MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

Shaky schreef:

Hij staat ook bekend onder een kortere nickname, maar daar kom ik even niet op.

ik moest wel even denken.

Vooruit dan, 8,5.

Sympathiek

7.0

478. Listenbee - Save Me 5.5
479. Deep Purple - Smoke On The Water 6.0
480. Shakin' Stevens - You Drive Me Crazy 7.0

Een uit de bijna oneindige rij inwisselbare rock n roll pastiches met 80's productie die deze man uitbracht. Hij heeft een paar leukere en heel veel slechtere, maar ik heb eigenlijk altijd maar weinig begrepen van zijn gigantische succes. Ook in Nederland 11 hits in ruim 3 jaar en een nakomertje zes jaar later. Van die 12 haalden er 8 de top 10. Valt in mijn favoriete hitperiode zo'n beetje, maar ik heb er niet veel mee. Er is zoveel leukers in de vroege jaren 80.

4,9

Shakin' Stevens - You Drive Me Crazy : 8

479. Deep Purple - Smoke On The Water 8
480. Shakin' Stevens - You Drive Me Crazy 5

3,5 - Hele flauwe revival/pastiche.

479. Smoke On The Water - 4,7

Er liepen een aantal acts rond tijdens de rock'n'roll-revival die niet al te best waren en een paar die uitstekend waren. Over Shakin' Stevens kan ik kort zijn: hij is de real deal.

Ik ga mee met de verzoeker van dit nummer:
10

Shakin' Stevens komt tot 6,55 en daarmee plek 248.

Het verzoekje van vandaag is een one-hit-wonder uit begin jaren 90. De band wist met dit nummer hun enige top 40-hit in Europa te scoren. Of ja, 'Europa', alleen in België en Nederland wist dit de hitlijst te bereiken. 

Het nummer gaat over de relatie tussen zangeres Napolitano en Marc Moreland van de band Wall of Voodoo, die stierf door falende nieren na een levertransplantatie.

481. Concrete Blonde - Joey

[1990, #aw7, #hp14]

8

Shakin' Stevens nog een 6

Aangrijpend nummer

8.5

Mooi verzoekje!

"If you're somewhere drunk and passed out on the floor, Oh Joey, I'm not angry anymore".

10 met een griffel

8

Shaky: 7,5

Ja, mooie!

8,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:46 uur

geplaatst: vandaag om 20:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.