Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 21 september 2019, 08:34 uur
Then Jericho: 7.5
Mylo: 4.5
Leuk om te lezen, die discussie over Drop The Pressure. Laat ik het nu zelf net ook een vrij vervelend nummer vinden, die vocal sample zal er wel heel vernuftig ingesampled zijn, ik vind 'm vooral irritant. Maar goed, de meeste goeie electronic komt niet in de top 40 terecht dus we moeten roeien met de riemen die we hebben
Mylo: 4.5
Leuk om te lezen, die discussie over Drop The Pressure. Laat ik het nu zelf net ook een vrij vervelend nummer vinden, die vocal sample zal er wel heel vernuftig ingesampled zijn, ik vind 'm vooral irritant. Maar goed, de meeste goeie electronic komt niet in de top 40 terecht dus we moeten roeien met de riemen die we hebben

0
geplaatst: 21 september 2019, 11:28 uur
Then Jericho: gevalletje van te laat. Dit is heel duidelijk Simple Minds minded.
Het nummer is overigens best goed, maar een te weinig eigen smoelwerk kost nu eenmaal punten.
6.7
Het nummer is overigens best goed, maar een te weinig eigen smoelwerk kost nu eenmaal punten.
6.7
0
geplaatst: 21 september 2019, 20:19 uur
Titmeister zou een nieuwe plaatsen, maar die is het vergeten waarschijnlijk. Dus wie wil, first come first serve. Dan mag Tit morgen 

0
geplaatst: 21 september 2019, 21:08 uur
Ik heb nog wel een passende!
Die jordi is zich dus het hele weekend aan het bezatten, maar hij zal toch ook wel eens 's ochtends wakker worden en denken
God I don't remember where I went
or how much money I must have spent
I don't suppose that it was a bit
still got a feelin' that I am going to vomit
Dan komt het volgende nummer van pas.
Alexander Curly is vooral bekend van Guus, maar dat was niet zijn grootste hit: zijn eerste hit was meteen zijn grootste. Ik weet niet in hoeverre het nummer autobiografisch is, wel dat Unit Gloria (zonder Robert Long) meedoet aan het nummer.
33. Alexander Curly - I'll Never Drink Again [1971, HP #1, AW 13]
Helaas lijkt embedden van de versie met beeld niet te mogen
Die is via de link op Youtube zelf te bekijken.
Die jordi is zich dus het hele weekend aan het bezatten, maar hij zal toch ook wel eens 's ochtends wakker worden en denken
God I don't remember where I went
or how much money I must have spent
I don't suppose that it was a bit
still got a feelin' that I am going to vomit
Dan komt het volgende nummer van pas.
Alexander Curly is vooral bekend van Guus, maar dat was niet zijn grootste hit: zijn eerste hit was meteen zijn grootste. Ik weet niet in hoeverre het nummer autobiografisch is, wel dat Unit Gloria (zonder Robert Long) meedoet aan het nummer.
33. Alexander Curly - I'll Never Drink Again [1971, HP #1, AW 13]
Helaas lijkt embedden van de versie met beeld niet te mogen
Die is via de link op Youtube zelf te bekijken.
0
geplaatst: 21 september 2019, 21:57 uur
Een goed voornemen maar dan had hij ook zijn Engels moeten verbeteren.
5
5
1
geplaatst: 22 september 2019, 09:48 uur
Even inhalen (leuk afspeellijstje voor de zondagochtend
) :
Zeon Jones: 6,5
50 Cent: 5,0
Kamahl: 5,5
Cascada: 5,2
Nial H: 6,7
The Magician: 5,3
Faith No More: 8,5
Mylo: 4,0
Then Jericho: 8,0
Alexander C: 6,5
) :Zeon Jones: 6,5
50 Cent: 5,0
Kamahl: 5,5
Cascada: 5,2
Nial H: 6,7
The Magician: 5,3
Faith No More: 8,5
Mylo: 4,0
Then Jericho: 8,0
Alexander C: 6,5
0
geplaatst: 22 september 2019, 12:02 uur
In 1972 vond ik dit nog een lekker nummer.
Toen had ik de top 40 vrijwel alleen nog maar als enige bron van "goede" muziek.
Maar dit proeft nu als goedkope wijn die aan bederf onderhevig is.
Ik ben nu bijna op het punt aangekomen dat ik stel:
"I'll never listen again".
6,0
Toen had ik de top 40 vrijwel alleen nog maar als enige bron van "goede" muziek.
Maar dit proeft nu als goedkope wijn die aan bederf onderhevig is.
Ik ben nu bijna op het punt aangekomen dat ik stel:
"I'll never listen again".
6,0
0
geplaatst: 22 september 2019, 12:08 uur
Then Jerico - The Motive
Groteske hoogdravendheid. En veel van hetzelfde.
Mijn tuin als die weer eens na een flinke regenperiode weelderig groen is van plantjes die er niet thuishoren. Er moet geschoffeld worden.
Ach, zo lelijk is mijn tuin dan ook weer niet.
6,8
Groteske hoogdravendheid. En veel van hetzelfde.
Mijn tuin als die weer eens na een flinke regenperiode weelderig groen is van plantjes die er niet thuishoren. Er moet geschoffeld worden.
Ach, zo lelijk is mijn tuin dan ook weer niet.
6,8
1
geplaatst: 22 september 2019, 12:15 uur
herman schreef:
Mooi debuutalbum met wat briljante tracks en daarna bijna nooit meer iets laten horen (ik las laatst ergens door gehoorproblemen, maar weet niet of dat echt zo is).
De act waarmee Mylo precies een jaar geleden een party deelde heet Deaf by disco. Mooi debuutalbum met wat briljante tracks en daarna bijna nooit meer iets laten horen (ik las laatst ergens door gehoorproblemen, maar weet niet of dat echt zo is).

