in staat.

Leuk dat Pump Up the Volume in de lijst staat, al viel ie bij mij heel nipt af voor de top 20.

Sugarcubes bij mij op 5, mooi begin van de lijst

Beiden niet...

Geen mars en geen suikerklontjes.

M/A/R/S/S was een van mijn laatste 4 afvallers voor de top 50. Heb wel een paar andere danceplaten.

Sugarcubes had ik eerst wel in de top 20, maar toen ik mijn lijst ging afluisteren en herschikken vielen ze er net buiten (plek 23). Wel een nummer dat elk jaar langskomt op mijn verjaardag en die van mijn vriendin. En Björk gaan we vanaf 1991 wel vaker terugzien.

Ik werd (net als Tom Barman?) pas fan van Sykurmolarnir in 1988, maar met terugwerkende kracht hebben ze mijn lijst toch gehaald. Qua Björk solo vond ik haar debut goed, maar door It's Oh So Quiet werd ik fan af.

Verder mooi dat 4AD de lijst heeft gehaald. In 1988 weer, stel ik voor.

Geen van beide, al had Birthday er zeker wel in gekunnen. Geweldig nummer.

zaaf
gekunnen?

Nice, lekker begin met Pump up the volume! Sugarcubes zegt mij niets.

Oeh, meteen 2 hits.

Tof dat M/A/R/R/S het heeft gehaald.

jordidj1 schreef:
Nice, lekker begin met Pump up the volume! Sugarcubes zegt mij niets.

Nooit gedacht van "Waar zou de naam dEUS toch vandaan komen?"

Poek schreef:
(quote)

Nooit gedacht van "Waar zou de naam dEUS toch vandaan komen?"

Nee, ik sta daar eigenlijk niet zo vaak bij stil?

zaaf schreef:
gekunnen?

Gemoeten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:28 uur

geplaatst: vandaag om 22:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.