MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

235. Doe Maar - Pa: 9
236. Höllenboer - Het Busje Komt Zo: 3,0 (irritante repeatmodus)

Ik had toevallig gisteren de link die Edgar18 post gelezen. De andere twee delen van de serie zijn ook lezenswaardig. Zo blijkt Toppertje een poging geweest te zijn het slechtste nummer aller tijden te maken. Mocht je dat dus een kutnummer vinden, dan zullen de auteurs je niet ongelijk geven.

Enfin, 6,5

Arbeidsdeskundige
1

2,5

Höllenboer - Het Busje Komt Zo : 6,5

Op kwaliteit een diepe onvoldoende op jeugdsentiment een dikke voldoende: gemiddeld een 5,5

Ast
5,8

Höllenboer: 3

De eerste drie dagen van deze vijfdaagse zitten erop en de tussenstand is als volgt:

1. Doe Maar - Pa: 7,10
2. Don Mercedes - Rocky: 6,27
3. Höllenboer - Het Busje Komt Zo: 4,75

De Nederlandse groep Abel mogen we best een one-hit-wonder noemen. Van al hun uitgebrachte singles wist alleen de plaat van vandaag echt iets te bereiken in de hitlijst en dat deed deze plaat dan ook met verve. 17 weken in de Top 40 waarvan 6 weken op 1. Waar we gisteren met Busje Komt Zo de plaat te pakken hadden die uitgeroepen werd tot irritantste nummer 1 hit ooit, wordt Onderweg juist vaak genoemd als (één van) de beste Nederlandstalige nummer 1 hits van de 21e eeuw. 

Tegenwoordig is de zanger van Abel docent op een middelbare school in Breda. Ik ben benieuwd hoeveel van zijn leerlingen op de hoogte zijn van zijn vorige carrière. 

237. Abel - Onderweg

[2000, #aw17, #hp1] 

Arbeidsdeskundige
10

Shaky schreef:

Tegenwoordig is de zanger van Abel docent op een middelbare school in Breda. Ik ben benieuwd hoeveel van zijn leerlingen op de hoogte zijn van zijn vorige carrière. 

Ze hebben in ieder geval genoeg tijd om te youtube(n).

7

Höllenboer 5
Abel 7

9 blijf een zwak voor dit nummer houden

8.5

Heerlijke one hit-wonder!

Sympathiek, niet echt goed.

6,3

ArthurDZ schreef:
Heerlijke one hit-wonder!

Technisch gezien geen one-hit-wonder. Neem Me Mee was ook nog een hit(je)

Abel: 8

Titmeister schreef:
(quote)

Technisch gezien geen one-hit-wonder. Neem Me Mee was ook nog een hit(je)

Nou, in België was er alleen deze. En in Nederland eigenlijk ook hé achteraf gezien, hoeveel mensen herinneren zich nog hoe die andere nu ook weer ging

Ik zal in de minderheid zijn, maar dit gekweel vond ik toen niets en nu ook niet.

5.0

ArthurDZ schreef:
(quote)

Nou, in België was er alleen deze. En in Nederland eigenlijk ook hé achteraf gezien, hoeveel mensen herinneren zich nog hoe die andere nu ook weer ging

Ik heb een vriend voor wie Neem Me Mee vroeger zo ongeveer zijn lievelingsnummer was, dus ik heb hem veel vaker gehoord dan me lief is

10 met een griffel

ArthurDZ schreef:
Vreemd genoeg kan ik me die juist wel herinneren Neem me meeeee, neem me, neem me meee!

Heb een bizarre relatie met het nummer, kon het eerst nooit aanstaan omdat het standaard werd aangevraagd in m’n stamkroeg. Pas veel later toen ik stopte met werken bij die kroeg, viel het kwartje. Vooral als het nummer wat in versnelling gaat, geniet ik volop.

Laat ik maar gewoon een 10 geven.

Pa 8,3
Busje 5,1
Onderweg 7,2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:26 uur

geplaatst: vandaag om 08:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.