Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
1
geplaatst: 31 december 2020, 17:33 uur
New Musik belandt op plek 271, met een gemiddelde van 6,49. Op dit moment is het wel het nummer met het minst aantal stemmen van heel het klassement, dus stem gerust nog als je deze wilt inhalen.
Vandaag het laatste verzoekje van deze week en sowieso de laatste song van 2020 in dit topic. Gelukkig is 2021 niet ver weg.
DJ Premier en MC Guru scoorden in 1991 een onverwachte hit in Nederland. Ze brachten namelijk al sinds 1987 singles uit, maar deze wisten de landgrenzen van thuisland Amerika eigenlijk nauwelijks te passeren. In 1991 was dus plotseling raak: een nieuwe single wist de 50ste plek in de UK te bereiken en in Nederland de 32e plek.
Commerciële successen met singles behalen was sowieso niet bezigheid nummer 1 voor de mannen. Ze waren veel succesvoller als producers en in die hoedanigheid hebben ze hun sporen in de muziekgeschiedenis dan ook ruimschoots verdiend.
Fijne jaarwisseling allemaal en we spreken elkaar snel weer in het nieuwe jaar.
490.Gang Starr - Lovesick
[1991, #aw4, #hp32]
Vandaag het laatste verzoekje van deze week en sowieso de laatste song van 2020 in dit topic. Gelukkig is 2021 niet ver weg.
DJ Premier en MC Guru scoorden in 1991 een onverwachte hit in Nederland. Ze brachten namelijk al sinds 1987 singles uit, maar deze wisten de landgrenzen van thuisland Amerika eigenlijk nauwelijks te passeren. In 1991 was dus plotseling raak: een nieuwe single wist de 50ste plek in de UK te bereiken en in Nederland de 32e plek.
Commerciële successen met singles behalen was sowieso niet bezigheid nummer 1 voor de mannen. Ze waren veel succesvoller als producers en in die hoedanigheid hebben ze hun sporen in de muziekgeschiedenis dan ook ruimschoots verdiend.
Fijne jaarwisseling allemaal en we spreken elkaar snel weer in het nieuwe jaar.
490.Gang Starr - Lovesick
[1991, #aw4, #hp32]
0
geplaatst: 31 december 2020, 19:04 uur
8
Deze uitvoering is overigens niet de hit-versie!
Fijne jaarwisseling!
Deze uitvoering is overigens niet de hit-versie!
Fijne jaarwisseling!
0
geplaatst: 31 december 2020, 19:33 uur
Oh nee he, zit de Top 40 er weer naast? Post gerust de video naar de hitversie andré, ik ken het nummer niet, dus heb me laten leiden door de informatie die ik van de Top 40 kreeg.
Edit: aangepast André. Hopelijk is dit dan de hitversie. Kan geen andere versie vinden, op een remix van een paar jaar later na dan, maar dat is uiteraard niet de juiste.
Edit: aangepast André. Hopelijk is dit dan de hitversie. Kan geen andere versie vinden, op een remix van een paar jaar later na dan, maar dat is uiteraard niet de juiste.
0
geplaatst: 1 januari 2021, 04:08 uur
Shaky schreef:
Oh nee he, zit de Top 40 er weer naast? Post gerust de video naar de hitversie andré, ik ken het nummer niet, dus heb me laten leiden door de informatie die ik van de Top 40 kreeg.
Gangstarr - Lovesick (John Waddell Upbeat Mix) - YouTube Volgens mij is dit de juiste. Veel meer up-tempo!
0
geplaatst: 1 januari 2021, 09:10 uur
die had ik als eerste, maar ik dacht 'neeeee, dat kan 'm nooit zijn', maar inderdaad andré: in die mix werd het een hitje in Nederland. Die mix is overigens niet op het album terug te vinden en zelfs op hun compilatie album staat de normale versie. Maar mensen, dit is dus de versie die we beoordelen:
Thanks Andé voor t snelle handelen
. Soms zit Top 40 ernaast; dan wordt het voor mij ook lastig als ik het nummer verder niet ken 
esteban: je mag je cijfer nog aanpassen, want dit is gewoon een totaal andere plaat dan de albumversie. Kan me voorstellen dat je daar ook een ander cijfer aan vast wilt hangen.
0
geplaatst: 1 januari 2021, 11:11 uur
489. New Musik - This World Of Water 8.0
490.Gang Starr - Lovesick 7.5
490.Gang Starr - Lovesick 7.5
0
geplaatst: 1 januari 2021, 13:08 uur
Oh wow, wist niet dat dit de hitversie was.
Lekkere versie wel, al prefereer ik het origineel
8,5
Lekkere versie wel, al prefereer ik het origineel
8,5
0
geplaatst: 1 januari 2021, 17:07 uur
Lovesick / Love Sick staat voorlopig op plek 139 met 7,11gemiddeld.
Hoe kunnen we het nieuwe jaar nu beter beginnen dan met een boyband van eigen bodem?
De jongens hadden niet veel succes en ondanks het uitbrengen van meerdere singles wist enkel dit nummer, slechts 2 weken, in de Top 40 te vertoeven. Later deed één van de leden van deze groep nog mee aan Idols en twee anderen deden als Re-union mee aan het Songfestival.
2021 wordt een Brand New Start:
491. All of Us - Brand New Start
[2000, #aw2, #hp37]
Hoe kunnen we het nieuwe jaar nu beter beginnen dan met een boyband van eigen bodem?
De jongens hadden niet veel succes en ondanks het uitbrengen van meerdere singles wist enkel dit nummer, slechts 2 weken, in de Top 40 te vertoeven. Later deed één van de leden van deze groep nog mee aan Idols en twee anderen deden als Re-union mee aan het Songfestival.
2021 wordt een Brand New Start:
491. All of Us - Brand New Start
[2000, #aw2, #hp37]
0
geplaatst: 1 januari 2021, 17:44 uur
Gangstarr: 7
Geen hiphopliefhebber maar dit weet ik wel te waarderen.
All Of Us: 4
Dit is mij te mierzoet net als zovele boysbands die tijd.
Geen hiphopliefhebber maar dit weet ik wel te waarderen.
All Of Us: 4
Dit is mij te mierzoet net als zovele boysbands die tijd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.