Muziek / Muziekgames / Jordi's genre-overstijgingen
zoeken in:
1
geplaatst: 20 september 2019, 11:55 uur
Dat is natuurlijk veuls te weinig, maar goed dat er kans op groei is! En leuk stukje, keep it up man! 

0
geplaatst: 22 september 2019, 23:55 uur
2
geplaatst: 24 september 2019, 18:47 uur
Brakke jarennegentigmuziek at its most glorious. Ik presenteer u:
Richard Youngs - Sapphie
Nou moet ik dit zeker motiveren. Ik zat door je stemmenlijst te kijken en kwam tot de conclusie dat er meer brakke jarennegentismuziek in zou mogen staan, terwijl je brakke jarennegentigmuziek vermoedelijk best kan waarderen (doe je al met BROCKHAMPTON, bijvoorbeeld). Dus zodoende.
Het is echt een heel goed album.
Groetjes Tomas
Richard Youngs - Sapphie
Nou moet ik dit zeker motiveren. Ik zat door je stemmenlijst te kijken en kwam tot de conclusie dat er meer brakke jarennegentismuziek in zou mogen staan, terwijl je brakke jarennegentigmuziek vermoedelijk best kan waarderen (doe je al met BROCKHAMPTON, bijvoorbeeld). Dus zodoende.
Het is echt een heel goed album.
Groetjes Tomas
0
geplaatst: 24 september 2019, 22:51 uur
Leuk, zoals bij voorgaande albums zal ik ook deze eens beluisteren 

