MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Johnny Marr schreef:
(quote)

Bzg, luisterende.

Jij draait de ultimate extreme extended triple mix version van Trevor Horn met gastbijdrage van Frankie Goes to Hollywood o.i.d?

dix
Of hij luistert van vinyl en de plaat blijft hangen.

Prachtig nummer.

9

Stemmen we ook op Siamese Twins?

Pre-postrock, postpunk... en dan hoor ik er ook nog eens flarden Pink Floyd in.

Misschien luistert JM wel drie, vier, achtentwintig keer naar het nummer om er een weloverwogen, weldoordachte en goed onderbouwde normering aan te geven?
Al is dat niet het johnnymarretje wat het eens was...

David Sylvian heb ik niet sterk op mijn netvlies en luister ik maar zeer zelden en fragmentarisch.
Ik zou mijn luisterkeuze eens moeten aanpassen.
Al is zijn lijzige timbre net niet je van het voor mij. Het schuurt een vleugje te veel tegen de vlakte in plaats van in de mysterieuze diepte. Dat weerhoudt mij een nog hoger cijfer te geven.
8,5

Johnny Marr schreef:

Stemmen we ook op Siamese Twins?

Indien ja: een 8,5 voor Siamese Twins.

8,5 voor Sylvian en 8,5 voor The Cure

Gaan we nog door met The Cure (die verdomde tweede bal)? Dan doe ik daar een trap tegenaan:

5,6

8,5 voor The Cure

David Sylvian 7,5

Ik hoor hem graag zingen en de muziek is atmosferisch mooi. Toch slepen veel van zijn songs zich wat voort,
zeker wanneer ze zo lang zijn als deze.

Op The Cure stem ik niet. Dat was slechts een reactie op een opmerking.

Bij gebrek aan verse postpunk voor Siamese Twins nog een 7,5.

Gemiddeld een 8,68 voor David Batt.

Deze band uit Edinburgh, werd met hun debuutalbum uit 1981 door OOR-journalist Swie Tio de hemel ingeprezen als een combinatie van het beste uit U2, Siouxsie and the Banshees en Echo and the Bunnymen.
Wat mij betreft teveel eer, maar een interessant debuut is Author!Author! zeker wel. De band gaf er in 1982 alweer de brui aan door muzikale meningsverschillen over de verdere koers.
Leave Me in the Autumn is het openingsnummer op het album.

dix
Gedateerd maar toch ... onverslijtbaar

8

Lang niet meer gehoord. Nog steeds heel fijn. Ik snap die combinatietheorie van Swie Tio wel. Ik hoor het ook. En nu ik dit zo hoor, hoor ik er eerlijk gezegd ook een wat fellere versie van Opposition in.

8,6

Lekker aanstekelijke en hoekige up-tempo New Wave. Zo mag ik het graag horen.

8

Wordt er nog gebruik gemaakt van het stemrecht hier?

Wat Rodajc zegt. 8

Chameleon Day schreef:
Wordt er nog gebruik gemaakt van het stemrecht hier?

EvilDrSmith, Rainmachine, jeanmaurice, Johnny Marr?

Snap ook niet waarom die gasten geen gebruik maken van hun stemrecht. Postpunk is toch urgente muziek die oproept tot urgentie?

6,5 wel aardig

Niet echt mijn band, heb de plaat hier wel staan maar kan er maar niet aan wennen. 6

Chameleon Day schreef:
(quote)

Snap ook niet waarom die gasten geen gebruik maken van hun stemrecht. Postpunk is toch urgente muziek die oproept tot urgentie?

Zeker zeer urgent! Maar ik zit niet elke dag op MuMe. Snapt u?

Gast
geplaatst: vandaag om 03:58 uur

geplaatst: vandaag om 03:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.