Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 12 januari 2021, 22:04 uur
501. Olive - You're Not Alone 8.5
502. R.E.M. - Losing My Religion 9.5
502. R.E.M. - Losing My Religion 9.5
0
geplaatst: 12 januari 2021, 22:21 uur
2,0
Er zijn wat R.E.M. nummers die er mee door kunnen maar deze vind ik echt vreselijk.
Er zijn wat R.E.M. nummers die er mee door kunnen maar deze vind ik echt vreselijk.
1
geplaatst: 12 januari 2021, 23:10 uur
ranboy
10
ranboy schreef:
De band had nog nooit zelfs maar de tipparade gehaald, en zou met Losing my religion een grote nummer 1-hit scoren. Het liedje zelf is ook erg opvallend, geheel gespeeld op de banjo, onduidelijke filosofische teksten, een clip vol met religieuze metaforen (al heeft Michael Stipe gezegd dat Losing my religion niet gaat over het verliezen van je geloof, maar van je zelfvertrouwen), en wat mij altijd opviel, het heeft geen duidelijk refrein.
Een lied over verlies van wat dan ook, maar voor mij een winnaar.De band had nog nooit zelfs maar de tipparade gehaald, en zou met Losing my religion een grote nummer 1-hit scoren. Het liedje zelf is ook erg opvallend, geheel gespeeld op de banjo, onduidelijke filosofische teksten, een clip vol met religieuze metaforen (al heeft Michael Stipe gezegd dat Losing my religion niet gaat over het verliezen van je geloof, maar van je zelfvertrouwen), en wat mij altijd opviel, het heeft geen duidelijk refrein.
10
0
geplaatst: 13 januari 2021, 08:45 uur
0
wavanbuuren
geplaatst: 13 januari 2021, 08:49 uur
Anderhalve meter afstand houden gaat inderdaad nog net

0
wavanbuuren
geplaatst: 13 januari 2021, 08:50 uur
Voor mij ook zo ongeveer de perfecte pop song. Destijds niet van de radio en tv af te slaan, maar nooit stuk gedraaid.
10
10
0
geplaatst: 13 januari 2021, 18:58 uur
Losing My Religion scoort ontzettend hoog en weet zelfs in onze top 10 te belanden: 8,13 gemiddeld = 8e plek.
Met het laatste verzoekje van deze week komt een groep van eigen bodem aan bod.
Succesvol zijn deze mannen zeker: alle zeven studio-albums wisten de albumcharts te halen, de debuutsingle werd een nummer 1-hit en hun prijzenkast staat propvol.
Ze zijn ook graag geziene gasten op de nodige festivals, althans... het publiek ziet ze graag want ze bouwen altijd een feestje. Organisaties en televisiestudio's zijn/waren niet altijd even blij met de mannen. Laten we het erop houden dat ze zich niet altijd even voorbeeldig wisten te gedragen.
503. De Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof
[2010, #aw10, #hp8]
Met het laatste verzoekje van deze week komt een groep van eigen bodem aan bod.
Succesvol zijn deze mannen zeker: alle zeven studio-albums wisten de albumcharts te halen, de debuutsingle werd een nummer 1-hit en hun prijzenkast staat propvol.
Ze zijn ook graag geziene gasten op de nodige festivals, althans... het publiek ziet ze graag want ze bouwen altijd een feestje. Organisaties en televisiestudio's zijn/waren niet altijd even blij met de mannen. Laten we het erop houden dat ze zich niet altijd even voorbeeldig wisten te gedragen.
503. De Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof
[2010, #aw10, #hp8]
1
geplaatst: 13 januari 2021, 19:04 uur
9,5
Ik houd echt van De Jeugd. Vaak live gezien, ken hun albums erg goed, vooral De Machine en De Lachende Derde. Ook zeer geliefd bij
mijn vriendengroep, dus dat helpt ook wel mee.
Ik houd echt van De Jeugd. Vaak live gezien, ken hun albums erg goed, vooral De Machine en De Lachende Derde. Ook zeer geliefd bij
mijn vriendengroep, dus dat helpt ook wel mee.
0
geplaatst: 13 januari 2021, 19:10 uur
6.5 Leuk liedje maar iets te overhypte (bijv in de top 2000)
0
geplaatst: 13 januari 2021, 19:59 uur
Olive - You're not Alone 7,5
REM - Losing My Religion 7.5
Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof 7,5
REM - Losing My Religion 7.5
Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof 7,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.