MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

4,5

Ast
4,8

510. Wild Cherry - Play That Funky Music 6,3
Geinige eendagsvlieg.

511. Tippa Irie - Hello Darling 6,5
Dat Black Eyed Peas-feitje wist ik niet. Dit nummer doet me aan mijn vader denken die weleens meekeek met de popprogramma's die ik op TV wilde zien. Hij vond dit een leuk liedje toen hij het zag met hem in beeld maar veel minder toen hij het op de radio hoorde. Dat klopt eigenlijk wel. Ben het dus met Herman eens eigenlijk. want het clipje heeft het ook. Maar bij mij speelt jeugdsentiment op, dus ik zit hoger.

512. Hellogoodbye - Here (In Your Arms) 5,2
Coupletjes zijn wel aardig, refrein is stukken minder. Ik vind het klinken als een ooit geinig bandje die een poging doet om een hit te schrijven, maar het is van het debuut, dus misschien is dat niet zo.

3

Eerste en laatste keer dat ik deze hoor, slappe hap.

Hellogoodbye belandt op plek 428 met een gemiddelde van 5,32.

Het nummer van vandaag is terug te vinden op een album dat door velen gezien wordt als één van de beste albums aller tijden. Hoewel de band mateloos populair was en is, en ze na het debuutalbum nog 10 studioalbums hebben uitgebracht die bijna allemaal de eerste plek in de albumcharts wisten te behalen, zijn het toch vooral de singles van dat debuutalbum die bij het grote publiek bekend zijn.

De videoclip bij deze song werd niet om artistieke redenen zo gemaakt: de band was blut en wilde het simpel houden. Daarnaast hadden ze mannen een hekel aan videoclips waarin geplaybackt wordt, vandaar de zwartwit beelden van een live optreden in de RKCNDY club in Seattle.

Hebben we liefhebbers voor deze 90's classic?

513. Pearl Jam - Alive

[1992, #aw7, #hp13]

5,6 beetje vermoeiend nummer

3,4 zeiver

9.8 Alles behalve zeiver

10

Dit nummer is gewoon te subtiel voor Koenr, die heeft het natuurlijk liever als het er iets dikker op ligt

ik geef ook geen hoog zeiver:

5

Gevarieerde zeivers zeg.

4

9,5

Rockklassieker, tijdloos! Het klinkt stevig maar inderdaad ook subtiel. Misschien hoort Koenr liever Creed.

Zeiver

9,5

Heel subtiel inderdaad, LucM. Eén van de subtielste nummers ooit. Subtieler dan deze krijg je ze niet.

Pearl Jam - Alive : 4

513. Pearl Jam - Alive 6,5
512. Hellogoodbye - Here (In Your Arms) 6
511. Tippa Irie - Hello Darling 7
510. Wild Cherry - Play That Funky Music 5
509. Robbie Williams - Feel 7,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:12 uur

geplaatst: vandaag om 20:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.