0
geplaatst: 24 september 2019, 23:03 uur
Correctie: brakke jarennegentigmuziek at its most glorious werd gemaakt door een andere artiest waarvan de naam me even is ontschoten, staat me toch vrij helder bij.
Maar de gloriousness ontloopt elkaar niet veel.
Maar de gloriousness ontloopt elkaar niet veel.
0
geplaatst: 9 oktober 2019, 18:15 uur
Hahahaha, ik had je graag nog deze getipt:
Neurosis & Jarboe - Neurosis & Jarboe (2003)
Ook een best gezellig plaatje.
Neurosis & Jarboe - Neurosis & Jarboe (2003)
Ook een best gezellig plaatje.
1
geplaatst: 21 oktober 2019, 15:36 uur
Richard Youngs - Sapphie (1998)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/54000/54798.300.jpg
brakke jarennegentigmuziek at its most glorious deel twee. Ik moet zeggen, met dit weer is het echt perfect om deze plaat te draaien. Kil weer, kale muziek en ik heb ook een hond.
Een sombere man met een gitaar, er gebeurt voor de rest he-le-maal niets. Maar toch pakt het mij op de een of andere manier, het zal wel zijn stem zijn of net die gitaartonen op dat moment. Je hoort dat het puur op gevoel is gemaakt, uit het hart met een flinke portie emotie. Ik voel mezelf echt tot rust komen en na het album zit ik dan ook met een flinke knoop in m'n maag.
Het doet wat met me en vaak is dat al genoeg voor een hoog cijfer. Niet een elpee voor elke dag, maar toch.
- ArthurDZ
- bennerd
- niels94
- Johnny Marr
-Ward
- catdog
- Masimo
- hoi123
- Koenr
- Gretz
- Cervantes
- luigifort
- Rudi S
- Graf
- Fathead
- dix
- Poek
-EttaJamesBrown
- jeroentjuhh
- remcodulac
- pauze
https://www.musicmeter.nl/images/cover/54000/54798.300.jpg
brakke jarennegentigmuziek at its most glorious deel twee. Ik moet zeggen, met dit weer is het echt perfect om deze plaat te draaien. Kil weer, kale muziek en ik heb ook een hond.
Een sombere man met een gitaar, er gebeurt voor de rest he-le-maal niets. Maar toch pakt het mij op de een of andere manier, het zal wel zijn stem zijn of net die gitaartonen op dat moment. Je hoort dat het puur op gevoel is gemaakt, uit het hart met een flinke portie emotie. Ik voel mezelf echt tot rust komen en na het album zit ik dan ook met een flinke knoop in m'n maag.
Het doet wat met me en vaak is dat al genoeg voor een hoog cijfer. Niet een elpee voor elke dag, maar toch.
- ArthurDZ
- bennerd
- niels94
- Johnny Marr
-Ward
- catdog
- Masimo
- hoi123
- Koenr
- Gretz
- Cervantes
- luigifort
- Rudi S
- Graf
- Fathead
- dix
- Poek
-EttaJamesBrown
- jeroentjuhh
- remcodulac
- pauze
0
geplaatst: 21 oktober 2019, 15:50 uur
Lacheeen, ik mag! Denk er even een paar daagjes over na en dan drop ik hem.
Heb Richard Young ook meegeluisterd overigens - klinkt erg goed!
Heb Richard Young ook meegeluisterd overigens - klinkt erg goed!
1
geplaatst: 23 oktober 2019, 23:55 uur
Oja shit, ik moest dit nog doen.
Ik kon niet zo goed kiezen tussen De Kift en deze, maar aangezien je zangeressen met een hoge, fragiele stem (Adrianne Lenker) kan waarderen gooi ik hem toch maar op Björk - Vespertine. Eigenlijk net jammer dat ik nu aan de beurt ben, want dit album komt het best tot z'n recht als er vet veel sneeuw ligt buiten en je zelf vet binnen zit. In ieder geval echt een fantastisch warm, knus en lief album van één van de meest creatieve artiesten die er rondloopt op deze aardbol. Oh ja, en ik ben er laatst achter gekomen dat Mount Eerie dit liedje heeft geschreven dat puur geïnspireerd is door hoe ongelooflijk mooi hij Undo vindt. Maar goed, jij kent Mount Eerie niet echt dus eigenlijk is dit niet zo'n nuttig feitje.
Groetjes, Roeland
Ik kon niet zo goed kiezen tussen De Kift en deze, maar aangezien je zangeressen met een hoge, fragiele stem (Adrianne Lenker) kan waarderen gooi ik hem toch maar op Björk - Vespertine. Eigenlijk net jammer dat ik nu aan de beurt ben, want dit album komt het best tot z'n recht als er vet veel sneeuw ligt buiten en je zelf vet binnen zit. In ieder geval echt een fantastisch warm, knus en lief album van één van de meest creatieve artiesten die er rondloopt op deze aardbol. Oh ja, en ik ben er laatst achter gekomen dat Mount Eerie dit liedje heeft geschreven dat puur geïnspireerd is door hoe ongelooflijk mooi hij Undo vindt. Maar goed, jij kent Mount Eerie niet echt dus eigenlijk is dit niet zo'n nuttig feitje.
Groetjes, Roeland
1
geplaatst: 20 november 2019, 14:17 uur
Oja, shit, ik moest dit nog doen.
Björk - Vespertine (2001)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/1000/1525.300.jpg
Aangezien het nu vrij mistig is, leek het mij wel een goed moment om deze plaat van een stukje te voorzien. Hoe witter de omgeving, hoe beter de muziek tot zijn recht komt. Denk ik.
Want jongens, wat was dit een pittige opgave. Zangeressen met een hoge, fragiele stem, ja, daar kan ik op zijn tijd van genieten. Björk was echter een uitzondering. De eerste keer dat ik Hidden Place hoorde, heb ik het uitgezet: kattengejank. Had haar stem wel vaker gehoord, maar nu was de irritatiefactor wel erg hoog.
Toen ik later voor de Singles-lijstjes een overkill aan Björk in de toplijsten zag, heb ik me er toch weer aan overgegeven. Haar debuutalbum (?) Debut opgezet en die lag direct al een stuk beter in het gehoor, veel toegankelijker ook mijn inziens.
Weer terug naar Vespertine. Weer een stuk moeilijker te doorgronden en ik vrees dat ik deze IJslandse parel (nog) niet ga doorgronden. Ik zal eerst verder in haar discografie duiken, wanneer ik denk dat ik er klaar voor ben, kruip ik weer terug naar Vespertine. De stem van haar is gewoon te irritant op deze plaat. Wellicht dat 'ie volgend jaar gewoon in mijn top 10 staat enzo. Toch bedankt Roeland!
3*
Koenr mag nu. Dat zal ook weer zweten worden.
Björk - Vespertine (2001)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/1000/1525.300.jpg
Aangezien het nu vrij mistig is, leek het mij wel een goed moment om deze plaat van een stukje te voorzien. Hoe witter de omgeving, hoe beter de muziek tot zijn recht komt. Denk ik.
Want jongens, wat was dit een pittige opgave. Zangeressen met een hoge, fragiele stem, ja, daar kan ik op zijn tijd van genieten. Björk was echter een uitzondering. De eerste keer dat ik Hidden Place hoorde, heb ik het uitgezet: kattengejank. Had haar stem wel vaker gehoord, maar nu was de irritatiefactor wel erg hoog.
Toen ik later voor de Singles-lijstjes een overkill aan Björk in de toplijsten zag, heb ik me er toch weer aan overgegeven. Haar debuutalbum (?) Debut opgezet en die lag direct al een stuk beter in het gehoor, veel toegankelijker ook mijn inziens.
Weer terug naar Vespertine. Weer een stuk moeilijker te doorgronden en ik vrees dat ik deze IJslandse parel (nog) niet ga doorgronden. Ik zal eerst verder in haar discografie duiken, wanneer ik denk dat ik er klaar voor ben, kruip ik weer terug naar Vespertine. De stem van haar is gewoon te irritant op deze plaat. Wellicht dat 'ie volgend jaar gewoon in mijn top 10 staat enzo. Toch bedankt Roeland!
3*
Koenr mag nu. Dat zal ook weer zweten worden.
0
geplaatst: 20 november 2019, 14:34 uur
Haar debuutalbum is zeker toegankelijker. Wat mij betreft volgt de eerste helft van haar solo-carrière een mooie opbouw naar deze plaat toe, haar artistieke hoogtepunt. Een artiest die over de jaren heen enkel in mijn waardering is gestegen.
Mijn plaat komt morgen.
Mijn plaat komt morgen.
0
geplaatst: 20 november 2019, 15:01 uur
Heej ik kende dit topic nog niet. Begrijp ik met 'pauze' dat je na Remcodulac even een break wilt, of mag ik nog aansluiten als tipgever?
0
geplaatst: 20 november 2019, 15:05 uur
jordidj1 schreef:
Haar debuutalbum (?) Debut opgezet en die lag direct al een stuk beter in het gehoor, veel toegankelijker ook mijn inziens.
Weer terug naar Vespertine. Weer een stuk moeilijker te doorgronden en ik vrees dat ik deze IJslandse parel (nog) niet ga doorgronden. Ik zal eerst verder in haar discografie duiken, wanneer ik denk dat ik er klaar voor ben, kruip ik weer terug naar Vespertine.
Haar debuutalbum (?) Debut opgezet en die lag direct al een stuk beter in het gehoor, veel toegankelijker ook mijn inziens.
Weer terug naar Vespertine. Weer een stuk moeilijker te doorgronden en ik vrees dat ik deze IJslandse parel (nog) niet ga doorgronden. Ik zal eerst verder in haar discografie duiken, wanneer ik denk dat ik er klaar voor ben, kruip ik weer terug naar Vespertine.
Blijf dan maar zo ver mogelijk weg van Medúlla, als je deze al ontoegankelijk noemt.