0
geplaatst: 22 september 2019, 12:42 uur
Mylo - Drop The Pressure
Ik vond het een kutzomer. Wat een nattigheid.
Maar bij al die lage druk gebieden past dit nummer uitstekend. Want je wist wie de schuld van dit alles had en dat kon niet vaak genoeg herhaald worden: Motherfucker's gonna drop the pressure.
En daarbij werkt deze dance steeds naar een climax met toonhoogtes en daalt daarna flink.
Het jaar 1984 lijkt centraal te staan. De beat van Dr. Beat uit 1984, de "Destroy Rock beweging" uit 1984 van Elizabeth Clare Prophet. Paris Fourhundred wat voor mij ook weer een verwijzing is naar George Orwels boek 1984.
Allerlei symbolische en religieuze verwijzingen met een wonderbaarlijke wederopstanding, bizarre vervolgingen en een apocalyptisch einde.
De motor en caravan zijn hier symbolen van de vrijheid. De laatste wordt opgeofferd voor de liefde die blijkbaar overwint. Dat stemt tot nadenken.
Titmeister hoeft ons niet uit te leggen dat het nummer gevarieerd is.
Muziek en clip zitten vol met intense verwijzingen en tegenstellingen waardoor de drukverschillen extra voelbaar worden.
8,0
Titmeister schreef:
In Drop the Pressure wordt er weliswaar gebruik gemaakt van een vrij repetitieve melodie - die overigens retecatchy is, maar dat terzijde - maar de echte variatie zit hem in het gebruik van de vocal sample, die echt behoorlijk vernuftig in het nummer wordt gemixt. Al met al maakt dat het een in mijn ogen een bijzonder nummer, waarvan ik niet snel een vergelijkbaar exemplaar zou kunnen opnoemen. Daar komt ook bij dat het voor mij een soundtrack van de zomer van '04 is, wat voor mij een erg mooie zomer (die van mijn eindexamen) was.
Voor Titmeister was het een geslaagde zomer. In Drop the Pressure wordt er weliswaar gebruik gemaakt van een vrij repetitieve melodie - die overigens retecatchy is, maar dat terzijde - maar de echte variatie zit hem in het gebruik van de vocal sample, die echt behoorlijk vernuftig in het nummer wordt gemixt. Al met al maakt dat het een in mijn ogen een bijzonder nummer, waarvan ik niet snel een vergelijkbaar exemplaar zou kunnen opnoemen. Daar komt ook bij dat het voor mij een soundtrack van de zomer van '04 is, wat voor mij een erg mooie zomer (die van mijn eindexamen) was.
Ik vond het een kutzomer. Wat een nattigheid.
Maar bij al die lage druk gebieden past dit nummer uitstekend. Want je wist wie de schuld van dit alles had en dat kon niet vaak genoeg herhaald worden: Motherfucker's gonna drop the pressure.
En daarbij werkt deze dance steeds naar een climax met toonhoogtes en daalt daarna flink.
Het jaar 1984 lijkt centraal te staan. De beat van Dr. Beat uit 1984, de "Destroy Rock beweging" uit 1984 van Elizabeth Clare Prophet. Paris Fourhundred wat voor mij ook weer een verwijzing is naar George Orwels boek 1984.
Allerlei symbolische en religieuze verwijzingen met een wonderbaarlijke wederopstanding, bizarre vervolgingen en een apocalyptisch einde.
De motor en caravan zijn hier symbolen van de vrijheid. De laatste wordt opgeofferd voor de liefde die blijkbaar overwint. Dat stemt tot nadenken.
Titmeister hoeft ons niet uit te leggen dat het nummer gevarieerd is.
Muziek en clip zitten vol met intense verwijzingen en tegenstellingen waardoor de drukverschillen extra voelbaar worden.
8,0
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.