Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 23 september 2020, 17:04 uur
Vanilla Ice lijkt toch weer aardig in genade te zijn aangenomen met meer voldoendes dan onvoldoendes. Gemiddeld komt hij tot een 5,5.
Het nummer van vandaag betreft een heruitgave. In 1958 verscheen dit nummer op het album Little Girl Blue, maar wist de single niets te bereiken. Toen Chanel in 1987 dit nummer gebruikte in één van hun reclames, sloeg het in als een bom. Een wereldwijde hit was het gevolg waarbij het in Nederland zelfs de eerste positie wist te bereiken.
Origineel van Cantor uit 1930, maar wij zullen toch vooral deze versie kennen:
389. Nina Simone - My Baby Just Cares For Me
[1987, #aw9, #hp1]
Het nummer van vandaag betreft een heruitgave. In 1958 verscheen dit nummer op het album Little Girl Blue, maar wist de single niets te bereiken. Toen Chanel in 1987 dit nummer gebruikte in één van hun reclames, sloeg het in als een bom. Een wereldwijde hit was het gevolg waarbij het in Nederland zelfs de eerste positie wist te bereiken.
Origineel van Cantor uit 1930, maar wij zullen toch vooral deze versie kennen:
389. Nina Simone - My Baby Just Cares For Me
[1987, #aw9, #hp1]
1
geplaatst: 23 september 2020, 17:17 uur
Ondanks het feit dat ik nog maar 5-6 jaar was toen deze clip op TV kwam, heb ik er nog duidelijke herinneringen aan.
7
7
1
geplaatst: 23 september 2020, 23:07 uur
Clipje vond ik toen wel leuk, maar ik had meer met Reet Petite (qua heruitgaves met een animatieclipje) uit hetzelfde jaar volgens mij.
5,5
5,5
1
geplaatst: 24 september 2020, 11:29 uur
Simon77, Reet Petite ook een nummer 1 hit van een heruitgave in 1987 inderdaad. Wie weet, komt misschien nog een keertje langs hier.
Nina Simone: 8
Nina Simone: 8
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.