Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
1
geplaatst: 13 augustus 2020, 17:48 uur
Die goeie ouwe piraten tijd 
2,5 vooruit, ik ben in een goede bui

2,5 vooruit, ik ben in een goede bui
0
geplaatst: 14 augustus 2020, 13:51 uur
Doet me denken aan die orgels die je vroeger wel eens in steden had staan, brr.. gruwelijk vind ik die.
1
1
0
geplaatst: 14 augustus 2020, 17:14 uur
Kris Kristofferson komt gemiddeld op een 5,2.
De Kermisklanten hebben de twijfelachtige eer om de laatste plek van Vader Abraham over te nemen. Daarnaast scoren ze als eerste in ons klassement lager dan een 2,0 gemiddeld: 1,9. Er is echter nog niet veel op gestemd, dus wellicht dat na-stemmers dit hele verhaal nog ongedaan maken óf die laatste plek nog vaster zetten.
Vandaag een band die de nodige successen in thuisland Engeland kent. Tot en met 2011 belandden vrijwel al hun singles in de Britse hitlijst, maar in Nederland wisten zij slechts één keer de Top 40 te bereiken. Vreemd genoeg is dat met een single die in Engeland dan weer niks wist te bereiken. Hoe scoren de mannen uit Bury hier?
348. Elbow - Lippy Kids
[2011, #aw2, #hp29]
De Kermisklanten hebben de twijfelachtige eer om de laatste plek van Vader Abraham over te nemen. Daarnaast scoren ze als eerste in ons klassement lager dan een 2,0 gemiddeld: 1,9. Er is echter nog niet veel op gestemd, dus wellicht dat na-stemmers dit hele verhaal nog ongedaan maken óf die laatste plek nog vaster zetten.
Vandaag een band die de nodige successen in thuisland Engeland kent. Tot en met 2011 belandden vrijwel al hun singles in de Britse hitlijst, maar in Nederland wisten zij slechts één keer de Top 40 te bereiken. Vreemd genoeg is dat met een single die in Engeland dan weer niks wist te bereiken. Hoe scoren de mannen uit Bury hier?
348. Elbow - Lippy Kids
[2011, #aw2, #hp29]
1
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 14 augustus 2020, 17:19 uur
10 voor dit nummer dat één en al melancholie en weltschmerz uitademt 

2
geplaatst: 14 augustus 2020, 17:35 uur
Ik denk dat de single aanvankelijk redelijk geruisloos voorbij ging. In België kwam het in maart 2011 niet verder dan plek 20 in de Ultratip (bubbling under). Lippy Kids is in België vooral een hit geworden vanaf juli met de liveversie vanop Rock Werchter. Die versie haalde wel de Ultratop en bereikte de 6e plek. Door dat succes werd het ook in Nederland een hitje geloof ik, al weet ik niet of het daar de liveversie of de studioversie was die de top 40 haalde. Ook ik leerde ze kennen in 2011, in het najaar meteen live gezien in de Lotto Arena, prachtig optreden was dat.

8
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.