Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
2
geplaatst: 6 juni 2025, 00:20 uur
Tja, een 8 zeker. 8,3 zelfs, voor nu…in ieder geval heel wat beter dan menig power-nu-goth-achtig bandje anno vandaag
2
geplaatst: 6 juni 2025, 19:01 uur
En Juul1998B verzaakt zijn les weer! Wat is er nou mooier om vanavond tijdens het bieren met je maten ze er even losjes uit de pols en elitair op te wijzen: “Jongens, kennen jullie The Danse Society? Echt niet?”.
3
geplaatst: 6 juni 2025, 23:09 uur
Jeffrey Runnings, zanger en bassist van For Against, overleed op 3 maart van dit jaar, nog maar 61 jaar.
Deze bijdrage is dus aan hem opgedragen. For Against was een postpunk band uit Lincoln, Nebraska, opgericht in 1984. In de Midwest speelde postpunk totaal geen rol van betekenis en de groep was populairder in Europa dan in de USA.
Dit nummer is een cover van Friendly Fires van Section 25 (origineel uit 1981) en vele malen beter dan het origineel imo. RIP Jeffrey Runnings.
Deze bijdrage is dus aan hem opgedragen. For Against was een postpunk band uit Lincoln, Nebraska, opgericht in 1984. In de Midwest speelde postpunk totaal geen rol van betekenis en de groep was populairder in Europa dan in de USA.
Dit nummer is een cover van Friendly Fires van Section 25 (origineel uit 1981) en vele malen beter dan het origineel imo. RIP Jeffrey Runnings.
2
geplaatst: 7 juni 2025, 03:01 uur
Heerlijke remake van dat iconische Factory nummer! Met veel nadruk op de ambient kant van S25. Misschien inderdaad wel beter dan het origineel….maar “vele malen”?
9,1
9,1
2
geplaatst: 7 juni 2025, 10:14 uur
Deze kende ik niet, avontuurlijke uitgerekte cover.
Toch heb ik wel wat met het origineel ( Hannett productie en " typische begintijd Factory zang).
Maar een 8 voor deze.
Toch heb ik wel wat met het origineel ( Hannett productie en " typische begintijd Factory zang).
Maar een 8 voor deze.
1
geplaatst: 7 juni 2025, 11:57 uur
Chameleon Day schreef:
Misschien inderdaad wel beter dan het origineel….maar “vele malen”?
Misschien inderdaad wel beter dan het origineel….maar “vele malen”?
Ok, dat is wellicht wat overdreven, maar overtreft zeker het orgineel.
3
geplaatst: 7 juni 2025, 18:46 uur
Geef mij maar de galm van het origineel, de extreme hoogtes (het cymbaaleffect aan het eind) en laagtes in de Hannett-mix, de slidegitaar, het borrelende einde, de vlakke zang...
7,5
7,5
1
geplaatst: 8 juni 2025, 22:45 uur
Ter attentie: De eerste nominatieronde voor de Greatest Hits van Current 93 en Death In June loopt nog.
Wellicht boeiend tijdsverdrijf voor sommige stamgasten van dit topic..
0
geplaatst: 8 juni 2025, 23:39 uur
voskat schreef:
Ter attentie: De eerste nominatieronde voor de Greatest Hits van Current 93 en Death In June loopt nog.
Ga jij eerst eens stemmen hier!

* denotes required fields.