Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 16 oktober 2020, 04:51 uur
Paula Abdul - Straight Up : 7
Donovan - Mellow Yellow : 7
(Donovan kan heel veel beter)
Tears For Fears - Sowing the Seeds of Love : 5
Donovan - Mellow Yellow : 7
(Donovan kan heel veel beter)
Tears For Fears - Sowing the Seeds of Love : 5
0
geplaatst: 16 oktober 2020, 17:07 uur
Tears for Fears weet nog net een plekje in de top 100 van ons klassement te bereiken met een gemiddelde van 7,2.
De band van vandaag mogen we best als een one-hit-wonder bestempelen. Ze hebben weliswaar 5 studioalbums en 13 singles uitgebracht, maar er is slechts één nummer dat ze echt grote successen bracht. Het betreft hun debuutsingle uit 2000 die sindsdien veelvuldig in tv series en films gebruikt wordt.
Het nummer is gebaseerd op de eigen ervaringen van zanger/gitarist Brendan B. Brown die in zijn vroege jeugd veel naar AC/DC luisterde. Toen hij tien jaar oud was werd er een moord gepleegd door iemand die satanische rituelen uitvoerde. Bij arrestatie droeg de dader een AC/DC T-shirt. De omgeving van Brendan keek hem vreemd aan toen hij hierna nog steeds AC/DC bleef luisteren en men dacht daarom dat ook hij Satan aanbad. Dit nummer schreef hij jaren later als een middelvinger naar de mensen die zo over hem dachten.
Wat vinden we twintig jaar na de release nog van dit nummer?
414. Wheatus - Teenage Dirtbag
[2001, #aw14, #hp13]
De band van vandaag mogen we best als een one-hit-wonder bestempelen. Ze hebben weliswaar 5 studioalbums en 13 singles uitgebracht, maar er is slechts één nummer dat ze echt grote successen bracht. Het betreft hun debuutsingle uit 2000 die sindsdien veelvuldig in tv series en films gebruikt wordt.
Het nummer is gebaseerd op de eigen ervaringen van zanger/gitarist Brendan B. Brown die in zijn vroege jeugd veel naar AC/DC luisterde. Toen hij tien jaar oud was werd er een moord gepleegd door iemand die satanische rituelen uitvoerde. Bij arrestatie droeg de dader een AC/DC T-shirt. De omgeving van Brendan keek hem vreemd aan toen hij hierna nog steeds AC/DC bleef luisteren en men dacht daarom dat ook hij Satan aanbad. Dit nummer schreef hij jaren later als een middelvinger naar de mensen die zo over hem dachten.
Wat vinden we twintig jaar na de release nog van dit nummer?
414. Wheatus - Teenage Dirtbag
[2001, #aw14, #hp13]
1
geplaatst: 16 oktober 2020, 17:37 uur
Ik denk dat ik er als kind vanwege de lelijke zang een hekel aan had, maar daar ben ik wel overheen geraakt.
7
7
0
geplaatst: 16 oktober 2020, 18:17 uur
Brengt veel nostalgie met zich mee, maar echt een topnummer heb ik het nooit gevonden
6
6
0
geplaatst: 16 oktober 2020, 18:21 uur
Tears For Fears: 5, met deze single heb ik nooit een klik gehad
Wheatus: 7, gewoon leuk
Wheatus: 7, gewoon leuk
0
geplaatst: 16 oktober 2020, 19:01 uur
Even bijwerken, het is allemaal niet best:
Donovan: 4
Tears for Fears: 5
Wheatus: 3
Donovan: 4
Tears for Fears: 5
Wheatus: 3
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.