MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
5.1

Shakin' Stevens 6.2

6,5

Deep Purple 5
Shakin' Stevens 4

wavanbuuren
Shakin Styeves - 7,3
Concrete Blonde - 5

Ast
5,5

481. Concrete Blonde - Joey 7,5
Mooie hit, was gewoon Alarmschijf bij Veronica, Toen alarmschijven af en toe echt verrassend waren. Was rond deze tijd een flink populaire band op de modern rock stations in de VS. Een jaar voordat Nirvana daar alles zou veranderen. En daar is deze hit "begonnen". Ik lees trouwens dat de naam Concrete Blonde is verzonnen door Michael Stipe. Ze hadden in de slipstream van dit nummer nog twee singles die de tipparade haalden. De tweede ervan, Someday, was rond die tijd even een favoriet van me, zonder dat ik heel diep de band ben ingedoken. Ik heb nu lang niet meer zoveel met Someday als in 1992, maar ik wordt er wel flink nostalgisch van en zing het nog zo mee. Ik heb ook de CD single nog ergens.

Concrete Blonde belandt op plek 166 met 6,98 gemiddeld.

Het zijn toch voornamelijk de wat meer obscure artiesten / one-hit-wonders die als verzoekjes voorbijkomen. Zo ook vandaag weer. Dit Zwitserse duo bracht dit nummer als ode aan Van Riethoven die met zijn zeilboot Flyer de Whitbread Round the World Race won. 

Het laatste verzoekje van deze week is deze 80's-song:

482. Diethelm/Famulari - The Flyer

[1984, #aw4, #hp27]

Knap muziekje. Wel knap dat dit de Top 40 haalde.
Ik hoor geen hit. Verre van.

7.3

482. Diethelm/Famulari - The Flyer 4.0

Ik denk altijd dat ik letterlijk alle hits uit 1984 goed ken, maar er zijn uitzonderingen. Van deze kan ik me niets herinneren . Nou is dit ook niet het soort muziek dat als 8 jarige indruk op me maakte, nog steeds niet eigenlijk,

7

Inderdaad knap al zou ik het niet snel uit mijzelf opzetten.

Concrete Blonde - Joey : 8

Diethelm/Famulari - The Flyer : 3,5

Joey: 8 (mooie ontdekking voor mij)

The Flyer: 5

9,5

Ik zal niet verklappen wie dit liedje tipte.

Concrete Blonde trouwens ook een 8

Atypische hit wel; op zich wel geinig, maar na een minuut begint het me wel te vervelen...

5

starbright boy schreef:
Ik denk altijd dat ik letterlijk alle hits uit 1984 goed ken, maar er zijn uitzonderingen. Van deze kan ik me niets herinneren .

Da's al de tweede keer in korte tijd dat ik je dat zie claimen hier

Dit nummer kan ik me ook niet herinneren, dacht ook dat ik alles wel kende van 1984, maar niet veel gemist dus:

4,5

Bijzonder.... 4,0

The Flyer scoort 4,98 gemiddeld en belandt op plek 424. 

Kerstmis! Maak er extra fijne dagen van allemaal. De komende drie dagen zullen hier speciaal voor de feestdagen Kerst-hits voorbijkomen. De één kan ze niet uitstaan, de ander kan er geen genoeg van krijgen. In welke categorie vallen wij?

We trappen af met een nummer dat nooit als Kerst-song bedoeld was, maar ondertussen wel als zodanig wordt gezien.

483. Jona Lewie - Stop The Cavalry

[1980, #aw7, #hp9]

10

Samen met Band Aid de ultieme kerstplaten.

Brrr, toch vrij irritant na herbeluistering.

4,7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:07 uur

geplaatst: vandaag om 19:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.