MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1979 Meter

zoeken in:
Magistraal goed.

10+

10 uiteraard

9,5

Kijk, dit bedoel ik nou bikkel2 met 1979 muziek.

Maar...niet het beste nummer van het verder uitstekende album.

Dat is voor mij nog steeds het nummer Spanish Bombs met die indrukwekkende videoclip.

9,5

wavanbuuren
7,6

Ho effe jongens, ze hebben heus wel betere nummers.

8

Johnny Marr schreef:
Ho effe jongens, ze hebben heus wel betere nummers.

Daar hebben wij de 10+ voor, maar betere

Hoe dan ook, The Clash is voorlopig de nieuwe nr.1 in de lijst met een fors stemgemiddelde van 9,009.

Holger Czukay is inmiddels niet meer ( overleden in 2017) en is vooral bekend geworden van de krautrock formatie Can. Een multi-instrumentalist met een eigenzinnige kijk op muziek.
Werkte in de 80's oa. met David Sylvian.
In ''79'' brengt hij zijn 1e solosingle uit. Qua stijl prettig swingend, maar uiteraard met tegendraadse en humoristische vondsten.
Uniek in zijn soort zullen we maar zeggen.

Holger Czukay - Cool In The Pool - YouTube

37. Holger Czukay - Cool In The Pool

Oei, nu is het voor vrijwel iedereen onmogelijk om na London Calling overeind te blijven maar dit is, hoe zal ik het netjes zeggen, niet zo mijn ding. Ik kan niks met dit soort novelty songs. Ik ben mild vanwege het mooie weer: 5 (maar om nu te zeggen dat London Calling slechts 2x zo goed is....)

Het is wat weird inderdaad 50tracks.
Maar ook dit geef ik graag wat ruimte.

Cool, 8,5

6,8

8.3

Marzipaintree schreef:
Maar ik vind het jammer als mensen niet overal op stemmen.
Natuurlijk zal ik dan ook nog even stemmen. The Clash...niet zo mijn ding, uitgezonderd Rock the Casbah.

6

Dus stem gewoon op alles, muziekvrienden, wat hier voorbij komt!
Dat verdient 1979.

O,K,
Van Morrison 7,2
Tee Set 2

Ik heb dus duidelijk iets tegen Nederlandse pop. Daarom laat ik mijn stem vaak achterwege.

Lage of hoge stemmen, alles is gewoon welkom hoor. Nogmaals; Ik heb altijd de intentie om een veelzijdig beeld te schetsen van een muziekjaar. Het gaat om nummers die in ieder geval als single zijn uitgebracht. Het risico is dan dat het niet een ieders smaak is. Maar dat zou niet het bezwaar hoeven zijn.
We gaan gewoon lekker door en ik vind het top dat jullie mee doen.

Cliff R 7,2
Clash 8,6
Holger C 6,3

wibro schreef:
Ik heb dus duidelijk iets tegen Nederlandse pop. Daarom laat ik mijn stem vaak achterwege.
Knap van je dat je al meer dan twee keer zoveel stemmen hebt uitgebracht dan ik in de NederPopMeter van 50tracks.

Holger Czukay - Cool In The Pool
Matige zang gecombineerd met sterke muziek. De humor van de clip komt op mij wat geforceerd over maar Holger is altijd opgewekt dus die wil ik er wel bij hebben in het vrolijke jaar 1979.

Het schiet bij mij qua waardering gedurende het nummer van hoog naar laag naar hoog en eindigt op:
6,6

Morgen even een update betreft de stand. Holger Czukay haalt een stemgemiddelde van 6,866 binnen.

Next: Uiterst succesvolle r&b/funkband uit de USA en dit jaar brachten ze wederom een uitstekend album uit, namelijk I Am. Drie singles maar liefst zagen het levenslicht van dat album. Stiekem vind ik Star persoonlijk hun beste worp, al is Boogie Wonderland uiteraard ook niet te versmaden.
In de 80's en er na, kwam het artistiek niet echt meer van de grond, maar bleek Earth, Wind & Fire vooral een geoliede liveband, maar wel terend op hun sterke 70's verleden.

Earth, Wind & Fire - Star - YouTube

38. Earth, Wind & Fire - Star

7
Ze hebben nummers die beter zouden scoren.

Holger: 9.0 ❤
EW&F: 7.0

Holger Czukay - Cool In The Pool 5

Gast
geplaatst: vandaag om 09:40 uur

geplaatst: vandaag om 09:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.