MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1979 Meter

zoeken in:
7

Janis nog een 6

8

En Freddie in de clip als een kruising tussen John Travolta en Elvis

7,8

Zeker niet mijn favo van Queen. Het begin van een artistieke neerwaartse spiraal.

7.0

8.2

johannesA
7,8

Queen: 7,2

Janis Ian 7
Queen 6,25

Janis Ian op een 41e plaats ( 7,064) en Queen op 48.( 6,75)
Vandaag gooi ik het 56e nummer er genoodzaakt wat vroeger uit. Maar stemmen op Queen mag natuurlijk nog. Marzipaintree zal sowieso naar ik verwacht zijn stem uitbrengen.

Even iets minder bekend, maar de puristen onder ons moeten deze man wel kennen. Geboren in ''51'' als Graham Parker in Hackney, East London. In 1975 formeert hij Graham Parker & The Rumour met leden uit verschillende pubrock bands.
Echt heel groot zal hij nooit worden, maar trekt zo'n beetje zijn eigen publiek. Van het uitstekend ontvangen album Squeezing Out Sparks is dit de single. Maar ondanks dat het aardig werd gepromoot op de radio werd het geen hit. Wat vinden wij?

Graham Parker And The Rumour-Local Girls (1979) HD - YouTube

56. Graham Parker And The Rumour-Local Girls

Janis Ian 7
Queen 8
Graham Parker 6,5

nelis schreef:
Janis Ian 7
Queen 8
Graham Parker 6,5

En uiteraard is een stem voor Janis ook nog welkom.

7.8

8,5

5,9

wavanbuuren
7

Queen ook nog een 7

Graham Parker And The Rumour op nr. 39 met een stemgemiddelde van 7,233.

Deze band uit de UK haakte in eerste instantie in op de heersende punkbeweging. Als dat zijn beste tijd gehad lijkt te hebben, gaat het roer om. New Wave is de nieuwe stroming, maar Tubeway Army gaat meer een synthesizer georienteerde kant op. Daarom is de volgende song vooruitstrevend en zou best in de 80's gemaakt kunnen zijn. Bereikte glansrijk de nr 1 positie in Engeland en in de Nederlandse Top 40 de 9e plek.
Top 10 kandidaat voor deze lijst volgens mij.

Tubeway Army - Are Friends Electric '79 - YouTube

57. Tubeway Army - Are Friends Electric

6

Waarschijnlijk zal mijn score verreweg het laagst zijn.

8,5

8,5

7,3

9,8

9

Gast
geplaatst: vandaag om 08:53 uur

geplaatst: vandaag om 08:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.