Muziek / Muziekgames / 1979 Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 23 augustus 2019, 21:32 uur
The Beat - Mirror In The Bathroom
9
Pink Floyd - Another Brick In The Wall
8
The Boomtown Rats - I Don't Like Mondays
7
Gibson Brothers - Que Sera Que Mi Vida
6
Nee, grapje ook een 7
Prima rijtje weer!
9
Pink Floyd - Another Brick In The Wall
8
The Boomtown Rats - I Don't Like Mondays
7
Gibson Brothers - Que Sera Que Mi Vida
6
Nee, grapje ook een 7

Prima rijtje weer!

1
geplaatst: 24 augustus 2019, 10:55 uur
De gebroeders Gibson bereiken de 75e plaats met een stemgemiddelde van 6,753.
Voor vele nieuwere bands/artiesten waren 1978/1979 de opmaat voor de naderende 80's. Een decenium waar de mogelijkheden groot waren. Artistiek en creatief werd het vaak beter en interessanter ( soms ook niet) en werd er een groter publiek aangeboord.
Deze dame met band werden lang nooit zo groot als bijvoorbeeld The Cure, maar pakte een prominente plek in de gothicrock scene.
The Staircase ( Mystery) was een op zichzelf staande single die werd gereleased op 23 Maart 1979. Op de flipside staat een cover van de T. Rex song "20th Century Boy.
In de Uk singles chart bereikte het een 24e plaats.
Siouxsie And The Banshees - The Staircase (Mystery) - YouTube
85. Siouxsie And The Banshees - The Staircase (Mystery)
Voor vele nieuwere bands/artiesten waren 1978/1979 de opmaat voor de naderende 80's. Een decenium waar de mogelijkheden groot waren. Artistiek en creatief werd het vaak beter en interessanter ( soms ook niet) en werd er een groter publiek aangeboord.
Deze dame met band werden lang nooit zo groot als bijvoorbeeld The Cure, maar pakte een prominente plek in de gothicrock scene.
The Staircase ( Mystery) was een op zichzelf staande single die werd gereleased op 23 Maart 1979. Op de flipside staat een cover van de T. Rex song "20th Century Boy.
In de Uk singles chart bereikte het een 24e plaats.
Siouxsie And The Banshees - The Staircase (Mystery) - YouTube
85. Siouxsie And The Banshees - The Staircase (Mystery)
1
geplaatst: 24 augustus 2019, 17:38 uur
1979 was inderdaad het jaar dat new wave-bands massaal doorbraken (The Cure, Joy Division, XTC ...). Deze krijgt een ...
8
8
0
geplaatst: 25 augustus 2019, 11:45 uur
Slechts 8 stemmen voor Siouxsie And The Banshees en een gemiddelde van 6,9. Stemmen mag uiteraard nog op deze track.
Jeff Lynne was en is een groot Beatlefan. Het moet een geweldige gebeurtenis voor hem zijn geweest om met de drie overgebleven leden samen te werken.
In heel veel songs van zijn band Electric Light Orchestra hoor je de invloed zeker terug. Maar wel met een uniek eigen sausje. Bombastisch, want Jeff schroomde het orchestrale niet en dat leverde grote successen op.
Ook Lynne en zijn band gingen mee in een eigentijdsere sound. Minder wollig, geen strijkers en met de discorage in gedachten. Don't Bring Me Down bracht het hier tot een 5e plek. Afkomstig van het album Discovery.
Electric light orchestra - Don't bring me down video - YouTube
86. Electric Light Orchestra - Don't Bring Me Down
Jeff Lynne was en is een groot Beatlefan. Het moet een geweldige gebeurtenis voor hem zijn geweest om met de drie overgebleven leden samen te werken.
In heel veel songs van zijn band Electric Light Orchestra hoor je de invloed zeker terug. Maar wel met een uniek eigen sausje. Bombastisch, want Jeff schroomde het orchestrale niet en dat leverde grote successen op.
Ook Lynne en zijn band gingen mee in een eigentijdsere sound. Minder wollig, geen strijkers en met de discorage in gedachten. Don't Bring Me Down bracht het hier tot een 5e plek. Afkomstig van het album Discovery.
Electric light orchestra - Don't bring me down video - YouTube
86. Electric Light Orchestra - Don't Bring Me Down
1
geplaatst: 25 augustus 2019, 12:54 uur
7,8
Een verder nutteloos feitje tussendoor: Werd de afgelopen 10 jaar ook regelmatig in flashmobs gebruikt.
Een verder nutteloos feitje tussendoor: Werd de afgelopen 10 jaar ook regelmatig in flashmobs gebruikt.
0
geplaatst: 25 augustus 2019, 13:00 uur
5 Gibson Brothers
Niet mijn ding
7,2 Siouxsie
Vreemd dat ik dit nummer van Siouxsie nog nooit eerder gehoord heb
7 ELO
Niet mijn ding
7,2 Siouxsie
Vreemd dat ik dit nummer van Siouxsie nog nooit eerder gehoord heb
7 ELO
* denotes required fields.