MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1979 Meter

zoeken in:
johannesA
Siouxsie 7
E.L.O. 4,4

58e plaats voor E.L.O. Stemgemiddelde: 7,17.

Uit San Francisco de rockband Journey, die werd opgericht in 1973 en pas echt succes kreeg in met name het thuisland, toen vocalist Steve Perry in 1977 werd aangetrokken.
Het kreeg een melodieuzer karakter en vanaf dan is de groep regelmatig in de billboards te vinden.
Typische Amerikaanse rock; Denk: Survivor, R.E.O Speedwagon en enigszins vergelijkbaar, maar minder progessief met Kansas en Styx. Al gingen de laatste twee in de 80's ook steeds meer de A.O.R kant op.
Een lekker stampertje. Bereikte een 16e plaats in de billboards.

Journey - Lovin', Touchin', Squeezin' (Official Video) - YouTube

87. Journey - Lovin', Touchin', Squeezin

Wrathchild1
3

Arbeidsdeskundige
ELO 7
Siouxsie 7,5

Fantastische zanger die Perry. In het genre prima band, maar nooit echt voor warm gelopen.
Dit vind ik wel een heel lekker nummer.

8.0

bikkel2 schreef:
Fantastische zanger die Perry.

8.0

Dito, ik doe mee.

8

Wat ik ken van Journey is goed, lekker juist die Amerikaanse rock/AOR. Maar dit vind ik niks. Sorry Michel.

3,5

Poeha schreef:
Wat ik ken van Journey is goed, lekker juist die Amerikaanse rock/AOR. Maar dit vind ik niks. Sorry Michel.

3,5

Geeft niets hoor. Kan niet altijd raak zijn.

Oei! Weinig waardering voor Journey. Mager gemiddelde van 5,82 en een 86e plek is het dan ook wel.

Voorheen Dr. Hook & The Medicine Show en vanaf 1975 ingekort tot Dr. Hook. Amerikaanse pop/rock band en in 1972 prominent aanwezig in de charts met evergreens als Sylvia's Mother en het jolige The Cover Of Rolling Stone. De groep blijft links en rechts hits scoren en is ook buiten Amerika aardig bezig.
Boegbeeld is Ray Sawyer. Kenmerkende persoonlijkheid met ooglap, snor en hoed. Maar Dennis Locorriere zingt met zijn typerende herkenbare stem de grootste hits in.
Baby Makes Her Blue Jeans Talk was in 1981 de laatste hit bij ons. Maar deze zomerse deun ging er nog even aan vooraf. Bereikte de nr.2 positie bij ons in de Top 40 en in de Uk behaalde het zelfs de 1e plek.
Sympathieke band. De meeste hits zijn gewoon leuk. Zoals ook deze.
Ray Sawyer overleed 31 December 2018.

Dr Hook - "When You're In Love With A Beautiful Woman" - YouTube

88. Dr Hook - When You're In Love With A Beautiful Woman

Mijn favoriet van Dr. Hook

8,1

Dr Hook: 7,2

johannesA
7

Wrathchild1
7

Gast
geplaatst: vandaag om 05:52 uur

geplaatst: vandaag om 05:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.