MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Even bijtrekken.
Artiest - Nummer - Mijn punt - Gemiddelde - Plaats op ranglijst (601 nummers)

X-Mal Deutschland - Incubus Succubus II - 8 - 7,033 - 532e
The Danse Society - 2000 Light Years from Home - 7,5 - 7,300 - 466e
After the Tides - Vargtimmen - 7,5 - 6,709 - 579e
Bell Hollow - Sons of the Burgess Shale - 8,5 - 8,288 - 142e
Nadagen - Staccato - 7,5 - 7,513 - 406e
Asylum Party - Julia - 8 - 7,608 - 371e
The Drowning Craze - Trance - 7,5 - 7,588 - 380e
Twice a Man - Still in the Air - 7 - 7,767 - 322e
La Danza Moderna - Heaven - 6,5 - 7,127 - 522e
The Names - Nightshift - 5,5 - 7,114 - 523e

Vanavond een nieuwe!

Vannacht? Of over een uurtje of 20/22?

Chameleon Day schreef:
Vannacht? Of over een uurtje of 20/22?

Zeg het maar, het nummer staat klaar....

Ik ben nog wakker, dus …. euh…

Behalve Split Enz, The Chills en Dead Can Dance (ok, alleen Brendan Perry is opgegroeid in NZ), komen er weinig (post) punk bands uit het Maori land.
Nocturnal Projections heeft maar korte tijd, van 1981 tot en met 1983, muziek gemaakt. Dit nummer stamt uit 1982 en laat duidelijk invloeden horen van een bepaalde band uit Manchester, maar toch zit er veel eigenwijs eigens ingebakken.

Mwoah….echt beklemmend wordt het niet.

6,3

Je bent wel streng...

Yep, ik stuur je zo wat beklemmends en eigenwijs eigens….al is het uur nog wat te vroeg.

Premonition weet ze wel op te duiken, heel wat is nieuw voor mij.
Vanochtend maar meteen even hun complete studie discografie doorgenomen, ja dat Joy Division komt wel om de hoek kijken vooral ook bij de gitaar.
Klinkt toch best lekker, ruim voldoende 7,5

Het intro start als een postpunkversie van Jaws.
Daarna daalt idd het beklemmende wel wat en gloort er vooral in het refrein hoop tussen de noten en zanglijnen. Dat hoeft voor mij niet per se.
Evenzogoed en desalniettemin wel fijn om al deze ook mij onbekende postpunkbands te ontmoeten. Al was in dit geval Jaws toch dreigender en onheilspellender.

7,3
https://assets.kakhiel.nl/uploads/image_fragment/178698/file/default_scenes19.png

For Against haalt een gemiddelde van 7,850 en staat daarmee op een 294e plaats.

Nocturnal Projections zijn een fijne ontdekking. Ze krijgen van mij een 8.

8 Ook voor mij onbekend

pygmydanny schreef:
Ook voor mij onbekend

Dat overkomt je niet vaak, Danny!

dix
Het intro is van Pay Your Rates van The Fall, maar die konden altijd wel gelijk eindigen.

7 dan maar

Een 7,46 voor de Kiwi's (10 stemmen)

Na het wat meer obscuurdere materiaal van de laatste sessies, volgt een wat bekendere band later deze avond/nacht.....

Cocteau Twins is altijd een speciale band voor mij geweest. In 1982 kwamen ze uit het niets met Garlands, een verpletterend debuut album, in ieder geval voor mij. Naar aanleiding van de gloedvolle Swie Tio recensie in OOR, besloot ik het album in oktober 1982 te beluisteren in de befaamde platenzaak Hemmes in Groningen (heerlijk die pre internet tijden). Ik sloeg steil achterover, wat een mysterieuze sound. Ik begreep werkelijk niet waar de teksten over gingen (ook Liz niet), maar wat een samenspel van stem, gitaar en bas.
Met mijn studentenbudgetje (had net New Gold Dream en Sulk aangeschaft), besloot ik het album niet direct te kopen, maar kwam daar de week daarop op terug. De baslijnen en gitaarstormen hadden zich onherroepelijk genesteld in mijn hoofd.
De tweeling Shallow Then Halo en The Hollow Men, horen eigenlijk bij elkaar, maar soit.....

Jeetje. Dit is natuurlijk überklasse.

9,5

(maar onlosmakelijk verbonden met ‘Shallow Then Halo’ - dat koppel is 10*)

Ik heb Cocteau Twin altijd leuker willen vinden dan dat ik het doe.
Ik waardeer het en ik geniet er ook wel van, maar het gehoopte kippenvel heb ik er nimmer van gekregen.
7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 16:13 uur

geplaatst: vandaag om 16:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.