MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

wavanbuuren
4

Johnny doet het prima en bereikt een gemiddelde van 7,30.

De artiest van vandaag is in thuisland Amerika mateloos populair. In Nederland heeft ze zeker ook haar hitlijst successen gekend, maar die vallen in het niet bij wat ze in de VS bereikt heeft. Bij ons: 11x de top 40 (inclusief samenwerkingen met andere artiesten) waarbij slechts 2x de top 10 bereikt werd met een solo-hit. In Amerika? 113x de hot 100 gehaald waarvan 28x top 10 en 6x nummer 1. 

Zitten er Swifties in dit topic?

398. Taylor Swift - Blank Space

[2014, #aw12, #hp17]

Over het algemeen ben ik niet zo'n T.S. fan, maar deze vind ik wel oké.

7,5

7,5

Paar maanden geleden (pas) het album 1989 volledig beluisterd en dat viel goed mee.

Niet echt een Swiftie. Ik vind haar eerlijk gezegd niet boven vergelijkbare artiesten uitsteken of dergelijke. Onopvallende typisch hedendaagse sound wat mij betreft. Slecht is het zeker niet.

6.5

Taylor Swift: 7,25

Helemaal geen Taylor Swift fan (eigenlijk het tegenovergestelde) maar deze vind ik wel leuk. Een 8.

Johnny Guitar Watson - A Real Mother For Ya : 6

Taylor Swift - Blank Space : 8,5

8

Wat Edgar zegt

7

Ik vind haar sound weinig origineel maar dit is beslist één haar betere.

Haar beste vind ik

7,5

Taylor komt voorlopig op een 7,2.

Dit weekend weer fijn een thema. Een tijdje terug hadden we het erover dat 'American' bijzonder vaak gebruikt is in songtitels. Laten we er daar dit weekend opnieuw twee van kiezen. 

Thema: 'American' titles #2

De meidengroep van vandaag wist 5 nummer 1 hits te scoren in de Amerikaanse Dance Charts. Gek genoeg wist daarentegen het nummer van vandaag, dat in Nederland dus wel een mooie positie bereikte, de Hot 100 niet te halen. In 1978 werden de drie zangeressen overigens zonder enige waarschuwing vervangen door drie anderen. Niemand, behalve de verantwoordelijken, wisten ervan. Zelfs hun vaste songwriter stond voor een verassing toen hij op een dag in de studio plots 3 nieuwe gezichten voor zich zag. Die nieuwe samenstelling wist dus een hit in Nederland te scoren:

399. The Ritchie Family - American Generation

[1979, #aw7, #hp13] 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:33 uur

geplaatst: vandaag om 23:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.