Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 11 januari 2024, 21:50 uur
Feeding Fingers een 8, goed nummer, had zomaar in 1980 gemaakt kunnen zijn.
Dead Can Dance ook sterk. Nog een 8.
Dead Can Dance ook sterk. Nog een 8.
3
geplaatst: 12 januari 2024, 20:45 uur
Liquid and Crystalline kwam een aantal jaren geleden al eens voorbij, maar deze band uit Sneek is relatief onbekend gebleven in Nederland. Da's wat mij betreft volledig ten onrechte. De naam Wierd Duk is helaas bekender dan zijn voormalige band, The Visitor. Door bemoeienis van Duk was de band wel rond 1986/87 zeer populair in de toenmalige Sovjet Unie en trad als een van de eerste rockbands op achter het ijzeren gordijn.
Dit nummer uit 1984 heeft dezelfde themathiek als Dancing With Tears in My Eyes uit hetzelfde jaar, maar dan zonder de melodramatische romantiek van Ure.
Dit nummer uit 1984 heeft dezelfde themathiek als Dancing With Tears in My Eyes uit hetzelfde jaar, maar dan zonder de melodramatische romantiek van Ure.
0
geplaatst: 12 januari 2024, 22:33 uur
Chameleon Day schreef:
Smak, smak, burp….en de volgende graag!
Smak, smak, burp….en de volgende graag!
Als je dan zo gulzig bent, waar blijft die stem dan?
3
geplaatst: 12 januari 2024, 22:51 uur
7,5
Mooi, sfeervol nummer. Wat mij betreft had Duk het wel bij muziek mogen houden maar dat terzijde.
Mooi, sfeervol nummer. Wat mij betreft had Duk het wel bij muziek mogen houden maar dat terzijde.
0
geplaatst: 13 januari 2024, 03:42 uur
Ben aan het kauwen, en herkauwen, smaak op je laten inwerken etc, … komt goed.
1
geplaatst: 15 januari 2024, 16:00 uur
Splitseconds 7.0
A passage in time 7.4
Feeding fingers 8.0
A day in the land of lost horizons 7.8
A passage in time 7.4
Feeding fingers 8.0
A day in the land of lost horizons 7.8
1
geplaatst: 15 januari 2024, 16:58 uur
8
Dertig jaar later stond Wierd volkomen terecht op Lowlands om daar het publiek wederom een afwijkend geluid te laten horen.
Dertig jaar later stond Wierd volkomen terecht op Lowlands om daar het publiek wederom een afwijkend geluid te laten horen.
1
geplaatst: 16 januari 2024, 14:05 uur
Goh, die plaat kwam ik een aantal jaar geleden eens tegen in een kringloop. Nu ik dit nummer beluister kan ik eindelijk constateren dat het geen miskoop is geweest. I separate the art from the artist...
The Visitor : 7,3
The Visitor : 7,3
0
geplaatst: 18 januari 2024, 22:52 uur
1
geplaatst: 19 januari 2024, 11:49 uur
Een 10 voor dit nummer, een van mijn favoriete nummers aller tijden. Prachtig album ook overigens, Friese wave op zijn hoogtepunt
1
geplaatst: 19 januari 2024, 12:07 uur
0
geplaatst: 19 januari 2024, 12:26 uur
Premonition schreef:
Stemmen kan nog 24 uur, Rainmachine, Rodajc, johan de witt, jean maurice en Alicia!
Stemmen kan nog 24 uur, Rainmachine, Rodajc, johan de witt, jean maurice en Alicia!
Goed dat je deze deadline stelt. ..mijn maag begint weer te knorren.

1
geplaatst: 19 januari 2024, 14:08 uur
Goed hoor!
Het gitaarwerk is mooi, doet me denken aan de vroege Opposition.
8,0
Het gitaarwerk is mooi, doet me denken aan de vroege Opposition. 8,0
2
geplaatst: 19 januari 2024, 23:03 uur
Crispy Ambulance is misschien wel de meest onbekende (en onbeminde) Factory band.
De Mancunians hadden een voorliefde voor relatief lange nummers met plotselinge tempowisselingen en kruiden hun postpunk met krautrock en psychedelische invloeden. Dat viel niet bij iedereen even gemakkelijk. Dit nummer is daar een goed voorbeeld van.
Trouwens, zanger Alan Hampsall viel eens in voor Ian Curtis, die door een epilepsie aanval niet kon optreden en Bernard Sumner vroeg hem bij de start van New Order om hun zanger te worden, zonder succes...
Concorde Square komt uit het jaar 1981.
De Mancunians hadden een voorliefde voor relatief lange nummers met plotselinge tempowisselingen en kruiden hun postpunk met krautrock en psychedelische invloeden. Dat viel niet bij iedereen even gemakkelijk. Dit nummer is daar een goed voorbeeld van.
Trouwens, zanger Alan Hampsall viel eens in voor Ian Curtis, die door een epilepsie aanval niet kon optreden en Bernard Sumner vroeg hem bij de start van New Order om hun zanger te worden, zonder succes...
Concorde Square komt uit het jaar 1981.
2
geplaatst: 20 januari 2024, 00:02 uur
Morgen nog eens naar luisteren, ben een grote liefhebber van hun albums The Plateau Phase en Compulsion (waarop deels materiaal uit de vroege jaren '80)...
* denotes required fields.