MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
Aangezien de radio ook al flink bezig is om kerstmuziek te draaien, laat ik dan ook maar een kersthit droppen. Rond mijn schoolperiode vond ik alle kerstmuziek praktisch kut, maar tegenwoordig kan ik het een stuk beter hebben.

De bekende kerstnummers waren meestal ook dikke hits, maar deze stond slechts één week in de Top 40. Dat komt waarschijnlijk omdat de artiest nóg drie andere tracks in de lijst had, een prestatie dat niet veel artiesten leveren. Chuck Berry flikte dat ook wel eens en Sandra van Nieuwland had in 2012 maar liefst vijf liedjes in de Top 40.

Beide artiesten zullen nog wel eens langskomen hier, maar eerst mogen jullie je cijfers afvuren op Ariana Grande.

117. Ariana Grande - Santa Tell Me

[2014, #aw1, #hp28]

Ariana is een schatje 123poetertjes zeg er maar niets van

Dit vind ik wel een leuk liedje, een verrijking tussen de stoffige "standaard" kerstmeuk

6,8

Lemon Tree: 6,5
Santa Tell Me: 4,5

Fool's Garden - Lemon Tree : 7,5

Ariana Grande - Santa Tell Me : 4

4

En ik heb mijn afkeer voor Grande niet doorgerekend. Flink hé.

wavanbuuren
Dave Edmunds 6,6
Fool's garden 6,9
Ariana grande zou nog kunnen, maar duurt minimaal 2 en een halve minuut te lang
4,3

Arbeidsdeskundige
6

7

Een typisch Ariana Grande nummer wat eigenlijk niets met kerst van doen heeft maar zich door een aantal makkelijke verwijzingen toch verbloemt als kerstnummer. Maar toegegeven, het is wel een schattig liedje.

Ik vind het eigenlijk wel een sympathiek nummer, zoveel onvoldoendes had ik niet verwacht, eerlijk gezegd. Maar goed, sobeit.

Wat een enthousiasme.

Een nummer dat ik vaak met Kerst of het uiteinde van het jaar associeer, is Hallelujah. Bekend in talloze uitvoeringen en geschreven door het meesterbrein Leonard Cohen. Ook in de Top 2000 staat dit nummer, maar liefst drie (!) keer. De hoogste notering is van de baas zelf, gevolgd door Jeff Buckley en Lisa.

Laatstgenoemde scoorde ermee een nummer 1-hit, vooral bekend geworden door X-Factor natuurlijk.

118. Lisa - Hallelujah

[2009, #aw15, #hp1]

Ariana 7,5
Lisa, de allerbeste Hallelujah natuurlijk een 10 dus nee grapje 6jes dan

Ieuw, uithalen.

5

jordidj1 schreef:
Poek, jouw suggestie komt zondag

Is het al zondag?

Oei, sorry. Zondag ja.

Niet slecht gebracht, maar het speciale wat Cohen en ook Buckley neerzetten hoor ik niet.
Liedje blijft wonderschoon.

6.0

zaaf
zo klinkt mw zaaf ook onder de douche als ik haar lekker inzeep
1

6,9

Deze hebben we ook nog ooit in de Top 40 gehad:
So Long Marian - YouTube

zaaf schreef:
zo klinkt mw zaaf ook onder de douche als ik haar lekker inzeep
1
Dus jullie hebben allebei een onvermoed talent!

6,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:31 uur

geplaatst: vandaag om 11:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.