MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
Die goeie ouwe piraten tijd

2,5 vooruit, ik ben in een goede bui

Enigzins gedateerd wel.

3tje.

Een van hun betere

2

3,3
3,4 voor Kris Kris

Masterpiece!

2

Nee gewoon nee nee nee
1

Arbeidsdeskundige
1

Ik had wel wat zang verwacht eerlijk gezegd.

Ast
Kris: 5,5
Kermisklanten: 1,0

2,0

Eigenlijk best wel psiegedelies en zo.

KK: 5
De KK: 5

Doet me denken aan die orgels die je vroeger wel eens in steden had staan, brr.. gruwelijk vind ik die.

1

Kris Kristofferson komt gemiddeld op een 5,2.

De Kermisklanten hebben de twijfelachtige eer om de laatste plek van Vader Abraham over te nemen. Daarnaast scoren ze als eerste in ons klassement lager dan een 2,0 gemiddeld: 1,9. Er is echter nog niet veel op gestemd, dus wellicht dat na-stemmers dit hele verhaal nog ongedaan maken óf die laatste plek nog vaster zetten.

Vandaag een band die de nodige successen in thuisland Engeland kent. Tot en met 2011 belandden vrijwel al hun singles in de Britse hitlijst, maar in Nederland wisten zij slechts één keer de Top 40 te bereiken. Vreemd genoeg is dat met een single die in Engeland dan weer niks wist te bereiken. Hoe scoren de mannen uit Bury hier?

348. Elbow - Lippy Kids

[2011, #aw2, #hp29] 

Arbeidsdeskundige
10 voor dit nummer dat één en al melancholie en weltschmerz uitademt

Ik denk dat de single aanvankelijk redelijk geruisloos voorbij ging. In België kwam het in maart 2011 niet verder dan plek 20 in de Ultratip (bubbling under). Lippy Kids is in België vooral een hit geworden vanaf juli met de liveversie vanop Rock Werchter. Die versie haalde wel de Ultratop en bereikte de 6e plek. Door dat succes werd het ook in Nederland een hitje geloof ik, al weet ik niet of het daar de liveversie of de studioversie was die de top 40 haalde. Ook ik leerde ze kennen in 2011, in het najaar meteen live gezien in de Lotto Arena, prachtig optreden was dat.

8

Kermisklanten: 4
Elbow: 7

Lippy Kids: 9,25

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:52 uur

geplaatst: vandaag om 21:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.