2
geplaatst: 20 november 2019, 15:13 uur
Sandokan-veld schreef:
Heej ik kende dit topic nog niet. Begrijp ik met 'pauze' dat je na Remcodulac even een break wilt, of mag ik nog aansluiten als tipgever?
Nee, ik wil eerst deze lijst afwerken, voordat ik het ArthurDZ-syndroom krijg
3
geplaatst: 20 november 2019, 15:20 uur
jordidj1 schreef:
(quote)
https://sayingimages.com/wp-content/uploads/breaking-news-you-just-got-burned-burn-meme.jpg
2
geplaatst: 20 november 2019, 15:26 uur
0
geplaatst: 20 november 2019, 15:46 uur
jordidj1 schreef:
(quote)
Ik heb destijds dertig albums gerecenseerd voor ik er genoeg van had, jij hebt nu twintig namen op je lijstje en hebt net albumpje 8 afgerond. Na je pauze praten we wel verder

0
geplaatst: 20 november 2019, 15:49 uur
ArthurDZ schreef:
Ik heb destijds dertig albums gerecenseerd voor ik er genoeg van had, jij hebt nu twintig namen op je lijstje en hebt net albumpje 8 afgerond. Na je pauze praten we wel verder
(quote)
Wie zegt dat ik er geen zin in heb? Ik doe gewoon lekker traag

* denotes required fields.