MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

501. Olive - You're Not Alone 8.5
502. R.E.M. - Losing My Religion 9.5

2,0

Er zijn wat R.E.M. nummers die er mee door kunnen maar deze vind ik echt vreselijk.

ranboy
ranboy schreef:
De band had nog nooit zelfs maar de tipparade gehaald, en zou met Losing my religion een grote nummer 1-hit scoren. Het liedje zelf is ook erg opvallend, geheel gespeeld op de banjo, onduidelijke filosofische teksten, een clip vol met religieuze metaforen (al heeft Michael Stipe gezegd dat Losing my religion niet gaat over het verliezen van je geloof, maar van je zelfvertrouwen), en wat mij altijd opviel, het heeft geen duidelijk refrein.
Een lied over verlies van wat dan ook, maar voor mij een winnaar.
10

R.E.M. - Losing My Religion : 7

wavanbuuren schreef:

Beetje lang ook.

Zei ze dat gisterennacht ook?

7,5

wavanbuuren
Johnny Marr schreef:
(quote)

Zei ze dat gisterennacht ook?

7,5

Anderhalve meter afstand houden gaat inderdaad nog net

wavanbuuren
Voor mij ook zo ongeveer de perfecte pop song. Destijds niet van de radio en tv af te slaan, maar nooit stuk gedraaid.

10

Losing My Religion scoort ontzettend hoog en weet zelfs in onze top 10 te belanden: 8,13 gemiddeld = 8e plek.

Met het laatste verzoekje van deze week komt een groep van eigen bodem aan bod. 

Succesvol zijn deze mannen zeker: alle zeven studio-albums wisten de albumcharts te halen, de debuutsingle werd een nummer 1-hit en hun prijzenkast staat propvol. 

Ze zijn ook graag geziene gasten op de nodige festivals, althans... het publiek ziet ze graag want ze bouwen altijd een feestje. Organisaties en televisiestudio's zijn/waren niet altijd even blij met de mannen. Laten we het erop houden dat ze zich niet altijd even voorbeeldig wisten te gedragen.

503. De Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof

[2010, #aw10, #hp8]  

9,5

Ik houd echt van De Jeugd. Vaak live gezien, ken hun albums erg goed, vooral De Machine en De Lachende Derde. Ook zeer geliefd bij
mijn vriendengroep, dus dat helpt ook wel mee.

7, één van de minst vervelende liedjes van ze.

6.5 Leuk liedje maar iets te overhypte (bijv in de top 2000)

Olive - You're not Alone 7,5
REM - Losing My Religion 7.5
Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof 7,5

6,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:02 uur

geplaatst: vandaag om 10:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.