Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 7 november 2023, 12:26 uur
Echt typisch ( begin) jaren tachtig liedje.
Die ogen van de zanger passen perfect bij dit nummer
8
Die ogen van de zanger passen perfect bij dit nummer

8
0
geplaatst: 7 november 2023, 13:14 uur
Ik mag dit graag horen. Eigenlijk gewoon dreampop. Er had mss wel nog een wending in het nummer mogen komen. Van de andere kant zou dat de dromerige sfeer wellicht te veel hebben geschaad. Fijn dit!
8,3
8,3
1
geplaatst: 11 november 2023, 18:18 uur
Waar zijn de stemmers voor deze aangename Hannett/Factory-productie?
Alicia, dix, Arrie, shinybeast, Rainmachine en alle anderen…
Alicia, dix, Arrie, shinybeast, Rainmachine en alle anderen…
0
geplaatst: 11 november 2023, 19:25 uur
Dreampop en Martin Hannett, interessant! Zal kijken of ik eind van de avond kan luisteren, ben op bezoek bij m'n ouders.
0
geplaatst: 11 november 2023, 23:36 uur
Arrie schreef:
Zal kijken of ik eind van de avond kan luisteren, ben op bezoek bij m'n ouders.
Zal kijken of ik eind van de avond kan luisteren, ben op bezoek bij m'n ouders.
Gezamenlijk luisteren. Goed glas erbij. Je ouders vinden dit vast prachtig… of iig dat mooie glas erbij.

0
geplaatst: 12 november 2023, 01:49 uur
Chameleon Day schreef:
Gezamenlijk luisteren. Goed glas erbij. Je ouders vinden dit vast prachtig… of iig dat mooie glas erbij.
(quote)
Haha, ligt niet helemaal in hun straatje.
De productie klinkt inderdaad herkenbaar als Hannett, prettig liedje verder.
7,5
0
geplaatst: 12 november 2023, 19:11 uur
Mwah, niet echt mijn stiel dit. Ik moet nog wel ergens iets van The Names hebben liggen maar al heel lang niet meer gedraaid. Dat gaat ook niet veranderen na dit nummer
5,5
5,5
0
geplaatst: 12 november 2023, 21:44 uur
2
geplaatst: 13 november 2023, 10:30 uur
De new wave/(post) punk scene in de VS begin/midden jaren 80 was nogal verspreid. Aan de oostkust had je Blondie, The Ramones, The Feelies, Sonic Youth en The Talking Heads, aan de westkust had je The Cramps en Christian Death, in het zuiden REM en The B-52's en in het noordwesten Wipers. Het uitgestrekte midwesten bleef daarin achter. For Against bracht daar wat verandering in.
For Against werd in 1984 opgericht in Lincoln, Nebraska. De groep bestaat nog steeds!
Shine was oorspronkelijk opgenomen in 1985 en verscheen in 1987 op het debuutalbum Echelons.
For Against werd in 1984 opgericht in Lincoln, Nebraska. De groep bestaat nog steeds!
Shine was oorspronkelijk opgenomen in 1985 en verscheen in 1987 op het debuutalbum Echelons.
2
geplaatst: 13 november 2023, 18:28 uur
Prima Amerikaanse band met een Engelse gitaarsound, ik heb er verschillende dingen van staan en af en toe draai ik het ook nog. Doet (mij) soms ook wat denken aan een Australische band als Died Pretty en natuurlijk ook R.E.M. Leuk dat deze voorbij komt. 7,5
1
geplaatst: 13 november 2023, 20:51 uur
8
Hebben een paar prima albums uitgebracht. Ik heb hier ook nog het een en ander van For Against staan.
Hebben een paar prima albums uitgebracht. Ik heb hier ook nog het een en ander van For Against staan.
0
geplaatst: 14 november 2023, 00:16 uur
1
geplaatst: 14 november 2023, 01:16 uur
R.E.M. hoor ik er niet in, maar wel een sterk nummer. Fijn gitaargeluid, leuke wendingen.
8,5
8,5
* denotes required fields.