Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 24 april 2020, 21:20 uur
235. Doe Maar - Pa: 9
236. Höllenboer - Het Busje Komt Zo: 3,0 (irritante repeatmodus)
236. Höllenboer - Het Busje Komt Zo: 3,0 (irritante repeatmodus)
0
geplaatst: 24 april 2020, 22:32 uur
Ik had toevallig gisteren de link die Edgar18 post gelezen. De andere twee delen van de serie zijn ook lezenswaardig. Zo blijkt Toppertje een poging geweest te zijn het slechtste nummer aller tijden te maken. Mocht je dat dus een kutnummer vinden, dan zullen de auteurs je niet ongelijk geven.
Enfin, 6,5
Enfin, 6,5
0
geplaatst: 25 april 2020, 11:50 uur
Op kwaliteit een diepe onvoldoende op jeugdsentiment een dikke voldoende: gemiddeld een 5,5
0
geplaatst: 25 april 2020, 17:10 uur
De eerste drie dagen van deze vijfdaagse zitten erop en de tussenstand is als volgt:
1. Doe Maar - Pa: 7,10
2. Don Mercedes - Rocky: 6,27
3. Höllenboer - Het Busje Komt Zo: 4,75
De Nederlandse groep Abel mogen we best een one-hit-wonder noemen. Van al hun uitgebrachte singles wist alleen de plaat van vandaag echt iets te bereiken in de hitlijst en dat deed deze plaat dan ook met verve. 17 weken in de Top 40 waarvan 6 weken op 1. Waar we gisteren met Busje Komt Zo de plaat te pakken hadden die uitgeroepen werd tot irritantste nummer 1 hit ooit, wordt Onderweg juist vaak genoemd als (één van) de beste Nederlandstalige nummer 1 hits van de 21e eeuw.
Tegenwoordig is de zanger van Abel docent op een middelbare school in Breda. Ik ben benieuwd hoeveel van zijn leerlingen op de hoogte zijn van zijn vorige carrière.
237. Abel - Onderweg
[2000, #aw17, #hp1]
1. Doe Maar - Pa: 7,10
2. Don Mercedes - Rocky: 6,27
3. Höllenboer - Het Busje Komt Zo: 4,75
De Nederlandse groep Abel mogen we best een one-hit-wonder noemen. Van al hun uitgebrachte singles wist alleen de plaat van vandaag echt iets te bereiken in de hitlijst en dat deed deze plaat dan ook met verve. 17 weken in de Top 40 waarvan 6 weken op 1. Waar we gisteren met Busje Komt Zo de plaat te pakken hadden die uitgeroepen werd tot irritantste nummer 1 hit ooit, wordt Onderweg juist vaak genoemd als (één van) de beste Nederlandstalige nummer 1 hits van de 21e eeuw.
Tegenwoordig is de zanger van Abel docent op een middelbare school in Breda. Ik ben benieuwd hoeveel van zijn leerlingen op de hoogte zijn van zijn vorige carrière.
237. Abel - Onderweg
[2000, #aw17, #hp1]
1
geplaatst: 25 april 2020, 17:13 uur
Shaky schreef:
Ze hebben in ieder geval genoeg tijd om te youtube(n).
7
0
geplaatst: 25 april 2020, 18:08 uur
Sympathiek, niet echt goed.
6,3
Technisch gezien geen one-hit-wonder. Neem Me Mee was ook nog een hit(je)
6,3
ArthurDZ schreef:
Heerlijke one hit-wonder!
Heerlijke one hit-wonder!

0
geplaatst: 25 april 2020, 18:20 uur
Titmeister schreef:
(quote)
Nou, in België was er alleen deze. En in Nederland eigenlijk ook hé achteraf gezien, hoeveel mensen herinneren zich nog hoe die andere nu ook weer ging

0
geplaatst: 25 april 2020, 18:24 uur
Ik zal in de minderheid zijn, maar dit gekweel vond ik toen niets en nu ook niet.
5.0
5.0
0
geplaatst: 25 april 2020, 18:25 uur
ArthurDZ schreef:
Nou, in België was er alleen deze. En in Nederland eigenlijk ook hé achteraf gezien, hoeveel mensen herinneren zich nog hoe die andere nu ook weer ging
(quote)
Ik heb een vriend voor wie Neem Me Mee vroeger zo ongeveer zijn lievelingsnummer was, dus ik heb hem veel vaker gehoord dan me lief is

1
geplaatst: 25 april 2020, 18:30 uur
ArthurDZ schreef:
Vreemd genoeg kan ik me die juist wel herinneren Nou, in België was er alleen deze. En in Nederland eigenlijk ook hé achteraf gezien, hoeveel mensen herinneren zich nog hoe die andere nu ook weer ging
Neem me meeeee, neem me, neem me meee!
1
geplaatst: 25 april 2020, 18:39 uur
Heb een bizarre relatie met het nummer, kon het eerst nooit aanstaan omdat het standaard werd aangevraagd in m’n stamkroeg. Pas veel later toen ik stopte met werken bij die kroeg, viel het kwartje. Vooral als het nummer wat in versnelling gaat, geniet ik volop.
Laat ik maar gewoon een 10 geven.
Laat ik maar gewoon een 10 geven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.