Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2019, 19:21 uur
Aangezien de radio ook al flink bezig is om kerstmuziek te draaien, laat ik dan ook maar een kersthit droppen. Rond mijn schoolperiode vond ik alle kerstmuziek praktisch kut, maar tegenwoordig kan ik het een stuk beter hebben.
De bekende kerstnummers waren meestal ook dikke hits, maar deze stond slechts één week in de Top 40. Dat komt waarschijnlijk omdat de artiest nóg drie andere tracks in de lijst had, een prestatie dat niet veel artiesten leveren. Chuck Berry flikte dat ook wel eens en Sandra van Nieuwland had in 2012 maar liefst vijf liedjes in de Top 40.
Beide artiesten zullen nog wel eens langskomen hier, maar eerst mogen jullie je cijfers afvuren op Ariana Grande.
117. Ariana Grande - Santa Tell Me
[2014, #aw1, #hp28]
De bekende kerstnummers waren meestal ook dikke hits, maar deze stond slechts één week in de Top 40. Dat komt waarschijnlijk omdat de artiest nóg drie andere tracks in de lijst had, een prestatie dat niet veel artiesten leveren. Chuck Berry flikte dat ook wel eens en Sandra van Nieuwland had in 2012 maar liefst vijf liedjes in de Top 40.
Beide artiesten zullen nog wel eens langskomen hier, maar eerst mogen jullie je cijfers afvuren op Ariana Grande.
117. Ariana Grande - Santa Tell Me
[2014, #aw1, #hp28]
0
geplaatst: 15 december 2019, 19:23 uur
Ariana is een schatje
123poetertjes zeg er maar niets van
Dit vind ik wel een leuk liedje, een verrijking tussen de stoffige "standaard" kerstmeuk
6,8
123poetertjes zeg er maar niets vanDit vind ik wel een leuk liedje, een verrijking tussen de stoffige "standaard" kerstmeuk
6,8
0
geplaatst: 16 december 2019, 00:21 uur
Fool's Garden - Lemon Tree : 7,5
Ariana Grande - Santa Tell Me : 4
Ariana Grande - Santa Tell Me : 4
0
geplaatst: 16 december 2019, 08:07 uur
4
En ik heb mijn afkeer voor Grande niet doorgerekend. Flink hé.
En ik heb mijn afkeer voor Grande niet doorgerekend. Flink hé.

0
wavanbuuren
geplaatst: 16 december 2019, 12:45 uur
Dave Edmunds 6,6
Fool's garden 6,9
Ariana grande zou nog kunnen, maar duurt minimaal 2 en een halve minuut te lang
4,3
Fool's garden 6,9
Ariana grande zou nog kunnen, maar duurt minimaal 2 en een halve minuut te lang
4,3
0
geplaatst: 16 december 2019, 16:47 uur
7
Een typisch Ariana Grande nummer wat eigenlijk niets met kerst van doen heeft maar zich door een aantal makkelijke verwijzingen toch verbloemt als kerstnummer. Maar toegegeven, het is wel een schattig liedje.
Een typisch Ariana Grande nummer wat eigenlijk niets met kerst van doen heeft maar zich door een aantal makkelijke verwijzingen toch verbloemt als kerstnummer. Maar toegegeven, het is wel een schattig liedje.
0
geplaatst: 16 december 2019, 17:50 uur
Ik vind het eigenlijk wel een sympathiek nummer, zoveel onvoldoendes had ik niet verwacht, eerlijk gezegd. Maar goed, sobeit.
0
geplaatst: 16 december 2019, 17:59 uur
Wat een enthousiasme.
Een nummer dat ik vaak met Kerst of het uiteinde van het jaar associeer, is Hallelujah. Bekend in talloze uitvoeringen en geschreven door het meesterbrein Leonard Cohen. Ook in de Top 2000 staat dit nummer, maar liefst drie (!) keer. De hoogste notering is van de baas zelf, gevolgd door Jeff Buckley en Lisa.
Laatstgenoemde scoorde ermee een nummer 1-hit, vooral bekend geworden door X-Factor natuurlijk.
118. Lisa - Hallelujah
[2009, #aw15, #hp1]
Een nummer dat ik vaak met Kerst of het uiteinde van het jaar associeer, is Hallelujah. Bekend in talloze uitvoeringen en geschreven door het meesterbrein Leonard Cohen. Ook in de Top 2000 staat dit nummer, maar liefst drie (!) keer. De hoogste notering is van de baas zelf, gevolgd door Jeff Buckley en Lisa.
Laatstgenoemde scoorde ermee een nummer 1-hit, vooral bekend geworden door X-Factor natuurlijk.
118. Lisa - Hallelujah
[2009, #aw15, #hp1]
0
geplaatst: 16 december 2019, 18:09 uur
Ariana 7,5
Lisa, de allerbeste Hallelujah natuurlijk een 10 dus nee grapje 6jes dan
Lisa, de allerbeste Hallelujah natuurlijk een 10 dus nee grapje 6jes dan

0
geplaatst: 16 december 2019, 18:09 uur
0
geplaatst: 16 december 2019, 20:32 uur
Niet slecht gebracht, maar het speciale wat Cohen en ook Buckley neerzetten hoor ik niet.
Liedje blijft wonderschoon.
6.0
Liedje blijft wonderschoon.
6.0
5
zaaf
geplaatst: 16 december 2019, 20:32 uur
zo klinkt mw zaaf ook onder de douche als ik haar lekker inzeep
1
1
1
geplaatst: 16 december 2019, 20:33 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.