MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
O wow, dat intro!
Totally awesome. Beter dan Joy Division, The Sound en 'A Forest' bij elkaar.
Die spanning kunnen ze natuurlijk nooit vasthouden.
En dat blijkt ook na circa 80 seconden als de song wat minder kil wordt. Al blijven niveau, spanningsboog en luisterplezier hoog.
8

Ijzersterk nummer. Past helemaal in mijn straatje.

8,8

8,3

Paar jaar geleden leren kennen. Een tip toen van jeanmaurice.

Arrie, Alicia, laboomzaa, Rainmachine, jullie kunnen nog 24 uur stemmen!

Een hoog gemiddelde voor Party Day, een mooie 8.15!
Voordat Chameleon Day weer begint te mokken, dat ik weer uit de tijd bezig ben. Snel een nieuwe ....

The Call debuteerde in 1982 met hun gelijknamige debuutalbum, dat opgenomen werd in Engeland. Peter Gabriel nam de band mee op toernee in Europa tijdens zijn Play Live toer. De band werd vervolgens gekoesterd in Europa, maar in hun thuisland lukt dat maar moeizaam. Hun enige hit(je) was I Still Believe en de band bereikte nooit het succes van tijdgenoten U2 en Simple Minds.
Into the Woods uit 1987 was het favoriete album van zanger Michael Been en van dit album komt dit nummer, The Woods, een nummer met een onvervalste post punk/gothic vibe.

Pfff….constant op repeat kan deze. Ik denk, vandaag:

9,9

Die gitaar kan eindeloos voortgaan…

[Wat een gepassioneerde zanger/muzikant was Michael Been toch! RIP.]

Dit liedje brengt je direct terug in de jaren '80.
Weer eens een bekender bandje ( voor mij althans).

Vandaag een 9.

7,5

dix
7,5

De eerste 15 seconden zette me nog even op het verkeerde been met dat ogenschijnlijk suffe synthdeuntje.
Waarom al die hoge cijfers?
Als het basloopje invalt dan krijg ik de smaak te pakken, de smaak wordt krachtiger met dat gitaarloopje en de drums om vervolgens intens geboeid en gekluisterd te raken als de zanger inzet: wat een fijne stem zeg! Als hij in de derde minuut echt loskomt is er kippenvel. All over. Wow!
Heb ik een nieuwe favoriete zanger gevonden?
Kom ik daar veertien jaar na zijn dood achter...
Ik ken de hoes van 'Reconciled' wel, maar ik heb nooit aandacht besteed aan deze band. Wist ik veel dat deze band zo goed was: kan niet alles bijhouden. Maar dat gaat terstond veranderen.
9

Ben nu bij mijn broer in Italië, maar maandag een nieuwe!

Een bijzonder hoog gemiddelde voor The Call, 8,49!

Deze band uit Wormer is al eens voorbij gekomen, Terecht, als je het mij vraagt, toch een van de vaandeldragers van de pure post punk in ons kikkerlandje. Bekend om hun breed uitwaaierende gitaarmuziek, is dit nummer, Into Fears, meer punkier en agressiever (zal liefhebber EvilDrSmith ongetwijfeld bevallen). Dit nummer stamt uit 1985 en verscheen op hun tweede album Solitary uit 1986.

Fel maar niet macho: de postpunk is terug en raast van Groningen tot Rotterdam - NRC

De revival hier te lande begon kennelijk in Groningen. Jij iets mee van doen, Premonition?

Gast
geplaatst: vandaag om 16:21 uur

geplaatst: vandaag om 16:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.