Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 23 september 2024, 16:30 uur
0
geplaatst: 23 september 2024, 18:54 uur
Hoewel ik het een grote eer vind om een tag te mogen ontvangen, waarom een tag? Ik heb op beide acts gestemd. Maar laten we er niet een multiballenspel van maken, daar heb ik te weinig speltechniek voor. Dan ga ik op de bank zitten.

0
geplaatst: 23 september 2024, 19:30 uur
Chameleon Day schreef:
Hoewel ik het een grote eer vind om een tag te mogen ontvangen, waarom een tag?
(quote)
Hoewel ik het een grote eer vind om een tag te mogen ontvangen, waarom een tag?
Omdat ik niet zeker was wie de spelleider is van jullie twee.
1
geplaatst: 23 september 2024, 19:45 uur
Associates - No
Yes.
Al moest ik het even laten bezinken en wat vaker draaien. Zanger is natuurlijk nogal een acquired taste en zó vaak draai ik deze band nu ook weer niet.
8,3
The Frozen Autumn - This Time
Begint erg fraai, maar blijft op een gegeven moment toch een beetje hangen in goede bedoelingen. Desondanks niet onplezierig.
7,2
Yes.
Al moest ik het even laten bezinken en wat vaker draaien. Zanger is natuurlijk nogal een acquired taste en zó vaak draai ik deze band nu ook weer niet.
8,3
The Frozen Autumn - This Time
Begint erg fraai, maar blijft op een gegeven moment toch een beetje hangen in goede bedoelingen. Desondanks niet onplezierig.
7,2
0
geplaatst: 23 september 2024, 21:46 uur
The Frozen Autumn - 7,3
Wel aardig, niet meer dan dat. OMD meets Depeche Mode meets A Flock of Seagulls. Kortom, niet bijster origineel.
Overigens eens met Chameleon Day. Twee songs door elkaar wordt onoverzichtelijk.
Bovendien vind ik het nogal brutaal van voskat om zomaar met een nummer binnen te vallen.
Wel aardig, niet meer dan dat. OMD meets Depeche Mode meets A Flock of Seagulls. Kortom, niet bijster origineel.
Overigens eens met Chameleon Day. Twee songs door elkaar wordt onoverzichtelijk.
Bovendien vind ik het nogal brutaal van voskat om zomaar met een nummer binnen te vallen.
0
geplaatst: 23 september 2024, 22:36 uur
Nou ja, ik heb nog teruggebladerd, maar ik kon zo gauw nergens regels vinden..
Daarom zei ik ook "als dat mag" erbij.
Daarom zei ik ook "als dat mag" erbij.
2
geplaatst: 27 september 2024, 13:51 uur
David Sylvian is een muzikant, die in het begin van zijn solo carrière vaak de randen van verschillende muziekstijlen opzocht. De discussie kan dan ook snel opduiken of zijn songs thuishoren in dit topic.
Deze song heeft zeker elementen om dat wel te rechtvaardigen, maar met de artiest die Sylvian is, kun je het ook als een pre-postrock song beschouwen. Dat staat los van het feit imo, dat deze song (ook door zijn lengte) een enerverende luistertrip is, die duidelijk maakt wat voor talent Sylvian heeft om een song te smeden. Maar laten we zeker ook niet de bijdragen vergeten van ex-Japanleden, broer Steve en Richard Barbieri, en Bill Nelson (gitaar).
Deze song heeft zeker elementen om dat wel te rechtvaardigen, maar met de artiest die Sylvian is, kun je het ook als een pre-postrock song beschouwen. Dat staat los van het feit imo, dat deze song (ook door zijn lengte) een enerverende luistertrip is, die duidelijk maakt wat voor talent Sylvian heeft om een song te smeden. Maar laten we zeker ook niet de bijdragen vergeten van ex-Japanleden, broer Steve en Richard Barbieri, en Bill Nelson (gitaar).
2
geplaatst: 27 september 2024, 14:56 uur
Premonition schreef:
….maar met de artiest die Sylvian is, kun je het ook als een pre-postrock song beschouwen.
….maar met de artiest die Sylvian is, kun je het ook als een pre-postrock song beschouwen.
Precies! Zo heb ik het ook altijd ervaren. Geldt trouwens niet alleen voor dit nummer, maar voor het hele album ‘Gone to Earth’ (althans plaat 1) en ook ‘Secrets’. Talk Talk’s ‘Spirit of Eden’ wordt wel, in retrospectief, als het eerste (echte) post-rock album gezien, maar er ging het een en ander aan vooraf, waaronder imo Sylvian. Maar wellicht zelfs ook Durutti Column met het album ‘Without Mercy’ (de klassiek aandoende opzet van een suite) en al verder terug met sommig werk van bijv. Popol Vuh. En zo er nog wel meer voorbeelden.
Dit nummer:
10*
0
geplaatst: 30 september 2024, 18:43 uur
1
geplaatst: 1 oktober 2024, 13:45 uur
Wordt er weer een tweede bal binnen de lijnen gebracht? Als voorhoedespeler vind ik dat hoogst verwarrend.

0
geplaatst: 2 oktober 2024, 14:05 uur
2
geplaatst: 2 oktober 2024, 14:13 uur
Premonition schreef:
een pre-postrock song
een pre-postrock song
Een wát? Ik heb hier twee dagen hoofdpijn van gehad.
David een 8.
0
geplaatst: 2 oktober 2024, 15:35 uur
Hoezo? Om nog preciezer te zijn: een pre-postrock song waarbij we in een ex post-evaluatie ex tunc kunnen constateren dat een lucide Sylvian bij zijn composities voor een ex ante benadering koos die ex nunc tot de conclusie voert dat het post-rock is. Helder toch?
* denotes required fields.