Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 12 april 2025, 20:02 uur
voskat schreef:
Karn slacht hier wel hoor,…
Karn slacht hier wel hoor,…
Met gratia en souplesse. De bloedspletters letten we niet op…the cut is clean

Stemmen mensen!
0
geplaatst: 12 april 2025, 22:36 uur
EvilDrSmith schreef:
Ik volg hem niet of zo, maar ik zie dat hij samen met Melaine Dalibert in juni het album 'Vermilion Hours' uitbrengt: Melaine Dalibert & David Sylvian - Vermillion Hours (release June 27)
Ik volg hem niet of zo, maar ik zie dat hij samen met Melaine Dalibert in juni het album 'Vermilion Hours' uitbrengt: Melaine Dalibert & David Sylvian - Vermillion Hours (release June 27)
Ik schrok eerst, 27 juni 2027, da's wel een hele vroege aankondiging, maar het is toch juni dit jaar. Ben benieuwd.
0
geplaatst: 12 april 2025, 22:42 uur
EvilDrSmith schreef:
Premonition schreef:
Ik schrok eerst, 27 juni 2027, da's wel een hele vroege aankondiging, maar het is toch juni dit jaar. Ben benieuwd.
Ja, het valt gelukkig mee. Jaren en dagen door elkaar heen husselen schept onhandige verwarring. Ik denk ook niet dat David er een Chinese Democracy'tje van wil maken. Of nog eindeloos lang er met zijn Tool-kit op los wil knutselen.Ik schrok eerst, 27 juni 2027, da's wel een hele vroege aankondiging, maar het is toch juni dit jaar. Ben benieuwd.
1
geplaatst: 12 april 2025, 22:45 uur
Haha, het is ook niet een slip of the key van jou, maar van de website van Sylvian. Ik hoop dat de kwaliteit ook wat beter is dan van Axl en consorten....
1
geplaatst: 13 april 2025, 19:27 uur
Ik bespeur dat het kiesvolk hier niet echt super te spreken is over Sylvian c.s.. ik zie ze toch als hors categorie.
1
geplaatst: 13 april 2025, 20:08 uur
1
geplaatst: 13 april 2025, 20:28 uur
7,0. Oeps, zijn ook zoveel topics hier. Niet meer bij te houden 

4
geplaatst: 13 april 2025, 23:38 uur
9,5 voor dit fantastische nummer, helemaal grijs gedraaid destijds. Nu is de plaat nog steeds zwart maar ben ik grijs. Tistochwat
0
geplaatst: 15 april 2025, 00:02 uur
Lichtelijk teleurstellende 8,13, de grandeur van Japan wordt niet door een ieder onderkend.
1
geplaatst: 15 april 2025, 11:22 uur
Premonition schreef:
Lichtelijk teleurstellende 8,13, de grandeur van Japan wordt niet door een ieder onderkend.
Japan en David solo valt volgens mij een beetje in de categorie " you'll either love it or hate it " en dan is dit toch een keurige score , zeker gezien dat dit niet een van de overbekende nummers is.
3
geplaatst: 16 april 2025, 21:08 uur
De Brabantse band W.A.T. (World According To) debuteerde 1 jaar na zijn oprichting met de EP Defreeze in 1983. De band werd direct in de armen gesloten van het postmoderne muziekvolk en mocht datzelfde jaar optreden op Pandora's Music Box, waar alle relevante new wave/postpunk bands optraden uit binnen - en buitenland. Best opmerkelijk, omdat oprichter Ad van Meurs op dat moment al 30 jaar was en een historie in keltische folkmuziek had (niet echt hip dus). Na drie albums ging Ad van Meurs solo verder als The Watchman en keerde terug naar zijn folkroots. Dit nummer, Art Lovers, komt van de debuut EP.
2
geplaatst: 17 april 2025, 13:34 uur
Best geinig.
Cheetos en wat lekkers, pom, hoor ik, wel ergens in de verte. Maar ik kan het niet meer loslaten.
7,4
Cheetos en wat lekkers, pom, hoor ik, wel ergens in de verte. Maar ik kan het niet meer loslaten.

7,4
1
geplaatst: 19 april 2025, 10:29 uur
Staat hier in de kast, misschien weer eens draaien na 35 jaar.
8
8
1
geplaatst: 21 april 2025, 02:30 uur
laboomzaa schreef:
Best geinig.
Hahaha, ik las dit en dacht eerst: huh, waar slaat dit op?Best geinig.

Maar een onvervalst Mama Appelsapje dus.

Wat een verdomd lekker nummer, zeg! De naam Ad van Meurs zei me heel vaag iets. Ik ken de band The Watchmen wel van naam, maar ook nooit geluisterd. Dus dat zal de vage herkenning niet geweest zijn. Maar ik lees nu dat Ad ook de gitarist was van NO Blues en daar heb ik dan wel (bijna) alle cd's van. Daar zal ik zijn naam dus van kennen. Alweer acht jaar geleden overleden trouwens... vandaar dat ik dus al jaren geen nieuwe albums meer tegenkwam van NO Blues.
8,3
1
geplaatst: 22 april 2025, 16:36 uur
Een 7,82 gemiddeld voor W.A.T.
Komende week een nieuwe bijdrage via Chameleon Day, die mij een week vervangt ivm vakantie (ik stem wel hoor).
Komende week een nieuwe bijdrage via Chameleon Day, die mij een week vervangt ivm vakantie (ik stem wel hoor).
1
geplaatst: 23 april 2025, 18:40 uur
Ik ben wat laat op het feest maar geef toch nog even snel een 8 voor deze oude favoriet, ook al vond ik TENT net wat beter. Maar leuke band dat WAT met een plaatje van een zangeres weet ik nog. Ik heb het hier nog steeds keurig op vinyl staan.
Was destijds ook even helemaal in bij Nederlandse bands om met dit soort korte namen te komen, zoals WAT, TENT, DIV, NITS etc.
Was destijds ook even helemaal in bij Nederlandse bands om met dit soort korte namen te komen, zoals WAT, TENT, DIV, NITS etc.

* denotes required fields.