MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

dix
Een van hun betere !

7,5

dix schreef:
Een van hun betere !

7

Als je één van hun betere met een 7 beoordeelt, dan vind je the Twins dus maar vrij marginaal…zie ik dat scherp en goed?

dix
Chameleon Day schreef:
(quote)

Als je één van hun betere met een 7 beoordeelt, dan vind je the Twins dus maar vrij marginaal…zie ik dat scherp en goed?

Vooruit, ik heb 'm iets opgewaardeerd. Maar inderdaad, CT en ook DCD komen bij mij niet zo gauw bovenaan de stapel te liggen.

De Cocteau Twins zijn al vijf maal eerder voorbij gekomen, met wisselend succes. Een overzicht:
135 Cocteau Twins Shallow Then Halo 8,305
336 Cocteau Twins Sugar Hiccup 7,720
364 Cocteau Twins Five Ten Fiftyfold 7,629
366 Cocteau Twins Musette and Drums 7,626
488 Cocteau Twins Love’s Easy Tears 7,246

The Hollow Men krijgt van mij niet meer dan een schamel zesje.

Lage gemiddeldes voor meesterwerkjes als Sugar Hiccup en Musette and Drums zeg! Deze haalt zeker dat niveau niet, maar alsnog een:

8

Morgenavond een nieuwe bijdrage, dus stemmen kan nog 24 uur

Du Eisberg, Du bist so heiss.
Een nummer over het schaamachtige (dan nog) recente naziverleden van Duitsland, met geluidsfragmenten van Hitler zelf, dat betekende in 1982 nog een relletje in West Duitsland.
Kowalski werd direct in rechts extremistische hoek geplaatst, ten onrechte natuurlijk.
Schlagende Wetter was in ons land een grotere hit dan bij onze oosterburen, wss door de ophef.

Premonition schreef:
Morgenavond een nieuwe bijdrage, dus stemmen kan nog 24 uur

Euh, …zijn de klokken bij jou thuis op hol geslagen of beleef je tijd anders, snelle jongen als jij bent.

Chameleon Day schreef:
Euh, …zijn de klokken bij jou thuis op hol geslagen of beleef je tijd anders, snelle jongen als jij bent.

Als je richting 60 gaat, beleef je de tijd anders
Ik had deze al klaar staan en dacht, "Waarom wachten?" Stemmen op The Hollow Men kan nog steeds hoor, Alicia, johan de witt, Arrie, shinybeast, Rainmachine en misschien is dit topic ook leuk voor jeanmaurice?

Voor Kowalski, Johan?

Riep er iemand?

The Hollow Men: 6,5
Waardeer ze wel, maar ben niet een groot liefhebber van The Cocteau Twins.

Kowalski: 5

Premonition schreef:
(quote)

Voor Kowalski, Johan?

Ah nee, voor Hollow Men nog.

Kowalski ook fijn: 7,6

Cocteau Twins - Hollow Men: 9
Kowalski - Eine Peinsame Zeit : 7

Kowalski altijd fijn, denk met veel plezier terug aan new wave discotheek ODE in Leeuwarden waar ze dit ook draaiden begin jaren 80. Het album staat hier ook nog te pronken in de platenkast. 8,5

Cocteau Twins ook altijd lekker en zeker met Will Heggie op bas. Vervreemdend en sfeervol, prachtig album Garlands. 8,5

Kowalski: 8

9

Hoe toepasselijk ook nu, heden ten dage, bij ons…

Eine peinsame Zeit

(en niemand die het in de smiezen heeft, of we schamen ons er niet meer voor … net zoals toen)

Hollow Men - 9

Eine Peinsame Zeit - 8

Kowalski 6

dix
8,5

Ik vond Eine Peinsame Zeit toen helemaal niet zo schokkend of provocerend. Alleen maar omdat ene Adolf er een cameo op doet? De tekst van het nummer is toch echt ondubbelzinnig, vergelijk deze maar eens met die van Massenhaß op dezelfde plaat ...

En stemmen maar!

Toen ik hier een jaar of vijf geleden voor het eerst mee in aanraking kwam (ja, beetje laat, je mist wel eens wat), was ik er behoorlijk over te spreken. Nu vind ik het wel weer meevallen. Of tegenvallen. Het is best okay en de energie is lekker vilein en koud, maar het mist een hook oid.

7

Cocteau Twins staan met The Hollow Men op een voorlopig gemiddelde van 8,079. Daarme bezetten ze nu een 203e positie in het klassement.

Kowalski krijgt van mij een 7,5.

Op 26 november overleed Kevin "Geordie" Walker, gitarist en samen met zanger Jaz Coleman de oprichter van Killing Joke in maart 1979. Geordie had een kenmerkende gitaarstijl en speelde altijd een toon lager gestemd en was imo een van de postpunk iconen met zijn Gibson ES295. Live was zijn gitaar nog duidelijker aanwezig en in de gekozen video, een The Tube optreden van januari 1983 van Frenzy, is zijn kenmerkende stijl goed te horen.
Vanaf de jaren negentig verloor ik de interesse in Killing Joke, omdat ze meer naar de hardcore opschoven.
R.I.P. Geordie en deze bijdrage is opgedragen aan een groot gitarist!

Gast
geplaatst: vandaag om 14:42 uur

geplaatst: vandaag om 14:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.