Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 19 juli 2020, 20:42 uur
Het wat positievere maar ook anti-communistische antwoord van The Spokesmen
0
geplaatst: 20 juli 2020, 17:06 uur
Eve of Destruction scoort goed en komt in de top 65 van ons klassement terecht.
De komende twee dagen doen we weer eens een mini-thema. De landmacht, de marine, de luchtmacht; ze spelen allemaal wel eens een rol in de (pop)muziek, maar een leger hoeft niet altijd gelieerd te zijn met de krijgsmachten. Het thema-duo zal dan ook draaien om: "Legers"
We trappen af met deze Zweedse groep die in de eerste helft van de jaren 90 goed scoorde. Met hun quirky clips, pakkende hooks en hun link naar de LGTBQ-community, hebben ze nog altijd veel fans rondlopen. Of dat in dit topic ook het geval is, gaan we nu zien:
323. Army Of Lovers - Crucified
[1991, #aw11. #hp2]
De komende twee dagen doen we weer eens een mini-thema. De landmacht, de marine, de luchtmacht; ze spelen allemaal wel eens een rol in de (pop)muziek, maar een leger hoeft niet altijd gelieerd te zijn met de krijgsmachten. Het thema-duo zal dan ook draaien om: "Legers"
We trappen af met deze Zweedse groep die in de eerste helft van de jaren 90 goed scoorde. Met hun quirky clips, pakkende hooks en hun link naar de LGTBQ-community, hebben ze nog altijd veel fans rondlopen. Of dat in dit topic ook het geval is, gaan we nu zien:
323. Army Of Lovers - Crucified
[1991, #aw11. #hp2]
1
geplaatst: 20 juli 2020, 17:22 uur
Ben nu voor het eerst Hank Williams aan het beluisteren, de omschakeling is me even te groot nu 
Stem later vanavond! (Een dikke voldoende gaat het zeker worden)

Stem later vanavond! (Een dikke voldoende gaat het zeker worden)
1
geplaatst: 20 juli 2020, 17:45 uur
LucM schreef:
Ken ik natuurlijk allang. Erg kitscherig maar leuk.
Uiteraard ken ik het ook, maar wil het eerst weer eens horen Ken ik natuurlijk allang. Erg kitscherig maar leuk.

1
geplaatst: 20 juli 2020, 20:04 uur
Haha qua naam zei het me niks maar vanaf de eerste seconden herkende ik het natuurlijk. Wel leuk. 
7,5

7,5
1
geplaatst: 20 juli 2020, 20:09 uur
7,5 blijft fijn nr, opvolger Obsession scoort zelfs hoger.
In 1995 hadden ze nog een mini-hitje met Give My Life, wie kent die nog? Wel het minst sterke nummer, maar platgedraaid in (gay)discotheek toen ik daar nog draaide
In 1995 hadden ze nog een mini-hitje met Give My Life, wie kent die nog? Wel het minst sterke nummer, maar platgedraaid in (gay)discotheek toen ik daar nog draaide

1
geplaatst: 20 juli 2020, 21:02 uur
Twee flinke guilty pleasures:
Barry Mcguire - Eve of Destruction Klinkt een beetje als een Dylan-imitatie met opsommingstekst van alles waar de hippies boos over werden. Maar ik heb er een zwak voor. McGuire bekeerde zich later tot de heer en ging Christelijke liedjes zingen, 7.3
Army of Lovers- Crucified: Mijn zusje was nog geen drie toen dit haar favoriete liedje was. Kon ze heel dramatisch en serieus meezingen. In deze tijd werd mijn muzieksmaak steeds verantwoorder, maar deze (en inderdaad ook de opvolger Obsession) vond ik altijd leuk. 7.3
Barry Mcguire - Eve of Destruction Klinkt een beetje als een Dylan-imitatie met opsommingstekst van alles waar de hippies boos over werden. Maar ik heb er een zwak voor. McGuire bekeerde zich later tot de heer en ging Christelijke liedjes zingen, 7.3
Army of Lovers- Crucified: Mijn zusje was nog geen drie toen dit haar favoriete liedje was. Kon ze heel dramatisch en serieus meezingen. In deze tijd werd mijn muzieksmaak steeds verantwoorder, maar deze (en inderdaad ook de opvolger Obsession) vond ik altijd leuk. 7.3
0
geplaatst: 20 juli 2020, 21:10 uur
Ik hou normaal wel van dit soort edelkitsch, maar deze heb ik altijd vervelend gevonden. Obsession had bij mij wel een voldoende gekregen.
4
4
2
geplaatst: 20 juli 2020, 21:40 uur
7
Obsession, Ride The Bullet en Israelism hadden ook voldoende gescoord.
Obsession, Ride The Bullet en Israelism hadden ook voldoende gescoord.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.