Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 4 mei 2020, 09:48 uur
7,5
Voor mijn gevoel was dit een veel grotere hit, nummer werd destijds idd kapotgedraaid op de radio, maar het blijft een lekkere song.
Voor mijn gevoel was dit een veel grotere hit, nummer werd destijds idd kapotgedraaid op de radio, maar het blijft een lekkere song.
1
geplaatst: 4 mei 2020, 11:25 uur
musicfriek schreef:
In mijn beleving was dit ook een veel grotere hit. Plek 24 klinkt mij ook vreemd in de oren. In andere landen was dit een knaller: 2 in de UK, 3 in Canada, 6 in Duitsland, 1 in Nieuw Zeeland en 11 in de alternative music lijst in de US. Wereldwijd dus wel een knoeperd van een hit; in Nederland wat minder, maar wel zeer veel airplay inderdaad.
Van mij ook een 7,5.
0
geplaatst: 4 mei 2020, 17:29 uur
The Cardigans scoren een 6,5 gemiddeld en daarmee sluiten we dit thema duo rondom kleding af.
Laten we week even stevig beginnen. Volgens LoudWire behoort dit nummer tot de top 15 beste songs die deze band heeft voortgebracht. Knal 'm d'r in met:
246. Metallica - Enter Sandman
[1991, #aw8, #hp12]
Laten we week even stevig beginnen. Volgens LoudWire behoort dit nummer tot de top 15 beste songs die deze band heeft voortgebracht. Knal 'm d'r in met:
246. Metallica - Enter Sandman
[1991, #aw8, #hp12]
0
geplaatst: 4 mei 2020, 17:50 uur
what the hell gebeurt hier?Ik ben zelf totaal niet bekend met Metallica, had verwacht dat dit het best goed zou gaan doen.... I thought wrong

*edit rond 19.00: ....en nu trekt het al wat bij naar boven. Okay, dit lijkt dus echt 'love it or hate it' te zijn. Erg benieuwd waar deze dan gaat eindigen.
0
geplaatst: 4 mei 2020, 21:02 uur
Shaky schreef:
In mijn beleving was dit ook een veel grotere hit. Plek 24 klinkt mij ook vreemd in de oren. In andere landen was dit een knaller: 2 in de UK, 3 in Canada, 6 in Duitsland, 1 in Nieuw Zeeland en 11 in de alternative music lijst in de US. Wereldwijd dus wel een knoeperd van een hit; in Nederland wat minder, maar wel zeer veel airplay inderdaad.
(quote)
In België was de piek #16 in de UltraTop, wat ik ook hoger verwacht had. Maar dat was natuurlijk niet de énige hitlijst, misschien is het dat? Het werd inderdaad lange tijd tig keer per dag op ons los gelaten.
0
geplaatst: 4 mei 2020, 21:11 uur
JoaMuse schreef:
7
Haha wat een ontdekking. Lang geleden dat ik Romeo & Juliet heb gezien, ik vermoed dat ik Danes niet eens zou herkennen.
7
(quote)
De naam Danes is me bekend van Claire Danes van Homeland, ik checkte even of het toevallig zelfde actrice was en jawel.
Haha wat een ontdekking. Lang geleden dat ik Romeo & Juliet heb gezien, ik vermoed dat ik Danes niet eens zou herkennen.
Inderdaad.
Ze was mij toen al erg opgevallen, omdat ze zoveel charisma had. Zelf herkende ik haar meteen in Homeland, want ik wist niet dat zij de hoofdrol had. Beginnen kijken zonder voorkennis. Maar goed, ik heb ze na R+J wel een aantal keer op het grote scherm voorbij zien komen, dus voor mij was het gat tussen die titels niet zo groot. Misschien was dat heel ander gelopen moest ze Titanic niet afgewezen hebben, wat zij was eerste keuze om (opnieuw) naast DiCaprio te schitteren.
0
geplaatst: 4 mei 2020, 21:14 uur
Ik ben nu niet meteen een Metallica-fan, maar dit is gewoon ongelooflijk goed in z'n genre.
8
8
0
johannesA
geplaatst: 5 mei 2020, 07:41 uur
6,5.
Ben wel Metallica liefhebber, maar deze vind ik niet geweldig. Ook Nothing Else Matters is geen topper van deze band.
Ben wel Metallica liefhebber, maar deze vind ik niet geweldig. Ook Nothing Else Matters is geen topper van deze band.
0
geplaatst: 5 mei 2020, 08:31 uur
Ik vind een aantal van hun 80's-nummers aanzienlijk beter (Master of Puppets, The Call of Khtulu, One), maar ze kunnen ook veel slechter (St. Anger, Nothing Else Matters):
6,6
6,6
0
geplaatst: 5 mei 2020, 08:58 uur
Het geluid dat ik altijd van fans hoor en lees is dat hun 80's werk het beste is; helaas waren dat allemaal geflopte singles die de Top40 niet wisten te bereiken. Enter Sandman was de eerste plaat die dat wel voor elkaar kreeg. Daarom deze maar als 'oud werk' van ze.
Nu hoor ik mensen denken 'maar One was toch zeker een hit?'
Klopt en One is natuurlijk uit de 80's, maar werd pas in de re-release in 1994 een Top40 hit in Nederland.
Metallica is volledig langs mij heen gegaan en dit is zelfs de eerste keer dat ik Enter Sandman volledig hoor. Ik word er niet warm of koud van, maar een voldoende is het zeker voor mij:
6,5
Nu hoor ik mensen denken 'maar One was toch zeker een hit?'
Klopt en One is natuurlijk uit de 80's, maar werd pas in de re-release in 1994 een Top40 hit in Nederland.
Metallica is volledig langs mij heen gegaan en dit is zelfs de eerste keer dat ik Enter Sandman volledig hoor. Ik word er niet warm of koud van, maar een voldoende is het zeker voor mij:
6,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.